straf: ik moe hier weer meegaan met Lo_fi grotendeels.
toen ik de reply zag met zijn lijst van investeringen had ik ook weer een reply klaar maar zoals vaker tegenwoordig klik ik toch niet op die submit, dunno why.
het ironische of tegenstrijdige is.
Maar als je een raming maakt..
camionet van 25.000€
loods van paar miljoen,
kraantje
remork,
nog 2000 andere dingen.
heb ik niet direct zin om 250€ voor een logo te geven.
Zonder logo zou ook gaan.
en even later komt er dit uit...
.. en d8 zal daar eens vragen of er iemand wat kan helpen...
niet met de gedachte: oh we zullen daar ies cheap een logooke gaan vragen dan zijn we er ook goedkoop vanaf.
waarom dan niet gewoon naar een professionele ontwerper gaan, jij vraagt - hij levert - geen gezeik + ge kunt "eisen" stellen als klant is koning.
je kan het zelf ontwerpen? doe het dan, doe het en toen ons wat je wou en vraag dan enkel om het om te zetten in illustrator.
je tante kan het goedkoop(er)? ga het haar dan vragen.
(ik vrees enkel dat je hier komt vragen omdat er idd jong talent zit dat tegen een lage som bereid is je een vrij kwalitatief logo te bezorgen.)
Ik gun het die "jeugd" ten harte, het is toch verre van mijn sector show maar het is bijna hier komen aanrijden met je ferarri en vragen achter een garagist die voor een appel en ei je wagen wilt oplappen, onderhoud doen en een nieuw kleurtje spuiten onder het mom van "mekander helpen".
je MOET die som niet omhoogtrekken, vroeger was ik hiermee ook even tevreden.
maar daar komt Lo-fi zijn verhaaltje, als het dan iemand is die blijkbaar een hele investering doet maar dan enkel bereid is om een (in verhouding!) peuleschil te geven voor iets wat WEL belangrijk is... tja.
een logo stelt je bedrijf voor, komt op je vrachtwagens, briefpapier, facturen te staan.
dus eens je iets beslist en het neemt ga je dit niet elk jaar veranderen.
een GOED logo is een serieuse zaak met toch enig belang.
een GOED logo kan imho ook evengoed hier vinden of bij een professional.
maar begrijp dan zeker het onbegrip als je "miljoenen" in je zaak investeert maar dan hier komt om een logo voor slechts 30 euro bij wijze van spreke als "mekander helpen".
ik heb pas nog iemand geholpen met een logo in ruil voor een etentje (schoolwerk)
kwam ie vertellen dat ie een eigen zaak ging starten maar niet meer als 30,- wou uitgeven zei ik neen. (tenzij het een goede vriend was)
anyway, je hebt al gewonnen want er zijn imho vele mooie inzendingen.