Archief - Voetbaltransferthread 2009 - 2010 (Binnenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Romelus

Legacy Member
Vrijdag praat Roeselare met Rune Lange
Een oude bekende van het Belgische voetbal keert volgend seizoen mogelijk terug. Zijn naam: Rune Lange. De Noorse spits, 32 intussen, zit vrijdag om de tafel met Roeselare.

België leerde Rune Lange kennen in 2001. Toen plukte Club Brugge de lange spits uit Noorwegen weg bij Trabzonspor. De kopbalsterke Lange functioneerde perfect in het systeem van toenmalig trainer Trond Sollied. Ondanks een hoge blessurelast groeide hij uit tot een van de sterkhouders in Jan Breydel.
Na zijn vertrek uit Brugge, in 2006, verging het Lange een heel pak minder. Hij keerde terug naar Noorwegen, waar hij voor Valerengen en Tromso speelde. De afgelopen maanden was Lange actie bij Hartlepool, in de Engelse derde klasse.
Dé vraag voor Roeselare is natuurlijk de fysieke paraatheid van Lange. "Na zijn vertrek uit Brugge speelde Rune eigenlijk nog weinig", zegt Roeselare-trainer Dennis van Wijk in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. "De belangrijkste vraag is dus: hoe zit het met zijn fysieke conditie?"

Rune Rune Lange, o o eo :love: Wat was dat een fantastische targetman onder Sollied. Met links André en rechts Gertje hadden we echt een zeer goede voorhoede.:sad:

massief

Legacy Member
Cool, één van de weinge Club spelers waar ik toch wel sympathie voor had, samen met Stijn Stijnen natuurlijk.

Marsu

Legacy Member
Iemand die vaak last had van blessures toen hij in zijn fysieke topperiode zat kopen als ie 32 is... Zien er nog andere mensen enige gevaren in die transfer? :D

exo

Legacy Member
Goh als je ziet dat GBA, die verondersteld worden op een iets hoger niveau te spelen en grotere ambities te hebben dan Roeselare, tijdens de winterstop(?) Bart Goor nog aantrok, dan denk ik niet dat dit echt een gevarentransfer is. Natuurlijk houdt het altijd risico's in, maar Goor rendeert echt wel bij GBA en hij kan de ploeg mits samenwerking van enkele anderen naar een hoger niveau tillen.

waffel

Legacy Member
exo zei:
Goh als je ziet dat GBA, die verondersteld worden op een iets hoger niveau te spelen en grotere ambities te hebben dan Roeselare, tijdens de winterstop(?) Bart Goor nog aantrok, dan denk ik niet dat dit echt een gevarentransfer is. Natuurlijk houdt het altijd risico's in, maar Goor rendeert echt wel bij GBA en hij kan de ploeg mits samenwerking van enkele anderen naar een hoger niveau tillen.

Maar Goor kwam wel van de onbetwiste nummer één ploeg van België. Hij speelde ook nog heel vaak.

massief

Legacy Member
waffelaar zei:
Maar Goor kwam wel van de onbetwiste nummer één ploeg van België. Hij speelde ook nog heel vaak.
Goor was inderdaad nog een meerwaarde en was ook totaal niet zo blessuregevoelig. Het geval Lange lijkt me inderdaad een veel groter risico, maar als het goed uitpakt kan dat wel een toptransfer zijn voor Roeselare.

Ik denk trouwens, zodra lotti dit leest, je wel zal merken dat RSCA niet de onbetwiste nummer één ploeg in België is.

Piejie

Legacy Member
Je bent aan het lachen, niet? Als er 1 ploeg de "onbetwiste nummer één" van België is zal het Standard wel zijn.

waffel

Legacy Member
Twas idd om uit te lokken he. Anders zou ik gewoon Anderlecht zetten :p

exo

Legacy Member
Buh, t'is veel te warm voor die discussie hier te voeren dus bij deze: Standard is de onbetwiste nummer één van België. :woohoo:

waffel

Legacy Member
exo zei:
Buh, t'is veel te warm voor die discussie hier te voeren dus bij deze: Standard is de onbetwiste nummer één van België. :woohoo:

Maar neen, Anderlecht had op het einde van de rit toch evenveel punten als Standard en een betere doelsaldo?

Ow shit, dat had ik niet mogen zeggen :unsure:


:lol:

BleKKie

Legacy Member
waffelaar zei:
Maar neen, Anderlecht had op het einde van de rit toch evenveel punten als Standard en een betere doelsaldo?

Ow shit, dat had ik niet mogen zeggen :unsure:


:lol:

maar ze kunnen nog niet winnen tegen de voorlaatste in de stand, ze hadden zelfs bijna verloren :tongue:

:unsure:

Jurgenv1

Legacy Member
Evens staat nog steeds in de belangstelling van Kortrijk blijkbaar.

MilM

Legacy Member
En in HLN stond dat Gregoire naar Kortrijk ging, maar dat blijkt nogal voorbarig want er is niets getekend.

Komaan veeka :applause:

CyCe

Legacy Member
Djokic is terug, dat wordt weer lachen! Koningskoppel met Akpala! Wij hebben anders nog een spits die bij dit duo past, Kpaka, ik kom hem zelf brengen.

Glor

Legacy Member
CyCe163 zei:
Djokic is terug, dat wordt weer lachen! Koningskoppel met Akpala! Wij hebben anders nog een spits die bij dit duo past, Kpaka, ik kom hem zelf brengen.

Das ook de meest uitgemolken mop ever ih man :p

starspike

Legacy Member
Piejie zei:
Je bent aan het lachen, niet? Als er 1 ploeg de "onbetwiste nummer één" van België is zal het Standard wel zijn.

Vind ik toch niet...
Ik kan uiteraard de posting zoeken die ik een aantal maanden geleden in de vorige JupLeag had geplaatst met een overzicht over de laatste 10 jaar. Anderlecht steekt er zwaar bovenuit... Die laatste 2 jaar gooien echt niet ineens alles overkop.
En om je een plezier te doen: jouw ploegske volgt op RSCA, maar staat nog een hele stap voor op Standard en Genk. Al moeten zowel uw ploegske als die van mij opletten dat er de komende paar jaar geen ENORME kloof komt.

NemesisBE

Legacy Member
ik moet em ni hebben Cyce :p zo'ne brolvent xD
kben stuk of 4-5 matchen van GBa gaan zien van't jaar. elke match suckte Kpaka :p (op dat schotje tegen Brugge na dan :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan