Archief - JOB: logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Respawn

Legacy Member
Euhm... daar gaat het niet om...Als je zo begint kan'n bedrijf z'n recreatietuin laten aanleggen door enkele studentjes tuinbouw, dat kost dan ook'n appel en'n ei (ja die vergelijking altijd) en kost uiteindelijk als alle firma's dat laten doen, de tuinaanlegbureau's (of hoe je't ook noemt)
hun kop...

Bij zoiets, zie je effectief dat het bedrijf die die studenten heeft aangenomen, veel geld heeft uitgespaard, het is immers tastbaar
(de hele mooie tuin etc)

Het probleem zal altijd wel blijven in de grafische sector, hoe bereken je of hoe betwist je de kostprijs van een ontwerp etc. etc....
Er zijn maar weinige mensen die snappen of willen snappen
dat er in het maken en bedenken van zo'n dingen (logo's, posters, huisstijlen etc.) ook energie en effort (werk) in kruipt, en dat het evenveel respect verdient als ieder ander beroep.

Ok 't is niet altijd tastbaar, de dingen die worden ontworpen, maar'n beetje meer respect op zich van velen naar zo'n "logo'ken" toe en de mensen die zoiets doen, is al'n eerste stap.

Daar ligt ook het verschil tussen "onze" sector en andere sectoren.

+ als we hier even ons ongenoegen uiten of onze mening, is dat niet'n aanval of verbod op anderen om zoiets te doen, maar 't is hier nog altijd een vrij forum en land, dus mogen we ons hartje toch even luchten niet?

greetz

blaZe

Legacy Member
Repeltje zei:
Wij moeten er toch niet voor zorgen dat grafische bedrijven hun brood verdienen daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en trouwens dat bedrijven steeds meer kiezen om hun logo te laten maken door "amateurs" wilt toch iets zeggen?
of niet? denk maar zelf eens na ... zal je geen pijn doen

dus ik denk er even over na...

meer en meer bedrijven gaan in de 3e wereld landen hun bedrijven neerpoten omdat volgens u redenering

- de werknemers hier lui zijn
- de werknemers hier onbekwaam zijn
- de werkgevers liever met illegalen werkt ipv ingeschreven arbeiders

of

OMDAT HET VOOR HUN LEKKER GOED UITKOMT OM AAN EEN TIENDE VAN DE PRIJS HUN PRODUCT TE BEKOMEN.

dus de dag dat gij op straat staat omdat u bedrijf beslist met mensen te werken die "illegaal" zijn EN "ongediplomeerd" EN ver onder de prijs werken dan gij zou kunnen omdat gij WEL alles gereglementeerd doet...
want dat is idem de vergelijking dat ge kunt doen.

op die dag wil ik u eens zien nadenken zonder dat het pijn doet.

we hebben het recht niet? fuck jong, als ik de bitch wil uithangen stuur ik de inspectie af met de vraag hoe ze aan dat logo zijn gekomen en of ze officiële facturen kunnen voorleggen, beweren ze het zelf gemaakt te hebben kunnen zien dat ze dan ook maar de officiële prg's hebben.

zaken die voor een zelfstandige geld kosten en deels zijn producten de prijs geven die hij ze moet geven.


kzou u vragen om daar ne keer over te denken, maar dat zou tevergeefse moeite zijn.

Repeltje

Legacy Member
nu goed ja tis waar hier doen ze het aan dumpingprijzen
en een bureau doen ze het met factuur en kruipt er veel meer tijd in
en de kwaliteit zal natuurlijk die van amateurkes overtreffen
het is heel oneerlijke concurrentie da weet ik wel
maar kunnen we dan niet toetstaan voor sommigen als het niet de spuitgaten uitloopt?

maar ik persoonlijk ben blij voor die derde wereldlanden nu krijgen zij ook eens de kans om te evolueren naar onze levenstandaart
ja ik weet dat ze nu nog worden uitgebuit door die bedrijven maar wij werden vroeger toch ook uitgebuit? en kijk nu na veel staken, etc... hebben wij ook gekregen wat ons hartje begeert niet? Zij zullen ons hoogst waarschijnlijk ook volgen en inzien dat ze uitgebuit worden alleen vergt dat tijd maar wanneer het moment daar is dat men milieuwetten, sociale zkerheid etc over de hele wereld handhaafd waar staan de bedrijven dan he? :p

Nu goed ik moet wel excuseren
die jobkes hier opt forum zijn wel degelijk broodroof maar zolang het niet de spuitgaten uitloopt zie ik geen er enkel probleem in

Lo_fi

Legacy Member
Zelfcontrole heet zoiets.

Discussies als deze mogen dan wel als nutteloos gezien worden door velen en de onruststokers (ik pleit schuldig) zijn dan wel de zagen enz.. maar de volgende keer dat een bedrijf een huisstijl komt vragen met peanuts beloning (wat trouwens ingaat tegen het pricipe van de tag JOB) zullen er al veel meer mensen zijn die kritische vragen zullen stellen en zo de profiteurs ertussenuit filteren. En dat was wel het doel dacht ik..

TheCrow7

Legacy Member
Tja, diegenen die nu alles gratis doen en daar later dan hun beroep van maken zijn tenslotte dan nog de grootste klagers.

D'Sek-

Legacy Member
Repeltje zei:
Wij moeten er toch niet voor zorgen dat grafische bedrijven hun brood verdienen daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en trouwens dat bedrijven steeds meer kiezen om hun logo te laten maken door "amateurs" wilt toch iets zeggen?
Twijfelt u aan de kwaliteit van de hedendaagse vormgevers of stoort u het feit dat de prijs hoog is?

Typhon`

Legacy Member
ja, hem is er mee gaan lopen met ons logo's, politie!



Nog geen nieuws gadget? :).

Vintage Hifi

Legacy Member
Binnekort 25 verschillende bedrijven die Quercus Tuinen als naam dragen, allemaal met onze logo's :D

The recycleload

Legacy Member
hAHAHAHA
daarom deed ik nie mee
ben al 3 keer in zak gezet
Maar nu nie :p

Antti

Legacy Member
Repeltje zei:
maar ik persoonlijk ben blij voor die derde wereldlanden nu krijgen zij ook eens de kans om te evolueren naar onze levenstandaart
ja ik weet dat ze nu nog worden uitgebuit door die bedrijven maar wij werden vroeger toch ook uitgebuit? en kijk nu na veel staken, etc... hebben wij ook gekregen wat ons hartje begeert niet? Zij zullen ons hoogst waarschijnlijk ook volgen en inzien dat ze uitgebuit worden alleen vergt dat tijd maar wanneer het moment daar is dat men milieuwetten, sociale zkerheid etc over de hele wereld handhaafd waar staan de bedrijven dan he? :p

Off-topic: Lijkt me een vrij haastige en misschien overschatte mening. Eer dat die mensen durven opkomen voor wat ze waard zijn denk ik dat er eerst nog een heel deel grotere problemen de baan uit moeten in die landen.

On-topic: Ziet er naar uit dat iemand een nieuwe, gratis collectie logo's heeft voor zijn bedrijfje. ;)

Stimpy

Legacy Member
wat heeft hij nu aan jpg'kes van een paar pixels op een paar pixels
en zelfs als hij steelt, dat hij dan zegt welke zodat we wete wie der gewonne is :woohoo:

GADGET

Legacy Member
ik werk overdag :p

logo's zijn nu bij collega (mede-oprichter).

Hij wou ze ook eens laten zien aan ouders enzo dusja...

Zal nimeer te lang duren ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan