Morrissey
Legacy Member
puni zei:Elke competitie heeft sterke en zwakke ploegen nodig eh. Als ge in elke competitie de ploegen eruitbonjourt die voetballend geen meerwaarde brengen (inclusief de topcompetities), schieten er misschien zes of acht ploegen over, vaak zelfs minder.
Als ge trouwens als promovendus al niet moogt gaan betonneren bij wat normaalgezien de meest prestigieuze club van het land is, dan is het al wel erg gesteld. Vooral als bepaalde kenners zoals Fireflies hier dan op basis daarvan gaan stellen dat die clubs voetballend niks voorstellen.
Tuurlijk is dat hun volste recht, maar dat neemt niet weg dat zo'n voetbal het algemeen niveau van de competitie omlaag trekt.
Ik begrijp OHL, en zou als trainer wellicht krak hetzelfde doen, maar dat neemt echt mijn argument niet weg. En ik heb OHL dit seizoen 6 of 7 keer bezig gezien, en die hebben geen enkele keer getoond het waard te zijn om in eerste klasse te zitten.
Tuurlijk zullen die voetballend wel wat kunnen, anders geraak je hier niet, maar het niveauverschil (en daar komt stadion, budget, supportersaantal, het totaalpakket dus) met de grotere ploegen is gewoon véél te groot. Eupen was net hetzelfde, kleine voetballende ploeg, maar die zijn er vrij snel uitgebonjourd. Het verschil was gewoon te duidelijk. En dan mogen ze van mij naar eerste komen, maar wat heb je er dan aan als ze direct weer naar 2de klasse moeten 1 of 2 jaar later? Voor die clubs is dat een absolute bonus op kapitaalvlak, maar voetballend gezien brengt dat gewoon geen meerwaarde.
En ik besef ook wel dat ik hiermee tegen de schenen stamp van de supporters van OHL, STVV,..., maar als Anderlechtsupporter zijnde, erger ik mij meer aan het niveau van die kleine ploegen dan dat ik ze effectief apprecieer.
. Er is een verschil tussen al voetballend een punt pakken, en een punt pakken door met 11 op de eigen helft te gaan kamperen.

)