Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xasuntox

Legacy Member
Even een ander vraagje.
Heb rijlessen gevolgd bij een rijschool die partner is met KTM.

Bijgevolg heb ik dus een korting voucher gekregen ter waarde van €200 bij aankoop van een KTM Duke 125,390,690,990
Maar ik ga geen KTM kopen, is het toegestaan om deze voucher door te verkopen (voor 100 euro bijvoorbeeld) aan iemand die wel eentje gaat kopen ?

Lexx

Legacy Member
Xasuntox zei:
Even een ander vraagje.
Heb rijlessen gevolgd bij een rijschool die partner is met KTM.

Bijgevolg heb ik dus een korting voucher gekregen ter waarde van €200 bij aankoop van een KTM Duke 125,390,690,990
Maar ik ga geen KTM kopen, is het toegestaan om deze voucher door te verkopen (voor 100 euro bijvoorbeeld) aan iemand die wel eentje gaat kopen ?

Maar da's toch juist de ideale reden om nu een Duke te kopen :D

Al gaat zo'n 690duke volgens mij nie zo leuk zijn op 25kw (in hoeverre da al mogelijk is) :p

Caracalla

Legacy Member
690 duke was by far de meest teleurstellende testrit die ik ooit gedaan heb.
Iedereen is er altijd zo over bezig als LeXx dat het één of andere pure funmachine is. Maar het is gewoon een hele brave motor die geen beetje agressief uit de hoek komt.

En daar blijf ik bij.

Robust²

Legacy Member
Caracalla zei:
690 duke was by far de meest teleurstellende testrit die ik ooit gedaan heb.
Iedereen is er altijd zo over bezig als LeXx dat het één of andere pure funmachine is. Maar het is gewoon een hele brave motor die geen beetje agressief uit de hoek komt.

En daar blijf ik bij.
Moest je dichter wonen, je zou gerust eens met de mijne mogen rijden want braaf of tam is echt het laatste woord dat ik zou gebruiken om hem te beschrijven...
Komt aan legale snelheden enorm veel agressiever uit de hoek dan ongeveer elke middenklasser naked dat ik al mee heb gereden.

Katoom

Legacy Member
Jij bent degene die agressief moet zijn met zo'n ding. Puur accelereren alleen zal het idd gene vette zijn... Toch niet vergeleken met het gemiddelde pk monster.

Je kan heus wel meer met een moto dan enkel aan de gashendel draaien. Beetje uw fantasie gebruiken en mee spelen. ;)

Lexx

Legacy Member
Ik vind die Duke 690 gewoon ne schone moto :wtf:

So what dat die dan nie zo agressief is als weet ik veel wat voor moordmachine..
Ik haal 10x zoveel plezier om leuke bochten te pakken/wheelies te maken of whatsoever dan op een recht stuk 280 te knallen :doh:

Nu zit ik thuis wel zelf met 2 agressievere machines (EXC en z750), maar dan nog.. De saaiere stukken wanneer ik ga rijden zijn die stukken dat ge gewoon op een lange baan wat gas moet geven

desolation

Legacy Member
maandag normaal gaan kijken voor en 999S met nen berg opties en accesoires
fingers crossed :)

Bushido

Legacy Member
LeXx zei:
Ik vind die Duke 690 gewoon ne schone moto :wtf:

So what dat die dan nie zo agressief is als weet ik veel wat voor moordmachine..
Ik haal 10x zoveel plezier om leuke bochten te pakken/wheelies te maken of whatsoever dan op een recht stuk 280 te knallen :doh:

Nu zit ik thuis wel zelf met 2 agressievere machines (EXC en z750), maar dan nog.. De saaiere stukken wanneer ik ga rijden zijn die stukken dat ge gewoon op een lange baan wat gas moet geven

Chill makker! chill!:hug: Caracalla gaf gewoon zijn mening op een normale manier... Dat gij dat een schone moto vind is uw goesting eh ;)En daar is niks mis mee... Persoonlijk vind ik er ook niks aan, superduke is -tig maal mooier in mijn ogen.
Qua rijden kan ik mij niet uitspreken over de 690, heb nog niet de kans gehad. Maar betwijfel of het iet voor mij zou zijn.

Zelf rijd ik met een serieus pk monster, maar ik haal ook het meest voldoening uit bochten aan elkaar te rijden dan gewoon rechtdoor te knallen. Maar af en toe eens goed doortrekken na een paar mooie bochten :bow: met 280 richting bocht gaan, aanremmen, insturen en dan weer lekker het gas er op! Dat is toch waar we allemaal gek op zijn?

my 2 cents...

Robust²

Legacy Member
Bushido zei:
Zelf rijd ik met een serieus pk monster, maar ik haal ook het meest voldoening uit bochten aan elkaar te rijden dan gewoon rechtdoor te knallen. Maar af en toe eens goed doortrekken na een paar mooie bochten :bow: met 280 richting bocht gaan, aanremmen, insturen en dan weer lekker het gas er op! Dat is toch waar we allemaal gek op zijn?

Als dat is wat je wil, niet de Duke nemen idd :p Als het is voor snelle, lange bochten aan elkaar te rijden zit ik ook veel liever op mijn SV hoor. De plaatsen waar je aan +70 hard door een ietwat uitdagende bocht kan gaan zonder veel zorgen zijn echter niet zo breed gezaaid. De Duke kan je gewoon overal mee doorsleuren, boerenbaantjes waar jij met je supersport wss aan 30-50 zou vloeken door slecht wegdek en vuil in 90° graden bochten worden met die moto gewoon een speeltuin.
Daarom dat ik ook "aan legale snelheiden" zei in m'n vorige post, een van de weinige motors waar ik mij al zo goed mee heb geamuseerd zonder de snelheidslimiet te overschrijden. Dat zie ik je nog niet rap doen met een GSX-R :) Zoals Katoom zei is het een andere manier van rijden.

Bushido

Legacy Member
Robust² zei:
Als dat is wat je wil, niet de Duke nemen idd :p Als het is voor snelle, lange bochten aan elkaar te rijden zit ik ook veel liever op mijn SV hoor. De plaatsen waar je aan +70 hard door een ietwat uitdagende bocht kan gaan zonder veel zorgen zijn echter niet zo breed gezaaid. De Duke kan je gewoon overal mee doorsleuren, boerenbaantjes waar jij met je supersport wss aan 30-50 zou vloeken door slecht wegdek en vuil in 90° graden bochten worden met die moto gewoon een speeltuin.
Daarom dat ik ook "aan legale snelheiden" zei in m'n vorige post, een van de weinige motors waar ik mij al zo goed mee heb geamuseerd zonder de snelheidslimiet te overschrijden. Dat zie ik je nog niet rap doen met een GSX-R :) Zoals Katoom zei is het een andere manier van rijden.

Het is zeker een andere manier van rijden! Maar daarom niet beter of slechter. Het is maar wat het manneke dat er op zit wilt... Ik ga zelf af en toe rijden met kameraden die graag boerenbaantjes opzoeken daar zit ik inderdaad wel af en toe te vloeken :p Maar als we dan een vloeiend stuk hebben zijn hun het die vloeken :p
Eigenlijk zou ik gewoon een 3a 4 moto's moeten hebben :D

Caracalla

Legacy Member
Bushido zei:
Chill makker! chill!:hug: Caracalla gaf gewoon zijn mening op een normale manier... Dat gij dat een schone moto vind is uw goesting eh ;)En daar is niks mis mee... Persoonlijk vind ik er ook niks aan, superduke is -tig maal mooier in mijn ogen.
Qua rijden kan ik mij niet uitspreken over de 690, heb nog niet de kans gehad. Maar betwijfel of het iet voor mij zou zijn.

Zelf rijd ik met een serieus pk monster, maar ik haal ook het meest voldoening uit bochten aan elkaar te rijden dan gewoon rechtdoor te knallen. Maar af en toe eens goed doortrekken na een paar mooie bochten :bow: met 280 richting bocht gaan, aanremmen, insturen en dan weer lekker het gas er op! Dat is toch waar we allemaal gek op zijn?

my 2 cents...

Exactly.
Schoone moto is het zeer zeker.
Licht en wendbaar, zeer zeker.
Afgewerkt en van hoge kwaliteit, is die zeker.

Maar iedereen doet altijd alsof het de ultieme hooliganmachine is waar je tonnen pret op beleeft enzovoorts.
Daarvoor vind ik hem te tam nadat ik er uitgebreid mee "getestreden" heb.
Op die boerenbaantjes had ik het net moeilijk om een monster 1100 en multistrada bij te houden. Niet direct supersports en echte PK-beesten.
De gashername was gewoon flauw. Geen top end aanwezig what so ever. Weinig koppel als je't mij vraagt.
Leukste was dan nog in héle lage toeren, maar dan trilt dat ding te veel naar mijn goesting bij gashername.

Ik had gedacht van alle reacties die ik van iedereen hoorde dat een duke het summum was.
Ik wil in 2de aan 50km/h rijden, aan de gashendel trekken, en dan moet dat voorwiel de lucht in, en dat deed hij niet. In de verste verte niet. En ik was teleurgesteld.

Geef die moto 25-40pk meer, wat niet mogelijk is, en dat is een plezier om mee te rijden.
Nu is dat ding gewoon underpowered en heb ik me verveeld op de testrit.

Elk z'n ding hé :-), maar nu krijg ik het wel wat van de reacties van "duke dit, duke dat". Toch eerst testrijden voor je dat ding koopt is de boodschap die ik wil meegeven!

@desolation

Succes :D Kwiiijjlll :p

Luciferke

Legacy Member
Caracalla zei:
Exactly.
Schoone moto is het zeer zeker.
Licht en wendbaar, zeer zeker.
Afgewerkt en van hoge kwaliteit, is die zeker.

Maar iedereen doet altijd alsof het de ultieme hooliganmachine is waar je tonnen pret op beleeft enzovoorts.
Daarvoor vind ik hem te tam nadat ik er uitgebreid mee "getestreden" heb.
Op die boerenbaantjes had ik het net moeilijk om een monster 1100 en multistrada bij te houden. Niet direct supersports en echte PK-beesten.
De gashername was gewoon flauw. Geen top end aanwezig what so ever. Weinig koppel als je't mij vraagt.
Leukste was dan nog in héle lage toeren, maar dan trilt dat ding te veel naar mijn goesting bij gashername.

Ik had gedacht van alle reacties die ik van iedereen hoorde dat een duke het summum was.
Ik wil in 2de aan 50km/h rijden, aan de gashendel trekken, en dan moet dat voorwiel de lucht in, en dat deed hij niet. In de verste verte niet. En ik was teleurgesteld.

Geef die moto 25-40pk meer, wat niet mogelijk is, en dat is een plezier om mee te rijden.
Nu is dat ding gewoon underpowered en heb ik me verveeld op de testrit.

Elk z'n ding hé :-), maar nu krijg ik het wel wat van de reacties van "duke dit, duke dat". Toch eerst testrijden voor je dat ding koopt is de boodschap die ik wil meegeven!

@desolation

Succes :D Kwiiijjlll :p

Snap het ni goed, ik trek mijn 690 enduro (is hetzelfde blokje) makkellijk tot in 3de op zijn achterwiel zonder de koppeling te gebruiken. Onder het zadel kan je wel verschillende mappings selecteren, misschien hebben ze daar aan geprutst op uw testmoto. Als ik in 1ste of 2de vol gas geef dan lig ik op mijne rug :).

Misschien is de 990 Duke meer iets voor u?

Robust²

Legacy Member
Ik vraag me echt af of de jouwe wel helemaal goed stond hoor Caracalla. Mijn voorwiel schiet mss niet de lucht in, maar de voorkant wordt toch fameus licht als ik in 2e hem zou opengooien (ik denk eigenlijk dat ik nog geen enkele keer plots WOT in 2e heb gedaan, goed mogelijk dat hij wel omhoog komt eigenlijk). Zeker als je zegt dat je het ritje saai en verveeld vond stel ik me toch vragen, ik kom elke keer met een super brede smile van die machine en heb ook al op de Multistrada en SMT gereden (die ik zeker niet speciaal beter vond dan de Duke).

Een Multistrada is wel van dezelfde soort motor die je ook op kleine banen serieus de sporen kan geven imo, dus logisch zeker dat binnen dezelfde categorie van moto's een 1100 met 150pk wint van een 650 met 70pk... Ik ben er zeker van dat bijna elke gewone <800cc naked moeite heeft om dat ding te volgen op "tragere" wegen. Als je dat als teleurstellend beziet, tjah dan vergelijk je appels en peren hoor.

Edit: Of ze hebben je een 25kw versie meegegeven ofzo, dan zou ik je commentaar perfect verstaan :unsure:

pws

Legacy Member
Bushido zei:
Eigenlijk zou ik gewoon een 3a 4 moto's moeten hebben :D
Dat gevoel ken ik.
Zou ook graag wat meer moto's willen hebben.
Zo wat vanalles, supersport, toering, naked, supermotard.....:D I like it.
Dan kunde eens afwisselen en op andere terreinen rijden.
DROMEN kan toch mooi zijn :).

Xasuntox

Legacy Member
LeXx zei:
Maar da's toch juist de ideale reden om nu een Duke te kopen :D

Al gaat zo'n 690duke volgens mij nie zo leuk zijn op 25kw (in hoeverre da al mogelijk is) :p

Duke is te duur voor mij momenteel. Leuke moto, heb er les op gehad.
En verschil tussen 25 kw en 50 kw voel je bijna niet. Dat zei mijn instructeur ook, dat je het enkel merkt als je ze echt naast elkaar gaat zetten. En de 50 kw trekt op hogere snelheid wel harder door.
Maar op vlak van optrekken op 0-120 km voel je niet veel verschil. Heb zelfs met de 50 kw naar het examen centrum gereden zonder dat ik het door had...

Renegadexxripxx

Legacy Member
Woot mooi motoweer hier. EINDELIJK !!!!!!!

Mottig weer toen ik deze morgen vertrok.

nexonion

Legacy Member
Xasuntox zei:
En verschil tussen 25 kw en 50 kw voel je bijna niet.

Daar ga ik niet mee akkoord, vanaf je de gas volledig open gooit zul je het verschil wel voelen. Dubbel zoveel pks..

Zelf heb ik toch wel een goede 2 jaar met een 25 kw model gereden en rij ondertussen met iets anders.

Robust²

Legacy Member
Inderdaad. Absoluut niet waar imo, als je een beetje ervaring en de moto wat pushed hebt ga je dat direct merken dat er maar de helft van de kracht aanwezig is. Tijdens je rijlessen ga je het idd niet merken :)

Ik hoop trouwens dat die Dukes van de rijschool wat anders rijden dan de mijne, ik rij nu al 4-5 jaar en vind dat ding absoluut niet aangenaam om mee in traag verkeer te rijden. Bokken en schudden als je te traag gaat, naar voor schieten als je een milimeter gas geeft, etc. Daar een 8 mee doen zou ik al helemaal niet willen proberen :crazy: Ook serieus hoog, kleinere mensen kunnen niet eens met beide voeten aan de grond.

Mr. SLASH

Legacy Member
om nog maar te zwijgen van het feit dat 25kw toegeknepen is, dus dat is allesbehalve een optimale vermogensafgifte van diene motor, al was het maar 10pk meer, gewoon het feit dat ge em kunt afstellen op zijn volle vermogen ga je al goed voelen in de manier waarop de motor reageert :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan