Archief - POST: Jullie finale inzending voor de xbox 360 contest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sexymofo

Legacy Member
Aan de maker van deze wp's die zo fel klaagt. (http://www.dsdesign.be/folio/telewalls/)
Just of Copy/paste zo'n moeilijke techniek is om onder de knie te krijgen.
Visueel zijn die van u niet slecht, mat technisch is dat toch niks waard hé.
Ze zijn dan ook nog eens allesbehalve origineel dus is het vrij juist dat ge er nie tussen staat.

Die van mij is het wss ook nie waard om er tussen te staan, kheb er dan ook nie echt veel werk ingestoken.enige spijtige vind ik nog altijd dat er meerdere van dezelfde persoon tussen staan.

spectrious

Legacy Member
sexymofo zei:
Aan de maker van deze wp's die zo fel klaagt. (http://www.dsdesign.be/folio/telewalls/)
Just of Copy/paste zo'n moeilijke techniek is om onder de knie te krijgen.
Visueel zijn die van u niet slecht, mat technisch is dat toch niks waard hé.
Ze zijn dan ook nog eens allesbehalve origineel dus is het vrij juist dat ge er nie tussen staat.

Die van mij is het wss ook nie waard om er tussen te staan, kheb er dan ook nie echt veel werk ingestoken.enige spijtige vind ik nog altijd dat er meerdere van dezelfde persoon tussen staan.
das juist klote, bvb bij mij


Van de 20 mensen stemmen der 7 op mij (elke wallpaper 1) Dan zijn er 10 die op elk een adere stemmen en nog 3 op 1 en dezelfde

Uitslag:

Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Anderen 10
Joske vermeulen 3


Wallpaper me meeste stemmen : Die ene van Joske. Alhoewel i kbvb meeste stemen zou gehad hebben heb ik verloren.

aXl_

Legacy Member
dat is het em juist. Ze stemmen niet op u als persoon maar op de wallpaper.

edit: ik vraag me echter wel af of het zou mogelijk zijn om de ingezonden wallpapers (desnoods in een open directory zonder tirlantijntjes) te zetten? Ik zou ze eigenlijk wel es willen zien en zo kunnen de meeste ook ineens zien of die van hun wel toegekomen is.

Sol Fighter

Legacy Member
spectrious zei:
vergeven en vergeten schat

Kwas een beetje boos,net of ik er geen moeite had ingestoken.

Oké kan het me voorstellen ben zelf ook beetje gefrustreerd hardstikke veel tijd in wallpapers gestopt een aantal originele gemaakt die er ook wel als wallpaper uit zien en dan zit één van de slechtste die waarschijnlijk niet eens kans maakt omdat die niet echt voor WP geschikt is er tussen terwijl er zat slechtere en minder originele wallpapers tussen zitten.

TAMBIMAN

Legacy Member
Hey, met nog wat extra gezeur win je de Xbox misschien toch. Volhouden man!

TiB0

Legacy Member
sexymofo zei:
Aan de maker van deze wp's die zo fel klaagt. (http://www.dsdesign.be/folio/telewalls/)
Just of Copy/paste zo'n moeilijke techniek is om onder de knie te krijgen.
Visueel zijn die van u niet slecht, mat technisch is dat toch niks waard hé.
Ze zijn dan ook nog eens allesbehalve origineel dus is het vrij juist dat ge er nie tussen staat.

Die van mij is het wss ook nie waard om er tussen te staan, kheb er dan ook nie echt veel werk ingestoken.enige spijtige vind ik nog altijd dat er meerdere van dezelfde persoon tussen staan.


niet origineel? :wtf: kijk eens naar die demo's, als dat al niet meer origineel is voor een wallpaper ben ik king kong :sop: En technisch niets waard? Ik wil je het ZELF wel eens zien doen...

Xcd

Legacy Member
spectrious zei:
das juist klote, bvb bij mij


Van de 20 mensen stemmen der 7 op mij (elke wallpaper 1) Dan zijn er 10 die op elk een adere stemmen en nog 3 op 1 en dezelfde

Uitslag:

Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Spec 1
Anderen 10
Joske vermeulen 3


Wallpaper me meeste stemmen : Die ene van Joske. Alhoewel i kbvb meeste stemen zou gehad hebben heb ik verloren.
Moesten u verschillende wallpapers op elkaar lijken zou ge gelijk kunnen hebben, maar de stijlen van u wallpapers liggen redelijk ver uiteen (een cartoon, brushwerkje, 3d dingske,...). Het zouden zelfs wallpapers van verschillende mensen kunnen zijn. Ge hebt het gelijk nie door, maar door meerdere wallpapers in de top 70 te hebben staan, maakt ge meer kans dan mensen.

Dus ge hebt zeker nie te klagen.
Waar haalde gij trouwens die 20 mensen op zo'n manier stemmen? Da lijkt mij niet erg efficiënt.
Zo kunnen er 18 op verschillende wallpapers stemmen en dan 2 op dezelfde, en dan wint die.
Da zou een beetje al te belachelijk zijn eh. Het is beter van unaniem te stemmen als ge maar met zo weinig mensen zoveel opties hebt.
Btw: da 3d model van dienen pc hebde toch wel ergens geript eh? :)

sexymofo

Legacy Member
Iedereen kan toch een Gamecharacter uitknippen met Masks of paden en dan op een achtergrondje plakken.
En daar ergens een Telenetlogotje in verwerken.
Ga kijken naar de Waalpapers die er nu al staan van de vorige keren. Zijn der ook bij in die stijl, dus origineel is het zeker niet.

TheJudge

Legacy Member
Die wallpapers van http://www.dsdesign.be/folio/telewalls/ zitten toch vrij complex in elkaar hoor.
Indien hij de details zelf heeft gemaakt is dat echt puik werk. En vele onderschatten echt hoeveel uren werk en kennis daarin kruipt.

Eigenlijk raar dat hij niet bij de beste 70 zit ma soit.

Erlend

Legacy Member
Voor sommigen lijkt het zo onwaarschijnlijk dat ze het amper
willen geloven...zalig de lichtzinnigen? Jammer dat Dries niet
meer mee doet!

Dsdesign

Legacy Member
sexymofo zei:
Aan de maker van deze wp's die zo fel klaagt. (http://www.dsdesign.be/folio/telewalls/)
Just of Copy/paste zo'n moeilijke techniek is om onder de knie te krijgen.
Visueel zijn die van u niet slecht, mat technisch is dat toch niks waard hé.
Nee technisch niets waard:

- Photoshop drawing en brushing (vooral in de "gate"-series)
- 3D modelling, rendering met behulp van HDRI probes om belichting te regelen (Cinema4D)
- Flash integratie, ActionScript code van 600 regels die een RSS feed (xml) omzet naar dynamische Flash content, en link naar newposts doorstuurd, refreshed met de games.telenet.be newssite om de 10 minuten. Creatie custom installer.
- Algemene beeldbewerking (kleurencorrecties, belichting,...)

Het enige wat niet van mij komt zijn de gamekarakters, die zijn gedetoureerd.

sexymofo

Legacy Member
Mja dat had je er uit moeten laten(het character). Ik heb niet beweerd dat je werken slecht zijn.
Alleen door dat gamecharacter erop te plakken halveer je de waarde van je werk, omdat je dan lijk blijken dat alles zo gemaakt is(hier en daar wat rippen).

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik fout zit. Bij deze ook mijn excuses. Hetgene wat je zelf hebt gedaan was het zeker waard om ertussen te staan. Maar door dat gamecharacter erop te plakken verlies je veel van het karakter wat je er zelf in hebt gestoken.

Dus nogmaals mijn excuses, uw werken zijn wel degelijk van hoge kwaliteit en veel technieken zijn tot op een hoog niveau gebruikt.
Als ik uw portfolio bekijk is zelfs een :bow: genoodzaakt.
Alleen had je met zo'n talent nooit zo'n "noobtechniekje" mogen gebruiken om de WP mooier te proberen te maken. IMO waren ze mooier geweest zonder voor de bovengenoemde redenen.

D'Sek-

Legacy Member
sexymofo zei:
Mja dat had je er uit moeten laten(het character). Ik heb niet beweerd dat je werken slecht zijn.
Alleen door dat gamecharacter erop te plakken halveer je de waarde van je werk, omdat je dan lijk blijken dat alles zo gemaakt is(hier en daar wat rippen).

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik fout zit. Bij deze ook mijn excuses. Hetgene wat je zelf hebt gedaan was het zeker waard om ertussen te staan. Maar door dat gamecharacter erop te plakken verlies je veel van het karakter wat je er zelf in hebt gestoken.

Dus nogmaals mijn excuses, uw werken zijn wel degelijk van hoge kwaliteit en veel technieken zijn tot op een hoog niveau gebruikt.
Als ik uw portfolio bekijk is zelfs een :bow: genoodzaakt.
Alleen had je met zo'n talent nooit zo'n "noobtechniekje" mogen gebruiken om de WP mooier te proberen te maken. IMO waren ze mooier geweest zonder voor de bovengenoemde redenen.
Ik heb een sterke notie om te "zever in pakskes" te roepen, maar ik zal het maar bij een welgemeende "ik kan mij niet in je mening vinden" houden. Geef mij één fatsoenlijke reden waarom een game-wallpaper geen game-characters mag weergeven.
Dit is geen rip, dit is voor een kleine fractie herwerken van bestaand grafisch materiaal, en het is verantwoord. En het is bijlange niet simpelweg gekopieerd en geplakt.

TheJudge

Legacy Member
idd, knippen en plakken zit er niet bij hoor als je iets deftig wilt doen, veel mensen blijken dat hier niet te snappen.
Ze kijken heel oppervlakkig naar een wallpaper en zien de kleine details niet die eigenlijk het meeste werk vergen.

dus "noobtechniekje"? Ik denk dat je niet goed weet waarover je praat.

N/O natuurlijk

sexymofo

Legacy Member
Mja da character erop zetten is toch wel het simpelste van heel de WP zeker.
En ik heb gewoon gezegd wat ik er van vind.
Dat die er zo schoon in blend is maar een kwestie van een gradient mask erover te zetten. Als je photoshop iets of wat onder de knie hebt is dat kinderspel.
Kheb niet gezegd dat de WP het character niet mag bevatten, kheb gewoon gezegd dat het de dingen waar het meeste energie is ingekropen wat op de achtergrond duwt.

En idd D-Sek hou het maar bij die uitspraak want ik zeg IMO. Als die u nie aanstaat is daar toch niks verkeerd aan. Gij denkt het uw en ik het mijn, zo gaat dat int leven.

Flipkikker

Legacy Member
@sexymofo:

de enige reden dat Dsdesign niet mag meedoen is omdat hij gediskwalificeerd is wegens oneerlijke concurrentie, ik dacht dat zoiets betekent dat hij te goed is??
dus je moet al niet proberen aan te tonen dat er wat serieus mis is bij zen wallpapers :p

sexymofo

Legacy Member
Flipkikker zei:
@sexymofo:

de enige reden dat Dsdesign niet mag meedoen is omdat hij gediskwalificeerd is wegens oneerlijke concurrentie, ik dacht dat zoiets betekent dat hij te goed is??
dus je moet al niet proberen aan te tonen dat er wat serieus mis is bij zen wallpapers :p

Zolang ge mij nie kunt wijzen waar da staat in een officiele mededeling is zo'n argument gewoon aan het achterlijke door

aXl_

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Ik volg het topic niet echt (mensen die vies zijn omdat ze niet op de site staan ofzo?)

mensen zijn volgens mij vooral vies omdat er daar een paar heel dubieuse wallpapers tussenstaan en men de selectie criteria serieus in twijfel trekt.

Lo_fi

Legacy Member
Ach ..ergens is het voor Dries (Dsdesign) allesbehalve erg om er op die manier uitgeflikkerd te worden. He't bewijst dat zijn wpp's te goed waren. Zijn inzendingen waren technisch (al waren ze niet mijn stijl) van een heel erg hoog niveau. De toevoeging van die feedreader is dan weer een erg originele factor... Tel dat samen en je weet dat in elke andere wedstrijd Dries al een beetje kon gaan plannen waar die X-box het beste zou staan...

Maar goed, de controverse gaan we in Vlaanderen uit de weg dus zetten we DsDesign uit de wedstrijd.. Begrijpe wie begrijpe kan..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan