Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

eniac

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Over één ronde was Montoya één van de snelste piloten in recente F1 geschiedenis.

Allez, we zijn toch al afgezakt van "1 van de snelste F1-piloten ooit" naar "1 van de snelste piloten over 1 ronde in de recente geschiedenis". Serieus verschil in nuance al.

Ach, ik blijf 2005 een tekenend jaar vinden. Een jaar waarin de Mclaren zeker niet slecht was en hij deftig zoek gereden werd, met 2 keer een snellere snelste ronde dan Kimi en een 6-13 stand in de kwalifs.

Okee, de man heeft nog 3 snelste rondes op zijn naam staan. Feit is ook dat de F1 in recentere geschiedenis trager is geworden, in plaats van elk jaar sneller en sneller te gaan zoals voorheen, niet? Dat zorgt ervoor dat die records iets langer kunnen staan. Dat verdwijnt ook weer wel, en wat overblijft is een weinig indrukwekkend F1-palmares (kan je niet rond, hoe je het draait of keert).

falc.be

Legacy Member
Ook vergeten dat
- Montoya 2 races gemist heeft en lang last gehad heeft van die blessure.
- De mclaren naar de wensen van raikonnen gebouwd was (en die trouwens VEEL meer motoren opgeblazen heeft dan montoya)
- minstens 3 keer van de baan geramd is zonder zijn schuld.
- eens de wagen naar zijn goesting was in de 2de helft nog 3 races gewonnen heeft

Ik heb het stilaan gehad hier tbh

het enige wat hier nog gedaan word is afbreken en dikwijls onterecht (en dan heb ik het niet over laatste posts over montoya) of belachelijke posts van mensen die niet weten waar ze over bezig zijn.

ik geef toe dat ik het soms ook doe, maar niet zoals iedereen hier tegenwoordig bezig is.

JackM

Legacy Member
falc.be zei:
Ik heb het hier stilaan gehad hier tbh

het enige wat hier nog gedaan word is afbreken en dikwijls onterecht (en dan heb ik het niet over laatste posts over montoya)

2

Tgaat ier dezelfde kant uit als de F1 zelf heb ek zo soms den indruk. Alleja, eig op gans het forum ze.

eniac

Legacy Member
Wat is je aanleiding om zo'n post ineens te zetten? Ik zie dat je het niet over de laatste posts mbt Montoya hebt, maar waarom nu ineens?

Als ik dit forum vergelijk met wat ik pakweg op planetF1 zie, dan ligt het niveau van discussiëren toch een serieus pak hoger hier.

vishnusixclix

Legacy Member
eniac zei:
Allez, we zijn toch al afgezakt van "1 van de snelste F1-piloten ooit" naar "1 van de snelste piloten over 1 ronde in de recente geschiedenis". Serieus verschil in nuance al.

Dan heb je mijn bovenstaande berichten niet gelezen! Ik ben begonnen met 1 van de snelste piloten over 1 ronde ooit.

Beetje vermoeiend, al die muggezifterij.


Okee, de man heeft nog 3 snelste rondes op zijn naam staan. Feit is ook dat de F1 in recentere geschiedenis trager is geworden, in plaats van elk jaar sneller en sneller te gaan zoals voorheen, niet?

Schumacher en Alonso waren op hun summum in de V10 periode van 2005 en 2006. Ze hebben die tijden niet gebroken.

En zoals ik al (3x ondertussen) geschreven heb. Het was een do-or-die piloot. Alle keren dat hij NIET de snelste tijd had, was waarschijnlijk omdat hij van de baan gevlogen was, schade gereden had, of mankementen aan de wagen had.

Hoe je het ook draait of keert. Op de momenten dat zijn wagen/afstelling meezat, was hij de snelste, sneller dan schumi & alonso.
Maar zijn do-or-die mentaliteit belet om dit terug te zien in de cijfers, waardoor je nu in discussie bent met ons.

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
Ook vergeten dat
- Montoya 2 races gemist heeft en lang last gehad heeft van die blessure.
- De mclaren naar de wensen van raikonnen gebouwd was (en die trouwens VEEL meer motoren opgeblazen heeft dan montoya)
- minstens 3 keer van de baan geramd is zonder zijn schuld.
- eens de wagen naar zijn goesting was in de 2de helft nog 3 races gewonnen heeft

Zie, je gaat me zeker niet horen zeggen dat Montoya een slecht rijder was. De man kon sturen, kon snel zijn, en bracht kleur in het circuit. Maar "1 van de snelste rijders ooit" was me echt een brug te ver. Bij zo'n uitspraak stel ik me iemand voor die om het even wie van zijn generatie kon domineren, en dat kon hij met zijn Raikkonen echt niet (ja, H2 2005 was goed, maar ook dan niet echt beter dan wat Raikkonen kon presteren).

falc.be

Legacy Member
als ge tegen mij zegt de snelste piloot dan versta ik pure snelheid en daarin is hij beter dan schumacher of Alonso

Zet montoya en schumacher in dezelfde wagen (hoeft geen F1 te zijn) zonder dat ze ook iets maar mogen afstellen en montoya zal de betere zijn.

eniac

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Dan heb je mijn bovenstaande berichten niet gelezen! Ik ben begonnen met 1 van de snelste piloten over 1 ronde ooit.

"1 van de snelste piloten ooit, toch zeker over 1 ronde" was het eerder (daar zit nog nuanceverschil op tov "1 van de snelste piloten over 1 ronde ooit"), en de post waar ik nu uiteindelijk op inging bevatte die nuancering niet. Je kan dat muggeziften noemen, maar ik kan ook enkel maar reageren op wat je schrijft he.

Schumacher en Alonso hebben het V10 periode in 2005 en 2006 gereden. Ze hebben die tijden niet gebroken.

Fair enough, maar is het echt maar zo zelden gebeurd dat een ronderecord 3-4 jaar niet werd gebroken?

En zoals ik al (3x ondertussen) geschreven heb. Het was een do-or-die piloot. Alle keren dat hij NIET de snelste tijd had, was waarschijnlijk omdat hij van de baan gevlogen was, schade gereden had, of mankementen aan de wagen had.

Dat klopt toch niet. Dus op 19 races in 2005 heeft hij er 17 van problemen gehad zodat in die 17 Kimi een snellere ronde dan hem kon neerzetten?

Ik blijf er toch bij dat je zijn prestaties veel te hard de lucht inprijst.

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
als ge tegen bij zegt de snelste piloot dan versta ik pure snelheid en daarin is hij beter dan schumacher of Alonso

Zet montoya en schumacher in dezelfde wagen zonder dat ze ook iets maar mogen afstellen en montoya zal de betere zijn

Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het in Schumachers eerste raceperiode zo zou verlopen zijn. Sowieso is dit zeer fictief discussiëren, want je kan er uiteindelijk alleen maar naar gokken.

In elk geval: Raikkonen toonde zich ook over 1 ronde sneller dan Montoya in dezelfde wagen in het overgrote merendeel van de races, en dat kan je dan wel weer feitelijk gaan bewijzen.

Mee

Legacy Member
To finish first, first you have to finish. Laten we het daar maar bij houden en de nutteloze discussies achterwege laten.

Scifo

Legacy Member
Damn wat ge hier allemaal leest.

Montoya is OVERKLAST geweest door Raikkonen. En dat is de harde waarheid!

xDama

Legacy Member
eniac zei:
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het in Schumachers eerste raceperiode zo zou verlopen zijn. Sowieso is dit zeer fictief discussiëren, want je kan er uiteindelijk alleen maar naar gokken.

In elk geval: Raikkonen toonde zich ook over 1 ronde sneller dan Montoya in dezelfde wagen in het overgrote merendeel van de races, en dat kan je dan wel weer feitelijk gaan bewijzen.

Ik vind het zelfs al straf dat Montoya in 2005 als betere over Raikkonen werd beschouwd. I mean, had in 2005 die Mclaren iets minder fragiel geweest, was Raikkonen met de vingers in de neus WK geworden. Montoya had een goeie 2e helft, maar de betere, no wayzz. Toch niet in 2005.

Anyways, ik volg jouw mening in je stelling rond Montoya.

falc.be

Legacy Member
ik trek dat statement terug, was tabellen van 2003 aant het bezien.

de rest blijft

in 2005 was vooral de motor het probleem, en daar heeft raikonen er veel meer van opgeblazen dan montoya

denkimi

Legacy Member
falc.be zei:
jaja ik weet wel dat gij iedere klasse buiten F1 een amateur klasse vind.

waarom zijn er goed als geen amerikanen actief buiten amerika ? simpel, genoeg te vinden in eigen land.

amerikaan die uit de nascar komt naar F1 ?, die is er nog niet geweest, waarom zouden ze ook naar huidige ubersaaie F1 willen. montoya was ook de eerste die rechtstreeks van F1 naar nascar is gegaan.

nascar is constant op de limiet rijden, anders valt ge zo van dan kop terug naar de achterhoede.

En het is niet omdat nascar grotendeels alleen maar naar links rijden is, dat ook al die linkse bochten hetzelfde zijn.

wrc en motogp plaats ik ook bij de niet-amateur klasses, want dat zijn net als f1 klasses waar ieder aanstormend talent ter wereld hoopt in te raken.

en amerikanen zijn niet actief buiten amerika omdat ze gewoonweg niet meekunnen, niet omdat ze niet zouden willen. als er al iemand anders buiten amerikanen geïnteresseerd is in een amerikaanse competitie, dan zijn het ofwel beginners of piloten op hun retour (of amerikanen natuurlijk).

voor mij staat oval-racing op hetzelfde niveau als pro-wrestling, leuk om naar te kijken en niet simpel om uit te voeren, maar niet tot de echte sporten behorend.


Scifo zei:
Damn wat ge hier allemaal leest.

Montoya is OVERKLAST geweest door Raikkonen. En dat is de harde waarheid!
²

montoya was van hetzelfde niveau als ralf, goed maar geen absolute top.

eniac

Legacy Member
falc.be zei:
in 2005 was vooral de motor het probleem, en daar heeft raikonen er veel meer van opgeblazen dan montoya

Is het verschil in het voordeel van Raikkonen dan niet nog veel tekenender? :)

marcel

Legacy Member
Pos Driver Team Time Laps
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.653 20
2. Button McLaren-Mercedes 1:29.615 + 0.962 20
3. Schumacher Mercedes 1:29.750 + 1.097 24
4. Rosberg Mercedes 1:29.855 + 1.202 24
5. Vettel Red Bull-Renault 1:29.867 + 1.214 30
6. Kubica Renault 1:30.061 + 1.408 23
7. Petrov Renault 1:30.065 + 1.412 24
8. Webber Red Bull-Renault 1:30.097 + 1.444 26
9. Alonso Ferrari 1:30.294 + 1.641 20
10. Sutil Force India-Mercedes 1:30.501 + 1.848 17
11. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:30.615 + 1.962 20
12. Liuzzi Force India-Mercedes 1:30.853 + 2.200 21
13. Massa Ferrari 1:30.867 + 2.214 21
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:31.011 + 2.358 23
15. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:31.238 + 2.585 17
16. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:31.355 + 2.702 23
17. Barrichello Williams-Cosworth 1:31.464 + 2.811 19
18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:31.735 + 3.082 27
19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:32.161 + 3.508 24
20. Trulli Lotus-Cosworth 1:32.990 + 4.337 22
21. Chandhok HRT-Cosworth 1:34.876 + 6.223 13
22. di Grassi Virgin-Cosworth 1:35.137 + 6.484 21
23. Glock Virgin-Cosworth 1:35.583 + 6.930 15
24. Yamamoto HRT-Cosworth 1:36.137 + 7.484 26

FP1 in Turkije
hebben we weer iets interessants om over te zeveren

RaZoR be

Legacy Member
Opvallend: Chandhok is sneller dan beide virgins!

Hamilton is ook snel, vraag mij af of de rest aan het racetempo ofzo aan het rijden is...
Achja, veel kun je toch niet echt uitmaken van de eerste VT. Enkel Dat Mclaren hier wel hard gaat. Ben eens benieuwd naar de Red Bulls @ full speed. ze hadden toch een grote upgrade ?

Faktory

Legacy Member
Monaco buiten beschouwing gelaten, in Spanje stonden de mclarens na FP1 ook bovenaan, en in FP2 kwamen de redbull's naar voren. Dus denk niet dat we meteen een ander beeld gaan krijgen dan afgelopen races.
Renault en Mercedes lijken goed bezig...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan