Lorrekvk
Legacy Member
Boukreev zei:sgwn logisch. hebben te veel eersteklasseploegen voor een te klein bevolkingsaantal. als bv van kortrijk en zulte 1 van de 2 zou degraderen, gaat de andere daar van profiteren. het onmiddellijke effect zal beperkt zijn door de rivaliteit (al gaan er sowieso al enkele overlopen), maar in latere jaren gaan jongeren uit die hele regio die op dat ogenblik nog geen voorkeur hebben en eersteklassevoetbal willen zien, geen keuze meer hebben.
dus daarom niet absoluut meer bezoekers, maar gwn meer bezoekers/club, omdat er minder clubs zijn. zelfde dus als met het geld van de tv-rechten. dat is gwn pure logica.
ook kan je dan hopen dat door de kapitaalsinjectie onze clubs idd beter beginnen presteren europees en het algemene niveau zal stijgen. waardoor de tv-rechten, de sponsorbedragen en de bezoekersaantallen ook absoluut zullen toenemen.
Tja, net zoals NemesisBE ben ik hier toch ook niet akkoord mee hoor. Dat er jeugd zal overlopen van deze twee kleine ploegen: akkoord, maar dan spreken we over een paar honderd man, niet over 1000+ man. Wat is het verschil dan als je weet dat er nu niet zoveel heel grote club zijn in België?
Alsof 2 degraderende ploegen een grote impact zullen hebben op de bezoekers van een andere ploeg (die dan echt wel dicht in de buurt moet liggen), dit is echt wel de scheefste redenering van dit topic imo.
Zelfs die redenering over TV-inkomsten. Precies als er 2 ploegen weg zijn (pakt nu Kortrijk en Lierse) dat de andere zoo zullen kunnen profiteren? Wel, ze mogen dan allemaal misschien max 150.000 euro op hun bankrekening schrijven. Of wat is de bedoeling? Dat er gewerkt wordt naar een 1ste klasse met 6 eerste klassers? Ja, dan zou je systeem wel kunnen werken, als de mensen op het dak van het stadion gaan zitten misschien


