Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spartagon

Legacy Member
MrKend54l zei:
We moeten ook realistisch zijn. 31jaar, geen master of bachelor en kader. Dan mag je nog zo competent zijn als de zee diep, dat is geen manager profiel.

Dit is wel enorm kortzichtig vind ik.
Ga je dan ook zeggen tegen iemand die geen diploma heeft maar wel een bedrijf beheerd, dat hij geen CEO is?
Ik genoeg mensen met diploma die maar half zo'n goed werk leveren als mensen met diploma, en die managen hun mensen veel beter.

FlatSix

Legacy Member
MrKend54l zei:
We moeten ook realistisch zijn. 31jaar, geen master of bachelor en kader. Dan mag je nog zo competent zijn als de zee diep, dat is geen manager profiel.

Juist, ik was vergeten hoe elke opleiding, master of bachelor, het vak 'Perfecte manager zijn 101' geeft,...

Ik ken teamleaders in magazijnenen die hun team beter managen dan effectieve managers die het drievoudige verdienen...

EvilSwordfish

Legacy Member
Zal binnenkort ook eens een update doen.

Ik ben sinds begin deze maand van job veranderd. Nog altijd in IT maar geen consultant meer.

Ik ben van 2400 bruto naar 3400 bruto gegaan. Minder netto vergoeding.

Aan de eerste berekeningen te zien zal ik een 200 euro netto meer hebben dan ervoor. Wat redelijk weinig is maar ik kreeg een hele hoop netto vergoedingen bij vorige job, deze zal ik nu niet meer krijgen.

Komt dus neer op 2100 euro netto, give or take.

Krijg nog 8 euro maaltijdcheques per gewerkte dag en de normale dingen, groepsverzekering, dkv, wagen,...

Heb nu een nettovergoeding van 75(kosten eigen aan werkgever) + 35(internet) euro.

Als ik van wacht sta komt er nog 250 bruto bij. Overuren worden omgezet in recup

Moet nog wachten op eerste loonbrief om eens correct te zien wat het wordt

Reverz

Legacy Member
Nineshots zei:
Je hebt 2 promoties in 1x en je blijft exact hetzelfde doen als wat je eerder al deed?
Deed je vroeger al te veel dan?
Inderdaad aangenomen voor offertes te maken maar dat is vrij snel open getrokken naar een pak bijkomende taken. In dat opzicht is mijn takenpakket wel veranderd t.o.v. wat ik momenteel doe.

Castil zei:
Werden vroeger uw overuren betaald? Grote kans dat dit bij kader niet meer is en je eigenlijk 'int zak' gezet bent...
Kaders mogen idd geen overuren punten tenzij voor grote projecten. Echter heb ik vorig jaar nog geen 3 overuren gedaan dus... er is sowieso ook een stilzwijgende overéénkomst met mijnen directen baas dat we ons overuren mogen opschrijven en mogen oppakken op een ander moment. Dus in 't zak gezet is niet het geval imo.

MrKend54l zei:
We moeten ook realistisch zijn. 31jaar, geen master of bachelor en kader. Dan mag je nog zo competent zijn als de zee diep, dat is geen manager profiel.
Ondanks de verontwaardigde reacties hierboven ga ik hier wel met akkoord. Het voordeel is wel dat er binnen Fabricom zeer weinig waarde aan diploma gehecht wordt heb ik de indruk, zo goed als alle kaders tot 2-3 niveau's boven mij zelfs nog zijn ooit begonnen als elektricien en hebben zich opgewerkt, tijden zijn wel veranderd sindsdien maar je merkt wel dat de mannen in die functies nu nog zeer goed weten hoe zij ooit begonnen zijn.

Sarcastr0

Legacy Member
MrKend54l zei:
.

We moeten ook realistisch zijn. 31jaar, geen master of bachelor en kader. Dan mag je nog zo competent zijn als de zee diep, dat is geen manager profiel.

Oei, kben al jaren verkeerd bezig dan.



De onzin die je hier soms leest smh

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Castil

Legacy Member
Reverz zei:
Kaders mogen idd geen overuren punten tenzij voor grote projecten. Echter heb ik vorig jaar nog geen 3 overuren gedaan dus... er is sowieso ook een stilzwijgende overéénkomst met mijnen directen baas dat we ons overuren mogen opschrijven en mogen oppakken op een ander moment. Dus in 't zak gezet is niet het geval imo.

delete

EvilSwordfish

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Oei, kben al jaren verkeerd bezig dan.



De onzin die je hier soms leest smh

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Sommige mensen geloven niet dat je nog ergens kunt geraken zonder diploma... They'd be so wrong, kheb ni eens ne bachelor, ik verdien mooi :D

Sarcastr0

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
Sommige mensen geloven niet dat je nog ergens kunt geraken zonder diploma... They'd be so wrong, kheb ni eens ne bachelor, ik verdien mooi :D
Tzijn mss ambtenaren dan, de staat is de enige die een diploma fetisj heeft. (En zie hoe goed dat werkt :p)

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

MrKend54l

Legacy Member
Reverz zei:
Ondanks de verontwaardigde reacties hierboven ga ik hier wel met akkoord. Het voordeel is wel dat er binnen Fabricom zeer weinig waarde aan diploma gehecht wordt heb ik de indruk, zo goed als alle kaders tot 2-3 niveau's boven mij zelfs nog zijn ooit begonnen als elektricien en hebben zich opgewerkt, tijden zijn wel veranderd sindsdien maar je merkt wel dat de mannen in die functies nu nog zeer goed weten hoe zij ooit begonnen zijn.

Heb persoonlijk wel heel wat ervaring met fabricom. En eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik enkel maar werf en projectleiders ken die industrieel zijn.
Ik weet bijvoorbeeld dat ze een hele tros project engineers hebben aangekomen (stuk of 10 geloof ik) allemaal jonge industrieels. De elektricien die doorgroeien doen dit naar een functie van voorman ofzo. Die sturen wel een team aan, doen bestellingen en bereiden wat werk voor. Maar kan je moeilijk vergelijken met een werfleider die verantwoordelijk is voor personeel, budgetten en uitvoering.

Pas op volledig gegund hoor dat je kader bent en hier voordeel uit doet. Des te beter, dat staat vast. Maar in een tijd waar vrijwel iedereen kansen krijgt om een diploma te halen gebeurt het minder en minder dat je zonder diploma hoog kan opklimmen. En dat om de simpele reden dat als je competenties hebt, je ook wel een bachelor of master diploma haalt.

JPV

Legacy Member
Ik denk dat je een groot onderscheid moet maken tussen interne en externe promotie.

Interne promotie lukt quasi overal in de privé gemakkelijk zonder diploma's. Men kent je kwaliteiten, men weet je zwaktes.

Externe promotie is een gans ander verhaal. Probeer maar eens als BSO'er met 5 jaar ervaring in een helpdesk door te groeien naar een managerfunctie. Hoe capabel je ook mag zijn, je geraakt meestal niet door de eerste selectie-shifting, gewoon omdat er teveel andere kandidaten zijn. Je nodig ook geen 20 man uit op een assessment of mondeling gesprek, hé.

Reverz

Legacy Member
MrKend54l zei:
Maar kan je moeilijk vergelijken met een werfleider die verantwoordelijk is voor personeel, budgetten en uitvoering.
Denk dat je op dat gebied toch een verkeerd beeld hebt... ik ga niet zeggen dat wat je zegt niet klopt voor bepaalde afdelingen/departementen. Maar van de 5 project mangers die verschillende werven tegelijk beheren incl budgetten en personeel etc zijn er minstens 3 die geen bachelor hebben in ons departement. Zelfde met de mensen die daar direct onder staan en praktisch autonoom werven voor frame contracten tot pakweg 20man aansturen...

In ieder geval heb ik ook niet veel intresse om nog veel hogerop te geraken. Ik zit nu nog op een niveau waar ik mijn uren doe en gedaan. De mannen hogerop zitten ook tijdens hun verlof een paar keer per dag mails te checken enzo, worden gebeld... het hoeft niet. Ik zit op een niveau nu waar meer tijd mij meer waard is dan meer geld.

Nineshots

Legacy Member
MrKend54l zei:
En dat om de simpele reden dat als je competenties hebt, je ook wel een bachelor of master diploma haalt.

Hoezo? Sinds wanneer moet een manager iemand zijn die goed kan studeren?
Manager gaat meer om people skills en organisatie dan blokmethodes.
En de rest dat ze moeten kunnen leren ze toch niet op school maar on the job.

zarathustra

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
Zal binnenkort ook eens een update doen.

Ik ben sinds begin deze maand van job veranderd. Nog altijd in IT maar geen consultant meer.

Ik ben van 2400 bruto naar 3400 bruto gegaan. Minder netto vergoeding.

Aan de eerste berekeningen te zien zal ik een 200 euro netto meer hebben dan ervoor. Wat redelijk weinig is maar ik kreeg een hele hoop netto vergoedingen bij vorige job, deze zal ik nu niet meer krijgen.

Komt dus neer op 2100 euro netto, give or take.

Krijg nog 8 euro maaltijdcheques per gewerkte dag en de normale dingen, groepsverzekering, dkv, wagen,...

Heb nu een nettovergoeding van 75(kosten eigen aan werkgever) + 35(internet) euro.

Als ik van wacht sta komt er nog 250 bruto bij. Overuren worden omgezet in recup

Moet nog wachten op eerste loonbrief om eens correct te zien wat het wordt


Mag ik eens nieuwsgierig zijn? Ik weet nu niet hoe oud je bent natuurlijk, maar hoe strookt dit al bij al bescheiden/gemiddeld loon met uw 'ik betaal gewoon de rekeningen :D voor het 500k+ huis" ?

