Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Black Mamba

Legacy Member
Klopgeest zei:
Dan gaat 2e klasse pas echt een kerkhof worden denk ik.. Wat met de ploegen uit derde die naar 2e willen (& dus plots professioneel moeten worden?)

Terug naar het oude model!!!

2e klasse is nu al ECHT een kerkhof hoor , laat daar geen twijfel over bestaan. Het kan echt niet slechter.

Ik snap vooral de link niet met de jeugdwerking. Hoe slechter de ploeg er voor staan , hoe meer ze focussen op eigen jeugd en dat is meestal een goeie zaak. De jeugdwerking van de meeste tweedeklassers is trouwens triestig , op dat vlak moet er sowieso veel veranderen.

Morrissey

Legacy Member
Minder ploegen in eerste kan ik enkel maar toejuichen. Ploegen als Lierse, OHL, STVV hebben niks te zoeken in eerste.

kakmongool

Legacy Member
The Black Mamba zei:
2e klasse is nu al ECHT een kerkhof hoor , laat daar geen twijfel over bestaan. Het kan echt niet slechter.

Ik snap vooral de link niet met de jeugdwerking. Hoe slechter de ploeg er voor staan , hoe meer ze focussen op eigen jeugd en dat is meestal een goeie zaak. De jeugdwerking van de meeste tweedeklassers is trouwens triestig , op dat vlak moet er sowieso veel veranderen.

Het niveau tussen jeugd en competitie zal veel groter worden omdat alle ploegen in eerste klasse veel beter zullen worden. Waardoor de jeugd steeds minder kansen zullen krijgen omdat de foutenmarge veel kleiner is. Alleen uitzonderlijke talenten zullen de kans krijgen. De 2e klasse zal nog steeds even veel/weinig (kies) voorstellen en die ploegen zullen moeten directe investeringen (een blik buitenlandse voetballers) doen want ze willen snel naar eerste, waardoor minder geld in jeugd zal gestoken worden want dat is op lange termijn.

Thorazer

Legacy Member
Ben ook voorstander voor minder ploegen in eerste.

Ploegen die van derde naar tweede klassen willen gaan maar het niet kunnen voldoen aan de eisen blijven best gewoon in derde klasse.

Dat zie je in andere sporten in Belgie ook al bv. volleybal die niet aan de eisen kunnen voldoen voor een reeks hoger dat dan bewust in dezelfde reeks blijven.

BleKKie

Legacy Member
IceMaN.* zei:
Jan Breydel zat toch zo goed als vol..

Hoeveel reacties er niet waren op bijv. BZF van mensen die congé moesten pakken voor die dag.
Er zijn gewoon een pak mensen die in principe moeten werken die dag, maar gewoon congé aangevraagd hebben.

kakmongool

Legacy Member
BleKKie zei:
Hoeveel reacties er niet waren op bijv. BZF van mensen die congé moesten pakken voor die dag.
Er zijn gewoon een pak mensen die in principe moeten werken die dag, maar gewoon congé aangevraagd hebben.

Ook was er dan een actie voor binnen te raken aan goedkoper tarief.

Klopgeest

Legacy Member
Het is te merken hoe weinig aandacht er in 2e klasse gestoken wordt.. In ET geen enkel woord erover (of het moet over Eddy Wauters & Antwerp gaan, terwijl men daar net terug uit het slop is en de schulden al zo goed als volledig heeft afbetaald), dus het is wel normaal dat het gros van de forumleden geen weet ervan hebben.

Lommel speelt met 9(!) jongens (in de basiself) uit eigen makelij hun wedstrijden, en draait toch (weer) mooi mee aan de top.

The Black Mamba

Legacy Member
kakmongool zei:
Het niveau tussen jeugd en competitie zal veel groter worden omdat alle ploegen in eerste klasse veel beter zullen worden. Waardoor de jeugd steeds minder kansen zullen krijgen omdat de foutenmarge veel kleiner is. Alleen uitzonderlijke talenten zullen de kans krijgen. De 2e klasse zal nog steeds even veel/weinig (kies) voorstellen en die ploegen zullen moeten directe investeringen (een blik buitenlandse voetballers) doen want ze willen snel naar eerste, waardoor minder geld in jeugd zal gestoken worden want dat is op lange termijn.

Alle ploegen veel beter in eerste klasse door met 2 ploegen minder te spelen? En dan nog zou dat vooral een goede zaak zijn , de jeugd zal wel volgen.

Foutenmarge veel kleiner? Die is nu toch even klein want al die ploegen in 2e klasse willen naar eerste om 2e klasse niet leefbaar is. De Witte wil ook een tweede klasse met minder ploegen zodat die competitie leefbaarder wordt (met financiële hulp uit eerste).

Ze willen nu toch al zo snel mogelijk naar eerste??? En dan vooral voor het tv geld.

@Klopgeest: door de financiële problemen in de 2e klasse zie je tegenwoordig alsmaar meer jeugd , dat is alleen maar positief

The Black Mamba

Legacy Member
15u is dan ook een belachelijk uur , zeker op 2e kerstdag. Gewoon op kerstdag zelf om 14-15-16u spelen en op 2e kerstdag kan je dan rond 18u of 20u spelen.

Lorrekvk

Legacy Member
The Black Mamba zei:
15u is dan ook een belachelijk uur , zeker op 2e kerstdag. Gewoon op kerstdag zelf om 14-15-16u spelen en op 2e kerstdag kan je dan rond 18u of 20u spelen.

Op kerstdag juist na de middag? :oink:

kakmongool

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Alle ploegen veel beter in eerste klasse door met 2 ploegen minder te spelen? En dan nog zou dat vooral een goede zaak zijn , de jeugd zal wel volgen.

Foutenmarge veel kleiner? Die is nu toch even klein want al die ploegen in 2e klasse willen naar eerste om 2e klasse niet leefbaar is. De Witte wil ook een tweede klasse met minder ploegen zodat die competitie leefbaarder wordt (met financiële hulp uit eerste).

Ze willen nu toch al zo snel mogelijk naar eerste??? En dan vooral voor het tv geld.

@Klopgeest: door de financiële problemen in de 2e klasse zie je tegenwoordig alsmaar meer jeugd , dat is alleen maar positief

Omdat er minder ploegen zijn vallen de zwakkere ploegen af (algemeen niveau is nu al hoger). Dan is er nog steeds de degradatiestrijd (er van uitgaande dat we blijven werken met degradatie), waardoor de ploegen die nu spelen voor plaats 10 tot 16 toch heel wat beter materiaal zullen moeten gaan halen om punten genoeg te pakken om niet te degraderen. Want de meeste die net boven de degradatiegrens staan hebben (het grootste deel van hun) punten gepakt tegen ploegen die lager geklasseerd staan.

fcberke

Legacy Member
Morrissey zei:
Minder ploegen in eerste kan ik enkel maar toejuichen. Ploegen als Lierse, OHL, STVV hebben niks te zoeken in eerste.

anders moet je een competitie met 5 ploegen maken en hoe kan een ploeg die niks in eerste te zoeken heeft een 4/6 halen tegen anderlecht?

Morrissey

Legacy Member
fcberke zei:
anders moet je een competitie met 5 ploegen maken en hoe kan een ploeg die niks in eerste te zoeken heeft een 4/6 halen tegen anderlecht?
Omdat ook de manier waarop telt. Leuven haalde hier een punt, dat is mooi, maar als je 90 minuten alles gaat dichtsmijten om toch geen doelpunt te slikken, dat is geen voetbal. Die mentaliteit verbetert in geen geval de kwaliteit van het Belgisch voetbal, en dat soort betonploegen moeten gewoon geweerd worden. Het is toch overduidelijk dat ploegen als STVV en OHL, en ook Lierse, voetballend geen enkele meerwaarde brengen voor het Belgisch voetbal.

stormtrooper

Legacy Member
Morrissey zei:
Omdat ook de manier waarop telt. Leuven haalde hier een punt, dat is mooi, maar als je 90 minuten alles gaat dichtsmijten om toch geen doelpunt te slikken, dat is geen voetbal. Die mentaliteit verbetert in geen geval de kwaliteit van het Belgisch voetbal, en dat soort betonploegen moeten gewoon geweerd worden. Het is toch overduidelijk dat ploegen als STVV en OHL, en ook Lierse, voetballend geen enkele meerwaarde brengen voor het Belgisch voetbal.

Aan den andere kant maakt het de topclubs dan wel gemakkelijker aangezien kleinere ploegen nooit de middelen/spelers hebben om op een voetballende wijze te concurreren met grote clubs.

puni

Legacy Member
Elke competitie heeft sterke en zwakke ploegen nodig eh. Als ge in elke competitie de ploegen eruitbonjourt die voetballend geen meerwaarde brengen (inclusief de topcompetities), schieten er misschien zes of acht ploegen over, vaak zelfs minder.

Als ge trouwens als promovendus al niet moogt gaan betonneren bij wat normaalgezien de meest prestigieuze club van het land is, dan is het al wel erg gesteld. Vooral als bepaalde kenners zoals Fireflies hier dan op basis daarvan gaan stellen dat die clubs voetballend niks voorstellen.

The Black Mamba

Legacy Member
Is dat gelogen dan? OHL speelt toch heel triestig voetbal , net als bijna alle andere ploegen in de rechterkolom. Binnen de top 6 is het al regelmatig huilen met de klak op :D

stormtrooper

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Is dat gelogen dan? OHL speelt toch heel triestig voetbal , net als bijna alle andere ploegen in de rechterkolom. Binnen de top 6 is het al regelmatig huilen met de klak op :D

In onze thuismatch tegen OHL waren ze echt wel zwak. Enige op niveau was Remacle. Vooral Diandy was lachen :D

Klopgeest

Legacy Member
The Black Mamba zei:
Is dat gelogen dan? OHL speelt toch heel triestig voetbal , net als bijna alle andere ploegen in de rechterkolom. Binnen de top 6 is het al regelmatig huilen met de klak op :D

Speelden vorig seizoen nochtans redelijk mooi voetbal, natuurlijk niet van het powerplay niveau als Bergen maar toch we degelijk hoor. Van die rotzakken als Ruytinx heb je nodig bij dergelijke ploegen. Het is toch net mooi dat ploegen als Westerlo, Beerschot, Cercle, .. om de 5 jaar eens een topseizoen hebben?
Het is wel logisch dat als ploegen zich allemaal in de subtop willen plaatsen( bv Beerschot) er ploegen over de kop gaan gaan/afzakken, omdat er nu eenmaal maar plaats is voor de G5 + 1 kleiner 'ploegske'.

The Black Mamba

Legacy Member
Zeker en vast. Dit seizoen zijn bijvoorbeeld Cercle , Kortrijk en Bergen tof om naar te kijken.
Andere kleinere ploegen zijn er ook al in geslaagd om zo'n seizoen te draaien en daar heb ik alleen maar respect voor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan