Leeftijd: 24
Opleiding:
- Behaald: ASO economie-MT;
- Bezig: Accountancy-Fiscaliteit via afstandsonderwijs (laatste jaar start binnenkort).
Werkervaring (wat / hoelang) : 4 jaar (waarvan 2j als arbeider, 2j als bediende)
Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd, 0 ten laste
-------------
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Groothandel voor de grafische sector
Huidige functie: Accounts Payable (3/5), Financial Controller (2/5). In dienst van de ene firma, 2/5 uitzending naar dochteronderneming in Nederland.
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur/week
Afstand woon/werk: 45 km (2/5 NL: 200 km)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Aalter, Tiel (NL)
-------------
Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 2 paritaire dagen
------------
Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): volledig
GSM: Nee
Auto: Nee
Laptop: Nee
Maaltijdcheques (bedrag?): Ja, 7 euro
Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, vaste onkostenvergoeding 25 EUR, bonus indien firma (aanvaardbare) doelstellingen behaalt, terugbetaling onkosten (200 km naar NL à €0.33 /km, overnachting, maaltijden ginder), ecocheques t.w.v. €75 (dit jaar).
Niet-financieel: flexibele werkuren, beperkte recuperatie overuren (1/2 dag per maand)
-------------
Maand salaris (bruto): 1945
Maand salaris (netto): ongeveer 1450
-----------------------
De voordelen bij mijn werkgever zijn redelijk riant, het bruto-salaris is volgens mij overeenkomstig gelijkaardige jobs op dat niveau, toch vind ik dat ik eerder weinig verdien.
Uiteraard zal dat veranderen als ik het diploma Accountancy-Fiscaliteit behaal.
Maar gezien de verantwoordelijkheden die ik erbij neem buiten de vaste jobinhoud (deelverantwoordelijke nieuw softwarepakket, verantwoordelijke herstructurering databases masterdata, deelverantwoordelijke opvolging eindejaarskortingen leveranciers), vind ik het toch eerder aan de lage kant.
Echter is van job veranderen om elders ietsje meer te verdienen geen wenselijkheid, aangezien dit bedrijf mij toekomstperspectieven biedt, op korte termijn (1j) om mijn noodzakelijke stage Acc-Fisc te doen, op middellange termijn (3 à 8j) om een aantrekkelijke job te krijgen met betere verloning.
Ook krijg ik bij deze werkgever heel veel vrijheid om projecten te lanceren, de vrijheid om 90% zelf mijn werk te regelen, ondersteuning van mijn studies (die ik overigens uit eigen wil doe, niet opgelegd door werkgever).
Toch ben ik eens benieuwd naar de mening van anderen, eventuele ervaringen, adviezen.