Niet de enige stroom van inkomsten dan vermoed ik?

EvilSwordfish

Legacy Member
zarathustra zei:
Mag ik eens nieuwsgierig zijn? Ik weet nu niet hoe oud je bent natuurlijk, maar hoe strookt dit al bij al bescheiden/gemiddeld loon met uw 'ik betaal gewoon de rekeningen :D voor het 500k+ huis" ?

Niet de enige stroom van inkomsten dan vermoed ik?

Het feit dat voor da 500k + huis maar een lening van 300k voor nodig is ;)

Stiekem ben ik in bijberoep cam model

Also, ben 29

zarathustra

Legacy Member
EvilSwordfish zei:
Het feit dat voor da 500k + huis maar een lening van 300k voor nodig is ;)

Stiekem ben ik in bijberoep cam model

Also, ben 29

Ok ja dus als je op +/-10 jaar 200k kan sparen met dat loon dan is dat mooi gedaan natuurlijk ^^ proficiat.
Ik krijg ook altijd de indruk dat jij de bouw betaalt en niet uw vriendin ook, maar dat kan ook mis zijn natuurlijk.

EvilSwordfish

Legacy Member
zarathustra zei:
Ok ja dus als je op +/-10 jaar 200k kan sparen met dat loon dan is dat mooi gedaan natuurlijk ^^ proficiat.
Ik krijg ook altijd de indruk dat jij de bouw betaalt en niet uw vriendin ook, maar dat kan ook mis zijn natuurlijk.

Nee ze, de madam betaald mee af. Groot deel van het eigen kapitaal komt zelfs van haar :o

Ma zal ff da in ander topic doen

Noctilucus

Legacy Member
JPV zei:
Ik denk dat je een groot onderscheid moet maken tussen interne en externe promotie.

Interne promotie lukt quasi overal in de privé gemakkelijk zonder diploma's. Men kent je kwaliteiten, men weet je zwaktes.

Externe promotie is een gans ander verhaal. Probeer maar eens als BSO'er met 5 jaar ervaring in een helpdesk door te groeien naar een managerfunctie. Hoe capabel je ook mag zijn, je geraakt meestal niet door de eerste selectie-shifting, gewoon omdat er teveel andere kandidaten zijn. Je nodig ook geen 20 man uit op een assessment of mondeling gesprek, hé.

Bij externe recruitment wordt er inderdaad (te) veel gekeken naar diploma's en dergelijke.

Een recruiter heeft recent een test gedaan met een bedrijf waar hij al veel kandidaten aanleverde: de naam veranderd op de CV van 5 heel goede werknemers en hetzelde met 5 ondermaats presterende werknemers. Het management team van dat bedrijf koos voor de CVs van de laatste 5, want de eerste 5 "waren toch een risico, hadden niet genoeg relevante ervaring, niet het juiste diploma"

Pan

Legacy Member
zarathustra zei:
Mag ik eens nieuwsgierig zijn? Ik weet nu niet hoe oud je bent natuurlijk, maar hoe strookt dit al bij al bescheiden/gemiddeld loon met uw 'ik betaal gewoon de rekeningen :D voor het 500k+ huis" ?
Niet de enige stroom van inkomsten dan vermoed ik?

In tegenstelling tot wat ik vroeger dacht zijn diegenen met de grootste huizen en auto's vaak niet diegenen met het meeste inkomen/geld/hoge functie...
Gisteren nog met een ondernemer (+4000 man personeel verspreid over verschillende bedrijven) gesproken en die woont in een appartement (nooit thuis) en rijdt met een Skoda..
Vorige baas (>4000 netto/maand) reed met een heel klein oud autootje en woonde in een rijhuis van 4m breed.

lazytjen

Legacy Member
Tefal zei:
In tegenstelling tot wat ik vroeger dacht zijn diegenen met de grootste huizen en auto's vaak niet diegenen met het meeste inkomen/geld/hoge functie...
Gisteren nog met een ondernemer (+4000 man personeel verspreid over verschillende bedrijven) gesproken en die woont in een appartement (nooit thuis) en rijdt met een Skoda..
Vorige baas (>4000 netto/maand) reed met een heel klein oud autootje en woonde in een rijhuis van 4m breed.

Verbaasd u dat?
We leven nu éénmaal in een status wereld, zien en gezien worden.

Castil

Legacy Member
lazytjen zei:
Verbaasd u dat?
We leven nu éénmaal in een status wereld, zien en gezien worden.
Zou het niet vaak zijn van andere noden? Sommige mensen zijn amper thuis, andere weer veel. Indien ik vaak binnen zit zou ik ook meer ruimte en luxe wensen dan wanneer ik enkel thuis slaap...

Altijd direct dezelfde kaart spelen van ego en gezien worden, begint afgezaagd te worden.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan