Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlatSix

Legacy Member
n0ukie zei:
Ik ben blij met eender welke wagen eerlijk gezegd, momenteel heb ik enkel een fietske :p Op de foto's lijkt het mij wel een toffe auto, ik hoop alleen maar dat ze een automaat kunnen leveren.

Gesproken als een echte poster in het 'bedrijfswagen topic". ;)

Rotraking

Legacy Member
Na jaren meelezen mijn bijdrage eens doen :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: BACH IT
Werkervaring (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wet samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
Huidige functie: System Engineer
Functiebeschrijving: support op alles wat met windows te maken heeft + lokale afdelingen ondersteunen
Anciënniteit: 1
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 40u

Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: verschillende buurlanden
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Geen vaste werkplek, dus in zowat het hele land.
Verantwoordelijkheid over personeel: /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1700 netto (zonder nettovergoedingen)
Nettovergoedingen: 175 per maand + eventuele buitenlandvergoedingen, varieert maandelijks. Per land is er een vast bedrag afgesproken dat ik dagelijks netto krijg. Dit bedrag is gemiddeld 95 euro netto per dag
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: geen idee
GSM (eigen bijdrage)?: nee
Auto (VAA & Budget?): ja V60
Woon-werkverkeer vergoed?: pendeltijd wordt in rekening gebracht
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): nee
Ecocheques: 250
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen: personeelskorting

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: variabel, gemiddeld 50km enkel zou ik denken?
Afstand woon/werk in tijd: variabel, soms halfuur, soms 3 uur
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6 + al de pendeltijd die als recup opgenomen kan worden
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ja, hetzij af te spreken met collegas
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: variabel
Glijdende werkuren: ja en nee, vast begin tijdstip, maar geldt niet echt voor mij omdat ik mobiel ben
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? valt mee
Hoe vaak overuren te presteren? bijna nooit
Auto nodig voor het werk? ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: ja


Al bij al zeer tevreden en toffe werkgever.

zaj

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: secundair informaticabeheer+ opleiding system engineer
Werkervaring (wat/hoelang) : 6 maand service desk en nu 6 maand als IT verantwoordelijke bij een vzw onder de Vlaamse overheid.
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: niet wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
Huidige functie: IT verantwoordelijke
Functiebeschrijving: alles ivm IT . Netwerk beheren van een tiental servers en 85 clients. Budget van 185k per jaar dat ik zelf beheer.
Anciënniteit: 6 maand
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 38u

Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: BE
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Brussel
Verantwoordelijkheid over personeel: enkel IT zaken.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1700 netto (zonder nettovergoedingen)
Nettovergoedingen: geen
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: nee
GSM (eigen bijdrage)?: split billing
Auto (VAA & Budget?): neen
Woon-werkverkeer vergoed? Trein abbo
Tankkaart: neen
Laptop (eigen bijdrage?): ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): ja 7 euro , minimum bijdrage
Ecocheques: neen
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: neen

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 2.5u
Aantal wettelijke vakantiedagen: 35
Vakantiedagen (andere extra): 7 kerst en nieuw + 2 dagen overheid
Vrijheid om verlof te nemen: ja. Lang verlof is moeilijk als enige iter
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: variabel
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? valt mee
Hoe vaak overuren te presteren? bijna nooit
Auto nodig voor het werk? Nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: ja. Zeer sporadisch . Moet altijd met een bepaalde reden zijn.



Ik vind de kans die ik gekregen heb zonder bachelor mooi. Zit wel vast in die B schaal voor de rest van mijn leven.. en als ik dan kijk naar prive binnen enkele jaren denk ik niet dat ik hier lang ga moeten blijven . Max 3 jaar denk ik...

FlatSix

Legacy Member
zaj zei:
Ik vind de kans die ik gekregen heb zonder bachelor mooi. Zit wel vast in die B schaal voor de rest van mijn leven.. en als ik dan kijk naar prive binnen enkele jaren denk ik niet dat ik hier lang ga moeten blijven . Max 3 jaar denk ik...

Dat idee dat je een bachelor nodig hebt om manager te worden, en dat dat het enige is wat u stopt is echt nonsens. Lees dat hier zo vaak,... En als je echt denkt goed genoeg te zijn maar de job niet kreeg, en het dan steekt op dat papiertje, helemaal nonsens. Ik heb mensen in mijn team gehad die hun middelbaar nog niet afgemaakt hadden en beter werk leverden dan de bachelors,...

Een gedreven man met de juiste capaciteiten kan CEO worden, of die nu een master, bachelor of niets heeft. Dat wil niet zeggen dat elke kerel of vrouw zonder diploma morgen kan solliciteren voor manager, je moet er ook gewoon wel de intellectuele capaciteiten en drive voor hebben, maar dat staat niet op dat papiertje dat je krijgt van de hogeschool of universiteit hoor. Ik ben ook maar een bachelor, doe het job van een master, en het plan dat voor mij is uitgezet gaat ver boven mijn bachelor, de randvoorwaarde is natuurljk dat ik dezelfde inzet en "cijfers" blijf behalen,...

jawadde001

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: +30
Opleiding: master (maar niet relevant voor mijn job)
Werkervaring (wat/hoelang) : 6 jaar, waarvan 1 jaar in huidige job
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): FOD Financiën
Huidige functie: financieel deskundige
Functiebeschrijving: /
Anciënniteit: 1 jaar in functie
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur, maar met flexibel uurrooster zodat ik dagen heb waar ik maar 7 uur werk
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Verantwoordelijkheid over personeel /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- 2500€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +1750€
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): de helft van een normaal maandloon
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): /
Ecocheques: /
Groepsverzekering: /
Hospitalisatieverzekering: ja, korting (eigen inleg ongeveer 25€)
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 15km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min.
Aantal wettelijke vakantiedagen: 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): bij goede prestatie half dagje extra verlof af en toe + tussen kerst en nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 38
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? soms
Hoe vaak overuren te presteren? zelden
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, veel
Telewerk: ja, één dag per week

--

Vooral door het totaal gebrek aan extra-legale voordelen is dit financieel gezien maar een mager beestje. Maar dat wordt deels gecompenseerd door het feit dat wij onze uren niet hoeven bij te houden en hierdoor af en toe eens vroeger naar huis kunnen.

FlatSix

Legacy Member
jawadde001 zei:
1. PERSONALIA
Leeftijd: +30
Opleiding: master (maar niet relevant voor mijn job)
Werkervaring (wat/hoelang) : 6 jaar, waarvan 1 jaar in huidige job
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): FOD Financiën
Huidige functie: financieel deskundige
Functiebeschrijving: /
Anciënniteit: 1 jaar in functie
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur, maar met flexibel uurrooster zodat ik dagen heb waar ik maar 7 uur werk
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Verantwoordelijkheid over personeel /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- 2500€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +1750€
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): de helft van een normaal maandloon
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): /
Ecocheques: /
Groepsverzekering: /
Hospitalisatieverzekering: ja, korting (eigen inleg ongeveer 25€)
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 15km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min.
Aantal wettelijke vakantiedagen: 26
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): bij goede prestatie half dagje extra verlof af en toe + tussen kerst en nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 38
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? soms
Hoe vaak overuren te presteren? zelden
Auto nodig voor het werk? nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, veel
Telewerk: ja, één dag per week

--

Vooral door het totaal gebrek aan extra-legale voordelen is dit financieel gezien maar een mager beestje. Maar dat wordt deels gecompenseerd door het feit dat wij onze uren niet hoeven bij te houden en hierdoor af en toe eens vroeger naar huis kunnen.

Zou je de privé niet eens overwegen, ga je allicht wat meer moeten werken :p maar ook meer verdienen?

jawadde001

Legacy Member
xTwL- zei:
Zou je de privé niet eens overwegen, ga je allicht wat meer moeten werken :p maar ook meer verdienen?

Ik heb een waardeloze master, daar zit in de privé echt niemand op te wachten. :)

Achteraf bekeken, had ik mij moeten herscholen (via de vdab) richting programmeur. Lijkt mij leuk werk, analytisch bezig en (zelfs op jonge leeftijd) een uitstekend loonpakket.

zaj

Legacy Member
xTwL- zei:
Dat idee dat je een bachelor nodig hebt om manager te worden, en dat dat het enige is wat u stopt is echt nonsens. Lees dat hier zo vaak,... En als je echt denkt goed genoeg te zijn maar de job niet kreeg, en het dan steekt op dat papiertje, helemaal nonsens. Ik heb mensen in mijn team gehad die hun middelbaar nog niet afgemaakt hadden en beter werk leverden dan de bachelors,...

Een gedreven man met de juiste capaciteiten kan CEO worden, of die nu een master, bachelor of niets heeft. Dat wil niet zeggen dat elke kerel of vrouw zonder diploma morgen kan solliciteren voor manager, je moet er ook gewoon wel de intellectuele capaciteiten en drive voor hebben, maar dat staat niet op dat papiertje dat je krijgt van de hogeschool of universiteit hoor. Ik ben ook maar een bachelor, doe het job van een master, en het plan dat voor mij is uitgezet gaat ver boven mijn bachelor, de randvoorwaarde is natuurljk dat ik dezelfde inzet en "cijfers" blijf behalen,...

volledig akkoord met jouw visie.

ik vind het eigenlijk moeilijk in te schatten op welk niveau mijn functie eigenlijk geplaatst is... zit ik op manager niveau of eerder ergens junior medior/ sysadmin? een manager heeft in principe mensen onder zich en ik voer een alleenstaande functie uit... anderzijds is een budget beheren van 180k + alle beslissingen ivm IT nemen toch al een pak verantwoordelijkheid. om er voor betaald te worden mis alleszins toch een stuk loon en bedrijfswagen :D

FlatSix

Legacy Member
Iemand zei het hier vorige week nog, je hebt managers en je hebt managers, ik heb collega's die 700 man leiden (Operations), en collega's die er 0-5 leiden (Finance, HR, Facility, Business development,...), maar in beide hun titeltje staat manager. Het moeten niet altijd mensen zijn die je moet managen eh.

vanhove11

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Ing. Elektromechanica
Werkervaring (wat/hoelang) : 2j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Metaal
Huidige functie: Quality/Design Engineer
Functiebeschrijving: Engineer in Quality & Engineering departement. Zeer afwisselend (Quality, customer engineering, certification, ...)
Anciënniteit: 2j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 39h/week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- €3115
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- €2000
Nettovergoedingen: Nee
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, afh van prestaties bedrijf. Komt ongeveer overeen met een extra maandloon.
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: Ja
Tankkaart: Nee
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (Nee)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering: Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: Nee

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 13 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, wel in overleg met collega(s)
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45h
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Nee
Stress? Soms
Hoe vaak overuren te presteren? Nooit verplicht, soms vrijwillig om nog iets af te werken.
Auto nodig voor het werk? Nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, kan in principe alles volgen wat ik zou willen.
Telewerk: Zelden

Opinies? Is dit marktconform? Ik vermoed van wel.
Ben best tevreden: doe mijn werk graag, toffe collega's, internationaal, dicht bij huis, ...

apzoeir

Legacy Member
vanhove11 zei:
Opinies? Is dit marktconform? Ik vermoed van wel.
Ben best tevreden: doe mijn werk graag, toffe collega's, internationaal, dicht bij huis, ...

Geen idee of het marktconform is. Maar ik zie geen enkel probleem aangezien je zelf heel tevreden bent met de situatie en dat blijft uiteindelijk het belangrijkste. Ben oprecht blij dat je een job hebt die je graag doet.

Heb mensen gekend die niet zo heel veel verdienden, maar op zich wel tevreden waren omdat het zo'n fijne job was. Eentje heeft zich door anderen laten om praten om iets anders te zoeken en meer te verdienen. Uiteindelijk heeft hij er dik spijt van. Vroeger ging hij met plezier werken, nu sleept hij zich naar zijn werk.
Uiteraard kon het ook anders gelopen hebben en had het misschien wel de job van zijn leven kunnen zijn, maar dat weet je niet op voorhand.

Zelf tevreden zijn met het hele plaatje is het belangrijkst, wat anderen hun opinie ook mag zijn.

Nerath

Legacy Member
Lijkt me, alles in acht genomen een zeer gebalanceerd pakket. Je staat snel op je werk, krijgt deftig betaald en hebt een aangenaam aantal verlofdagen. Een andere keuze van werkgever zou vermoedelijk al snel offers eisen in een van die drie categorieën.

Stellaken

Legacy Member
vanhove11 zei:
Opinies? Is dit marktconform? Ik vermoed van wel.
Ben best tevreden: doe mijn werk graag, toffe collega's, internationaal, dicht bij huis, ...
Ik ken de gemiddelden van je sector niet helemaal, maar hier is mijn mening:
- 40 uren week is een voordeel: 12 extra dagen die je zelf kan kiezen
- afstand woon werk: goud waard
- loon: mooi brutoloon + op auto na alle extra legale voordelen die je kan bedenken, alsook die bonus van een extra maandloon is mooi meegenomen
- algemeen: je haalt zelf aan dat je het graag doet, je leuke collega's hebt, ... meer kan je niet wensen denk ik

Conclusie: alles in één een zéér aantrekkelijk geheel naar mijn mening!

ManfredGrashof

Legacy Member
Als zelfstandig vrije beroeper liet ik de niet toepasselijke vragen achterwege.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Rechten (meerdere master diploma's)
Werkervaring (wat/hoelang) : 5,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: zelfstandige
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Juridische wereld
Huidige functie: Advocaat
Functiebeschrijving: Advocatuur
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40 uur billable (op een vereist totaal van +- 30)
Land waar je werkzaam bent: België

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- 6800 euro exclusief btw + jaarlijkse bonussen adhv. gerealiseerde omzet
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): geen flauw gedacht

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 2,7 km
Afstand woon/werk in tijd: 3,5 min
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 50 uur +
Stress? Soms
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja


Opinies? Is dit marktconform? Binnen de zakenadvocatuur is dit marktconform maar het mag altijd meer natuurlijk.
Doe mijn werk zeer graag.

SlashDotDash

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: farmacie, phd
Werkervaring (wat/hoelang): 5j phd, 6j industrie
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Farma
Huidige functie: Project manager
Functiebeschrijving: medisch expertise bieden - wetenschappelijke projecten opzetten
Anciënniteit: 6j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40h/week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Vlaams Brabant
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 6800
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 3500
Nettovergoedingen: € 275
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
14e maand of winstuitkering: Bonus 16% van bruto jaarloon met performance multipliers. Dit jaar € 16k bruto => € 6k netto
GSM (eigen bijdrage)?: Iphone 6s (€ 12,5 vaa)
Auto (VAA & Budget?): € 850 excl btw en brandstof
Woon-werkverkeer vergoed?: Nee
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): € 7
Ecocheques: Ja, € 250 per jaar
Groepsverzekering: Ja, € 170 per maand met € 340 opleg van werkgever
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen: iPad, retentieplan (twv $ 30k bruto per jaar in aandelen), eindejaarsgeschenk, ad hoc rewards, levensverzekering

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 15 km
Afstand woon/werk in tijd: 20-30 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: +/- 45h met uitschieters in drukke periodes
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Nee
Stress? Soms
Hoe vaak overuren te presteren? N/A - het werk moet gedaan zijn
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk: Indien nodig

EvilSwordfish

Legacy Member
Voila, kheb mijn loonbrief gekregen dus nu kan ik er makkelijk invullen :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Middelbaar
Werkervaring (wat/hoelang) : 4.5 jaar in IT
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?):PC 200, IT
Huidige functie: System Engineer
Functiebeschrijving: Third line support op servers/datacenter etc
Anciënniteit: 0
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime van 7:00 tot 15:00
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Er is een vroege en late maar buiten dit kiezen
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Brussel
Verantwoordelijkheid over personeel: none

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2150
Nettovergoedingen: 35 + 75
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: ja
GSM (eigen bijdrage)?: Abbo Orange
Auto (VAA & Budget?): Skoda Superb, budget van 25.500 excl btw (alle opties) VAA 100 ish
Woon-werkverkeer vergoed?: neen
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8/dag
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen: cheap hardware aankopen

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 44km
Afstand woon/werk in tijd: 45 minuten
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: Zolang er genoeg mensen van het team aanwezig zijn
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: ongeveer 45 uur
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Enkel tijdens de wacht
Stress? Geen
Hoe vaak overuren te presteren? Soms maar deze pak ik recup voor
Auto nodig voor het werk? Eigenlijk niet
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk: Wanneer ik wil

Renegadexxripxx

Legacy Member
SlashDotDash zei:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: farmacie, phd
Werkervaring (wat/hoelang): 5j phd, 6j industrie
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Farma
Huidige functie: Project manager
Functiebeschrijving: medisch expertise bieden - wetenschappelijke projecten opzetten
Anciënniteit: 6j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40h/week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Vlaams Brabant
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 6800
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 3500
Nettovergoedingen: € 275
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
14e maand of winstuitkering: Bonus 16% van bruto jaarloon met performance multipliers. Dit jaar € 16k bruto => € 6k netto
GSM (eigen bijdrage)?: Iphone 6s (€ 12,5 vaa)
Auto (VAA & Budget?): € 850 excl btw en brandstof
Woon-werkverkeer vergoed?: Nee
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): € 7
Ecocheques: Ja, € 250 per jaar
Groepsverzekering: Ja, € 170 per maand met € 340 opleg van werkgever
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen: iPad, retentieplan (twv $ 30k bruto per jaar in aandelen), eindejaarsgeschenk, ad hoc rewards, levensverzekering

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 15 km
Afstand woon/werk in tijd: 20-30 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: +/- 45h met uitschieters in drukke periodes
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Nee
Stress? Soms
Hoe vaak overuren te presteren? N/A - het werk moet gedaan zijn
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk: Indien nodig

1) wij danken u voor uw gulle gift (16 k bruto wordt 6k netto :d)
2) welke progressie verwacht je nog naar de toekomst ? Is er uberhaupt nog veel progressie mogelijk ?

SlashDotDash

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
welke progressie verwacht je nog naar de toekomst ? Is er uberhaupt nog veel progressie mogelijk ?

Het zou moeten haalbaar zijn om binnen het jaar nog een graadverhoging te krijgen (manager => senior manager), maar dat zou financieel niet zo heel zwaar doorwegen omdat ik al hoog op de loonsvork zit blijkbaar. Impact zou vooral zijn op vlak van bonus (16% => 18%) en een hoger leasebudget (850 => 950). Als ik dan "settle" verwacht met sprongetjes van 1-3% rustig door te groeien naar 8-9k bruto.

Op lange termijn hangt het af van hoe het bedrijf gaat groeien en welke opportuniteiten er komen om bijv. een team aan te sturen. Dan is er opnieuw meer marge om door te groeien naar associate director en evt. director. Maar dat is heel onzeker, op dit moment weet zelfs het lokale management niet hoe de organisatiestructuur er in 2/3 jaar tijd gaat uitzien. Dat is meteen ook het grootste nadeel aan mijn huidige werkomgeving. Er is gelukkig wel altijd (veel) werk omdat we gewoon met zo weinig zijn (9.000 personeelsleden wereldwijd tov. makkelijk 100.000 in klassieke farmabedrijven).

Alternatief is een sprong maken naar people management in een andere firma. Het zou wel een moeilijke beslissing zijn om nu weg te gaan want dan neem ik afstand van een heel mooi retentieplan en ik heb hier op 6 jaar tijd ook een robuust netwerk en geloofwaardigheid opgebouwd.

RadicalAtheist

Legacy Member
Als zelfstandig vrije beroeper liet ik de niet toepasselijke vragen achterwege.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Rechten (meerdere master diploma's)
Werkervaring (wat/hoelang) : 5,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: zelfstandige
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Juridische wereld
Huidige functie: Advocaat
Functiebeschrijving: Advocatuur
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40 uur billable (op een vereist totaal van +- 30)
Land waar je werkzaam bent: België

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- 6800 euro exclusief btw + jaarlijkse bonussen adhv. gerealiseerde omzet
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): geen flauw gedacht

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 2,7 km
Afstand woon/werk in tijd: 3,5 min
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 50 uur +
Stress? Soms
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja


Opinies? Is dit marktconform? Binnen de zakenadvocatuur is dit marktconform maar het mag altijd meer natuurlijk.
Doe mijn werk zeer graag.


ik veronderstel dat je als subcontractor werkt voor een advocatenkantoor?
Maar 340 Eur als dagtarief lijkt me toch een de lage kant. Met 5.5 jaar ervaring ben je in ICT zeker geen junior meer.
Hebben advocatenkantoren dan zo grote marges, want ze rekenen toch zeker het dubbele aan klanten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan