falc.be zei:
verklaar dan eens waarom Montoya, die toch niet bepaald slecht was in F1. jaren nodig gehad heeft om snel te worden in nascar ?
en die had al oval ervaring, heeft tenslotte de indy en michigan 500 gewonnen
tientallen rijders zijn van indycar naar nascar gegaan, en minstens 75% is wenend terug gekomen omdat ze niet meekonden.
noem eens 1 amerikaan die uit de nascar (of om het even welke vorm van oval-racing) komt en meekon in de f1 (of om het even welke sport waar ze wel bochten moeten nemen)?
sowieso ligt het algemeen niveau in de amerikaanse autosport bedroevend laag, zowel in de f1, het wrc, het wtcc, de f2 of zowat iedere andere autosport die ook buiten de f1 gereden wordt worden ze naar huis gereden, als ze er al in geraken. bourdais reed in amerika alles en iedereen naar huis, maar in de f1 kom hij absoluut niet mee met vettel.
nascar kunt ge evengoed in een windtunnel of als een computersimulatie doen.
breien is ook niet gemakkelijk, maar dat maakt het nog geen racen. voor mij blijft racen op de limiet rijden, en dat is nu eenmaal iets dat amerikanen blijkbaar niet kunnen.
en ge moet zowel f1 als nascar eens opzoeken op youtube. bij f1 krijgt ge allerlei soorten filmpjes, bij nascar gaat het quasi alleen maar over crashes (en in mindere mate over het geluid en vechtpartijen).