Archief - Het grote verkiezingstopic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Op welke partij heb je gestemd voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers (federaal)?


  • Totaal aantal stemmers
    295
  • Opiniepeiling gesloten.

MrKend54l

Legacy Member
ng zei:
Ik tel ook juist, jij snapt het gewoon niet.

Ik denk dat jij niet goed snapt dat België duidelijk rechts gestemd heeft. Waarom dan een bastaard linkse buttfuck regering maken?

Ketelbuik

Legacy Member
Schatting voor EU parlement.
10277763_10154366892290107_3803927718885061511_n.jpg

Renegadexxripxx

Legacy Member
Acidbaron zei:
Waarom moet de NVA flexibel zijn maar de PS niet? Waarom mag de PS altijd standvast zijn op hun punten en de NVA niet?

Dat is iets voor over na te denken, zal morgen het antwoord checken.

ps: ik kom van cd&v na NVA niet van VB, exact om de reden dat CD&V plat op de buik is gegaan. ;)

Simpel omdat als NVA het in de federale regering goed zou gaan de walen na verloop van tijd miserie op hun dak gaan krijgen. Net zoals het cordon sanitaire (vlaams) het VB op termijn de kop heeft gekost kan dat een gelijkaardige tactiek zijn die nu door de Walen gebruikt gaat worden om van het nationalistisch karakter af te zijn. Vergeet niet dat Walen minder individualistisch zijn als Vlamingen en zij echt geen voorstander zijn van een splitsing of confederalisme... En dan ook veel over gaan hebben om dat sentiment de kop in te drukken. (net zoals dat op europees vlak ze graag de euroscepti de kop indrukken)

Black

Legacy Member
MrKend54l zei:
2/3 stemde wel rechts. En dat is wat telt. Daarom moet men dus een rechtse regering maken.

Van de Vlamingen wel ja, federale kieskring en ge had gelijk gehad denk ik :p

Nogmaals: tot welke fractie gaat NVA behoren Europees ????

ng

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik denk dat jij niet goed snapt dat België duidelijk rechts gestemd heeft. Waarom dan een bastaard linkse buttfuck regering maken?

En jij snapt duidelijk niet wat hier gezegd wordt wanneer we het hebben over Di Rupo. Hint 't is niet Di Rupo als persoon.

Renegadexxripxx zei:
Simpel omdat als NVA het in de federale regering goed zou gaan de walen na verloop van tijd miserie op hun dak gaan krijgen. Net zoals het cordon sanitaire (vlaams) het VB op termijn de kop heeft gekost kan dat een gelijkaardige tactiek zijn die nu door de Walen gebruikt gaat worden om van het nationalistisch karakter af te zijn. Vergeet niet dat Walen minder individualistisch zijn als Vlamingen en zij echt geen voorstander zijn van een splitsing of confederalisme... En dan ook veel over gaan hebben om dat sentiment de kop in te drukken. (net zoals dat op europees vlak ze graag de euroscepti de kop indrukken)

De Walen zijn koppig, dus moeten wij water bij de wijn doen en zij krijgen hem puur? Bullshit man.

Black

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik denk dat jij niet goed snapt dat België duidelijk rechts gestemd heeft. Waarom dan een bastaard linkse buttfuck regering maken?

Vlaanderen stemt duidelijk rechts, bij een federale kieskring had ge wellicht gelijk.

Freya

Legacy Member
Ik ben de resultaten als een maniak aan het volgen :p PS en MR nog steeds 23 - 21 zetels. Op zich is dat nog wel veelbelovend.

MrKend54l

Legacy Member
Black zei:
Van de Vlamingen wel ja, federale kieskring en ge had gelijk gehad denk ik :p

Nogmaals: tot welke fractie gaat NVA behoren Europees ????

Ik had het over federaal niveau. Tel mr, VLD, nva en cd&v maar eens op.

Peephole

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik denk dat oranje zeer duidelijk geweest is. Geen regering zonder Vlaamse meerderheid. Dus berg dat plan maar alweer op.
Momenteel heeft Di Rupo II 44 zetels op 87 aan Vlaamse kant.

Smiles_

Legacy Member
Swagger zei:
En da er daar zoveel mensen op stemmen.

Grootste bewijs dat politiek niet zo zwaar is als men beweert. Als hartpatiënt zou je toch denken dat hij het kalmer aan zou moeten doen, maar neen. Cumuleert er ook op los.

marcel

Legacy Member
Black zei:
Van de Vlamingen wel ja, federale kieskring en ge had gelijk gehad denk ik :p

Nogmaals: tot welke fractie gaat NVA behoren Europees ????

nogmaals: in de Greens/European Free Alliance

Black

Legacy Member
MrKend54l zei:
Ik had het over federaal niveau. Tel mr, VLD, nva en cd&v maar eens op.

Maar dat moogt ge niet doen want zo werkt het niet. Er is geen federale kieskring en 1 stem in Vlaanderen is niet gelijk aan 1 in Wallonië.

Freya

Legacy Member
MrKend54l zei:
Waarvan 35 rechtse zetels. Mooi zou ik zeggen... Dit gaat dus niet gebeuren. Als men tenminste toch wat fatsoen voor de kiezer heeft.
35? Hoe tel je dan? Ik tel MR + VLD + CD&V = 45 :)

Black

Legacy Member
MrKend54l zei:
Waarvan 35 rechtse zetels. Mooi zou ik zeggen... Dit gaat dus niet gebeuren. Als men tenminste toch wat fatsoen voor de kiezer heeft.

Wat zegt gij toch allemaal ? :lol:
Tripartite is de klassiekste meerderheid en coalitie die er is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan