Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Morrissey

Legacy Member
Jaren een stabiele eersteklasser? Ze zitten er 3 jaar in, en in hun eerste seizoen speelden ze slechts 14e...

En het is misschien vroeg om te evalueren, maar ik zou er absoluut niet kwaad om zijn als ze direct weer naar tweede klasse vliegen.

En om even op die kern verder te gaan, met spelers als Geraerts, Boi, Kaminski, Vermeulen en Roelants heb je al een halve basisploeg die weinig tot heel veel ervaring hebben op het hoogste niveau, dat is maar een loos argument vind ik.

puni

Legacy Member
Vermeulen is niet eersteklassewaardig. Roelandts is al een heel seizoen geblesseerd, en Kaminski heeft begot een seizoen ervaring in eerste (wat niet wegneemt dat-ie wel een fameuze versterking is). Geraerts (die eindelijk begint te draaien, gebrek aan wedstrijdritme aangezien die vorig seizoen amper gespeeld heeft) en Boi zijn inderdaad spelers met bakken ervaring. Dat neemt niet weg dat ze bij Bergen, zowel bij de spelers als als club, veel meer ervaring hebben met eerste klasse. :)

WolCoM

Legacy Member
MilM zei:
Blijkbaar zou de hoofdaandeelhouder van KV Kortrijk deze nacht onverwachts overleden zijn (JM Degryse).

Die man had veel impact op de scouting en aankoop (transfers dus). Keek enorm veel wedstrijden en slaagde er toch in om telkens goeie vervangers te vinden voor belangrijke spelers die weggingen.

Naast het familiale drama, dus ook een zeer spijtige zaak voor KVK als club :(

Fuuuck wat een slecht nieuws. :( RIP!

Svartálfar

Legacy Member
puni zei:
Vermeulen is niet eersteklassewaardig. Roelandts is al een heel seizoen geblesseerd, en Kaminski heeft begot een seizoen ervaring in eerste (wat niet wegneemt dat-ie wel een fameuze versterking is). Geraerts (die eindelijk begint te draaien, gebrek aan wedstrijdritme aangezien die vorig seizoen amper gespeeld heeft) en Boi zijn inderdaad spelers met bakken ervaring. Dat neemt niet weg dat ze bij Bergen, zowel bij de spelers als als club, veel meer ervaring hebben met eerste klasse. :)

lol

puni

Legacy Member
Svartálfar zei:

Khad mij daar idd vergist, hoewel die op het einde van het seizoen bij mijn weten toch bijna niet meer aan de bak kwam, ook in de voorbereiding niet en pas in laatste instantie naar OHL getransfereerd werd. Fameus verkeerd verwoord wel van mij. :p

Svartálfar

Legacy Member
puni zei:
Khad mij daar idd vergist, hoewel die op het einde van het seizoen bij mijn weten toch bijna niet meer aan de bak kwam, ook in de voorbereiding niet en pas in laatste instantie naar OHL getransfereerd werd. Fameus verkeerd verwoord wel van mij. :p

Ik dacht al wtf is die nu aant zeggen.

Heeft dacht ik trouwens nog een 5tal matchen in de PO's gespeeld, maar dat hij niet fit was in het begin van het seizoen hebt ge natuurlijk gelijk in.

NemesisBE

Legacy Member
Ik begrijp niet goed het voordeel van minder of meer teams in een competitieverband? Wilt De Witte onze 'beste' teams mss 6 keer tegen elkaar laten spelen doorheen een jaar? Kijk naar Schotland, is daar goed voetbal te zien tussen die 10 clubs?
Heeft de invoering van 16 clubs in eerste + play-offs het niveau zo omhoog gekrikt? En zeg nu niet: onze clubs presteren Europees weer veel beter de laatste jaren. Dat komt absoluut NIET door de play-offs!!

Als iemand mij cijfers kan voorleggen met bewijs dat een kleinere competitie beter is voor het niveau, wil ik mij daar mss bij neerleggen.
Mij lijkt het op dit moment echter een 1-mans vraag van De Witte himself.

waffel

Legacy Member
In Portugal spelen ze ook maar met 16 teams. Schotland is inderdaad niets waard, maar dat is niet omdat ze met 10 zijn, het zou gewoon nog erger zijn indien ze met 16 ploegen of zo zouden aandraven.

Ik ben niet voor of tegen eigenlijk.

The Black Mamba

Legacy Member
NemesisBE zei:
Ik begrijp niet goed het voordeel van minder of meer teams in een competitieverband? Wilt De Witte onze 'beste' teams mss 6 keer tegen elkaar laten spelen doorheen een jaar? Kijk naar Schotland, is daar goed voetbal te zien tussen die 10 clubs?
Heeft de invoering van 16 clubs in eerste + play-offs het niveau zo omhoog gekrikt? En zeg nu niet: onze clubs presteren Europees weer veel beter de laatste jaren. Dat komt absoluut NIET door de play-offs!!

Als iemand mij cijfers kan voorleggen met bewijs dat een kleinere competitie beter is voor het niveau, wil ik mij daar mss bij neerleggen.
Mij lijkt het op dit moment echter een 1-mans vraag van De Witte himself.

Een 1-mans vraag is het alleszins niet want zowat alle topclubs (behalve standard) hebben zich al uitgesproken voor een kleinere competitie. Roger VDS bijvoorbeeld pleit al heel lang voor een kleinere competitie.

Ik ben niet voor of tegen. Al zou ik zeker niet terug naar 18 clubs willen , ik vind de playoffs best nog aangenaam.

Boukreev

Legacy Member
NemesisBE zei:
Ik begrijp niet goed het voordeel van minder of meer teams in een competitieverband?

geld. opbrengst van tv-rechten moeten onder minder clubs verdeeld worden en bezoekersaantallen gaan omhoog gaan.

sharpshot

Legacy Member
Dus minder ploegen = meer bezoekers? Moet je mij eens uitleggen.

tis niet omdat er enkele mindere ploegen wegzijn dat het daarom opeens allemaal zoveel meer aantrek zou hebben.

Boukreev

Legacy Member
sharpshot zei:
Dus minder ploegen = meer bezoekers? Moet je mij eens uitleggen.

tis niet omdat er enkele mindere ploegen wegzijn dat het daarom opeens allemaal zoveel meer aantrek zou hebben.

sgwn logisch. hebben te veel eersteklasseploegen voor een te klein bevolkingsaantal. als bv van kortrijk en zulte 1 van de 2 zou degraderen, gaat de andere daar van profiteren. het onmiddellijke effect zal beperkt zijn door de rivaliteit (al gaan er sowieso al enkele overlopen), maar in latere jaren gaan jongeren uit die hele regio die op dat ogenblik nog geen voorkeur hebben en eersteklassevoetbal willen zien, geen keuze meer hebben.

dus daarom niet absoluut meer bezoekers, maar gwn meer bezoekers/club, omdat er minder clubs zijn. zelfde dus als met het geld van de tv-rechten. dat is gwn pure logica.

ook kan je dan hopen dat door de kapitaalsinjectie onze clubs idd beter beginnen presteren europees en het algemene niveau zal stijgen. waardoor de tv-rechten, de sponsorbedragen en de bezoekersaantallen ook absoluut zullen toenemen.

NemesisBE

Legacy Member
Alsof supporters van pakweg Lierse opeens naar KV Mechelen of Westerlo of Beerschot gaan kijken, in het stadion, omdat ze naar 2de-3de klasse zouden zakken?
Dit moet de scheefste redenering zijn die ik in maanden op dit forum gelezen heb :oink:

Sponsoring en tv-rechten gaan trouwens niet toenemen naarmate het niveau stijgt dat clubs Europees meer tot hun recht gaan komen. Sponsoring wordt pas echt top als bepaalde clubs jarenlang Europese (sub)top zijn. En dan nog, dit is België maar, hier moet je geen Premier League deals of Liga deals gaan verwachten. Hell, verwacht zelfs maar geen Bundesliga deals. Als we ooit binnen de 10 jaar het niveau van Nederland evenaren, mogen we al content zijn.
En met hoeveel zijn zij in de competitie? Juist, 18. En wat hebben zij enkele jaren geleden afgeschoten? Juist, de play offs.

waffel

Legacy Member
NemesisBE zei:
Hell, verwacht zelfs maar geen Bundesliga deals. Als we ooit binnen de 10 jaar het niveau van Nederland evenaren, mogen we al content zijn.
En met hoeveel zijn zij in de competitie? Juist, 18. En wat hebben zij enkele jaren geleden afgeschoten? Juist, de play offs.

Zij zijn met 16 miljoen en zijn daar niet in twee/drie opgesplitst. Ik vind wel dat je hier redelijk tekeer gaat omtrent dit onderwerp en je los begint te vergelijken met andere landen om je meningen te staven. We begrijpen heus wel wat je bedoelt, maar er moest iets gebeuren om het niveau terug omhoog te brengen.

puni

Legacy Member
In Portugal zijn ze maar met tien miljoen, hebben ze een competitie met zestien ploegen en zijn een paar ploegen Europese subtop.

sharpshot

Legacy Member
Het enige wat je dan bereikt is minder interesse in voetbal => Minder sponsors want het is dan toch niet zo interressant om er geld in te stoppen.

Ik weet ook niet die ene oplossing waardoor alles beter word, maar minder ploegen is imo niet de oplossing.

waffel

Legacy Member
puni zei:
In Portugal zijn ze maar met tien miljoen, hebben ze een competitie met zestien ploegen en zijn een paar ploegen Europese subtop.

Je bevestigt enkel mijn argument. Zij spreken met tien miljoen dezelfde taal (niet opgesplitst), een taal die nota bene Portugees is, waardoor er veel Braziliaantjes (mede dankzij de zuiderse klimaat) afzakken naar de Portugese competitie om door te groeien in Europa en ze zijn ook met 16 ploegen.

Elk land moet op zijn eigen manier geëvalueerd worden. Je kan niet zomaar beginnen vergelijken.

Boukreev

Legacy Member
NemesisBE zei:
Alsof supporters van pakweg Lierse opeens naar KV Mechelen of Westerlo of Beerschot gaan kijken, in het stadion, omdat ze naar 2de-3de klasse zouden zakken?
Dit moet de scheefste redenering zijn die ik in maanden op dit forum gelezen heb :oink:

lees men post deftig, ik heb dit letterlijk aangekaart. en als een onbetwistbaar feit (dat in het verleden al meermaals bewezen is) voor u overkomt als de scheefste redenering die je hier in maanden hebt gelezen, vrees ik voor uw vermogen om logisch te redeneren.

NemesisBE zei:
Sponsoring en tv-rechten gaan trouwens niet toenemen naarmate het niveau stijgt dat clubs Europees meer tot hun recht gaan komen. Sponsoring wordt pas echt top als bepaalde clubs jarenlang Europese (sub)top zijn. En dan nog, dit is België maar, hier moet je geen Premier League deals of Liga deals gaan verwachten. Hell, verwacht zelfs maar geen Bundesliga deals. Als we ooit binnen de 10 jaar het niveau van Nederland evenaren, mogen we al content zijn.
En met hoeveel zijn zij in de competitie? Juist, 18. En wat hebben zij enkele jaren geleden afgeschoten? Juist, de play offs.

jij beseft precies niet dat het hier gaat over een proces van lange adem, hetzelfde blijkt uit je vorige opmerking. als we naar 14 clubs gaan volgend seizoen, gaan we het seizoen daarna idd niet alle supporters van die 2 clubs die gedumpt worden bij een andere eersteklasser zitten, gaan niet 2 Belgische ploegen de CL finale spelen en gaan de tv-rechten ook niet vertienvoudigen. klopt. en dan? waarom spreek jij van Premier League en Bundesliga deals? heb ik gezegd dat die er staan aan te komen? serieus.

ik zeg gwn dat zodra onze clubs meer geld binnenkrijgen (wat sowieso gaat gebeuren met minder ploegen) ze hopelijk beter Europees kunnen presteren (beter, consistenter en met meer ploegen (we hebben steeds 5 ploegen europees, meestal sucken er 2-3, 1-2 matig en 1-2 deftig)) en het algemene niveau omhoog gaat. een logisch gevolg zou zijn dat er mensen naar het voetbal komen en meer naar tv kijken -> sponsor en tv gelden gaan naar omhoog. maar dan spreek ik over een lange periode en nog steeds niet over Premier League contracten. echt geen idee waar dat allemaal vandaan komt.

en dan die vergelijking met Nederland :doh:. allereerst is Nederland groter (zo'n 35%), hebben ze meer inwoners (zo'n 50%) en zijn de ploegen véél beter verspreid. bovendien stelt NL net als ons steeds minder voor op het Europese toneel. maarja gwn omdat het in Nederland zo is, moeten wij het ook zo doen? dat is idd een veel sterkere argumentatie dan beredeneerde en logische strategieën :niceone:.

waffel zei:
Je bevestigt enkel mijn argument. Zij spreken met tien miljoen dezelfde taal (niet opgesplitst), een taal die nota bene Portugees is, waardoor er veel Braziliaantjes (mede dankzij de zuiderse klimaat) afzakken naar de Portugese competitie om door te groeien in Europa en ze zijn ook met 16 ploegen.

Elk land moet op zijn eigen manier geëvalueerd worden. Je kan niet zomaar beginnen vergelijken.

klopt, moeten onze eigen situatie evalueren en daaruit blijkt dat we gwn te veel eersteklassers hebben, te dicht op elkaar. het zou het beste zijn mochten er enkele ploegen fuseren, maar dat kan je niet forceren. minder ploegen in eerste en tweede klasse wel.

The Black Mamba

Legacy Member
De playoffs in NL kan je trouwens onmogelijk vergelijken met onze playoffs. Het was een totaal ander systeem. Technisch gezien zijn ze trouwens nog niet afgeschaft , ze zijn aangepast (nu wordt er alleen nog maar voor EL ticket gespeeld).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan