Het is altijd very close tussen Murphy en Brecel. (Twee spelers die min of meer hetzelfde type zijn en van hetzelfde niveau eigenlijk)
Ditmaal was Murphy op het einde iets beter.
Tot nu toe wel een erg goed seizoen voor Brecel, veruit zijn beste tot nu toe.
Winst, HF en nu HF in een non ranking toernooi maar met de volledige wereldtop aanwezig.
(Dat je daartussen mindere prestaties hebt is normaal, dat heeft de ganse wereldtop ook voor, het niveau is de laatste jaren zo hoog dat je niet continue kan pieken)
Nu goed in de finale denk ik dat Ronny zowiezo gaat winnen.

Al acht ik Murphy zeker niet kansloos. Het gevaar is dat Ronny net als Brecel voorkomt puur op talent,
dan wat te relaxed wordt en Murphy is dan juist een harde werker op terug te vechten als je hem de kansen laat.
PS. Brecel was dit toernooi nog beter in vorm, dan tijdens het toernooi dat hij won, vond ik persoonlijk. Maar toen was hij op niveau toen het echt moest. Nu had hij een dalletje op een slecht moment. Ik schat zijn prestatie dit toernooi dan ook HOGER in dan de prestaties van het toernooi dat hij won.
Trouwens commentaar van Brecel na verlies:
Ik speelde echt slecht vandaag. Ik wilde winnen. Maar vandaag was het gewoon niet goed en ik ben verschrikkelijk teleurgesteld, maar hier leer ik wel van.
Tov na verlies tijdens het WK vorig jaar:
Ach dit gebeurt, dit is een verliespartij zoals een ander. No big deal.
Het toont dat hij nu toch een betere ingesteldheid heeft.