Archief - DISCUSSIE: IMD (studierichting)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steinerwarrior

Legacy Member
Topen dat er een keer een deftige game development richting komt.
Er komt nu in Kortrijk Digital Arts and Entertainment , maar daar leer je ook niks over het programmeren van 3D games. Alleen een beetje over het design ervan, maar geen realisatie van een 3D game. Dusja België suckt eigenlijk in vgl met andere landen:(

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Het heeft geen zin om 1 school op te richten, waarom dan veel geld geven voor 1 school als het niet echt iets toebrengt aan belgië. Je hebt zoiezo braindrain want iedere student die dat hier studeert zal toch naar het buitenland vertrekken denk ik.

WHiSPy

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Waarom dat. Misschien je eigen bedrijf oprichten

Die markt is sowieso al zwaar oververzadigd, dus waarom zou je uberhaupt nog je eigen bedrijf willen opstarten? Het duurt 'n paar jaar eer je je eerste inkomsten hebt en ondertussen moet je schoon wel je personeel betalen. :)

KaTaBy

Legacy Member
nog nieuws van de manen die hun examens hebben gehad?

goe meegevallen? niveqau ni TE hoog? Veel theorie vakken ? hoe valt da chinees mee??


SHOOT

:)

Fr3aK

Legacy Member
Examens zijn goe verlopen op programmeren en databanken na (2 vakken, 1 leerkracht)
Ik ken wel genoeg van programmeren en databanken maar die examens waren zo dubbelzinnig en subjectief opgesteld.
Vragen zoals, geef het beste antwoord van 4 gelijkwaardige statements. Dan moet je al gaan gokken wat hij goed zal vinden...

Chinees daarentegen was redelijk simpel en zeer interessant (ben nooit naar de les geweest maar tijdens het leren toch wel geïnteresseerd geraakt :) )

Het niveau ligt er helemaal niet hoog, sommige vakken zijn zelfs zo simpel dat ik geen moeite kan opbrengen om naar die bepaalde les te gaan...

Erlend

Legacy Member
Fr3aK zei:
Examens zijn goe verlopen op programmeren en databanken na (2 vakken, 1 leerkracht)
Ik ken wel genoeg van programmeren en databanken maar die examens waren zo dubbelzinnig en subjectief opgesteld.
Vragen zoals, geef het beste antwoord van 4 gelijkwaardige statements. Dan moet je al gaan gokken wat hij goed zal vinden...

Chinees daarentegen was redelijk simpel en zeer interessant (ben nooit naar de les geweest maar tijdens het leren toch wel geïnteresseerd geraakt :) )

Het niveau ligt er helemaal niet hoog, sommige vakken zijn zelfs zo simpel dat ik geen moeite kan opbrengen om naar die bepaalde les te gaan...

Een vriend van mij kan dat alléén maar bevestigen.

ronnekes

Legacy Member
Ik twijfel nog voor volgend jaar.. Hebben jullie geen forum van school ofzo dat ik eens kan lezen?

killgore

Legacy Member
Fr3aK zei:
Examens zijn goe verlopen op programmeren en databanken na (2 vakken, 1 leerkracht)
Ik ken wel genoeg van programmeren en databanken maar die examens waren zo dubbelzinnig en subjectief opgesteld.
Vragen zoals, geef het beste antwoord van 4 gelijkwaardige statements. Dan moet je al gaan gokken wat hij goed zal vinden...
meestal is dat dat jij moet kiezen welk het snelste is en het duidelijkst leesbaar.

Das vaak veel minder subjectief ingesteld als ge denkt ze :).
(kheb u examen nie gemaakt, dus weet het niet zeker he, kzeg het gewoon maar :) )

Fr3aK

Legacy Member
ronnekes zei:
Ik twijfel nog voor volgend jaar.. Hebben jullie geen forum van school ofzo dat ik eens kan lezen?
http://www.imdcafe.be

killgore zei:
meestal is dat dat jij moet kiezen welk het snelste is en het duidelijkst leesbaar.

Das vaak veel minder subjectief ingesteld als ge denkt ze :).
(kheb u examen nie gemaakt, dus weet het niet zeker he, kzeg het gewoon maar :) )
Over snelste valt moeilijk te discussieren maar duidelijkst leesbaar is zeer subjectief, moest men zich op school houden aan een standaard is het makkelijk maar er is geen standaard... (C gemengd met semi pseudocode)

killgore

Legacy Member
Fr3aK zei:
Over snelste valt moeilijk te discussieren maar duidelijkst leesbaar is zeer subjectief, moest men zich op school houden aan een standaard is het makkelijk maar er is geen standaard... (C gemengd met semi pseudocode)
subjectief valt te zien, als jij 3 verschillende deftige stijlen krijgt (zoals K&R dus) heb je gelijk, dan is het subjectief. Als je 2 rommeldingen zoals dit krijgt en een deftige algemene stijl is het niet meer subjectief:

PHP:
if($a!=$b||$c&&$d) { $a=2; return $b*5;} else return;

(extreem vb, know :p)

Fr3aK

Legacy Member
Paar probleempjes waar die leerkracht geen rekening mee houd:
- Degelijke indenting
- Gebruik van juiste operators (* mag ook als X geschreven worden)
- Onduidelijke opgaven
- Taalfouten

Tygerke

Legacy Member
Heeft deze richting ook een Master opleiding, of een bachelor-na-bachelor opleiding? Ik studeer normaal af dit jaar van Toegepaste Informatica, en ik zou graag een 1 of 2 jaar specialisatie willen doen in design.

orez

Legacy Member
Tygerke --> MCT --> Multimedia specialisatiejaar.

Maar dahz wel Bachelor na Bachelor

killgore

Legacy Member
Fr3aK zei:
Paar probleempjes waar die leerkracht geen rekening mee houd:
- Degelijke indenting
- Gebruik van juiste operators (* mag ook als X geschreven worden)
- Onduidelijke opgaven
- Taalfouten
en da mag dan les geven <_<

taalfouten kan ek nog begrijpen :p.

Fr3aK

Legacy Member
Het rare is dat geen enkele andere leerkracht daar iets tegen durft zeggen over de manier waarop hij lesgeeft.
Hij heeft ook een bedrijfje: http://www.mastersin.be

BTW: Oplossing van een projectje voor zijn vak "programmeren"
Code:
int speler[8][4];
int i,j;	

for(i=0;i<8;i++)
    {
    for(j=0;j<4;j++)
	{
	   if(speler[i][j]<((iX4)+(j+1)))
	       {
	       druk("ploeg "+(i+1)+" is fout")
	       }
    	}
    if(i>0)AND(speler[i][0]<speler[(i-1)][2])
        {
      	druk("ploeg "+(i+1)+" heeft foute eerste speler")
 	}
    }
Is gewoon een copy/paste, zo staat het in zijn document...

killgore

Legacy Member
zen stijl is "deftig" (ik haat ze persoonlijk), ma zen (pseudo)code gewoon slecht en onleesbaar.

DJ_Trash

Legacy Member
ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan