Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fartman

Legacy Member
snoob zei:
Hogent BBME in Gent. Kutschool, ik ga normaal gezien ook naar men 3rde jaar nu, prolly optie netwerken.

jep ik prolly ook :p

nu nog 2 herexamens :sad:

bedrijfseconomie en Cobol

heb jij ook Cobol gehad? :p

stom vak :p programmeertaal uit '69 :p wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :doh:

M_N_M

Legacy Member
zjeezes, geven ze dat nu nog altijd :cry:
Ben 3 jaar geleden afgestudeerd in best (aalst, departement van hogent) en toen zeiden ze dat dat het laatste jaar was dat ze dat gingen geven :D

Anyway, met schoolkennis op vlak van programmeren ben je toch niet zo veel vind ik.. Je ziet veel talen maar van alles de basis en met de basis ben je nu eenmaal niet veel als je in een bedrijf terecht komt :) (leer je wel snel natuurlijk eens je de basis onder de knie hebt)

SMa

Legacy Member
zijn dat ier allemaal ict'ers mss? :p

@M_N_M
wat bedoel je precies met basis? volgend jaar en het jaar erop krijg ik C#, dat kan toch niet dat ik op 2 jaar enkel de basis zal zien? :p (en de basis is al gelegd met een jaar J#)

snoob

Legacy Member
basis is volgens mij
OO begrippen - Object-based programmeren
Controlestructuren : sequentie, selectie, iteratie
Methoden
Collections
GUI/persistentie/domein ( abstractie )
Basis structuren ( tree, stack)
Multithreading
Files & streams
JDBC ( in geval van java )

M_N_M

Legacy Member
Met basis bedoel ik dat je na school niet in staat bent om een degelijk programma van omvang te schrijven. Taken waren kleine programma's schrijven, af en toe is een groepswerk dat iets groter was maar echt grote projecten kregen wij nooit.

C++ kregen we 1e en 2e jaar en na dat 2e jaar hadden ze ons nog niet eens geleerd hoe we een verbinding met een databank moesten maken, toch iets wat hééél primair is als je een programma wil maken :p

COBOL-kennis was iets beter maar die taal is vragen om spaghetti code, heb ik na mijn school nooit meer iets mee gedaan/willen doen :puke:

3e jaar hadden we keuze multimedia - netwerken & programmeren. Aangezien multimedia enkele webtalen bevatte en dat wel meer mijn ding is, heb ik dat gevolgd. Achteraf bezien had ik beter programmeren gedaan wat VB.NET & Java bevatte, iets wat nu toch hééél frequent gevraagd wordt op de arbeidsmarkt (heb ik ondertss wel zelf al de basis van geleerd)

Anyhow, belgië smeekt om programmeurs, jullie zullen dus zonder probleem werk vinden, ook al moeten ze de eerste maanden ferm investeren in jullie. (was bij mij ook hoor; eerste dagen kwam ik met zo'n (-> :eek:) ogen naar huis :D)

BTW: vind het wel een goede richting hoor (kwam mss zo niet over), je ziet veel talen maar van alles een beetje (is dan ook niet echt mogelijk om alles in detail te bekijken en één taal volledig onder de knie krijgen zou ook maar dom zijn omdat je dan bij de helft van de bedrijven nog van 0 moet beginnen als je aankomt); wel wat jammer dat je zo oude talen als cobol nog moet leren, ze zouden beter vanaf jaar 1 java en .NET aanleren imo!

Aresonlyone

Legacy Member
psst... gaan we terug ontopic stelletje ictnerds ;p (ik volg ook informatica hoor :D n/o)

pieta

Legacy Member
M_N_M zei:
wel wat jammer dat je zo oude talen als cobol nog moet leren, ze zouden beter vanaf jaar 1 java en .NET aanleren imo!


xios in diepenbeek: eerste jaar java(2trimesters) en vb.net(1),
volgend jaar weer vb.net and stuff; imo zeer goed in onze school, krijgen ook geen cobol ofzo:p

vandaag nie veel kunnen doen, ookal ben ik nog maar een weekske bezig:p
+ doe thuis oefeningen, ge kunt veel doen met 2 halterkes, ma na een tijd toch overschakelen naar de gym, ma is nu ff te duur voor de tidj die ik heb...

Fartman

Legacy Member
idd met cobol ben je niets, en van java enzo zie je de basis en klein beetje extra :) schoonbroer is 10 jaar geleden afgestudeert in aalst informatica :)

genoeg over school gepraat :p

yourmama

Legacy Member
Ik ben van plan om mijn home gym uit te breiden met een cardiotoestel, aangezien het niet altijd het weer is om buiten te gaan lopen.

Ik had gedacht aan een roeitoestel: maar zijn er dingen waar ik moet op letten zoals de weerstand, met zo'n "kabel" int midden of 2 ijzers aan de zijkant ... ?

heb deze 2ehands te koop zien staan in goede staat, is dat voldoende voor thuisgebruik ?

Stancke

Legacy Member
@yourmama: De sessie-tijd is verstreken.
Klik hier om je sessie te vernieuwen.

yourmama

Legacy Member
link die wel werkt

* Magneetremsysteem
Lcd-scherm met weergave van tijd, aantal roeislagen, aantal roeislagen /min., calorieverbruik en scan-functie. Met weerstandsregeling. L 166,5 x B 51 x H 46,5 cm. Garantie: 2 jaar.

SMa

Legacy Member
vandaag ben ik een pot kwark gaan halen in de delhaize, ik heb al betere dingen gegeten :D
ik zou graag eens vergelijken met die van de aldi (prijs is hetzelfde)
49kcal // 8g eiwitten // 4,2g koolhydraten // <0,1g vet

EternalSilence

Legacy Member
ff ontopic:

weer gaan trainen dees namiddag, na 7weken volledig stil gelegen te hebben.

hoewel ik wel fysieke arbeid heb gedaan, zijn mijn spieren toch niet meer zo hard en 'opgeblazen' als voorheen.

deze glimlach, zal wss tot mijn grootste ergernis behoren voor deze vakantie als ik merk hoeveel ik verloren ben op alle toestellen en oefeningen :sad: :sad:
ma goed ... zal weer opbouwen zijn.

en kheb er veel geld voor in de plaats tijdens die 7weken, waardoor ik weer een abbo kan kopen

tis een straatje zonder ende hier :(
spijtig genoeg was het bijna onmogelijk om na 10uren werken, na nog u eigen eten te koken en af te wassen, de kracht te hebben om nog vollop een uur te gaan trainen.
en heel het traject met de fiets af te leggen

cuda

Legacy Member
excuses excuses...

( ik ken het gevoel ze, na de vroege shift had ik ook de kracht niet meer om nog te gaan trainen :p )

EternalSilence

Legacy Member
nuja, ik moest alle dagen om 5 uur opstaan, en was maar thuis om 18.30
en dat was dus 10uren werken met 30min niet betaalde pauze.

en dan is da nog bij ne zelfstandige, dus de druk ligt er nog hoger, je moet rap en juist werken.

en tis bijna een hele dag op een ladder staan, en dingen doen die boven je hangen. (airco's plaatsen in bedrijven/huizen/werfen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan