Ik volg geen "design" richting of iets dergelijks (wel in de informatica sector). Maar ik moet de "prof's" wel gelijk geven.
Ofwel start/heb je een groot bedrijf, en dan betaal je goed geld voor een professioneel logo.
Ofwel heb je (bij wijze van spreken) geen rotte frank, en betaal je een euro of 20 voor een pseudo-professioneel.
Helaas werkt dat anders op dit forum.
Grote bedragen worden niet betaald.
Grote piefen betalen €20, en heel het forum springt achter hun pc.
De "armen" betalen €10, en enkele leveren enkele werkjes af die ze "als oefening" gemaakt hebben.
En de profiteurs betalen niks, en krijgen soms toch nog wat respons + een hoop flames.
Zoals het hier al voorgesteld werd...
REQ alleen voor niet-commerciele doeleinden, dus ook geen (grote) beloning.
JOB is voor een mogelijkheid op een permanente aanwerving, hier worden enkele voorlopige designs getoond. En de ontwerper kan dan officieel aangenomen worden, en betaald worden zoals het hoort.
Komt er nog eens bij dat eens "een werkje maken, waarvoor dan een vergoedingetje staat", terwijl andere personen/bedrijven daar hun brood mee winnen, valt onder de noemer "zwart werk". En de laatste keer dat ik gecontrolleerd heb was dat illegaal.
Je kan proberen leven volgens het principe van ik doe iets voor die persoon voor niks. En later als ik in nood ben, zal iemand mij wel eens uit de nood helpen, voor niks.
Dit is een goed principe natuurlijk, maar niet te verwezenlijken. Daarom werd ruilhandel uitgevonden. Geld is uitgevonden voor die reden dat het "ruilhandel" vergemakkelijkt. Komt dat neer op diefstal van diegenen die ervan moeten leven.
Ook moet ik Lo_Fi gelijk geven over het feit dat (naar ik vermoed) het overgrote deel van de hobbyisten, een illegale kopie hebben van hun favoriete design programme. Medunkt gaat niemand zomaar eventjes US$599.00 voor PhotoshopCS2 en/of US$499.00 voor IllustratorCS2 neerleggen om dan om de maand hopelijk eens €30 te krijgen. Dat heb ik ook (meer dan Photoshop alleen)(geef ik eerlijk toe) maar ik haal daar geen profijt uit. Ik zeg dit stukje niet te luid voor ik iedereen op mijn dak krijg omdat ze beweren Gimp te gebruiken.
PS: alles onder voorbehoud, vooral van spelling.
PSS: naamgevingen zoals profs en armen, zijn illustratief, en met "armen" zijn niet echt arm bvb.