Respawn
Legacy Member
Euhm... daar gaat het niet om...Als je zo begint kan'n bedrijf z'n recreatietuin laten aanleggen door enkele studentjes tuinbouw, dat kost dan ook'n appel en'n ei (ja die vergelijking altijd) en kost uiteindelijk als alle firma's dat laten doen, de tuinaanlegbureau's (of hoe je't ook noemt)
hun kop...
Bij zoiets, zie je effectief dat het bedrijf die die studenten heeft aangenomen, veel geld heeft uitgespaard, het is immers tastbaar
(de hele mooie tuin etc)
Het probleem zal altijd wel blijven in de grafische sector, hoe bereken je of hoe betwist je de kostprijs van een ontwerp etc. etc....
Er zijn maar weinige mensen die snappen of willen snappen
dat er in het maken en bedenken van zo'n dingen (logo's, posters, huisstijlen etc.) ook energie en effort (werk) in kruipt, en dat het evenveel respect verdient als ieder ander beroep.
Ok 't is niet altijd tastbaar, de dingen die worden ontworpen, maar'n beetje meer respect op zich van velen naar zo'n "logo'ken" toe en de mensen die zoiets doen, is al'n eerste stap.
Daar ligt ook het verschil tussen "onze" sector en andere sectoren.
+ als we hier even ons ongenoegen uiten of onze mening, is dat niet'n aanval of verbod op anderen om zoiets te doen, maar 't is hier nog altijd een vrij forum en land, dus mogen we ons hartje toch even luchten niet?
greetz
hun kop...
Bij zoiets, zie je effectief dat het bedrijf die die studenten heeft aangenomen, veel geld heeft uitgespaard, het is immers tastbaar
(de hele mooie tuin etc)
Het probleem zal altijd wel blijven in de grafische sector, hoe bereken je of hoe betwist je de kostprijs van een ontwerp etc. etc....
Er zijn maar weinige mensen die snappen of willen snappen
dat er in het maken en bedenken van zo'n dingen (logo's, posters, huisstijlen etc.) ook energie en effort (werk) in kruipt, en dat het evenveel respect verdient als ieder ander beroep.
Ok 't is niet altijd tastbaar, de dingen die worden ontworpen, maar'n beetje meer respect op zich van velen naar zo'n "logo'ken" toe en de mensen die zoiets doen, is al'n eerste stap.
Daar ligt ook het verschil tussen "onze" sector en andere sectoren.
+ als we hier even ons ongenoegen uiten of onze mening, is dat niet'n aanval of verbod op anderen om zoiets te doen, maar 't is hier nog altijd een vrij forum en land, dus mogen we ons hartje toch even luchten niet?
greetz
.



