Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Kapoen zei:
Dat lijkt me inderdaad wel een leuke set voor het geld.


Grote nono wat mij betreft, squier startersetjes vallen behoorlijk tegen qua kwaliteit.
de classic vibe serie scoort nog redelijke goede punten. http://www.keymusic.com/Vibe
Sander. zei:
Thanks voor de site! Ik zal er eens naar kijken. Maar mijn Engels is niet echt perfect... Kent iemand ook een Nederlandse/Vlaamse (of Belgische, weet ik het :p ) cursus? Of is gitaarles.be een goede?
akkoord.be - de gratis online gitaar akkoorden cursus!

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Relatief nieuwe snaar gesprongen aan de stemsleutel. Ik kijk eens en blijkbaar zit daar een klein krasje :sop:.

Subiet proberen of ik een klein vijltje vind. Desnoods gewoon een dun strookje plakband. Tenzij iemand hier een makkelijkere oplossing weet?

Zo laten, als dat spontaan gebeurd dan is dat schade met karakter. Stel ge gaat er zelf aan peuteren en je maakt het erger, dan ga je jezelf steeds een idioot vinden :) Zo is dat be mij toch :D Of is het van die aard dat je snaar er van kan springen? Verchroomd en vijlen = nono.

Kapoen

Legacy Member
Sdc zei:
de classic vibe serie scoort nog redelijke goede punten. http://www.keymusic.com/Vibe
Dat is niet moeilijk he, een classic vibe kost op z'n eigen al meer dan zo'n compleet startpakket wat hij gelinked had. 200 euro voor gitaar + versterker of 300+ euro voor alleen een gitaar...

*edit* Net een koopje gevonden op 2dehands.be: stratocaster voor 'maar' €18500 :D

Het valt mij op dat de laatste weken meer en meer van die hele dure gitaren verschijnen op 2dehands.be. Misschien bekijk ik het verkeerd, maar moest ik zo'n instrument willen verkopen zou ik toch andere kanalen aanspreken dan zo'n ordinaire zoekertjessite.

Plutus

Legacy Member
Gaat de verkoop van 'dure' gitaren tegenwoordig zo slecht? Mijn ESP staat hier nog altijd en als ik zo even rondkijk, zijn er nog velen die met duurdere merken blijven zitten. Enkele jaren geleden waren dit allemaal koopjes, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Bij deze, mocht iemand interesse hebben :unsure:

err0r

Legacy Member
Manu zei:
Gaat de verkoop van 'dure' gitaren tegenwoordig zo slecht? Mijn ESP staat hier nog altijd en als ik zo even rondkijk, zijn er nog velen die met duurdere merken blijven zitten. Enkele jaren geleden waren dit allemaal koopjes, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Bij deze, mocht iemand interesse hebben :unsure:

Niet alleen gitaren, de amps in het hogere prijssegment blijven ook een pak langer staan.

Carrion

Legacy Member
Manu zei:
Gaat de verkoop van 'dure' gitaren tegenwoordig zo slecht? Mijn ESP staat hier nog altijd en als ik zo even rondkijk, zijn er nog velen die met duurdere merken blijven zitten. Enkele jaren geleden waren dit allemaal koopjes, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Bij deze, mocht iemand interesse hebben :unsure:

Omdat voor de meeste mensen daar gewoon geen nood aan hebben en dat de gemiddelde hogere midrange gitaren (ergens rond de 750-1000 euro) méér dan goed genoeg zijn.

Ik heb zelf nooit gesnapt waarom mensen bv een gitaar van 3000 euro zouden willen kopen, da koopt ge toch echt puur enkel om te stoefen dat uw gitaar zoveel kost.

En 't voorbeeld van die amps doet mij denken aan dieje kerel op gearspot die al maanden tevergeefs zenne HOOK Captain probeert te verkopen, mensen kopen gewoon geen head van 2000 euro meer (al helemaal niet 2de hands) omdat die echt niet meer zoveel meerwaarde bieden dan een head die maar de helft van de prijs kost.

Plutus

Legacy Member
De ESP is zo'n 1800 nieuw bij den duits dus zo immens duur is dat ook niet, tweedehands al zeker niet. Nuja heb het al enkele jaren niet meer gevolgd, misschien is de lagere prijsklasse inderdaad aantrekkelijker geworden.. Wat op zich heel positief is, maar ik zit er nu wel mee natuurlijk :p

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Zo laten, als dat spontaan gebeurd dan is dat schade met karakter. Stel ge gaat er zelf aan peuteren en je maakt het erger, dan ga je jezelf steeds een idioot vinden :) Zo is dat be mij toch :D Of is het van die aard dat je snaar er van kan springen? Verchroomd en vijlen = nono.

Ze was echt net op die plek afgeknakt, dus ik denk dat het wel mogelijk is dat de snaar er door springt. Voor de rest ben ik niet zo happig om mijn gitaar er perfect te laten uitzien, zo'n dingen voegen inderdaad karakter toe. :) Nuja, ik heb er nu andere opgelegd en er voor gezorgd dat ze aan de andere kant van het gaatje van de stemsleutel zit. We zullen wel zien.

Carrion zei:
Ik heb zelf nooit gesnapt waarom mensen bv een gitaar van 3000 euro zouden willen kopen, da koopt ge toch echt puur enkel om te stoefen dat uw gitaar zoveel kost.

Akkoord en niet akkoord. Voor beroepsmuzikanten is dit imo terecht. Uw klank is uw identiteit en sommige kosten nu eenmaal serieus veel. Als amateur zoiets duur kopen kan je eventueel wel doen als je zoeits voor je leven koopt.

Voor deze klank betaal ik met een glimlach €3000. Jammergenoeg kost de gitaar alleen al het tienvoud :sad:

Carrion

Legacy Member
Manu zei:
De ESP is zo'n 1800 nieuw bij den duits dus zo immens duur is dat ook niet, tweedehands al zeker niet. Nuja heb het al enkele jaren niet meer gevolgd, misschien is de lagere prijsklasse inderdaad aantrekkelijker geworden.. Wat op zich heel positief is, maar ik zit er nu wel mee natuurlijk :p

Het probleem dat ESP heeft is dat hun budgetmodellen (dus LTD) prijs/kwaliteit beter zijn dan ESP. Een ESP kiest ge eigenlijk bijna puur omdat een specifiek model niet bij LTD beschikbaar is.

Kapoen

Legacy Member
Manu zei:
Gaat de verkoop van 'dure' gitaren tegenwoordig zo slecht? Mijn ESP staat hier nog altijd en als ik zo even rondkijk, zijn er nog velen die met duurdere merken blijven zitten. Enkele jaren geleden waren dit allemaal koopjes, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Bij deze, mocht iemand interesse hebben :unsure:
Mijn opmerking ging eigenlijk eerder over die zogenaamde vintage gitaren die nu op 2dehands verschijnen. Het kan best zijn (ken er echt niets van) dat zo'n instrument 5, 6, 7,... 10000+ euro waard is, maar 2dehands.be lijkt me toch echt niet de plaats om zo'n zaken te verhandelen.

Ik denk dat de 'gewone dure' gitaren alla Amerikaanse standaard Fenders en Gibsons nog wel verkocht geraken.

Sick`

Legacy Member
Carrion zei:
Omdat voor de meeste mensen daar gewoon geen nood aan hebben en dat de gemiddelde hogere midrange gitaren (ergens rond de 750-1000 euro) méér dan goed genoeg zijn.

Ik heb zelf nooit gesnapt waarom mensen bv een gitaar van 3000 euro zouden willen kopen, da koopt ge toch echt puur enkel om te stoefen dat uw gitaar zoveel kost.

Correct dat men er geen nood aan heeft. De rest ben ik het echter niet mee eens.

Als je specifieke wensen hebt, dan is het toch vaak lastig om voor minder dan 1000 euro (nieuw!!) een gitaar te vinden dat aan die wensen voldoet. That said, zelf zou ik ook geen +1500 meer uitgeven.

Voor mij is een gitaar ook geen 3000 euro waard, maar ik begrijp dat er mensen zijn dat het er wel voor over hebben, en dat heeft niets met stoefen te maken, maar gewoon dat ze het geld er aan kunnen besteden en/of het nodig hebben.

@Manu: hou ook rekening dat het nu verlof is, verkoop gaat echt slecht op de moment.

Plutus

Legacy Member

hatchet

Legacy Member
Hoi!

Ik zou graag een beetje Afrikaanse gitaar kunnen spelen, kan iemand mij wat artiesten geven die Afrikaans klinkende dingen spelen op een (elektrische) gitaar. Liefst zo conventioneel mogelijk want ik wil eerst weten wat die muziek inhoudt. Culturele gaten vullen.

Thanks

Sick`

Legacy Member
Manu zei:
Dat wel, maar ze staat al te koop sinds begin november :unsure:. Gisteren advertenties opnieuw online gezet en nu toch twee geïnteresseerden maar opnieuw ligt het net buiten hun budget.. *zucht*

Je moet je gitaar geregeld opnieuw posten (wekelijks, vlak voor het weekend ofzo, maar niet dagelijks, want dat is gewoonweg irritant :D). Mensen gaan zelden op zoek naar een specifieke gitaar, en als ze dat doen, doen ze meestal geen moeite om oude zoekertjes te beantwoorden. 2dehands.be'ers zijn refreshers.

Je moet de GAS bij de mensen zien op te wekken. Probeer wat meer buitenfoto's te nemen, van verschillende hoeken, en de meest perfect afgewerkte delen in close-up. Daglicht doet een gitaar altijd veel meer eer aan dan foto's dat binnen genomen zijn. Neem van elke shot een 3tal foto's met en zonder flash, zo kan je de beste en scherpste er achteraf uitkiezen (en zie dat je toestel op een zinvol onderdeel ligt te focussen).

Zeg best eerst en vooral dat het een beest van een gitaar is maar ze wegens tijdgebrek in bijna onbespeelde staat verkeerd, kort en krachtig (mensen zijn vaak te lui om te lezen en geven al snel op, een ESP hoeft niet veel uitleg). Zeg er eveneens bij dat ze kwa sound, feel, bespeelbaarheid, looks en afwerking toch een aanzienlijke stap hoger zijn dan de goedkopere LTD's (vrijblijvend te testen) en dit de ultieme kans is om voor bijna dezelfde prijs als een nieuwe LTD, een aanzienlijk betere ESP te kopen.

Ik zou over dat scheurtje ook niet teveel in detail gaan, dat wekt vooroordelen op. Zeg dat er een klein scheurtje in de lak is dat al X maanden onveranderd is gebleven. Als mensen komen kijken wijs je hen zelf nog eens op het scheurtje, en doe je dan eventueel je verhaal, maar dan hebben ze het tenminste eerst gezien alvorens ze erover oordelen.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Hey

heb momenteel een startergitaar (merkloos) en na een 4-tal maanden van spelen begin ik het onder de knie te krijgen. Wil nu eigenlijk een stapje hoger gaan met een betere gitaar.

Speel zelf blues/rock (60's psychedelic rock / Acdc,...) en heb zitten zoeken naar gitaren en ben uitgekomen op de Epiphone SG en de Epiphone Dot. Graag had ik iemand die zijn eigen ervaring met deze gitaar had kunnen delen zodat ik een zicht heb op hoe ze zijn.

Ook een vraag, de amp die ik heb is ook zo een starteramp van een niet zo hoge kwaliteit, ik wil echter niet meteen van amp veranderen aangezien ik daar geen budget voor heb (voor de gitaar max 300-400 euro). Amp zou voor later zijn

Thanks

Rider

Legacy Member
Carrion zei:
Omdat voor de meeste mensen daar gewoon geen nood aan hebben en dat de gemiddelde hogere midrange gitaren (ergens rond de 750-1000 euro) méér dan goed genoeg zijn.

Ik heb zelf nooit gesnapt waarom mensen bv een gitaar van 3000 euro zouden willen kopen, da koopt ge toch echt puur enkel om te stoefen dat uw gitaar zoveel kost.

En 't voorbeeld van die amps doet mij denken aan dieje kerel op gearspot die al maanden tevergeefs zenne HOOK Captain probeert te verkopen, mensen kopen gewoon geen head van 2000 euro meer (al helemaal niet 2de hands) omdat die echt niet meer zoveel meerwaarde bieden dan een head die maar de helft van de prijs kost.


Bwo een écht goede klassieke gitaar mag imo toch voor 1500-2500 euro gaan. Zoals reeds gezegd is het een instrument voor het leven.

Heb zelf een takamine Hirade besteld van om & bij de 1800. Is nogal moeilijk om een klassieke mét element te vinden die goed klinkt versterkt & niet versterkt.
Dat ding gaat hier nooit buiten komen tenzij voor les of optreden....Ik zal dan liever wel gaan stoeffen met skillz, op mijn ouwbakken yamaha studentengitaar :p
Kans dat ik dat ding ooit tweedehands tracht te verpatsen is trouwens zeer klein.

Torve

Legacy Member
Eindelijk ook de knoop doorgehakt, een Yamaha Pacifica 120H en versterker van Fame, Megatone ML-30R besteld samen met wat stuff. Heb het risico genomen om deze online te bestellen bij de music store van Duitsland.

Als het er ooit van komt dat ik een duurdere gitaar koop ga ik wel naar daar, maar van de Pacifica lees je alleen maar goede dingen. Voor een noob zal het wel cava zijn :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan