Archief - Jupiler Pro League 2011-2012 - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lorrekvk

Legacy Member
Boukreev zei:
sgwn logisch. hebben te veel eersteklasseploegen voor een te klein bevolkingsaantal. als bv van kortrijk en zulte 1 van de 2 zou degraderen, gaat de andere daar van profiteren. het onmiddellijke effect zal beperkt zijn door de rivaliteit (al gaan er sowieso al enkele overlopen), maar in latere jaren gaan jongeren uit die hele regio die op dat ogenblik nog geen voorkeur hebben en eersteklassevoetbal willen zien, geen keuze meer hebben.

dus daarom niet absoluut meer bezoekers, maar gwn meer bezoekers/club, omdat er minder clubs zijn. zelfde dus als met het geld van de tv-rechten. dat is gwn pure logica.

ook kan je dan hopen dat door de kapitaalsinjectie onze clubs idd beter beginnen presteren europees en het algemene niveau zal stijgen. waardoor de tv-rechten, de sponsorbedragen en de bezoekersaantallen ook absoluut zullen toenemen.

Tja, net zoals NemesisBE ben ik hier toch ook niet akkoord mee hoor. Dat er jeugd zal overlopen van deze twee kleine ploegen: akkoord, maar dan spreken we over een paar honderd man, niet over 1000+ man. Wat is het verschil dan als je weet dat er nu niet zoveel heel grote club zijn in België?

Alsof 2 degraderende ploegen een grote impact zullen hebben op de bezoekers van een andere ploeg (die dan echt wel dicht in de buurt moet liggen), dit is echt wel de scheefste redenering van dit topic imo.

Zelfs die redenering over TV-inkomsten. Precies als er 2 ploegen weg zijn (pakt nu Kortrijk en Lierse) dat de andere zoo zullen kunnen profiteren? Wel, ze mogen dan allemaal misschien max 150.000 euro op hun bankrekening schrijven. Of wat is de bedoeling? Dat er gewerkt wordt naar een 1ste klasse met 6 eerste klassers? Ja, dan zou je systeem wel kunnen werken, als de mensen op het dak van het stadion gaan zitten misschien :unsure:

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Eerlijk gezegd, wat zitten wij op te kijken naar Nederland? Die topclubs doen soms een transfer van tegen de 20 miljoen euro aan en het niveau ligt er amper hoger. Onze clubs doen het elk jaar beter in Europa, die van hun elk jaar wat minder.

"Ajax kon winnen tegen Real misschien." Datzelfde Ajax dan door Anderlecht de loef is afgestoken voor groepswinst in de EL? Standard had Liverpool bijna uit de CL gewipt, met bijna zijt ge niet veel en zeker niet zo eenmalig.

Serieus, naar Nederland kijk ik niet meer op hoor, als je ziet wat voor talenten er in de JPL zijn ontdekt de laatste paar jaar: Defour, Fellaini, Ruiz, Perisic, Suarez, Jovanovic, Mbokani, enzovoort. Dat kan best concurreren met hen. De nationale ploegen, das een ander verhaal en dat zal nog wel even blijven zo met onze huidige bondscoach.

Wembley1993

Legacy Member
Vanaf op het kiel:

Niet echt geruis, maar ze hebben de jaarrekening van vorig seizoen neergelegd....

Zoals verwacht zijn de cijfers niet om aan te zien:

-Een verlies van 2,48 miljoen euro.
-10,4 miljoen inkomsten tov 15,6 (!) miljoen uitgaven.
-Totale schuld bedraagt nu al meer dan 15 miljoen euro...

Enfin, mijnen bloeddruk stijgt weer serieus als ik bedenk dat die gangsters dan nog eervol ontslag gekregen hebben ook!

Hopelijk krijgt PV de trein terug op de rails. Ongeloofelijk dat hij er überhaupt nog wil aan beginnen. (en er zelfs nog zo veel geld voor gegeven heeft.)

Enig minpunt naar het huidige bestuur toe: de tv-rechten en de ticketing verpanden aan een investeringsgroep zoals men blijkbaar van plan is volgens het jaarverslag is echt geen goed idee!

Wie de oorzaak is van deze schulden laat ik in het midden. Maar je inkomsten zoals tv-rechten & ticketverkoop al op voorhand gaan verkopen is echt geen oplossing. PVO kan een goede zakenman zijn maar denk niet dat hij de capaciteiten heeft om een goede sanering door te voeren.

wireke

Legacy Member
Wembley1993 zei:
Vanaf op het kiel:



Wie de oorzaak is van deze schulden laat ik in het midden. Maar je inkomsten zoals tv-rechten & ticketverkoop al op voorhand gaan verkopen is echt geen oplossing. PVO kan een goede zakenman zijn maar denk niet dat hij de capaciteiten heeft om een goede sanering door te voeren.

Wie de oorzaak is is nogal voor de hand liggend me dunkt.

Zolang we sportief een rustig seizoen draaien (zoals nu dus) zie ik dit wel opgelost geraken.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Wembley1993 zei:
Vanaf op het kiel:



Wie de oorzaak is van deze schulden laat ik in het midden. Maar je inkomsten zoals tv-rechten & ticketverkoop al op voorhand gaan verkopen is echt geen oplossing. PVO kan een goede zakenman zijn maar denk niet dat hij de capaciteiten heeft om een goede sanering door te voeren.

Ik denk dat hij dat wil doen om onmiddelijk geld ter beschikking te hebben ipv geleidelijk aan/op het einde van het seizoen, zeker als het zou tegenvallen. Voor die investeringsgroep is dat ook geen slecht idee, de club heeft al een pak middelen extra aan het begin van het seizoen, kan dus extra versterken en dat resulteert in een hogere plaats in het klassement, meer aandacht en dus hogere tv-gelden voor hun matchen. Dus Beerschot zou in principe sneller kunnen evolueren en die investeringsmaatschappij kan er ook een centje mee verdienen.

Allemaal wel puur hypothetisch, want de transfers moeten dan ook nog goed uitvallen, resultaten moeten naargelang de groei zijn, ... Allemaal niet zo zeker. Maar das vooral het risico voor die investeringsmaatschappij natuurlijk.

NemesisBE

Legacy Member
Boukreev zei:
lees men post deftig, ik heb dit letterlijk aangekaart. en als een onbetwistbaar feit (dat in het verleden al meermaals bewezen is) voor u overkomt als de scheefste redenering die je hier in maanden hebt gelezen, vrees ik voor uw vermogen om logisch te redeneren.

sorry, maar ik volg die redenering echt niet. Als jij je leven lang, of uw familie hun leven lang, fan is van een bepaalde ploeg, gaan die echt niet plots overlopen naar een andere ploeg uit de buurt omdat die toevallig Eerste Klasse spelen hoor.
Dat zal niet gebeuren bij STVV/Genk, dat zal niet gebeuren bij Zulte/Kortrijk, bij Club/Cercle, bij Brussels/Anderlecht of bij pakweg Lierse/Westerlo/KVM.
NOOIT of NOOIT zal een supporter van Lierse plots voor Mechelen of voor Westerlo gaan supporteren of vice versa. NOOIT zal een supporter van Antwerp voor Beerschot supporteren of vice versa.
In uw ideale wereld precies wel, in realiteit zijn supporters vaak koppiger dan Bart De Wever en zijn partijprogramma.

fraaanche

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ik denk dat hij dat wil doen om onmiddelijk geld ter beschikking te hebben ipv geleidelijk aan/op het einde van het seizoen, zeker als het zou tegenvallen. Voor die investeringsgroep is dat ook geen slecht idee, de club heeft al een pak middelen extra aan het begin van het seizoen, kan dus extra versterken en dat resulteert in een hogere plaats in het klassement, meer aandacht en dus hogere tv-gelden voor hun matchen. Dus Beerschot zou in principe sneller kunnen evolueren en die investeringsmaatschappij kan er ook een centje mee verdienen.

Allemaal wel puur hypothetisch, want de transfers moeten dan ook nog goed uitvallen, resultaten moeten naargelang de groei zijn, ... Allemaal niet zo zeker. Maar das vooral het risico voor die investeringsmaatschappij natuurlijk.

De rechten worden niet verkocht, maar verpand. Die sommen worden enkel opgevorderd wanneer Beerschot bepaalde schulden niet afbetaald. Wat natuurlijk wel eens het geval kan zijn nu :p

Bovendien staat de verpanding van tv-rechten bij mogelijke maatregelen, het is zeer de vraag of dit ook werkelijk gebeurd is. Waarschijnlijk wordt dat wel vaker gedaan trouwens, niet? welk pand/hypotheek kunnen voetbalclubs anders aanbieden aan een mogelijke leningverstrekker?

Trouwens nog maar eens een dikke merci aan Versnel. En ook aan bondgenoot Restiau die deze week nog in GVA verklaarde dat de clan Versnel Beerschot gezond heeft achtergelaten.

fearofthedark

Legacy Member
Morrissey zei:
Achja, dat is de frustratie van het moment. Ik ben toen gaan kijken in het stadion, en dat was inderdaad een grote schande.

Maar oké, trainers van OHL of STVV kan je nu moeilijk ongelijk geven, met die middelen. Of ik hetzelfde zou doen, dat weet ik niet, maar ik begrijp ze wel. Na de match was ik zwaar gefrustreerd, omdat dat gewoon de zwaarste antivoetbalploeg was die ik mijn hele leven heb gezien. Maar oké, ze pakken een punt en dan vergeet men de manier, het doel heiligt de middelen.

Maar ik bedoel vooral dat het ook anders kan. Kijk naar Bergen, of Kortrijk de laatste 2 seizoenen, met beperkte middelen en toch fraai voetbal beogen. Want die kern van Bergen is heus niet zo veel sterker dan OHL, maar toch slagen ze er daar in wél voetbal op de mat te brengen, en dat is vooral een mentaliteitskwestie. (geen wonder dat het een Hollander is die aan het roer staat bij Bergen).

OHL is echt geen anti ploeg imo. toch de voorbijgaande seizoenen niet in 2de. Dit jaar spelen ze veel behouder, maar dat is hun recht. Anderlecht heeft genoeg spelers met klasse die zo een match naar hun hand moetten kunnen zetten.

En als het spel al het ergste is dat je ooit hebt gezien, stel ik eens voor om naar Royal antwerp te komen zien in iedere thuismatch. Daar is het iedere week zo...
RAFC - Red star waasland enkele seizoenen geleden was er een die ik nooit zal vergeten. 87 minuten lang op de kant van Waasland geparkeerd, de ene kans na de andere, doch een sterke keeper kan de 0 houden. In de 88ste minuut komen 2 waasland spelers voor het eerst over de middellijn, en scoren door een buitenspel goal....

0-1 verloren. IS dat erg? Ja. maar dat hoort er bij, we kunnen niet allemaal flitsend voetbal spelen als barcelona, Man city,...

Alsof anderlecht zo goed 'champagne' voetbal speelt....

16 ploegen in eerste. De laatste 2 zakken.
16 ploegen in 2de. De eerste 2 promoveren.
Simpel en eerlijk. Schaf al die play offs, eindronde's, periodetitels gewoon af.

En als de voetbalbond eens investeert in de 2de klasse of er voor zorgt dat er ergens op nationale tv samenvattingen van komen, zodat sponsers er een draagvlak kunnen creëren, dan wordt het niveau stillaan opgekrikt en wordt het niet helemaal een kerkhof zoals het nu al is.......

stormtrooper

Legacy Member
Volgens een journalist van HLN is Camus geblesseerd uitgevallen op stage.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Begrijp niet waarom Genk persé Hasselt wil redden, nog geen lessen geleerd uit Heusden-Zolder destijds?

starspike

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Begrijp niet waarom Genk persé Hasselt wil redden, nog geen lessen geleerd uit Heusden-Zolder destijds?

En het is niet alsof ze niets beters te doen hebben nu, hé...

mtm

Legacy Member
Omdat ze weinig investeringen moeten doen, maar er wel veel voordeel uit kunnen halen.

Het niveau in derde klasse ligt een pak hoger dan de beloften van de JPL he.

John1307

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ik denk dat hij dat wil doen om onmiddelijk geld ter beschikking te hebben ipv geleidelijk aan/op het einde van het seizoen, zeker als het zou tegenvallen. Voor die investeringsgroep is dat ook geen slecht idee, de club heeft al een pak middelen extra aan het begin van het seizoen, kan dus extra versterken en dat resulteert in een hogere plaats in het klassement, meer aandacht en dus hogere tv-gelden voor hun matchen. Dus Beerschot zou in principe sneller kunnen evolueren en die investeringsmaatschappij kan er ook een centje mee verdienen.

Allemaal wel puur hypothetisch, want de transfers moeten dan ook nog goed uitvallen, resultaten moeten naargelang de groei zijn, ... Allemaal niet zo zeker. Maar das vooral het risico voor die investeringsmaatschappij natuurlijk.

En in 2de ist zo plezant olé.... .

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
mtm zei:
Omdat ze weinig investeringen moeten doen, maar er wel veel voordeel uit kunnen halen.

Het niveau in derde klasse ligt een pak hoger dan de beloften van de JPL he.

Ik weet niet of je de historie achter Genk <> KSK Hasselt kent. Maar mekaar niet kunnen luchten zit er alleszins dichtbij. Supporters althans, vooral van de Hasselt kant.

Voor facebooktijd bestond er zoiets als GMK, "Genk moet kapot"

388502_314536735234468_256090004412475_1094320_1023374441_n.jpg
was dan te begrijpen

Dat Genk (imo Degraen) met een reddingsplan op de proppen komt verbaast me wel. Maar als je Degraen en zijn vrienden kent Vandereycken, Custers, Stijnen, Mathijssen snap ik dan weer wel vanwaar het komt. Maar zoals Starspike zei, er zijn nu andere katten te geselen dan een club in derde te redden.

puni

Legacy Member
Nog iemand dat interview met Patrick Decuyper gelezen in Sport Voetbalmagazine? Die mens wordt daar echt wel met de grond gelijk gemaakt. :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan