Archief - DISCUSSIE: new games.telenet skin

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DrPepper

Legacy Member
er zijn verschillende manieren van reageren...

Je kan de boel afbreken (wat het makkelijkste is) en gelukkig negeren we die kritiek.

Maar je kan ook (zoals gelukkig velen) constructieve feedback geven en er samen met ons voor zorgen dat we deze site nog beter maken.

We hebben echter naar de constructieve feedback geluisterd afgelopen week en reeds verschillende "storende" elementen uit de site en het forum gehaald. Zoals bijvoorbeeld die achtergrond met die streepjes waar jullie pijn van aan de ogen kregen :rofl: en de kleur van het invoervenster om een thread of comment te posten.

Maar we laten die blauwe layout er gewoon bijstaan dus diegenen die wensen te switchen kunnen dat blijven doen. ;)

doc

GenesisX

Legacy Member
En wij danken u voor de switchmogelijkheid :D

Eventjes vragen, jullie hebben tot voor de definitieve layout een professioneel bureau fzo ingeschakeld? Want jah... :unsure:

Zero Grav

Legacy Member
Er zijn evenzeer verschillende mogelijkheden van kritiek interpreteren. En negatieve feedback wordt nogal vlug als 'hersenloze commentaar' opgenomen. Keep that in mind bij het lezen van de comments van gebruikers. Want ik begrijp al niet wat die "lol" smilie bij die opmerking over scanlines daar doet.

GenesisX, deze layout is ook door een professioneel designbureau gemaakt voorzover ik al heb gehoord, dat is dus overduidelijk géén referentie. De enige juiste referentie voor webdesign is nog steeds een portfolio blijkbaar.

killgore

Legacy Member
Ik kon zweren dak hier gereplied had.

nu ja, da van pijn doen aan ogen klopt echt wel ze :), twas nie ironisch bedoelt of zo, ik kreeg pijn in men ogen assek hier 10 minuten of langer zat.
Ik vind het forum nu vrij goed, alles leesbaar hier, geen te lichte achtergronden, ...
Enkel bij de main page blijf ik de knoppen links té veel afsteken tegen de rest van de layout

voor de rest al zeer goede verbetering :bow:.

DrPepper

Legacy Member
Zero Grav zei:
Er zijn evenzeer verschillende mogelijkheden van kritiek interpreteren. En negatieve feedback wordt nogal vlug als 'hersenloze commentaar' opgenomen. Keep that in mind bij het lezen van de comments van gebruikers. Want ik begrijp al niet wat die "lol" smilie bij die opmerking over scanlines daar doet.

GenesisX, deze layout is ook door een professioneel designbureau gemaakt voorzover ik al heb gehoord, dat is dus overduidelijk géén referentie. De enige juiste referentie voor webdesign is nog steeds een portfolio blijkbaar.

Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt? Dit design werd niet door een professioneel design bureau gemaakt namelijk. Het werd intern bij ons op Telenet gemaakt en het is tot stand gekomen dankzij de goodwill van een paar personen.

Die rofl smiley stond er btw bij omdat ikzelf en anderen geen pijn aan hun ogen kregen bij die scanlines en ik vond de kritiek van "pijn aan de ogen" ook grappig.

doc

DrPepper

Legacy Member
killgore zei:
Enkel bij de main page blijf ik de knoppen links té veel afsteken tegen de rest van de layout

Daar zijn we ons ook van bewust, toch bedankt voor je feedback daarover.

Dat die knoppen teveel afsteken wordt door ons bekeken.

doc

Zero Grav

Legacy Member
Blij om dat te vernemen alleszins. Ik besef wel dat mijn replies redelijk ondankbaar overkomen naar de Community Leaders en daarom wil ik er toch wel bijzetten dat ik jullie pogingen om de community levende te houden wel apprecieer maarja, ik was gewoon zelf niet echt zo tevreden met het eindresultaat. Nu, we zullen er sowieso mee moeten doorkomen dus bedankt voor het werk dat erin gestoken werd.

UnD3RD0G

Legacy Member
DrPepper zei:
er zijn verschillende manieren van reageren...

Je kan de boel afbreken (wat het makkelijkste is) en gelukkig negeren we die kritiek.

Maar je kan ook (zoals gelukkig velen) constructieve feedback geven en er samen met ons voor zorgen dat we deze site nog beter maken.

We hebben echter naar de constructieve feedback geluisterd afgelopen week en reeds verschillende "storende" elementen uit de site en het forum gehaald. Zoals bijvoorbeeld die achtergrond met die streepjes waar jullie pijn van aan de ogen kregen :rofl: en de kleur van het invoervenster om een thread of comment te posten.

Maar we laten die blauwe layout er gewoon bijstaan dus diegenen die wensen te switchen kunnen dat blijven doen. ;)

doc
ikzelf vond blauwe mooier/aangenamer om mee te werken, alsook mijn kleurenblindheid zal hiervoor wel parten spelen, kan ik langer surfen op de blauwe, dan op de nieuwe, maar alsook was ik ook verrast waarop forumgangers op een ongepaste manier plots hun kritiek uite.

maar ik vind het gewoon een goed initiatief om te vernieuwen, en zij die het niet zo mooi vinden kunnen nog steeds naar de oude skin terug grijpen.
Dus volgens mij geen reden tot klagen, en zeker niet tot ongepaste kritiek
imo :niceone:

Dash

Legacy Member
DrPepper zei:
Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt? Dit design werd niet door een professioneel design bureau gemaakt namelijk. Het werd intern bij ons op Telenet gemaakt en het is tot stand gekomen dankzij de goodwill van een paar personen.

Die rofl smiley stond er btw bij omdat ikzelf en anderen geen pijn aan hun ogen kregen bij die scanlines en ik vond de kritiek van "pijn aan de ogen" ook grappig.

doc
[irritant-klein-jongtjes-mode]Ik wist het, ik wist het ...[/irritant-klein-jongtjes-mode]

Ik dacht al zoiets als den doc zal dat zelf hebben gemaakt. En trouwens, natuurlijk vind jij die scanlines niet zeer doen, maar dat komt omdat je het zelf heb ontworpen en gemaakt. Als je zelf iets schadelijks voor de ogen maakt besef je dat zelf nooit (tenzij het zeeeer erg is) tot iemand je het zegt, en een normaal denkt men dan eens na en reageert men van: "Achja, je hebt eigenlijk wel gelijk"

orez

Legacy Member
oej, de doc op ons forum.. :)

doc >> als je goodwill wilt van een aantal mensen, hier op het forum zijn er genoeg te vinden ;) (zie battle thread)

Quilombo

Legacy Member
DrPepper zei:
Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt? Dit design werd niet door een professioneel design bureau gemaakt namelijk. Het werd intern bij ons op Telenet gemaakt en het is tot stand gekomen dankzij de goodwill van een paar personen.

onder andere servi (toch een crew member) beweerde dat, en iemand (mss ook servi, alleszins een crew member) zei dat het niet mogelijk was om de webdesigners hier op dit forum gratis een design te laten maken, want het design hier was door een webdesignbureau gemaakt dat onder contract stond... whole lotta bullshit blijkbaar.
professioneel of niet.. ik vond wel (en onthoud dat voor de volledige make-over :D) dat het uitgebreider 'getest' mocht worden: het design was maar half af en werd hier al opgesmeten, imo had er meer met kleuren geprobeerd moeten worden, want ik vind het nog altijd niet tip-top, dan was er nog die quote knop die blauw was, en het ontbreken van enige achtergrond bij het posten of voten, de onzichtbare cursor, geen verschil tussen nummertjes van bezochte pagina's en niet bezochte, ...

wat er (imo) nog verbeterd kan worden:

- threadlinks niet in het blauw, maar een andere kleur: het gaat totaal niet samen met groentinten (hetzelfde geldt voor die blauwe pijltjes die je hier en daar ziet)
- kleuren zien er toch nog al flets uit, de achtergrondkleur van de posts zou beter de achtergrondkleur van city/member/registered zijn
- de achtergrond is nu wel grijs, maar past ook niet echt bij die groentinten
- verschil in kleur tussen bezochte paginanummers en niet bezochte

ik heb het dan wel over het forum alleen, de mainsite bezoek ik al eeuwen niet meer aangezien ik niet echt meer geïnteresseerd ben in games (behalve een beetje ut1 :p) :)

mvg

-RaZoR-

Legacy Member
Voor mij is deze skin nu goed... alleen op de mainsite mogen de knoppen iets beter maar dat is al zodanig veel keer gezegd dat deze commentaar over die knoppen eigenlijk nutteloos is :p

servi

Legacy Member
onder andere servi (toch een crew member) beweerde dat, en iemand (mss ook servi, alleszins een crew member) zei dat het niet mogelijk was om de webdesigners hier op dit forum gratis een design te laten maken, want het design hier was door een webdesignbureau gemaakt dat onder contract stond... whole lotta bullshit blijkbaar.


ge zijt serieus wat onzin aan het uitkramen, ik heb nooit beweerd dat dit door een webdesignbureau gemaakt is. Persoonlijk vermoedde ik wel dat het intern gemaakt was, maar omdat anderen bij hoog en laag beweerden dat het door een webdesignbureau is gemaakt begon ik te twijfelen, maar ik heb nooit beweerd of gesuggereerd dat er een extern webdesignbedrijf aan te pas is gekomen.

Havoc

Legacy Member
Waarschijnlijk doelde hij op:

Havoc zei:
Over "waarom GFX-forum niet vragen": Telenet is een bedrijf. Ergo Telenet werkt met contracten ed, zéker voor zulke dingen. En neen, ze kunnen niet aan de eerste de beste TNG-bezoeker een contract gaan aanbieden, lijkt me wel vrij logisch. Waarom dan geen "preview" aanbieden aan GFX-forum? NDA.

waarmee ik gewoon wilde aantonen dat TN
1. niet de eerst de beste forumbezoeker een skin voor een site van 100k users gaat laten maken (als antwoord op de vraag: waarom mag webdesign-forum zoiets niet doen)
2. er gevraagd werd om niets over de nieuwe look te communiceren (als antwoord op de vraag: waarom kregen wij geen preview).
Misschien kan je dat interpreteren alsof TN een webdesignbureau had aangenomen voor die nieuwe look, "e doch" heb ik dat nergens beweerd.

orez

Legacy Member
ik denk dat deze discussie momenteel lang genoeg geduurd heeft, en dat het zal blijven bij een kat & muisspelletje. Waar de constructieve commentaar zal plaats ruimen voor onconstructieve commentaar en voor we het weten deze discussie uit de hand loopt, en enkel de organisatie TNG als de community onderling elkaar verwijten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan