BleKKie
Legacy Member
Wizzard zei:Om eerlijk te zijn, is de enige speler waarover ik het eens ben met jullie, Naingolan is - iemand die wat mij betreft ook gerust in die selectie mag zitten. Maar de enige andere Italiaanse basisspeler is Cavanda, een jonge kerel die - en ik herhaal mezelf hier - vorig seizoen een halfjaar nauwelijks gespeeld heeft wegens contractperikelen. Toekomstige selectie, absoluut, maar Wilmots voelt zich ok met Alderweireld op rechts, dus kan ik begrijpen dat je een jonge kerel die toch niet aan spelen toekomt, beter niet kan selecteren, ipv hem een paar keer te selecteren en hem niet van de bank laat komen. Wat een Simons of een Gillet wellicht minder stoort.
Anyway, ik wil Wilmots niet verheerlijken, en er zijn zeker alternatieven die je kan of zou mogen oproepen. Maar heel dat negativisme, begrijp ik niet echt. Wat verwachten jullie dan? Champagnevoetbal, enkel jullie favorieten in de ploeg, en droge 3-0's elke match?
Overigens, je moet niet elk automatisme linken aan goals - mij is gewoon opgevallen dat de matchen dat Vertonghen & Hazard samen starten, er mooi gelinkt werd vanop de linkerflank - Hazard die naar binnen snijdt, Vertonghen die overlapt en hoog op de flank aanspeelbaar wordt.
Alsof dat zo'n jonge gast wel zou storen, is al content dat hij mee mag met de nationale ploeg (allé normaal gezien toch), spelen zal (voorlopig) wel het verste van zijn gedachten zijn.
En zoals Gavvers zegt, Gillet en Simons spelen hier in principe toch geen minuut meer (als het aan mijn ligt al zeker niet), waarom vervang je ze dan niet door een paar jonge gasten zodat ze de groep kunnen leren kennen.
Al ben ik geen fan om te veel nieuwe mensen in een keer mee te pakken, gewoon af en toe een speler of 2-3, zeker bij oefenmatchen. Want als blijkt dat je in juni opeens een pak geblesseerden hebt (zal weer zo'n nen blink zijn) zal je die jonge/nieuwe snaken wel moeten meenemen en dan hebben ze nog nooit de nationale ploeg van dicht gezien en die mogen dan al mee de vlieger op naar Brazilië, ook niet echt ideaal lijkt me.

.

