Archief - DISCUSSIE: IMD (studierichting)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
DJ_Trash zei:
ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?

niet echt hoor ;)

killgore

Legacy Member
DJ_Trash zei:
ah ik vin da nochtans ni zo onleesbaar.
ikzelf zou hier en daar voor debug ofzo wel een tussenstapke bezigen, maar dit is toch dik ok?
Als je binnen een dubbel geneste loop zit zijn bewerkingen met i en j extreem moeilijk te interpreteren! Deze moet je gewoon commenten.

vooraf vastleggen van lengte van for-looping van arrays is gewoon evil.

Code:
if(i>0)AND(speler[i][0]<speler[(i-1)][2])
is gewoon fout en daarmee automatisch iets onleesbaarder

en ik ken nog geen ENKELE programmeertaal die X gebruikt als maal-teken. ZElfs in gewone wiskundige toepassingen gebruikt men zelden of nooit de x voor gewone vermenigvuldiging, ook vaak *, meestal . of niets.
In pseudocode gebruik je zo algemeen mogelijke ops, en dit zijn +,/,*,-

DJ_Trash

Legacy Member
"vooraf vastleggen van lengte van for-looping van arrays is gewoon evil."
tenzij ge "inlopp" de frequentie wilt modifieren

pseudo code = syntax gebaseerd op afspraken.
Als er zo afgesproken wordt dat er een x gebruikt wordt, so be it

beetje slecht gekozen imo, een * was beter geweest maarja dan zitte misschien me verwarring voor pointers etc etc.


@ orez; then rewrite it for me IN THE SAME PSEUDOSYNTAX ;p

killgore

Legacy Member
DJ_Trash zei:
"vooraf vastleggen van lengte van for-looping van arrays is gewoon evil."
tenzij ge "inlopp" de frequentie wilt modifieren
Je gaat nooit arrays loopen met een constante als limiet, modifiëring of niet.

je kan wel een andere variabele hebben als .length bv (die dan natuurlijk gecontroleerd is of em wel klein genoeg is), ma nooit constanten, dan ben je gewoon slecht bezig.

pseudo code = syntax gebaseerd op afspraken.
Als er zo afgesproken wordt dat er een x gebruikt wordt, so be it
Internationale afspraken. Pseudocode is een code die door iedereen kan gelezen worden die wat programmeren kan, maar onafhankelijk is van een taal.
moest iedereen zijn vorm van pseudocode gaan gebruiken we waren slecht bezig.

DreamWearl

Legacy Member
misschien ook eens zegge da sommige da vak krege die _NOG NOOIT_ geprogrameerd hebben,
dus nog nooit een lus gemaakt hebbe (for,while,...) endergerlijke,
dus voor hen kune missch enkele "simpele" afsprake meer nuttig zijn,
dan nog een heleboel andere zaken op hun dak bij te smijten...

enja duidelijkheid is z'n beste kant ni :p
heb ook al lesse van hem bijgewoont ...
en zijn cursus en oefeningen probere te snappe :)
't ge moet soms al u kennis van sommige dinge overboord gooie,
en zo _simpel_ mogelijk alles bekijke
en dan zit je er meestal in de buurd om het te snappe ...


:rofl:

Quilombo

Legacy Member
killgore zei:
Internationale afspraken. Pseudocode is een code die door iedereen kan gelezen worden die wat programmeren kan, maar onafhankelijk is van een taal.
moest iedereen zijn vorm van pseudocode gaan gebruiken we waren slecht bezig.

*kuch*
in mijn laatste drie jaar studeren (middelbaar-TI-wiskunde-TI :unsure: ) heb ik VIER verschillende syntaxen gezien voor pseudocode, dus zo afgesproken zal dat ook nie zijn

overigens dient pseudocode toch alleen maar om structuur van uw programma te schetsen, kan je toch in je eigen taaltje doen zeker :unsure: (flame me :))

killgore

Legacy Member
Quilombo zei:
*kuch*
in mijn laatste drie jaar studeren (middelbaar-TI-wiskunde-TI :unsure: ) heb ik VIER verschillende syntaxen gezien voor pseudocode, dus zo afgesproken zal dat ook nie zijn

overigens dient pseudocode toch alleen maar om structuur van uw programma te schetsen, kan je toch in je eigen taaltje doen zeker :unsure: (flame me :))
geen flame ze, ma meestal wordt pseudocode geschreven zoals een progtaal.

Je hebt natuurlijk vrijheid, zo kan je bv. schrijven:
Code:
if(a>3) a++;
of
Code:
if a>3 then a++;
of
Code:
if a>3
a++
endif

en zo voort, dit zijn allen variante op bestaande, normale :p, progtalen.

ma zaken als x gaan gebruiken vo * :ironic: is gewoonweg uit den boze :).

Internationale vaste afspraak is idd beetje overdreven van mij, maar het moet wel internationaal leesbaar zijn :). Pseudocode wordt niet enkel gebruikt vo snelle schetsen he, vaak wordt het gebruikt om algemene algoritmen, design patterns, concepten, ... te illustreren zonder taalspecifiek te werken. Moest je daarvoor je eigen symbooltjes gaan gebruiken, mensen worden zot.
Tzelfde in wiskunde: ineens weer x gaan gebruiken voor scalaire vermenigvuldiging (hoewel dit in lager en zo wordt aangeleerd om 1 of andere obscure reden) en zo een werk publiceren is gewoon slecht.

Zelfde bij UML (daar is nu wel std voor ma kom): moest iedereen daar zen eigen symbooltjes gebruiken we zouden ook in probleme zitte he :p.

Fr3aK

Legacy Member
Tygerke zei:
Zijn er mensen die deze richting doen? Iemand ervaring? Het lijkt mij zeer interessant, echt hetgene da ik nog zou willen bijdoen :)
Er zitten er wel een paar die een voortgezette opleiding volgen, ik ben nu niet zeker of die IMS of Multimedia doen maar ik vermoed Multimedia anders zouden ze de lessen "Kleur- & compositieleer" niet krijgen :)

DreamWearl

Legacy Member
Tygerke zei:
Zijn er mensen die deze richting doen? Iemand ervaring? Het lijkt mij zeer interessant, echt hetgene da ik nog zou willen bijdoen :)


m'n vriendin doet da :)
als ge specefieke vrage hebt kan'k ze altijd zege da ze ze hier eens beantwoord :)
ma hier zijn er nog van imd die hier zitte geloof'k ...

Fr3aK

Legacy Member
DreamWearl zei:
m'n vriendin doet da :)
als ge specefieke vrage hebt kan'k ze altijd zege da ze ze hier eens beantwoord :)
ma hier zijn er nog van imd die hier zitte geloof'k ...
Ik zit in dezelfde klas als uw vriendin ;)

Tygerke

Legacy Member
Ik zou graag gewoon wa meer info hebben, of die richting ulder bevalt... veel theorie... de gewone dingen :)
Bij mij zou het zijn voor de BANABA (bachelor na bachelor), dus maar 1 jaartje. Lijkt mij een heel leuke richting :)

DJ_Trash

Legacy Member
dien kdg MCT is pesseis wel nice. spijtig dak 6 jaar geleden IMS gekozen heb :l
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan