Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wizzard

Legacy Member
Gavin zei:
Wilmots houdt vast aan een te grote kern terwijl die reservelijst te klein is. Ik denk dat we een kern van ongeveer veertien/vijftien spelers hebben die er altijd zullen bij zijn. Dat zijn er dan acht of negen die moeten geselecteerd worden op vorm. Die acht of negen knuppels spelen toch amper, want de basisplaatsen worden door die eerste veertien/vijftien ingevuld. Dat is ideaal om iemand te belonen, de kern dynamisch te houden, nieuwe spelers proberen te overtuigen, etc.

En dat van die automatismen is niet correct, dat zit er in de huidige ploeg ook amper tot niet. Iemand zou de chaos bij elke counter of zo eens achter elkaar moeten zetten, bijvoorbeeld. Vorm > automatismen bij de nationale ploeg (zeker aangezien de enige automatismen die wij hebben nog uit een clubverleden stammen).

Je moet eens letten op Hazard - Verthongen op de linkerflank, die heb ik al regelmatig sterk weten samenwerken, dus die flank zit qua automatisme snor. Ook centraal achteraan is het naar mijn mening geen toeval dat Kompany & Van Buyten weinig steken laten vallen de laatste wedstrijden, maar een kwestie van op elkaar ingespeeld zijn. Is dat zoals in een ploeg spelen? Neen. Maar elke keer je ploeg/kern door elkaar gooien helpt ook niet aan die automatismen. Vergeet ook niet dat een groot deel van deze ploeg ook in het verleden, bij jeugdploegen / beloften ook samen heeft gespeeld.

Daarnaast mag je groepssfeer niet onderschatten. Deze kern hangt goed samen, kent elkaar al jaren. Om jouw vergelijking te gebruiken: sfeer > vorm. Kijk maar naar de vedetten van Frankrijk op het WK, Nederland tijdens het EK, ... Je mag nog zo'n goeie groep spelers hebben, dat maakt niet noodzakelijk je ploeg beter.

Soit, ik denk dat we Wilmots en zijn selectiebeleid pas echt kan evalueren na het WK. Dan gaan er een aantal spelers onvermijdelijk op pensioen (Simons / Van Buyten / ...), en dan kan je ook je ploeg opnieuw aanpassen. Ik verwacht trouwens dat Wilmots tijdens de komende vriendschappelijke wedstrijden nog wel wat gaat spelen met zijn selectie, maar niet op dit moment.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Wizzard zei:
Je moet eens letten op Hazard - Verthongen op de linkerflank, die heb ik al regelmatig sterk weten samenwerken, dus die flank zit qua automatisme snor. Ook centraal achteraan is het naar mijn mening geen toeval dat Kompany & Van Buyten weinig steken laten vallen de laatste wedstrijden, maar een kwestie van op elkaar ingespeeld zijn. Is dat zoals in een ploeg spelen? Neen. Maar elke keer je ploeg/kern door elkaar gooien helpt ook niet aan die automatismen. Vergeet ook niet dat een groot deel van deze ploeg ook in het verleden, bij jeugdploegen / beloften ook samen heeft gespeeld.

Nee, Gavin heeft 100% gelijk op dat vlak. Onzin van zo'n automatisme tussen Vertonghen en Hazard, hoeveel goals zijn daar al uit gevallen? Nul, noppes, nada. Onze goals zijn: Individuele flitsen in een dode match, goals van verdedigers en De Bruyne die linkt met Benteke. Voor de rest is het los zand.

En zoals Gavin correct vermelde, bij counters is het vaak nog een soepje bij ons. Gelukkig hebben we Vertonghen/Kompany/Courtois, die hebben zich gespecialiseerd in reddingen in extremis met goals en/of interventies.

En neen, we kunnen Wilmots zijn selectiepolitiek wel degelijk nu al evalueren. Want nu al zit er overbodige baggage in de selectie. Geen enkele sterk presterende speler in Italië wordt beloond voor zijn prestaties maar krijgt intussen klappen in zijn gezicht door selecties zoals die van Simons en Gillet. Wat zijn we met het selecteren van spelers die nooit voor ons nog zullen spelen? Spelers die we niet meer willen zien spelen voor de duivels zelfs. Waar zijn we dan mee bezig? Wat voor nut heeft het om je selectie af te wachten als de bondscoach zit te melken van "de groep, de groep, de groep!!!!"! Al een paar keer dat een speler geblesseerd uitviel en de kans om een nieuwe speler bij de kern te halen niet werd benut. Nochtans is het zeer handig om af en toe al eens iemand op te nemen in de groep zodat een eventuele latere overgang vlotter verloopt. Maar een 17-jarig knulletje is meteen de nieuwe messias na (toen) 3-4 matchen op het hoogste niveau te spelen.

Amai, nogal consequent. Net zoals toen hij zat te zeggen dat hij spelers selecteert op basis van vorm om vervolgens Ciman op te roepen, nadat die al enkele maanden op de bank zat.

Wizzard

Legacy Member
Om eerlijk te zijn, is de enige speler waarover ik het eens ben met jullie, Naingolan is - iemand die wat mij betreft ook gerust in die selectie mag zitten. Maar de enige andere Italiaanse basisspeler is Cavanda, een jonge kerel die - en ik herhaal mezelf hier - vorig seizoen een halfjaar nauwelijks gespeeld heeft wegens contractperikelen. Toekomstige selectie, absoluut, maar Wilmots voelt zich ok met Alderweireld op rechts, dus kan ik begrijpen dat je een jonge kerel die toch niet aan spelen toekomt, beter niet kan selecteren, ipv hem een paar keer te selecteren en hem niet van de bank laat komen. Wat een Simons of een Gillet wellicht minder stoort.

Anyway, ik wil Wilmots niet verheerlijken, en er zijn zeker alternatieven die je kan of zou mogen oproepen. Maar heel dat negativisme, begrijp ik niet echt. Wat verwachten jullie dan? Champagnevoetbal, enkel jullie favorieten in de ploeg, en droge 3-0's elke match?

Overigens, je moet niet elk automatisme linken aan goals - mij is gewoon opgevallen dat de matchen dat Vertonghen & Hazard samen starten, er mooi gelinkt werd vanop de linkerflank - Hazard die naar binnen snijdt, Vertonghen die overlapt en hoog op de flank aanspeelbaar wordt.

Cuth

Legacy Member
stungunner zei:
selectie WK imo

Doel: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Kompany - Vermaelen - Vertonghen - Lombaerts - Cavanda - Alderweireld - Pocognoli
Middenvelders: Witsel - Fellaini - Defour - Dembele - Hazard - De Bruyne - Chadli - Mirallas - Januzaj
Aanvallers: Benteke - Lukaku - Vossen - Batshuayi

Op de schaduwlijst (wanneer er geblesseerden zijn of wanneer sommigen niet of zelden spelen bij hun ploeg)
Meunier - Gillet - Van Buyten - Mertens - Bakkali - Lestienne - Praet - Nainggolan - Proto

mss vergeet ik er nog een paar?
Echt al fraanche Mertens niet meepakken en Januzaj wel.

stungunner

Legacy Member
Cuth zei:
Echt al fraanche Mertens niet meepakken en Januzaj wel.

qué? Kverstondergeenreetvan.

Elk klein kind kan toch zien dat Januzaj meer talent in zijn kleine teen heeft zitten dan Mertens in zijn hele lijf (dat al niet veel groter is dan de kleine teen van Januzaj)

Komt daar nog bij dat Januzaj wellicht zal uitgroeien tot basisspeler bij ManU en Mertens niet veel van de bank zal komen bij Napoli.

Stan_V

Legacy Member
Fellaini sluit blijkbaar morgen aan bij de groep (volgens Belgian Football). Verrassend.

Jepjep

Legacy Member
Nee, als die de operatie ging ondergaan zou hij 3 maanden out zijn. Blijkbaar is er geen operatie nodig.

Weebl

Legacy Member
Ah, top. Nu ja, een polsblessure is nu ook weer niet het ergste dat je kan overkomen als voetballer.

MrBrightside

Legacy Member
Alé Bakkali hebben we al, nu nog dat ventje uit Manchester en we kunnen de komende 12 jaar weer genieten van de Rode Duivels! Tof dat onze jeugd ook zo verzekerd is van talent met Courtois (21j), Bakkali (17j), Januzaj (18j), Musonda Jr (17j), Praet (19j), Bruno (20j), Lukaku (20j) en T. Hazard (20j). Binnen een paar jaar kunnen we twee wereldelftallen opstellen en ik vergeet er dan waarschijnlijk nog een handvol.

TrickY.

Legacy Member
Marc Wilmots ✔ @WilmotsMarc

Christian Benteke is zeker out voor #crobel. Voor #belwal is het nog afwachten.

Philharmoniker

Legacy Member
Nattefrost zei:
Is nogal een misleidende titel. Januzaj heeft altijd gezegd dat hij eerst wil uitgroeien tot basisspeler bij z'n club en dan pas aan nationale selecties wil denken. Er is dus eigenlijk niets veranderd.

Ofwel is die groep H aan het afwachten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan