Archief - Voetbaltransferthread 2010 - 2011 (Buitenland)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ImpulseEEE

Legacy Member
Ben ook barca lover , en als het mogelijk is zie ik cesc graag naar barcelona komen, maar als ik eerlijk mag zijn had ik het liefst arsenal en barca dit jaar in finale CL gezien , beide een genot voor het oog :D Arsenal is mss al lang geen kampioen meer geweest, maar is ook bezig aan de heropbouw na de transfers van henry en cole etc.. En elk jaar achter een sterk chelsea of manutd eindigen vind ik nu niet meteen een schande voor zo een jonge groep.

PS: Hoop iig dat beide teams er voor het wk uitgeraken. Voor de speler zelf een heel verschil.

Hopelijk ook geen transfersoap die tot het einde van de transferperiode gaat aanhouden want dat is echt slecht voor spelers en club denk ik.

GodLikeBE

Legacy Member
Ik vind dat als je Xavi én Iniesta hebt op het middenveld, een speler als Fabregas niet nodig is. Fabregas is een heel goede voetballer, daar niet van. Maar je kunt toch moeilijk met 6 aanvallende spelers spelen? Je moet toch ergens een schakel hebben tussen je verdediging en aanval. Bijvoorbeeld Yaya Touré. Zonde als die weg gaat! Zo een goede speler. Ik verkies hem boven Busquets. Hij is wel jeugd, maar hij speelt nog te nonchalant als Barça voorstaat. Touré vind ik completer. Ik vind dat Barcelona alleen nog maar een versterking in de verdediging zou moeten kopen.

puni

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Ik vind dat als je Xavi én Iniesta hebt op het middenveld, een speler als Fabregas niet nodig is. Fabregas is een heel goede voetballer, daar niet van. Maar je kunt toch moeilijk met 6 aanvallende spelers spelen? Je moet toch ergens een schakel hebben tussen je verdediging en aanval. Bijvoorbeeld Yaya Touré. Zonde als die weg gaat! Zo een goede speler. Ik verkies hem boven Busquets. Hij is wel jeugd, maar hij speelt nog te nonchalant als Barça voorstaat. Touré vind ik completer. Ik vind dat Barcelona alleen nog maar een versterking in de verdediging zou moeten kopen.

Als ge ziet hoeveel Iniesta het voorbije seizoen in de lappenmand heeft gelegen, zou ik durven stellen dat Cesc meer dan welkom is op dit moment. :)

GodLikeBE

Legacy Member
Ja, en als ze Fabregas kopen is het voor seizoen 2010-2011. En ik denk niet dat je een glazen bol hebt en nu al weet dat Iniesta niet fit zal zijn volgend jaar. :)

Truman'

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Ja, en als ze Fabregas kopen is het voor seizoen 2010-2011. En ik denk niet dat je een glazen bol hebt en nu al weet dat Iniesta niet fit zal zijn volgend jaar. :)

En jij hebt die glazen bol wel want je veronderstelt dat cesc niemand uit de ploeg zou spelen? Al dat giswerk dat hier wordt gedaan of mensen die zo zeker van zijn stuk een dikke l o t t o---->LOL.

Als ik nu mijn glazen mening mag geven,
Cesc past bij barca en zou hun wel weer wat extra waarde kunnen toevoegen aan de speelstijl. En wat mij betreft zelfs sneller.

puni

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Ja, en als ze Fabregas kopen is het voor seizoen 2010-2011. En ik denk niet dat je een glazen bol hebt en nu al weet dat Iniesta niet fit zal zijn volgend jaar. :)

Iniesta is altijd al blessuregevoelig geweest. Dus ik zie niet in waarom dit naar de toekomst zou veranderen. En dan nog, als ge 60 wedstrijden per seizoen speelt, moet ge sowieso regelmatig roteren. Cesc zou meer wel dan niet een basisplaats hebben, al is het maar omdat Iniesta wanneer hij fit is ook regelmatig de positie van Pedro/Henry wordt uitgespeeld.

GodLikeBE

Legacy Member
Als Fabregas komt is het als bankzitter veronderstel ik. Natuurlijk, je hebt gelijk over dat regelmatig roteren. Maar Fabregas kopen zal een duur affaire worden. David Villa was 40 Miljoen. Cesc zal zeker meer zijn. Reden: langere contractsduur bij Arsenal t.o.v. Villa bij Valencia. Ook is Fabregas nog maar 22 jaar (verbeter me als ik fout ben) en kan nog veel leren bij Barça. Hij zal dus meer dan 40 miljoen waard zijn denk ik. Om meer dan 40 miljoen euro uit te geven voor een goeie voetballer, maar die misschien de helft van het seizoen op de bank zal zitten... I don't now. Fabregas heeft met moeite een plaatsje bij de nationale ploeg. Ik vind die Keita zeker geen slechte voetballer bijvoorbeeld. Busquets moet nog 2-3 jaartjes groeien en die zal ook top spelen.

hazerd

Legacy Member
IK vind het ook , laat Cesc waar hij zit.
Thiago & Jonathan een kans geven! :)

MrBrightside

Legacy Member
GodLikeBE zei:
Als Fabregas komt is het als bankzitter veronderstel ik. Natuurlijk, je hebt gelijk over dat regelmatig roteren. Maar Fabregas kopen zal een duur affaire worden. David Villa was 40 Miljoen. Cesc zal zeker meer zijn. Reden: langere contractsduur bij Arsenal t.o.v. Villa bij Valencia. Ook is Fabregas nog maar 22 jaar (verbeter me als ik fout ben) en kan nog veel leren bij Barça. Hij zal dus meer dan 40 miljoen waard zijn denk ik. Om meer dan 40 miljoen euro uit te geven voor een goeie voetballer, maar die misschien de helft van het seizoen op de bank zal zitten... I don't now. Fabregas heeft met moeite een plaatsje bij de nationale ploeg. Ik vind die Keita zeker geen slechte voetballer bijvoorbeeld. Busquets moet nog 2-3 jaartjes groeien en die zal ook top spelen.

Cesc is onlangs 23 geworden, en verdiend meer dan een basisplaats bij Barcelona. Zo'n speler haal je niet om op de bank te zetten. Ik moet Puni gelijk geven dat Iniesta veel geblesseerd is, en Xavi heeft énorme kwaliteiten maar hij valt nogal rap. Fabregas daarentegen zet je niet zomaar van de bal.. Toen die in Engeland aankwam dacht die ook dat ze bij elke tackle zouden fluiten, maar in de Premier League fluiten ze niet zo rap. Daar heeft hij ook rap ingezien dat hij eens wat tackles moet incasseren of zich beter heeft leren afschermen met de bal.

Zoals Puni ook zei moet je rekenen dat een team als Barcelona rond de 60 matchen of meer speelt op een seizoen. (Competitie, Beker, Champions League, Wereldkampioenschap voetbal voor clubs, vriendschappelijk, ..)

En Arsenal is inderdaad een plezier om naar te kijken. Mooie club, toffe sfeer, supporters, knappe reputatie, waanzinnig mooi stadion en een heel mooi voetbal. Wie Arsenal als saai bestempelt kijkt zo goed als zeker geen Premier League.

The Black Mamba

Legacy Member
Lampard gaan ze zeker niet laten vertrekken. Cole + cash voor Kaka zie ik wel nog gebeuren.

Didierke10

Legacy Member
Chelsea wil een einde maken aan de speculaties en Jack Rodwell zo snel mogelijk daadwerkelijk inlijven. De Londenaren worden al enige tijd in verband gebracht met de negentienjarige middenvelder van Everton, maar tot op heden bleef het echter bij geruchten. Inmiddels zouden The Blues een bod van achttien miljoen euro hebben gedaan op de talentvolle tiener. Of Everton akkoord gaat, moet de komende dagen blijken. (The Observer)

Bron: Voetbalzone - Meepraten over voetbal.

guRuh

Legacy Member
"On Touré's situation at Camp Nou, Laporta commented: "He is a great player who has shone at Barça and, therefore, we would like him to stay here for many years to come, but his agent has talked to us about the possibility of him leaving because he is slightly unhappy about certain sporting aspects," he explained. "The player is unsettled because he wants to play more and for that reason we will listen to any offers that other clubs may make." Laporta then revealed that while offers for Touré had been made, it was down to Txiki Begiristain to deal with them.
"

Aiaiaiai. Pep en Txiki kennende: niemand staat boven het team, niemand heeft iets te eisen. En aangezien Yaya niet in de positie zit om iets te eisen - Pep beschouwd hem niet als onmisbaar - gaat Gavin misschien wel gelijk hebben :cry:

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Yaya laten vertrekken zou wel eens een ferme aderlating kunnen zijn voro Barça...

Dinsdagland

Legacy Member
Capello heeft een clausule in zijn contract dat hij voor 4 miljoen pond mag vertrekken. Het heeft er dus alle schijn van dat Capello de opvolger van Mou wordt.

Verder heeft Vargas boden van Inter, Juventus, Real en Man. City op hem bevestigd.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Die gaat naar Inter denk ik. Real steekt al vol met gevaarlijke flankspelers.

Wel beetje een gok van Inter om een speler te kopen zonder dat de nieuwe trainer er is en dus kan zeggen of die speler in zijn plannen past.

The Black Mamba

Legacy Member
Yaya mag gerust naar Arsenal gaan. Ik vind dat een schitterende speler.

chomo

Legacy Member
Dinsdagland zei:
Capello heeft een clausule in zijn contract dat hij voor 4 miljoen pond mag vertrekken. Het heeft er dus alle schijn van dat Capello de opvolger van Mou wordt.

Verder heeft Vargas boden van Inter, Juventus, Real en Man. City op hem bevestigd.

Dream on. Capello zal wel blijven bij England.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan