Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

makila

Legacy Member
Ronny is gewoon de allerbeste, zelfs op zijn 100ste zou hij nog mee kunnen :D

Hij neemt zo halverwege het seizoen, op de jaarranglijst ook de eerste plaats over van Luca (Die naar 2 zakt).
En dat terwijl hij veel toernooien gewoon links laat liggen ;)
Hij is toch echt wel een geval apart.

Jaarranglijst seizoen 2017 / 2018 (Halverwege het seizoen):
1. O'Sullivan
2. Brecel
3. Selby
4. Trump
5. Junhui

Brecel zit hier wel in een goed gezelschap moet ik zeggen .. Hij zal nog wel zakken, maar het blijft toch een goed jaar voor hem.
Alleen de wereldtop doet momenteel even goed.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AreVee zei:
Trump moet gedacht hebben: Geen twee keer ze kleine Belg :p.
Reden van het zware verlies bleek een schouderblessure te zijn. Hij geeft tevens forfait voor het eerstvolgende toernooi.

AreVee

Legacy Member
Jammer, bijzonder seizoen overigens toch wel vind ik, Trump nu bijvoorbeeld weer relatief kansloos onderuit tegen Carrington om er maar één te noemen.

makila

Legacy Member
Williams haalt de finale en doet een gouden zaak voor de Masters. Hij staat nu 16de en aldus op de laatste plaats die recht geeft op deelname. De toppers hebben deze week verrassend allemaal gefaald trouwens, waardoor Brecel status quo blijft op de ranglijst of als Williams het toernooi wint zakt ie 1 plaatsje en wordt Williams 12de.

Nu goed, uiteindelijk maakt de ranking weinig uit, zolang je maar net voor de Masters in die top 16 staat. Plus The UK Championship gaat nog erg belangrijk worden met het oog op de Masters. De winnaar krijgt daar 170000 punten erbij.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ding Junhui al verloren in R1 van de UK Open. Strange. Toch 1 van de toptoernooien en roemloos eruit. Voor een topper als hem zou dit toch echt niet mogen! Maar goed het blijft een mens van vlees en bloed.

Nog geen andere verrassingen in R1, al kwam Brecel wel 3-4 achter. Maar daarna maakte hij het wel netjes af. 6-4 winst.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Earlier, another two-time champion Mark Williams raced to a 6-0 win over Paul Davison before revealing he may have to pull out of the event because his wife Jo is ill in hospital.

Dat zou jammer zijn. Williams is momenteel echt in topvorm en won zonet nog een toernooi op de tour. Maar familie komt natuurlijk op de eerste plaats!

Carter ondertussen verrassend verloren in R1 tegen .. Jimmy White ;) Als die man zijn dagje heeft kan hij natuurlijk nog altijd een aardig stukje snookeren. Het is geen cadeau om tegen hem te moeten spelen als hij een goeie dag heeft ..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mooi artikel over Brecel trouwens op zijn eigen website - ik heb dit nog niet meteen zien passeren hier:
Luca over zijn Team

Bij de meeste bookmakers is Ronny favoriet voor de titel op het UK Championship, voor Selby en Trump. Brecel staat 10des.

Trouwens van talent gesproken. Bingtao verloor nipt met 9-8 van Williams in de finale van de Northern Ireland Open en hij is amper 17 jaar. Jammer.

makila

Legacy Member
Brecel relatief eenvoudig door naar R3. 6-3 winst. Hij plaatst zich daarmee quasi zeker voor de Masters.
Trump met de ogen dicht, naar 6-0. Wel een verrassing gisteren: Na Ding is ook Selby al out!

Shaun Murphy ondertussen door het oog van de naald tegen Highfield. Het is Highfield die het liet liggen in dat laatste Frame. Stand daar is nu 5-5 ipv 4-6.

AreVee

Legacy Member
Heb stukken van O'Sullivan gezien vandaag en die was toch weer echt geweldig. Hier en daar een stomme misser omdat het té makkelijk ging maar heeft daar weer paar ballen gepot die ik quasi niemand anders zelfs maar zie aannemen laat staan potten.

makila

Legacy Member
AreVee zei:
Heb stukken van O'Sullivan gezien vandaag en die was toch weer echt geweldig. Hier en daar een stomme misser omdat het té makkelijk ging maar heeft daar weer paar ballen gepot die ik quasi niemand anders zelfs maar zie aannemen laat staan potten.
Ik heb niets tegen Brecel en ik heb ook niets tegen dat nieuw 17 jarige talent uit China (Bingtao). Beiden zijn heel goeie spelers. Maar qua talent, no offense maar die twee likken nog niet eens de hielen van O'Sullivan. Dat is toch de Usain Bolt van het Snooker en zo'n talent komt 1x om de 50 jaar voor of zo.

Maar id het nadeel van zoveel talent is dat ie het dan soms veel te gemakkelijk opneemt. Hendry heeft ooit eens gezegd: Gaf mij het talent van O'Sullivan en ik werd los 10x wereldkampioen. En toen zei de commentator: Dat meen je niet maar Hendry was dus bloedserieus.

Pinkman

Legacy Member
Highfield man toch. Zo'n goede safeties speelden en als hij dan een kans heeft om het af te maken blokkeert die vent helemaal.

Tyfius

Legacy Member
Wel ne goeie bet op kunnen plaatsen. :p

Ik had op Unibet gezien dat Murphy met een quotering van 3 stond op een bepaald moment, dus maar ingezet. Even wat schrik toen ik naar Eurosport zapte en zag dat hij achterstond, wat ook de quotering verklaarde natuurlijk, ik vond het al zot.

Toch iet mooi aan overgehouden. :)

Pinkman

Legacy Member
Trump er ook al uit... Ronnie moet dit toernooi nu echt winnen hoor.

Pinkman

Legacy Member
En de volgende grote naam is gevlogen, getekend Neil Robertson

Kon m'n vorige post niet editen aangezien ik niet op de laatste pagina geraakte, hebben sommige daar nog last van? best irritant.

makila

Legacy Member
Vandaag O Sullivan, Murphy, Higgins eruit als de trend van gisteren zich doorzet.

makila

Legacy Member
Brecel had weer last van de schouder en kon daardoor niet op full power spelen. Jammer. Een fitte Brecel had ik vandaag zien winnen van deze King.

Ronny weer gemakkelijk een ronde verder. Hij is nu toch de grote favoriet voor de titel.

Pinkman zei:
Echt wel een verrassend toernooi. Van de top-16 zijn maar liefst 13 spelers al uitgeschakeld. Straf! En dan had Murphy nog hoerechance ..

De enige die nog enigzins een excuus heeft, is Brecel (Nog niet 100 procent hersteld van een schouderblessure). Al die andere toppers hebben eigenlijk gewoon gefaald. Eigenlijk zou Ronny dit nu met de ogen dicht moeten winnen maar ja dit toernooi heeft al zoveel verrassingen dat ik mijn hand niet meer in het vuur durf steken :)

AreVee

Legacy Member
Zou er iets met de tafels aan de hand zijn ofzo?

Verschrikkelijk niveau in ieder geval vandaag, zowel bij Murphy-Walden als Gould-Xiao. Heb toch heel wat frames gezien en denk niet dat er één bij was met een frame winning break in één poging.

makila

Legacy Member
Brecel zoals verwacht niet op de Scottisch Open door zijn schouderblessure die opnieuw opspeelde. Hij heeft ook niets meer te winnen daar. Zijn eerste Masters zijn door de vele verrassingen op de UK Open, nu ook mathematisch zeker, dus het maakt niet meer uit. Beter geen risico nemen dan.

En inderdaad niveau is over het algemeen niet zo super vandaag. De verrassing van dit toernooi tot nu toe, is toch oudgediende King, vind ik persoonlijk. Eerst gewonnen van (een welliswaar geblesseerde) Brecel, maar daarna knap teruggevochten vanuit een verloren positie en alsnog gewonnen van Higgins. Toch twee verdienstelijke overwinningen ..

Pinkman

Legacy Member
Ronnie speelt weer tegen iemand die de match van z'n leven speelt :lol:

Gelukkig, door het oog van de naalden gekropen.

AreVee

Legacy Member
Redelijk briljant vierde frame tussen Gould en O'Sullivan net, van allebei fantastisch safety spel.

makila

Legacy Member
Pinkman zei:
Ronnie speelt weer tegen iemand die de match van z'n leven speelt :lol:
Gelukkig, door het oog van de naalden gekropen.
Sunny Akan onthoudt die naam. ;) Ik voorspel dat hij de opvolger zal worden van James Wattana. Hij speelde inderdaad heel goed maar in de vorige ronde maakte hij toch ook gewoon brandhout van Hawkins.

Ook al was Hawkins niet goed, dat doe je niet zomaar. Het is een speler met een enorm potentieel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan