Archief - JOB: logo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M1tch

Legacy Member
wie zijn wij om te beslissen hoe iemand anders zijn zaak wil opstarten? als hij iemand vind dat voor 30 euro een logo wil maken, en hij is tevreden met dat logo, waar zit dan het probleem? en als je een ferrari koopt, dan mag die nog zo duur zijn, dan ga je liever naar de garage op de hoek die er ook wat van kent en het werk even goed doet, dan naar een officieel erkende ferrari garage die dubbel zo duur is. Als het resultaat hetzelfde is tenminste (want in dit geval zijn ze al tevreden met een simpel logo) ... vergelijking suckt imho maar ik ga er maar op verder ...

GADGET

Legacy Member
blaZe zei:
straf: ik moe hier weer meegaan met Lo_fi grotendeels.

toen ik de reply zag met zijn lijst van investeringen had ik ook weer een reply klaar maar zoals vaker tegenwoordig klik ik toch niet op die submit, dunno why.

het ironische of tegenstrijdige is.


en even later komt er dit uit...



waarom dan niet gewoon naar een professionele ontwerper gaan, jij vraagt - hij levert - geen gezeik + ge kunt "eisen" stellen als klant is koning.

je kan het zelf ontwerpen? doe het dan, doe het en toen ons wat je wou en vraag dan enkel om het om te zetten in illustrator.

je tante kan het goedkoop(er)? ga het haar dan vragen.
(ik vrees enkel dat je hier komt vragen omdat er idd jong talent zit dat tegen een lage som bereid is je een vrij kwalitatief logo te bezorgen.)

Ik gun het die "jeugd" ten harte, het is toch verre van mijn sector show maar het is bijna hier komen aanrijden met je ferarri en vragen achter een garagist die voor een appel en ei je wagen wilt oplappen, onderhoud doen en een nieuw kleurtje spuiten onder het mom van "mekander helpen".

je MOET die som niet omhoogtrekken, vroeger was ik hiermee ook even tevreden.
maar daar komt Lo-fi zijn verhaaltje, als het dan iemand is die blijkbaar een hele investering doet maar dan enkel bereid is om een (in verhouding!) peuleschil te geven voor iets wat WEL belangrijk is... tja.

een logo stelt je bedrijf voor, komt op je vrachtwagens, briefpapier, facturen te staan.
dus eens je iets beslist en het neemt ga je dit niet elk jaar veranderen.

een GOED logo is een serieuse zaak met toch enig belang.
een GOED logo kan imho ook evengoed hier vinden of bij een professional.

maar begrijp dan zeker het onbegrip als je "miljoenen" in je zaak investeert maar dan hier komt om een logo voor slechts 30 euro bij wijze van spreke als "mekander helpen".

ik heb pas nog iemand geholpen met een logo in ruil voor een etentje (schoolwerk)
kwam ie vertellen dat ie een eigen zaak ging starten maar niet meer als 30,- wou uitgeven zei ik neen. (tenzij het een goede vriend was)

anyway, je hebt al gewonnen want er zijn imho vele mooie inzendingen.

lees mssch eens echt wat ik typ ?

ik kan NIET zelf een logo maken aangezien ik zelf NIET met illustr kan werken.

Ik hoef GEEN prof logo dus ga ik NIET naar een prof bureau.

T'is precies erg moeilijk te snappen da ik gewoon dacht dat er nog hulpzame mensen waren die mij gwn wouden helpen met een logo. Omdat de mensen hun hobby van dit subforum dit nu eenmaal is. Voor 250€ heb ik liever een gps in mijn camionet zodat ik kan gaan werken.

U stelling is: als al de rest al zo duur is, doe dan opeens alles duur ?
Ik zal mijn ford camionet gaan afzeggen en naar mercedes gaan :ironic:
Waar slaagt da nu weer op ?

Ik zoek gwn een SIMPEL logo voor degene die WEL nog eens iets willen doen voor een ander zonder daar bakken geld voor te krijgen. Niet omdat het goedkoop MOET zijn, gewoon omdat ik DACHT dat hier mensen waren die mij wel zouden willen helpen. En er zijn ook nog mensen die blijkbaar toch moeite willen doen hiervoor, waarvoor hartelijk dank.

Ge moet ni afkomen met tegenstrijdige tekst of whatever, want is dikke zever. Het is nooit bedoelt geweest om te komen profiteren en ge zijt het hier gwn aan het opblazen.

dêsh'

Legacy Member
Nog een 2e poging:

quercustuinen2.jpg

Typhon`

Legacy Member
Wat is dat hier toch allemaal opgeblazen.
Gadget komt hier gewoon met de vraag of er iemand een logo kan ontwerpen, en hoopt dat er iets uit de bus komt dat hij eventueel kan gebruiken.
Ja, hij kan het door een professioneel bedrijf laten doen maar als hij nu eenmaal hier eens wilt polsen, voor hij die stap wou zetten?
Je kunt even goed die zever hier allemaal copieren en in verschillende request threads terugplakken; Die van de sauna flyer etc.

Een sauna is bij mijn weten ook nog altijd een zelfstandige zaak.

blaZe

Legacy Member
GADGET zei:
lees mssch eens echt wat ik typ ?

ik kan NIET zelf een logo maken aangezien ik zelf NIET met illustr kan werken.

Ge moet ni afkomen met tegenstrijdige tekst of whatever, want is dikke zever. Het is nooit bedoelt geweest om te komen profiteren en ge zijt het hier gwn aan het opblazen.

*kuch

echt ni dus e. Ik kan zelf ook wel een logo ontwerpen, maar kan gewoonweg niet met illustrator werken

mss eerst LEZEN wat ik typ voor ge uzelf belachelijk maakt.

ik zei, als je zelf 1 kan ontwerpen - doe dat dan, teken het desnoods maak er fucking bloemstukje van - scan het in of trek een foto van en kom hier zeggen

DIT wil ik in een vector formaat aub.

ik heb nergens beweerd dat je dit dan evengoed ZELF IN ILLUSTRATOR zou kunnen.

en Mitch, het gaat om het feit dat je een dure wagen kan kopen maar te vrekkig bent om naar een erkende garage te gaan waar een service gewaarborgd is en niet zoals ik al HEEL duidelijk heb vermeld. (maar misschien leest je debiele brein net over die regel) dat hij hier waarschijnlijk evengoed kans maakt op een kwalitatief goede logo ivgm een professioneel bureau En dat ik het diegene die het wil doen dat zeker gun.

maar het word anders wel stilaan een "maak een goedkoop logo voor mijn bedrijf als zelstandige waar ik goed geld mee doel te verdienen".

dan toch liever de vrijwillige events, bandjes mensen die echt geen grote financiele middelen hebben de kans geven om hier geholpen te worden door een groep idd jeugdige creativelingen met vele (groeiende) kwaliteiten.

btw: ik ga nu tuinen in't zwart aanleggen, die da iet willen bijverdienen contacteren me maar. ik betaal goed maar weliswaar int zwart (leuk voor studenten) en kan daardoor lekker onder de prijs blijven van eerlijke hardwerkende zelfstandigen.

Lo_fi

Legacy Member
Geeft het op..en gaat zich bij blaZe in de hoek zetten waar ze heel even forum checken en niet op 'Post reply' drukken. Misschien gras gaan afrijden voor blaZe en een centje bijverdienen.. Let the stimpy's rule your world..see if I care.

GADGET

Legacy Member
dat er hier 2 zijn die geen zin hebben een logo te maken is al duidelijk.

Als ge nu nog wilt zeveren over het al dan niet profiteren van de situatie, maakt u dan ne nieuwen thread. Het gaat hier iets teveel off topic.

Stimpy

Legacy Member
Lo_fi zei:
Geeft het op..en gaat zich bij blaZe in de hoek zetten waar ze heel even forum checken en niet op 'Post reply' drukken. Misschien gras gaan afrijden voor blaZe en een centje bijverdienen.. Let the stimpy's rule your world..see if I care.

sorry dat dit forum je ruineert kameraad

Bigbuddha

Legacy Member
wat een drama queens vandaag..... :)
We zullen het on topic houden of er mag een slotje op.

Vintage Hifi

Legacy Member
Ja hallo, klik hier toch toevallig eens op een link zeker, een hele dramaserie zit er achter. Best grappig eigenlijk voor zo iets simpel, jullie zo opwinden. 25% van die mannen heeft op hun 50'ste een hartinfarct. See if I care :p

LunchBox

Legacy Member
uh, jah. zolang je maar weet dat ik dit niet ga opruimen :)

moest vbulletin'n overzichtslijst hebben waar ik checkboxes kan aanvinken en dan ineens alles kan deleten dat'r volgens mij niet hoort te staan zouw'k het nog overwegen, maar dus nu niet het geval.

en gadget op'n forum wordt je na één negatieve post vaak bediend op de manier hoe je hier op reageerde. een opvolging van flame-posts voorkomen is niet zo moeilijk, gewoon even de situatie ontwapenen met akkoord te gaan met enkele standpunten, maar toch te verduidelijken wat je zelf belangrijk vindt. wat je nu doet is net hetzelfde als de rest, zinnetjes quoten en daarop verderbouwen - zo drijf je zowieso verder offtopic weg. enfin terug ontopic als het kan..
--
een verbod op commerciële requests (vaak tegen lage prijzen) zie ik niet echt zitten, wel vanuit persoonlijk standpunt - maar niet als ik het grotere plaatje bekijk.. een meerderheid is namelijk content met prijzen waarmee ze in't weekend op stap kunnen, ze hebben er misschien 2-3u voor in hun favoriete programma doorgebracht en hun logo krijgt nog exposure ook. voor datzelfde geld hadden ze een hele week hun broek staan afdraaien in de mcdonalds zoals de klasgenoten, lijkt me dus geen slechte deal.

de meer professioneel-minded mensen gaan vaak dik terecht niet in op zulke requests, en wat me opvalt is dat sommige van deze minderheid onconsequent reageert. als ze even tijd hebben doen ze het wel, als ze geen tijd meer hebben gaan ze mee in de discussie of het niet moet afgeschaft worden. laten we de vrijheid spelen erop in te gaan of het te negeren.. als je professionele klanten zoekt kan je steeds terecht op www.freelance.nl waar men 'eerlijkere' value-for-work hanteert.

ik wil de discussie gerust opener maken, daar zijn jullie vrij in - maar 'k vrees dat ik nu de richting ongeveer kan inschatten.. en geheel ongelijk geven kan ik ze niet. iedereen moet realistisch blijven en weten dat dit forum niet dé plaats is om professionele contacten te leggen. hoewel het zeker gebeurd mag je niet naar het forum gaan en zeggen: ok ik zoek klanten, we zullen eens kijken wat er allemaal te strikken valt -- daarvoor zitten we met een verkeerde verdeling van meerderheid/minderheid.. ben persoonlijk al blij dat de minderheid (die vaak ervaring hebben binnen de industrie) nog steeds de moeite doet hier te komen, want hun know-how is zeer gewaardeerd.

Vintage Hifi

Legacy Member

ZeeraaR

Legacy Member
Ik volg geen "design" richting of iets dergelijks (wel in de informatica sector). Maar ik moet de "prof's" wel gelijk geven.

Ofwel start/heb je een groot bedrijf, en dan betaal je goed geld voor een professioneel logo.
Ofwel heb je (bij wijze van spreken) geen rotte frank, en betaal je een euro of 20 voor een pseudo-professioneel.

Helaas werkt dat anders op dit forum.
Grote bedragen worden niet betaald.
Grote piefen betalen €20, en heel het forum springt achter hun pc.
De "armen" betalen €10, en enkele leveren enkele werkjes af die ze "als oefening" gemaakt hebben.
En de profiteurs betalen niks, en krijgen soms toch nog wat respons + een hoop flames.

Zoals het hier al voorgesteld werd...
REQ alleen voor niet-commerciele doeleinden, dus ook geen (grote) beloning.
JOB is voor een mogelijkheid op een permanente aanwerving, hier worden enkele voorlopige designs getoond. En de ontwerper kan dan officieel aangenomen worden, en betaald worden zoals het hoort.

Komt er nog eens bij dat eens "een werkje maken, waarvoor dan een vergoedingetje staat", terwijl andere personen/bedrijven daar hun brood mee winnen, valt onder de noemer "zwart werk". En de laatste keer dat ik gecontrolleerd heb was dat illegaal.
Je kan proberen leven volgens het principe van ik doe iets voor die persoon voor niks. En later als ik in nood ben, zal iemand mij wel eens uit de nood helpen, voor niks.
Dit is een goed principe natuurlijk, maar niet te verwezenlijken. Daarom werd ruilhandel uitgevonden. Geld is uitgevonden voor die reden dat het "ruilhandel" vergemakkelijkt. Komt dat neer op diefstal van diegenen die ervan moeten leven.

Ook moet ik Lo_Fi gelijk geven over het feit dat (naar ik vermoed) het overgrote deel van de hobbyisten, een illegale kopie hebben van hun favoriete design programme. Medunkt gaat niemand zomaar eventjes US$599.00 voor PhotoshopCS2 en/of US$499.00 voor IllustratorCS2 neerleggen om dan om de maand hopelijk eens €30 te krijgen. Dat heb ik ook (meer dan Photoshop alleen)(geef ik eerlijk toe) maar ik haal daar geen profijt uit. Ik zeg dit stukje niet te luid voor ik iedereen op mijn dak krijg omdat ze beweren Gimp te gebruiken.

PS: alles onder voorbehoud, vooral van spelling.
PSS: naamgevingen zoals profs en armen, zijn illustratief, en met "armen" zijn niet echt arm bvb.

Stimpy

Legacy Member
permanente aanwerving via een forum als het deze zeker
de helft (of 90%) is nog student of heeft al een job etc, en willen gewoon iets bijverdienen
en van die licenties, ik denk dat er veel mensen (zoals ik zelf ook) via een studentenlicentie een legale versie van deze softwaren hebben

ZeeraaR

Legacy Member
Stimpy zei:
permanente aanwerving via een forum als het deze zeker
de helft (of 90%) is nog student of heeft al een job etc, en willen gewoon iets bijverdienen
Das dan voor die 10% die dan werkloos is. gebruik daarvoor REQ als je anderen iets wil laten bijverdienen. €30 voor een logo, noem ik geen "betaalde opdracht".
Stimpy zei:
en van die licenties, ik denk dat er veel mensen (zoals ik zelf ook) via een studentenlicentie een legale versie van deze softwaren hebben
En weet u wat een studentenlicentie is? Inderdaad, een licentie voor een student, met als doel, het onder de knie krijgen van de applicatie, met als bijbedoeling reclame voor de latere aanschaf van het product. En deze mag niet voor commerciele doeleinden gebruikt worden, het mag zelfs niet gebruikt worden door de lector om even voor te tonen (bij Autodesk Student Version toch). (kan trouwens ook niet geupdate worden)
Photoshop heeft zelfs totaal geen student licence. Dit moet dus via een ander voordeelpakket.

Persoonlijk zou ik dus eerder opteren voor gratis alternativen. Ik gebruik Borland ipv visual studio .NET voor C#. Ik gebruik Blender ipv andere 3d applicaties. En moest ik het nodig hebben, gebruikte ik Gimp ipv Photoshop. Dat zijn misschien niet zo'n goede alternatieven, but you get what you pay for...

PS: voor iemand het vraagt... ik ben 21.

Belgianbonzai

Legacy Member
ZeeraaR zei:
Das dan voor die 10% die dan werkloos is. gebruik daarvoor REQ als je anderen iets wil laten bijverdienen. €30 voor een logo, noem ik geen "betaalde opdracht".
En weet u wat een studentenlicentie is? Inderdaad, een licentie voor een student, met als doel, het onder de knie krijgen van de applicatie, met als bijbedoeling reclame voor de latere aanschaf van het product. En deze mag niet voor commerciele doeleinden gebruikt worden, het mag zelfs niet gebruikt worden door de lector om even voor te tonen (bij Autodesk Student Version toch). (kan trouwens ook niet geupdate worden)
Photoshop heeft zelfs totaal geen student licence. Dit moet dus via een ander voordeelpakket.

Persoonlijk zou ik dus eerder opteren voor gratis alternativen. Ik gebruik Borland ipv visual studio .NET voor C#. Ik gebruik Blender ipv andere 3d applicaties. En moest ik het nodig hebben, gebruikte ik Gimp ipv Photoshop. Dat zijn misschien niet zo'n goede alternatieven, but you get what you pay for...

PS: voor iemand het vraagt... ik ben 21.

we gebruiken allemaal opensource software !!!! :ironic:

M1tch

Legacy Member
blaZe zei:
en Mitch,...debiele brein ...

Beleefd blijven kunnen we niet? ga dan maar terug naar de peuterschool, daar noemen ze elkaar ook "debiel"


sorry voor offtopic maar iemand beledigen gaat me te ver ...

BloodSeaker

Legacy Member
Sorry ze mensen, ik ben hier geen regelmatige bezoeker, maar goed.

Ik vind persoonlijk dat veel mensen hier het begrip 'elementaire beleefdheid' niet kennen.
Je mag zo goed zijn als je wil in wat je doet, het is sowieso geen reden om mensen die je niet eens kent, even gaan te verwijten. Als je een andere mening hebt, dan zeg je die gewoon. Maar om dan ander mensen te zitten verwijten voor debiel enzo. En tis niet alleen hier dat dat probleem zich stelt, maar op meerdere fora hier.

En ja, er zijn profiteurs voor zo dingen. Maar dan moet je gewoon je diensten niet aanbieden he, dan profiteren ze al niet van jou. En wat anderen doen, is dan verder hun zaak, niet?

dêsh'

Legacy Member
Gadget, wanneer zou er beslist worden welk logo jullie (al dan niet) kiezen?

bRahms

Legacy Member
Uit deze discussie leer ik één ding:
Borland als gratis alternatiev voor VBS.NET :p

:music: en we gaan nog niet naar huis, belange niet, belange niet :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan