Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pseudo

Legacy Member
Chadli is het soort speler wiens vorm afhangt van de rest van de ploeg. Als de rest van de ploeg goed speelt, speelt Chadli goed, als de ploeg slecht speelt, speelt Chadli slecht. Chadli is het soort speler dat van voetbal een eentonige hel maakt waarbij je wenst dat je naar een sprintetappe van de Tour De France aan het kijken was.
Chadli kan geen risico in zijn spel leggen, want dan zou Chadli de enige reden waarom hij in de ploeg opgenomen wordt in gevaar brengen, zijn defensieve zekerheid. Dat is dan ook de reden waarom je Chadli iedere keer opnieuw zijn lijn ziet aflopen, ziet terugkappen, en een achterwaartse pass ziet geven, Chadli beseft dit maar al te goed. Er bestaat een positie voor dit soort mislukte spelers, de fullback-positie. Bij veel spelers wordt dit al snel duidelijk in hun carrière, maar soms zijn er spelers die door de mazen van het net glippen. Chadli is hier 1 van.

NemesisBE

Legacy Member
DUS: welke spelers moet Marc Wolmuts zeker oproepen voor het (potentiële) WK14?

Zeker:
Doelmannen: Mignolet-Courtois & 1 extra
Verdedigers: Vertonghen, Kompany, Lombaerts, Pocognoli & 3-4 anderen
Middenvelders: Defour, Fellaini, Witsel, De Bruyne, Hazard, Dembele & 2-3 anderen
Aanvallers: Lukaku, Benteke, Vossen & 0-2 anderen

Komen nog in aanmerking:
Doelmannen: Casteels zeker?
Verdedigers: Van Buyten, Alderweireld, Vermaelen, Ciman, Meunier, Cavanda
Middenvelders: Chadli, Nainggolan, Mertens, Simons
Aanvallers: (geen extra imo, in Marc zijn systeem heb je maar nood aan 3 centrumspitsen)

nog 1 plaatske over dus, als ge de vette namen erbij telt.
(mijn visie)

Jepjep

Legacy Member
Pseudo zei:
Chadli is het soort speler wiens vorm afhangt van de rest van de ploeg. Als de rest van de ploeg goed speelt, speelt Chadli goed, als de ploeg slecht speelt, speelt Chadli slecht. Chadli is het soort speler dat van voetbal een eentonige hel maakt waarbij je wenst dat je naar een sprintetappe van de Tour De France aan het kijken was.
Chadli kan geen risico in zijn spel leggen, want dan zou Chadli de enige reden waarom hij in de ploeg opgenomen wordt in gevaar brengen, zijn defensieve zekerheid. Dat is dan ook de reden waarom je Chadli iedere keer opnieuw zijn lijn ziet aflopen, ziet terugkappen, en een achterwaartse pass ziet geven, Chadli beseft dit maar al te goed. Er bestaat een positie voor dit soort mislukte spelers, de fullback-positie. Bij veel spelers wordt dit al snel duidelijk in hun carrière, maar soms zijn er spelers die door de mazen van het net glippen. Chadli is hier 1 van.
Haha, geen fan van Chadli precies.

Wilmots zou beter elke selectie een naam of 2 afwisselend meenemen zodat ze kunnen wennen aan de groep. Zeker met al die blessuregevoelige spelers die we hebben. Wat als het wk eraan komt en er weer een paar duivels uitliggen. Gaat leuk zijn voor die nieuwe spelers in een nieuwe omgeving zonder automatismes.

asmo

Legacy Member
Cavanda mag toch ook eens gaan een kans krijgen, uitgegroeid tot de vaste RB van Lazio. Als je dan zo'n Gillet elke week ziet staan schimmelen.

Wizzard

Legacy Member
Gavin zei:
En als het zo doorgaat, moeten er voor het WK misschien geen keuzes gemaakt worden. Blessures en bankzitterij gaan de selectie dan goed verkloten. Maar niet dat dat erg is natuurlijk, want Wilmots is een flexibele selectie met variërende spelers en namen aan het bouwen. Echt een batterij aan spelers die al bij de nationale ploeg gespeeld hebben heeft hij aangelegd. :ironic:
Het enige alternatief is constant 'spelers in vorm' oproepen (iets wat onder Vandereycken tot het maximum is geprobeerd), maar dan creëer je geen automatismen. Ik vind het best wel logisch dat hij vasthoudt aan een kern, en enkel spelers die geblesseerd zijn vervangt door die paar anderen die rond de kern zwerven (Van Damme, Vossen, Buffel). Ik zou het eigenlijk zelf idioot vinden om nu (zeker vooraleer die kwalificatie binnen is) veel te experimenteren. De spelers die nu in de kern zitten, hebben al meermaals bewezen dat ze de nodige resultaten kunnen halen in de nationale ploeg, geef hen gewoon dat vertrouwen.

Wat Bakkali en Januzaj betreft, volg ik je wel dat je ze niet mag 'verbranden', maar ik denk dat beiden al meer sterke wedstrijden gespeeld hebben (Bakkali's seizoensbegin was bijvoorbeeld uitstekend - denk aan die drie goals op de tweede speeldag in NL, daarna wat afgeremd door blessures). Al blijf ik wel van mening dat Hazard meer een selectie verdiend dan Bakkali, maar omwille van heel die polemiek rond het Marokkaanse of het Belgische elftal, kan ik Wilmots wel volgen.

Wilcao

Legacy Member
Pseudo zei:
Chadli is het soort speler wiens vorm afhangt van de rest van de ploeg. Als de rest van de ploeg goed speelt, speelt Chadli goed, als de ploeg slecht speelt, speelt Chadli slecht. Chadli is het soort speler dat van voetbal een eentonige hel maakt waarbij je wenst dat je naar een sprintetappe van de Tour De France aan het kijken was.
Chadli kan geen risico in zijn spel leggen, want dan zou Chadli de enige reden waarom hij in de ploeg opgenomen wordt in gevaar brengen, zijn defensieve zekerheid. Dat is dan ook de reden waarom je Chadli iedere keer opnieuw zijn lijn ziet aflopen, ziet terugkappen, en een achterwaartse pass ziet geven, Chadli beseft dit maar al te goed. Er bestaat een positie voor dit soort mislukte spelers, de fullback-positie. Bij veel spelers wordt dit al snel duidelijk in hun carrière, maar soms zijn er spelers die door de mazen van het net glippen. Chadli is hier 1 van.

Heb gij Chadli gevolgd bij Twente? Hij was net diegene die Twente erdoor trok als het slecht ging. Chadli móet altijd erbij zijn, al dan niet op de bank. Hij is trouwens een winger, geen nr 10, dus zeker niet zijn fout als hij daar wordt uitgespeeld. Het is een ander type dan Hazard, KDB, Mertens en Mirallas en dat kunnen we zeker gebruiken.

Pieter3770

Legacy Member
Het gaat hoedanook pijnlijk worden welke namen er uiteindelijk thuis gelaten gaan moeten worden (in de veronderstelling dat we ons plaatsen). Daarom extra zonde als spelers als Simons en Gillet er wel bij zouden zijn.

BBQezel

Legacy Member
Pieter3770 zei:
Het gaat hoedanook pijnlijk worden welke namen er uiteindelijk thuis gelaten gaan moeten worden (in de veronderstelling dat we ons plaatsen). Daarom extra zonde als spelers als Simons en Gillet er wel bij zouden zijn.

Een Simons kan ik nog begrijpen door zijn ervaring. Maar een Gillet die niet eens kan dekken op een natte dweil en al de hele tijd geen zak waard is krijgt de voorkeur op een Cavanda/Meunier.... Scouten ze die met opzet niet?

ShadesOfJae

Legacy Member
Ik zou Simons meenemen als begeleider/mental coach/... Maar niet als speler.

Jepjep

Legacy Member
ShadesOfJae zei:
Ik zou Simons meenemen als begeleider/mental coach/... Maar niet als speler.

Inderdaad, neem die mee als deel van de staf zodat er een plaats vrijkomt voor een betere speler.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Gavin zei:
En vooral hoe die hun vormpeil is. Hoe vaak zien we geen jonge talentjes debuteren als een raket om dan een half seizoen later serieus te stinken en een moeilijk bevestigingsjaar te hebben? En precies daartussen ligt het WK.

Grootste deel van de hype komt dan ook nog door de media. Wat hebben die twee nu al gedaan? Vooral dat van Bakkali snap ik niet. Januzaj is dan ook nog omwille van zijn twee goals, hoeveel man gaat me hier kunnen vertellen hoe die hier afgelopen weekend speelde buiten die goals? Thorgan Hazard zou dan eerder bij de nationale ploeg moeten, die blijft gewoon gaan, ook al is het maar JPL en EL. Ferreira-Carrasco ken ik helemaal niet, maar die lijkt toch ook al een pak consistenter dan die ander twee met goede ratings.



En als het zo doorgaat, moeten er voor het WK misschien geen keuzes gemaakt worden. Blessures en bankzitterij gaan de selectie dan goed verkloten. Maar niet dat dat erg is natuurlijk, want Wilmots is een flexibele selectie met variërende spelers en namen aan het bouwen. Echt een batterij aan spelers die al bij de nationale ploeg gespeeld hebben heeft hij aangelegd. :ironic:

Ik heb de match gekeken nadat ik die Januzaj had zien invallen vorige keer en het was wel indrukwekkend. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat die zo goed ging spelen in zo'n zwalpende ploeg. Heeft een vette actie, hij is snel en zijn linkervoet is echt sterk. Denkt altijd richting doel en concentreert op een eindproduct. Eigenlijk wat Bossie te zeggen heeft over Bakkali. Maar terwijl die laatste redelijk dom lijkt, geeft Januzaj een redelijk pientere indruk als ik hem zo zie spelen. Defensief is hij natuurlijk amper iets waard. Veel te slap, positioneel niet top en zal aanleiding geven tot mogelijke tegenaanvallen hier en daar.

Hij verraste mij wel.

Carrasco heb ik nog maar een kwartier zien spelen, weet ik niet veel van. Die jongen mag wel gaan beginnen scoren en assists uitdelen want nu hebben we bijna uitsluitend wingers die zo één goal op de 10 matchen kunnen scoren. Mirallas en Chadli zijn zo van die mannen. Ik dacht dat de Kevin eindelijk het scoren te pakken had, maar dat is toch ook al weer een tijdje gedaan helaas. Chadli heb ik nooit echt zo graag zien spelen, maar die kan wel zijn nut hebben omdat hij redelijk betrouwbaar is. Fysiek ook zeer sterk.

Mertens is voor mijn part geen selectie waard op het moment. Zit het vaakst op de bank, heeft altijd problemen tegen grote tegenstanders, is fysiek de zwakste Rode Duivel, ...

Ik zou wel graag Vossen meenemen omdat die mens zo perfect is voor een 4-4-2.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Als ik een 4-4-2 zou spelen zou Vossen altijd in mijn ploeg staan ja. Veruit de beste afwerker die wij hebben en als hij kan samenspelen met een beest zoals Benteke/Lukaku er naast is hij gewoonweg top. Doet Genk altijd beter voetballen.

Hij geeft gewoon meer tactische opties en hij heeft die zuivere afwerking die wij soms mankeren. Als we in minuut 118 nog dat ene kansje krijgen in de kwartfinale van een WK, dan hoop ik ten zeerste dat Vossen aan het kanon staat op dat moment.

stungunner

Legacy Member
selectie WK imo

Doel: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Kompany - Vermaelen - Vertonghen - Lombaerts - Cavanda - Alderweireld - Pocognoli
Middenvelders: Witsel - Fellaini - Defour - Dembele - Hazard - De Bruyne - Chadli - Mirallas - Januzaj
Aanvallers: Benteke - Lukaku - Vossen - Batshuayi

Op de schaduwlijst (wanneer er geblesseerden zijn of wanneer sommigen niet of zelden spelen bij hun ploeg)
Meunier - Gillet - Van Buyten - Mertens - Bakkali - Lestienne - Praet - Nainggolan - Proto

mss vergeet ik er nog een paar?

Gavin

Legacy Member
Wizzard zei:
Het enige alternatief is constant 'spelers in vorm' oproepen (iets wat onder Vandereycken tot het maximum is geprobeerd), maar dan creëer je geen automatismen. Ik vind het best wel logisch dat hij vasthoudt aan een kern, en enkel spelers die geblesseerd zijn vervangt door die paar anderen die rond de kern zwerven (Van Damme, Vossen, Buffel). Ik zou het eigenlijk zelf idioot vinden om nu (zeker vooraleer die kwalificatie binnen is) veel te experimenteren. De spelers die nu in de kern zitten, hebben al meermaals bewezen dat ze de nodige resultaten kunnen halen in de nationale ploeg, geef hen gewoon dat vertrouwen.
Wilmots houdt vast aan een te grote kern terwijl die reservelijst te klein is. Ik denk dat we een kern van ongeveer veertien/vijftien spelers hebben die er altijd zullen bij zijn. Dat zijn er dan acht of negen die moeten geselecteerd worden op vorm. Die acht of negen knuppels spelen toch amper, want de basisplaatsen worden door die eerste veertien/vijftien ingevuld. Dat is ideaal om iemand te belonen, de kern dynamisch te houden, nieuwe spelers proberen te overtuigen, etc.

En dat van die automatismen is niet correct, dat zit er in de huidige ploeg ook amper tot niet. Iemand zou de chaos bij elke counter of zo eens achter elkaar moeten zetten, bijvoorbeeld. Vorm > automatismen bij de nationale ploeg (zeker aangezien de enige automatismen die wij hebben nog uit een clubverleden stammen).

Rocknsad

Legacy Member
Hoe zit dat nu eigenlijk met JF Gillet? Is die z'n carriere gestopt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan