Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
VishnuSixDix zei:Een racewagen moet gaan van bbbbrrrroooeeeeeem ipv IIIIAAAAAANNNNNNGGGG.
Defkes zei:Veel harder geluid kan je met een motor niet maken denk ik (al ben ik wel akkoord dat het een ander soort geluid is).

Scifo zei:Alé nu, een Massa fan. Komt dat tegen!![]()
. Herinner me nog dat ik hier heb geroepen dat hij de prestaties van Senna zou kunnen evenaren.VishnuSixDix zei:Al die rednecks gaan daarenboven naar Nascar, naar WUSSIE-F1 (in hun ogen) gaat er geen kat op afkomen. Een racewagen moet gaan van bbbbrrrroooeeeeeem ipv IIIIAAAAAANNNNNNGGGG.
Lege tribunes gegarandeerd.

evil-duckie zei:race van dit weekend: boeiend? (inhaalmogelijkheden, etc?)
(want kan niet kijken en hoop dat het een saai circuit is, dit circuit ken ik niet goed dermee)
(zaterdag en maandag examen en zaterdagavond een trouwfeest anders zou ik wel een gaatje vinden)
falc.be zei:verklaar dan eens waarom Montoya, die toch niet bepaald slecht was in F1. jaren nodig gehad heeft om snel te worden in nascar ?
falc.be zei:teams zijn blijkbaar bezig met verschillende maatregelen om inhalen te verbeteren
- dubbele diffuser weg
- kers terug
die wisten we al
rumored:
- voorvleugels terug even smal als in 2008.
- alle flappen voor sidepods weg
- grotere banden
- beweegbare achtervleugels

VishnuSixDix zei:Montoya was één van de snelste rijders ooit in F1, toch zeker over 1 ronde. En tijdens zijn eerste jaren NASCAR kon hij bij momenten effectief heel knappe dingen laten zien omdat die niet op een over doorgingen.
Voor de rest heeft hij zich enorm moeten aanpassen aan de aero-manier van rijden op een oval. Slipstreamen om zo samen met je voorganger(s) gang te maken en naar de voorste plaatsen te rijden.
De truuk is namelijk niet om de bochten juist aan te snijden, om gaas planché over het parcours te rijden, maar om met behulp van je tegenstanders hun slipstream (voor of achter je) vooraan te komen en op de juiste momenten aan te vallen.
Het is die techniek die ik weiger onder "racen" te plaatsen. Al kan je het inderdaad niet zomaar plots.
Mee zei:Mja, Nascar afdoen als "niet racen" gaat er toch wel over. Het is een ander soort racen dan F1, niet minder maar ook niet meer. In Nascar is het de drafting techniek die centraal staat (zoals VishnuSixDix mooi uitlegde), waar het bij F1 vooral over grip gaat (zowel mechanisch maar tegenwoordig vooral aerodynamisch).
Elke racetak heeft zijn meute fans die de andere soort van racen maar belachelijk vind.
Persoonlijk vind ik het ovaalrijden ook maar niks, maar ik heb wel respect voor de sport.
VishnuSixDix zei:kers was tof, totdat het oa door Renault constant DEFENSIEF gebruikt werd ipv offensief. Vanaf toen verloor het voor mij heel veel van zijn waarde.