Archief - JOB: logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Ik volg Lo_fi en LunchBox. Stimpy, als je het mij vraagt maak je je belachelijk door op de weldoordachte post van Lo_fi te antwoorden "waar maakt gij een probleem van". Hij had/heeft gewoon een idee ter verbetering van de regels van het forum, en heeft tijd gestoken in het deftig uittypen ervan. Zo'n puberale reactie daarop is vrij genant en geeft wel reden tot vragen als "hoe oud ben je?" ; )

On topic:
Geef mij maar één van de logo's van mista, of dat ene van Erenyis of zoiets.

Stimpy

Legacy Member
lees jij de topic wel tegoei
die "hoe oud ben je" kwam er vóór de discussie met lo_fi gewoon omdat ik commentaar had op erinyes logo en haar manier om de rest van de logo's beschamend te noemen, waarop zij begint met naar leeftijd te vragen etc, zeer volwassen btw :ironic:

idem met die discussie met lo_fi, wat ik zeg komt erop neer dat dat hier geen concurrentie is voor een professioneel buro, en hij dus niet moet klagen als iemand voor 30 euro een logo wilt ontwerpen, het is toch de keuze van de requester om dat hier te vragen, en als iemand voor die prijs een logo wilt maken is dat toch ook wel zijn keuze zeker dus zeg ik , waar is het probleem??
ik hoor niemand klagen dat hij zich uitgebuit voelt hoor

please dude lees voordat ge hier iets zegt

edit: en trouwens floyd ik vroeg je het niet :)

GADGET

Legacy Member
dêsh' zei:
Gadget, wanneer zou er beslist worden welk logo jullie (al dan niet) kiezen?

Ik heb alle logo's eens afgedrukt en zal ze nu aan versch mensen laten zien. Het meest populaire logo wint dan. Lijkt mij wel fair ?

maak nu toch eens een andere thread voor verder op elkaars kap te zitten

Bigbuddha

Legacy Member
My vote goes to mistabeen. N°2 of N°4.

Misschien goed om de mensen van het forum hun mening ook te vragen he ;)

GADGET

Legacy Member
Bigbuddha zei:
My vote goes to mistabeen. N°2 of N°4.

Misschien goed om de mensen van het forum hun mening ook te vragen he ;)

okeej :p

Zeg maar julie mening.

Ik vind persooblijk deze de beste. *edit: nr 2 daarvan.
Die van mista is zeker ook goed, maar ik denk voor bv op een camionet te zetten dat het iets 'dikker' mag zijn dan lang :unsure: Of factuur, dat het mooi in een hoek past. Ale, was toch mijn eerste gedacht.

Floyd

Legacy Member
lees jij de topic wel tegoei
Ja.

die "hoe oud ben je" kwam er vóór de discussie met lo_fi gewoon omdat ik commentaar had op erinyes logo en haar manier om de rest van de logo's beschamend te noemen, waarop zij begint met naar leeftijd te vragen etc, zeer volwassen btw :ironic:
Dat weet ik...

idem met die discussie met lo_fi, wat ik zeg komt erop neer dat dat hier geen concurrentie is voor een professioneel buro, en hij dus niet moet klagen als iemand voor 30 euro een logo wilt ontwerpen, het is toch de keuze van de requester om dat hier te vragen, en als iemand voor die prijs een logo wilt maken is dat toch ook wel zijn keuze zeker dus zeg ik , waar is het probleem??
ik hoor niemand klagen dat hij zich uitgebuit voelt hoor
Uw logische reactie als je volgens jou in een discussie gelijk hebt is dus dat de discussie er eigenlijk nooit had mogen zijn en dat de andere maar 'niet moet klagen'?
'Waar het probleem is' heeft Lo_fi perfect uitgelegd en als je daar iets tegen in te brengen hebt moet je dat maar doen, liefst zonder zo puberaal te reageren.

edit: en trouwens floyd ik vroeg je het niet :)
Dat is een manier van spreken. (en dan nog om te benadrukken dat het maar mijn eigen bescheiden mening is...)

Respawn

Legacy Member
Point is, dat "ontwerpen" nog altijd precies wordt gezien alsof iedereen
die'n pc heeft staan, dat kan... en in wezen is dat ook zo, progske downloaden en hupla
we zijn op weg en kunnen hier en daar wat centjes verdienen...
dat je dat nog door de vingers kunt zien af en toe doordat
er iets kleins wordt ontworpen voor'n fuifje of voor'n bandje, ça va.

MAAR wat sommigen ni willen begrijpen is dat er een groot verschil is
tussen mensen die'n posterke willen voor'n vereniging of fuif ofzo, en
iemand die'n logo wil voor zijn of haar bedrijf.

Iedereen moet investeren als ie serieus met'n beroep wilt bezig zijn,
of dat nu'n bakker is, een tuinaanleg bedrijfje, of grafisch vormgever.

Sure 't is plezant voor de mensen die ermee bezig zijn hobbygewijs etc.
want ze hebben een "doel" en krijgen wat zakgeld én 't is een oefening.
maar wa ge niet moogt vergeten is dat een logo'ken of posterken of
whatever later heel wat meer gaat kosten, en dat eigenlijk dat logo'ken
wat de mensen hier maken, in wezen die 30 euro x minstens 100 waard is.
(zeker voor zo'n bedrijf)

Dat iemand een paar miljoen heeft geinvesteerd heeft in vanalles
en nog wat voor het bedrijf, akkoord, maar je vraagt hier
wel'n logo voor een appel en een ei, dat op alles zowat gaan prijken
wat je bedrijf aanbelangt (auto, briefpapier, factuur , noem maar op...)


Just my 2 cents...

m'n stem gaat naar Erinyes (dat tweede logoken)

veur de rest even goei vriendjes zenne :p

PS: kzie da niet als bedreiging ofzo, want heb hier ook al es
meegedaan aan'n logo.

Sadoke

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Als ge zelf al niet goed vindt, waarom post ge het dan?

Omdak wil 'contributen' stel nu da iemand da lettertype goe vind, dan kan die mij vrage twelksten dant is... Of der kunne mense ideeën in vinde. Ma da betwijfel'k :)

GADGET

Legacy Member
Sadoke zei:
Omdak wil 'contributen' stel nu da iemand da lettertype goe vind, dan kan die mij vrage twelksten dant is... Of der kunne mense ideeën in vinde. Ma da betwijfel'k :)

thnx ;)

Zal het ook mee uitprinten :p

logo's liggen nu al bij iemand anders. Ik laat zo snel mogelijk iets weten :niceone:

D'Sek-

Legacy Member
Stimpy zei:
idem met die discussie met lo_fi, wat ik zeg komt erop neer dat dat hier geen concurrentie is voor een professioneel buro, en hij dus niet moet klagen als iemand voor 30 euro een logo wilt ontwerpen, het is toch de keuze van de requester om dat hier te vragen, en als iemand voor die prijs een logo wilt maken is dat toch ook wel zijn keuze zeker dus zeg ik , waar is het probleem??
ik hoor niemand klagen dat hij zich uitgebuit voelt hoor
Het probleem ligt hem net in het feit dat deze mensen zich inderdaad niet uitgebuit voelen.

De laatste reply van Respawn slaagt de nagel op de kop. Er is niets mis om voor een klein eventje of een lokale band of dergelijke een logo te ontwerpen. Maar ondernemens en bedrijven zouden zich inderdaad beter wenden aan een professioneel grafisch vormgever.
Als amateurs dit soort werk overnemen, waar gaan de grafische vormgevers hun brood dan verdienen? Dit soort praktijken zijn deel van de ondergang van de grafische industrie.

Lo_fi

Legacy Member
Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die snappen waar het om gaat..
Hulde aan Respawn en D'Sek-. Ware u niet allebei ugly bastards dan kuste ik u beiden! ;)

D'Sek-

Legacy Member
Beledigen... niet echt. Gewoon nog maar eens met de neus op de feiten gedrukt worden :(

:p

dahousecatfelix

Legacy Member
Bigbuddha zei:
My vote goes to mistabeen. N°2 of N°4.

Misschien goed om de mensen van het forum hun mening ook te vragen he ;)
mijn vote gaat ook naar mistabeen n°2 :)

Repeltje

Legacy Member
D'Sek- zei:
Het probleem ligt hem net in het feit dat deze mensen zich inderdaad niet uitgebuit voelen.

De laatste reply van Respawn slaagt de nagel op de kop. Er is niets mis om voor een klein eventje of een lokale band of dergelijke een logo te ontwerpen. Maar ondernemens en bedrijven zouden zich inderdaad beter wenden aan een professioneel grafisch vormgever.
Als amateurs dit soort werk overnemen, waar gaan de grafische vormgevers hun brood dan verdienen? Dit soort praktijken zijn deel van de ondergang van de grafische industrie.

als bedrijven kiezen voor snotneuzen als ons om een logo voor hen te creëren
is dat hun goed recht! Ik zeg niet dat zij de kwaliteit bieden als een echt professioneel grafisch vormgever maar dat staat nu niet ter discussie
je hebt het recht niet om dit soort praktijken te verhinderen
als je over de kwaliteit van "amateurs" wilt discusiëren dan open je maar ergens anders een thread maar stop met van deze thread een onnozole tot niks leidende discussie te maken
Wij moeten er toch niet voor zorgen dat grafische bedrijven hun brood verdienen daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en trouwens dat bedrijven steeds meer kiezen om hun logo te laten maken door "amateurs" wilt toch iets zeggen?
of niet? denk maar zelf eens na ... zal je geen pijn doen


mvg,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan