MrKend54l
Legacy Member
Freya zei:35? Hoe tel je dan? Ik tel MR + VLD + CD&V = 45![]()
45 is wat ik bedoelde ja

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Freya zei:35? Hoe tel je dan? Ik tel MR + VLD + CD&V = 45![]()

MrKend54l zei:Waarvan 35 rechtse zetels. Mooi zou ik zeggen... Dit gaat dus niet gebeuren. Als men tenminste toch wat fatsoen voor de kiezer heeft.
Freya zei:35? Hoe tel je dan? Ik tel MR + VLD + CD&V = 45![]()
Black zei:Wat zegt gij toch allemaal ?
Tripartite is de klassiekste meerderheid en coalitie die er is.
dJeez zei:Die willen de N-VA toch niet meer in hun fractie wegens te neoliberaal?
Staes en Lamberts: "N-VA heeft geen plaats meer in onze fractie" - Verkiezingen - De Morgen
ComputerVISTA zei:CD&V en CDH zijn niet rechts maar centrum.
MrKend54l zei:Waarvan 35 rechtse zetels. Mooi zou ik zeggen... Dit gaat dus niet gebeuren. Als men tenminste toch wat fatsoen voor de kiezer heeft.
Black zei:CD&V is een centrumpartij en niet echt rechts noch links te noemen.
MrKend54l zei:Waarvan 35 rechtse zetels. Mooi zou ik zeggen... Dit gaat dus niet gebeuren. Als men tenminste toch wat fatsoen voor de kiezer heeft.
De N-VA mag er gerust bij. Een regering die een meerderheid heeft mét N-VA is perfect democratisch.Smiles_ zei:in kaart
Volgens tal van mensen hier zou NVA dus niet mogen/moeten deelnemen aan de federale regering? Zowat overal sterkste partij.
Wie de democratie ook maar een klein beetje in het vaandel draagt, zal moeten zeggen dat NVA er gewoon bij moet.
Dus het is ok voor de N-VA om een regering met vijf te vormen, maar een regering met zes is er te veel aan?Smiles_ zei:Kunt natuurlijk ook allemaal op elkaars schouder gaan staan en zo een meerderheid vormen. Maar welk signaal geef je dan?
Nee, gij kunt gewoon niet aanvaarden dat er mensen zijn met een andere mening die op iets anders dan uw favoriete partij stemmen.Smiles_ zei:Signaal:"ja, jullie mogen om de zoveel jaar eens gaan stemmen, maar wij (trado's) doen toch onze goesting".
Schijndemocratie, dat is ons land.
Tr1ploid zei:Ik gun de rechterzijde hun overwinning. Het bedroevend niveau van de linkerzijde de afgelopen jaren op zowel politiek als persoonlijk niveau (iets wat door bepaalde mensen in dit topic nog extra verduidelijkt wordt) heeft ervoor gezorgd dat ik me totaal niet meer kan vinden in dat milieu. Nu is het vooral hopen dat de sociaal-economische beloften van NVA geen gebakken lucht zijn en dat we binnen vier jaar niet met een nieuwe generatie van de maatschappij vervreemde jongeren zitten door een te rechts beleid.
Freya zei:35? Hoe tel je dan? Ik tel MR + VLD + CD&V = 45![]()
ComputerVISTA zei:Plots is alles rechts wat niet rood is![]()
Black zei:Ik hoorde nochtans voor de verkiezingen de NVA al pleiten voor een regering zonder de PS. PS doet hetzelfde tegen NVA en dan staat iedereen hier te janken ?
Swindels zei:Laten we hopen dat ze dan aansluiting vinden bij de ALDE.
Lol. Als die kiezers daar effectief problemen mee hebben, dan hadden ze maar niet voor die partijen moeten stemmen.Ketelbuik zei:Als je ervan uitgaat dat cd&v en vld weeral hun kiezers gaan bedriegen en meegaan met Di Rupo dan ja.
Nee, mensen stemmen op kieslijsten.MrKend54l zei:2/3 stemde wel rechts. En dat is wat telt. Daarom moet men dus een rechtse regering maken.
dJeez zei:Dan tel je toch verkeerd? 21 (MR) + 14 (VLD) + 18 (CD&V) = 53... (Bron : cijfers van deredactie voor de Kamer)
Je gebruikt misschien de verkeerde cijfers? Wel die van de Kamer nemen als je de federale zetels wil hé...
(Zijn het die van vorige verkiezingen?)Peephole zei:En die mensen kunnen potentieel een meerderheid vormen. Sorry, dat is democratie. Soms kan je verliezen.