Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Trump volgt zichzelf op se
emoji108.png

makila

Legacy Member
Had het een best of 7 geweest zoals tegen Brecel en Selby dan had Bingham dus (alweer) gewonnen met 4-2. Hij had de beste start. Maar daarna nam Trump over. :)

Een best of 7 is duidelijk niet hetzelfde als een best of 17.

ALF 2.0

Legacy Member
Was een zalige finale met hoogstaand snooker (5 centuries).:cool: De twee finalisten waren enorm aan elkaar gewaagd, het was een gelukje links of rechts dat het verschil heeft gemaakt.

De zaal was ook echt in orde en er heerste een toffe sfeer. 's Avonds nog Luca Brecel tegengekomen in de mid session interval.:niceone:

makila

Legacy Member
Brecel had geen goede loting. Moest in de eerste ronde meteen volle bak tegen een top-20 speler, maar dat ging eigenlijk probleemloos. 4-1 winst tegen Ryan Day met 4x een 50+ break. Die laatste doet daarmee een erg slechte zaak voor de Masters.

In de volgende ronde moet hij normaal gezien tegen Mark Williams. Alweer geen cadeau. Maar goed, als je naar de Masters wil, zal je uw matchen tegen een top-20 speler toch moeten winnen (en dat doet hij ook meestal dezer dagen).

------------------------------

4-1 verlies tegen Williams. Het verschil was wel kleiner dan de score deed vermoeden. Williams won enkele spannende frames, door zijn grote baggage aan ervaring, een dosis geluk en wat slordigheidjes van Brecel. Na 1-0 stond het 65-65 in frame 2 (!), Dat het dan 2-0 wordt ipv 1-1 is natuurlijk een beetje klote (Winst frame dmv de zwarte bal). En daarna bij 2-1 had Brecel ook kansen op 2-2 maar won Williams het frame opnieuw heel nipt met enkele punten verschil. Het had dus even goed 1-3 kunnen gestaan hebben ipv 3-1 op dat punt. En dan weet je dat het over is.

Hij had nu wel geen cadeau met de loting (2 rondes en 2x meteen tegen een speler rond zijn plaats op de ranking), maar goed that is part of the game.

AreVee

Legacy Member
Ruben666 zei:
Haha, die toeschouwster met Ronnie zijn keu op de laatste zwarte :woohoo:.

Geniaal idd, heb het toevallig ook nog net gezien op eurosport :D . Al een geluk dat het maar zo'n braaf oud vrouwtje was wel en dat Ronny en co er wel mee konden lachen :p .

makila

Legacy Member
Haha de stunt van de dag. Eens iets anders dan dat SAAIE Snooker :D

Ik weet niet wat de regels zeggen in het snooker in dit geval? Volgens mij als men streng is dan verliest Ronny de Match, krijgt hij 2000 euro boete en een schorsing van 6 maanden? (want dit mag natuurlijk niet :))

Maar nu even serieus: iedereen kan daar eens goed mee lachen :D

--------------------------------

Trouwens van Snookertalent uit Europa gesproken.

Ne zekere Alexander Ursenbacher (uit Zwitserland), nog een jaartje jonger dan Brecel, staat zowaar in de HF van de Engelse Open. Nice! :niceone:
Nog nooit iets gehoord van die kerel, maar zijn resultaten dit seizoen zien er vrij goed uit. Hij had soms pech tegen een topper uit te komen maar hij kreeg nu Shaun Murphy (Ne topper maar een die af en toe steken laten vallen) op zijn bord en die zag sterretjes ;)

---------------------------------

Ronny, 5x een honderd break van zijn 9 gewonnen spelletjes. Echt gewoon indrukwekkend snooker, daar had vandaag echt NIEMAND tegen gewonnen. Als die eens zin heeft om echt gemeend het spelletje te spelen, dan is hij gewoon echt onklopbaar.

makila

Legacy Member
Ik heb twee favorieten voor het WK: Ding en Selby. Maar als Ronny het niveau kan halen van deze finale, dan wordt Ronny wereldkampioen. Met hem wat je nooit, het is een grillige speler :)

Ruben666

Legacy Member
Die vloerbekleding in Chengdu: Een mens zou er nog zeeziek van worden :crazy:.

makila

Legacy Member
Deze week Champion of Champions snooker met de beste 16 snooker spelers van dit seizoen. Gokje wie wint dit jaar? Selby?

makila

Legacy Member
Haha Brecel toch ..
Brecel laat Trump alle hoeken van de snookertafel zien

Verliest hij zijn normale keu, dan denk je hij is volledig kansloos tegen Trump, en dan speelt hij gewoon met zijn reserve keu zowaar (1 van) zijn beste match van dit jaar.
Het toont ook aan dat als je je niveau haalt, dat iedereen van iedereen kan winnen in de top-16. Het ligt dan allemaal dicht op elkaar.

PS. Tegen Selby zal hij wel (kansloos) verliezen vermoed ik, maar goed hij heeft de eerste ronde overleeft, dat is al beter dan verwacht. Ik dacht echt dat hij er meteen ging uitliggen.

AreVee zei:
Ronnie all the way :p


Hoop ik :D .
Ik hoop het ook. Ronny blijft mijn favoriet. Het is een zalige speler, daar kan je nooit echt kwaad op zijn :D

Tah_b00nz0r

Legacy Member
makila zei:
Haha Brecel toch ..
Brecel laat Trump alle hoeken van de snookertafel zien

Verliest hij zijn normale keu, dan denk je hij is volledig kansloos tegen Trump, en dan speelt hij gewoon met zijn reserve keu zowaar (1 van) zijn beste match van dit jaar.
Het toont ook aan dat als je je niveau haalt, dat iedereen van iedereen kan winnen in de top-16. Het ligt dan allemaal dicht op elkaar.

PS. Tegen Selby zal hij wel (kansloos) verliezen vermoed ik, maar goed hij heeft de eerste ronde overleeft, dat is al beter dan verwacht. Ik dacht echt dat hij er meteen ging uitliggen.

Ik hoop het ook. Ronny blijft mijn favoriet. Het is een zalige speler, daar kan je nooit echt kwaad op zijn
emoji3.png

Ondertussen ook al 3-1

Amai.. Bye Selby. Dik uit gespeeld in het laatste frame!

AreVee

Legacy Member
Jawadde... .

Dat is niks minder dan absolute wereldklasse... (toch al minstens qua uitslagen).

Edit: Murphy nu waar hij 4 van de laatste 5 ontmoetingen van won, t zou wat zijn een finaleplek in een tornooi als dit... .

Solleke89

Legacy Member
Valt me wel op hoe dik Brecel wel niet geworden is...
Als je kijkt naar vroeger, was het een magere snaak, nu is hij echt dik geworden en ziet er onverzorgd uit.
Zonde.

makila

Legacy Member
Kaal. Tatoeages. Onverzorgd. Mollig. Lelijk. (En vroeger was hij een mooi ventje). De hoge verwachtingen in het verleden hebben toch zijn tol geeist. Volledig mee akkoord. Ik denk dat je die druk van de laatste 10 jaar niet mag onderschatten.

Hij was amper 12 toen de media er al wonderen van verwachtte terwijl hij nu pas 10 jaar later vlagen van zijn klasse laat zien. (Soms is het nog slecht maar op andere dagen is hij echt goed)

Vooral mentaal is hij er uiteindelijk wel door gekomen. Dat is helaas wel ten koste gegaan van zijn gezondheid.

AreVee

Legacy Member
Je moet nu toch ook niet gaan overdrijven he :p . Een Bingham of een Murphy zijn zeker niet minder "dik" (laat staan een Stephen Lee vroeger die echt zwaar overgewicht had) en een McGill of een Gould ofzo zou ik ook zeker niet meer "verzorgd" noemen. Die tatoeages vind ik zelf ook verschrikkelijk (free en bird op je twee handen hebben staan bijvoorbeeld, verschrikkelijk) maar goed, dat is dan persoonlijke keuze en staat zijn eventuele snooker (vermoed ik toch) amper in de weg. Snooker is (gelukkig voor hem dat wel) een sport waarin je fysiek niet absoluut 100% fit hoeft te zijn. Zolang je mentaal kunt volhouden kom je al ver.

En Makila zegt terecht dat hij vooral daar grote vooruitgang geboekt heeft, anders win je niet zo gek veel beslissende frames.


IMO

makila

Legacy Member
Toch wel een grote verrassing voor mij dat hij ook Selby klopt. Nu moet hij er in geloven dat hij dit toernooi ook gewoon kan winnen.

Als je hier tss de wereldtop de HF kan halen dan heb je ook gewoon kans op de titel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan