Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kr|stof

Legacy Member
160 met nen vw polo van 10 jaar oud

dan begint em toch al iets meer dan normaal te trillen :p
alsek naar de zee rij is het meestal 140-150

Brecht

Legacy Member
daarjust 155 op de autostrade bergneer en ik kon zweren da menne spoiler der ieder moment ging afvallen, heb dan maar vertraagd ^^ stom ding hangt maar half vast en kan het nie echt beter vasthange -_-"

Mr. SLASH

Legacy Member
vandaag in de ardennen , der gewoon alles uitgehaald

tss de 230 en 240 op teller (teller gaat tot 240)

twas licht bergaf en ik kon niet meer verder , eens tegen de 6400 toeren sprong rev-limiter aan . en moest ik dus vertragen , nuja echt gezond zou et toch nie geweest moest da er nie opgestaan hebben .

pieroxx

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
vandaag in de ardennen , der gewoon alles uitgehaald

tss de 230 en 240 op teller (teller gaat tot 240)

twas licht bergaf en ik kon niet meer verder , eens tegen de 6400 toeren sprong rev-limiter aan . en moest ik dus vertragen , nuja echt gezond zou et toch nie geweest moest da er nie opgestaan hebben .

Volgens autoweek is de max snelheid van een 1.8 Avensis slechts 195. Hoeveel was het op GPS (als je er één bijhad)? Anders vermoed ik een stevige helling en/of bijhorende tellerafwijking..

Mr. SLASH

Legacy Member
pieroxx zei:
Volgens autoweek is de max snelheid van een 1.8 Avensis slechts 195. Hoeveel was het op GPS (als je er één bijhad)? Anders vermoed ik een stevige helling en/of bijhorende tellerafwijking..

twas dalend , tellerafwijking is -10km/h

ikzelf heb er op vlakke weg op gps 205 uitgehaald . vond et gewoon eens tof om te melden :p

spl3ndr

Legacy Member
teller-afwijking wordt groter naarmate de snelheid oploopt.

Men vorige auto ( A4, 1.9 tdi met 90pk ) kon volgens het boekje maar 185 km/h halen. Op de autobahn toch de 200 aangetikt ( volle tank en 2 personen erin )


Paar weken geleden met men A6 235 op de teller gehaald, kon mss nog iets meer , maar men vriendin vond het welletjes. volgens het boekje kan hij ook maar 205 km/h . ( is wel gechipt, maar da scheelt ook geen 10km/h extra )

serial

Legacy Member
Tellerafwijking hier is bijna nihil tot aan 150kmh, dan sheelt het 4kmh
vanaf 165 scheelt het 5kmh en da blijft redelijk stabiel.
Boven de 200 scheelt het ongeveer 6 a 7 km...

balbe

Legacy Member
brechen zei:
daarjust 155 op de autostrade bergneer en ik kon zweren da menne spoiler der ieder moment ging afvallen, heb dan maar vertraagd ^^ stom ding hangt maar half vast en kan het nie echt beter vasthange -_-"

er afhalen dan? je zou toch niet willen dat het loskomt en op een achterligger vliegt

Soundstorm

Legacy Member
spl3ndr zei:
Paar weken geleden met men A6 235 op de teller gehaald, kon mss nog iets meer , maar men vriendin vond het welletjes. volgens het boekje kan hij ook maar 205 km/h . ( is wel gechipt, maar da scheelt ook geen 10km/h extra )
Zoals ik al eens gezegd heb, bij ons (standaard 1.9 130pk) staat het tellerke schoon op 215 terwijl de GPS 195 aangeeft. Hij is dan nog niet aan zijn topsnelheid, maar de tellerafwijking is toch wel enorm. Uw 235 zal op gps mss ook maar 215 zijn.

BleKKie

Legacy Member
vw polo 21 jaar: 130 max (dan voel ek bijna nie meer opt gemak, als ek dan alles moet toesmijten weet ek nie wat er zou gebeuren :x )

audi A4 (2 jr oud): 140, kan zeker meer hoor, da kan ek haast nog in 5e rijden peis ek dusja tss :p

oh en met de velo: 70-75, zwaar bergaf met koersveloke (wel maar dunne bandjes man man :p )

Brecht

Legacy Member
balbe zei:
er afhalen dan? je zou toch niet willen dat het loskomt en op een achterligger vliegt
tgoh voor die keren dat ik maar 150+ doe ga ik hem der nie afhalen, en kmoet binnenkort naar de garage dus kga hem dan wel laten vastzetten.en aangezien het nen spoiler is word ie naar beneden gedrukt, en ie kan der enkel af door hem naar boven te trekken :p

-GrumpY-

Legacy Member
210 in binnen komen van knokke ( zone 50 ) en 260 op expressweg zeebrugge. Was wel de passagier.
Custom ferrari 360 spyder.

CAS

Legacy Member
brechen zei:
daarjust 155 op de autostrade bergneer en ik kon zweren da menne spoiler der ieder moment ging afvallen, heb dan maar vertraagd ^^ stom ding hangt maar half vast en kan het nie echt beter vasthange -_-"

Overlaatst met de RS, bij 240 begonnen de ruitenwissers een leven van hun eigen te krijgen :p was wel grappig om te zien. Bij mijne wagen en 210/220 op de teller (ongeveer 205 reeel) gaan de ruitenwissers ook al een pak sneller omhoog als ge ze aanzet...

boostah

Legacy Member
hahaha mijne ruitenwisser vroeger vloog naast men vooruit zo naast men zijruit, da in sneeuw = ni handig; constant aan 120 raamke na beneden en ruitenwisser op de ruit duwen

maja was 1 vijske da beeke losgekomen was

pieroxx

Legacy Member
CAS zei:
Overlaatst met de RS, bij 240 begonnen de ruitenwissers een leven van hun eigen te krijgen :p was wel grappig om te zien. Bij mijne wagen en 210/220 op de teller (ongeveer 205 reeel) gaan de ruitenwissers ook al een pak sneller omhoog als ge ze aanzet...

:o RS? Wat weet ik niet ?

rebble

Legacy Member
pieroxx zei:
Volgens autoweek is de max snelheid van een 1.8 Avensis slechts 195. Hoeveel was het op GPS (als je er één bijhad)? Anders vermoed ik een stevige helling en/of bijhorende tellerafwijking..

Om eerlijk te zijn is autoweek wel het laatste wat je moet geloven.
Die gegevens wijken meer af dan dat ze juist zijn :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan