Archief - Voetbaltransferthread 2009 - 2010 (Binnenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
starspike zei:
Vind ik toch niet...
Ik kan uiteraard de posting zoeken die ik een aantal maanden geleden in de vorige JupLeag had geplaatst met een overzicht over de laatste 10 jaar. Anderlecht steekt er zwaar bovenuit... Die laatste 2 jaar gooien echt niet ineens alles overkop.
En om je een plezier te doen: jouw ploegske volgt op RSCA, maar staat nog een hele stap voor op Standard en Genk. Al moeten zowel uw ploegske als die van mij opletten dat er de komende paar jaar geen ENORME kloof komt.

Als ge gewoon de punten van de voorbije seizoenen optelt zie ik Club niet in de top 2 komen tbh

Piejie

Legacy Member
starspike zei:
Vind ik toch niet...
Ik kan uiteraard de posting zoeken die ik een aantal maanden geleden in de vorige JupLeag had geplaatst met een overzicht over de laatste 10 jaar. Anderlecht steekt er zwaar bovenuit... Die laatste 2 jaar gooien echt niet ineens alles overkop.
En om je een plezier te doen: jouw ploegske volgt op RSCA, maar staat nog een hele stap voor op Standard en Genk. Al moeten zowel uw ploegske als die van mij opletten dat er de komende paar jaar geen ENORME kloof komt.
Onzin. Standard is de absolute nummer 1 van België. Daar verandert een beetje geschiedenis niks aan.

Adrei

Legacy Member
Mazuch heeft krabbel gezet in Anderlecht

Ondrej Mazuch is de eerste echte aanwinst van Anderlecht. De Tsjechische belofte-international heeft zijn contract ondertekend en traint woensdag een eerste keer mee.

De Tsjechische verdediger wordt een jaar gehuurd van Fiorentina, maar Anderlecht heeft ook een aankoopoptie bedongen. Mazuch kon ook naar enkele clubs uit de Bundesliga, maar gaf de voorkeur aan Anderlecht.

Anderlecht wou Mazuch in januari al aantrekken, aar viste toen achter het net. Bij Fiorentina kwam hij echter niet veel meer aan spelen toe, en daarom gaf hij de voorkeur aan een transfer.

De 20-jarige Mazuch zal bij Anderlecht spelen met rugnummer 2. Hij traint woensdag al een eerste keer mee met zijn nieuwe collega's, onder wie zijn landgenoten Jan Polak en Daniel Zitka.

Timmie

Legacy Member
Norberto Ochoa, een 18-jarige Amerikaanse aanvaller van Orange County Blue Star, komt de volgende twee weken meetrainen met de beloftenploeg van Club Brugge. Hij wordt aanzien als een van de beloftevolle Amerikaanse voetballers. Zijn drie oudere broers speelden allemaal professioneel in Mexico en in MLS. Norberto's droom is profvoetballer worden in Europa.

BleKKie

Legacy Member
Timmie zei:
Norberto Ochoa, een 18-jarige Amerikaanse aanvaller van Orange County Blue Star, komt de volgende twee weken meetrainen met de beloftenploeg van Club Brugge. Hij wordt aanzien als een van de beloftevolle Amerikaanse voetballers. Zijn drie oudere broers speelden allemaal professioneel in Mexico en in MLS. Norberto's droom is profvoetballer worden in Europa.

zou een bericht zijn van in februari, maar dat ben ik niet 100% zeker van

starspike

Legacy Member
Piejie zei:
Onzin. Standard is de absolute nummer 1 van België. Daar verandert een beetje geschiedenis niks aan.

En op basis van wat?

Twee titels op rij? --> Die heeft RSCA tussen 2005 en 2007 ook gehaald.
Europese prestaties? --> Anderlecht 1/8ste finale in de UEFA cup in 2007-2008.
Uitstraling? --> Ze zitten niet voor niets in de G14.

Mensen moeten de prestaties van Standard niet minimaliseren, maar op basis van twee jaar ben je niet de absolute nummer 1. Daarvoor moeten ze Anderlecht het toch nog iets langer moeilijk maken.

twoen

Legacy Member
hopla..straks volgt een discussie over de definitie van "absolute nr 1"

Piejie

Legacy Member
Het is net alsof zeggen dat Inter in Italië op dit moment niet de absolute nummer 1 is.

Ewel = Even belachelijk om te ontkennen dat Standard de nummer 1 van België is.

En dat is het laatste wat ik erover ga zeggen.

Adrei

Legacy Member
Mja, denk je nu echt dat je die mensen hun mening gaat laten veranderen?
Zelfs voor mij is Anderlecht de onbetwiste nummer 1 alleen al als ik naar het palmares kijk van Anderlecht.

Maar op dit moment is Standard toch wel de beter voetballende ploeg. Dan vind ik hen de nummer 1 van België, maar als we het totaalplaatje zouden bekijken van het begin dat het Belgisch voetbal is ontstaan tot nu is Anderlecht zonder twijfel de nummer 1 van België.

starspike

Legacy Member
twoen zei:
hopla..straks volgt een discussie over de definitie van "absolute nr 1"

Zou maar dom zijn. Er zijn immers simpele feiten om zoiets te bepalen en die heb ik al eens neergeplant hier. Eén van de weinige posts van mij die hier ooit een vrij algemene goedkeuring kreeg :D:D
Je moet over zoiets niet teruggaan tot de jaren 70 of zo. Maar over een 10-tal jaar kun je toch een goed beeld vormen. Kijk maar bvb naar Club Brugge. De wind vanvoor de laatste twee jaar, en niet een beetje... Maar het is wel (samen met RSCA) de enige ploeg die de laatste tien jaar altijd Europees voetbal haalde.
Uiteraard moet je ook eerlijk blijven. Brugge is momenteel feitelijk gezien "de tweede ploeg" en Genk de "vierde ploeg". Maar als wij beiden nog 5 jaartjes draaien zoals dit jaar, mogen we blij zijn als we de top 5 halen... En als Standard nog zo 5 jaar draait, zijn ze wel de echte nr. 1.

twoen

Legacy Member
starspike zei:
Zou maar dom zijn. Er zijn immers simpele feiten om zoiets te bepalen en die heb ik al eens neergeplant hier. Eén van de weinige posts van mij die hier ooit een vrij algemene goedkeuring kreeg :D:D
Je moet over zoiets niet teruggaan tot de jaren 70 of zo. Maar over een 10-tal jaar kun je toch een goed beeld vormen. Kijk maar bvb naar Club Brugge. De wind vanvoor de laatste twee jaar, en niet een beetje... Maar het is wel (samen met RSCA) de enige ploeg die de laatste tien jaar altijd Europees voetbal haalde.
Uiteraard moet je ook eerlijk blijven. Brugge is momenteel feitelijk gezien "de tweede ploeg" en Genk de "vierde ploeg". Maar als wij beiden nog 5 jaartjes draaien zoals dit jaar, mogen we blij zijn als we de top 5 halen... En als Standard nog zo 5 jaar draait, zijn ze wel de echte nr. 1.

blijkbaar heeft pieje een kortere periode in gedachten..

Piejie

Legacy Member
Leon Benko verhuist niet naar Sint-Truiden. De Kroatische spits, die vorig seizoen weinig indruk kon maken bij Standard, kon in een laatste gesprek met de leiders van STVV geen akkoord bereiken. De nieuwkomer in eerste klasse gaat nu op zoek naar iemand anders.

Booka Shade

Legacy Member
Adrei zei:
Mja, denk je nu echt dat je die mensen hun mening gaat laten veranderen?
Zelfs voor mij is Anderlecht de onbetwiste nummer 1 alleen al als ik naar het palmares kijk van Anderlecht.

Maar op dit moment is Standard toch wel de beter voetballende ploeg. Dan vind ik hen de nummer 1 van België, maar als we het totaalplaatje zouden bekijken van het begin dat het Belgisch voetbal is ontstaan tot nu is Anderlecht zonder twijfel de nummer 1 van België.

Jah, alsof gij daar veel van hebt meegemaalt :lol:

NightFlyer

Legacy Member
starspike zei:
Zou maar dom zijn. Er zijn immers simpele feiten om zoiets te bepalen en die heb ik al eens neergeplant hier. Eén van de weinige posts van mij die hier ooit een vrij algemene goedkeuring kreeg :D:D
Je moet over zoiets niet teruggaan tot de jaren 70 of zo. Maar over een 10-tal jaar kun je toch een goed beeld vormen. Kijk maar bvb naar Club Brugge. De wind vanvoor de laatste twee jaar, en niet een beetje... Maar het is wel (samen met RSCA) de enige ploeg die de laatste tien jaar altijd Europees voetbal haalde.
Uiteraard moet je ook eerlijk blijven. Brugge is momenteel feitelijk gezien "de tweede ploeg" en Genk de "vierde ploeg". Maar als wij beiden nog 5 jaartjes draaien zoals dit jaar, mogen we blij zijn als we de top 5 halen... En als Standard nog zo 5 jaar draait, zijn ze wel de echte nr. 1.

Op het moment is Standard de nummer 1 van Belgie. Maar zoals ge zegt over een 10 tal jaar bekeken komen natuurlijk Anderlecht & Brugge op 1 en 2.

De gemiddelde behaalde plaatsen vanaf 2000 zijn trouwens :
Anderlecht : 1,66
Brugge : 2,55
Standard : 3,22
Genk : 5,66

Adrei

Legacy Member
lotti zei:
Jah, alsof gij daar veel van hebt meegemaalt :lol:
Ja, ge moet het meegemaalt hebben zeker om te mogen zeggen dat ze de nummer 1 zijn of wat wil je nu bedoelen met uw :lol: post? :ironic:

Lees mijn post nog eens misschien, jij las zeker "onbetwist nummer 1 anderlecht" en maakte algauw uw conclusie zeker? Want daar lijkt het wel heel goed op.

|nfected

Legacy Member

Gaan die van STVV 1 iemand kunnen contracteren waar ze mee bezig zijn, de ene na de andere valt daar af :s

@Adrei: gaat over een kleine tijdspanne he, dus is dat standard. Ntl is anderlecht diene met het mooiste palmares

Booka Shade

Legacy Member
Adrei zei:
Ja, ge moet het meegemaalt hebben zeker om te mogen zeggen dat ze de nummer 1 zijn of wat wil je nu bedoelen met uw :lol: post? :ironic:

Lees mijn post nog eens misschien, jij las zeker "onbetwist nummer 1 anderlecht" en maakte algauw uw conclusie zeker? Want daar lijkt het wel heel goed op.

Laten we lachen met 1 verkeerd lettertje :help:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan