Hier is de kogel door de kerk.
Ik ga voltijds als zelfstandige werken. Gisteren op het werk (onderwijs) gezegd dat ik in een stelsel verlof zonder wedde wil stappen.
Veel gemengde gevoelens en een emotionele rollercoaster na 9 jaar les geven.
Maar ik denk dat het voor mij op dit moment echt de beste keuze is. En als ik dan toch op m'n bek ga als zelfstandige, ik moet het mezelf nooit kwalijk nemen dat ik het niet geprobeerd heb.
Financieel zal het wat minder zijn als nu (voltijds loondienst + bijberoep). Maar ik ga wel meer op m'n gemak zijn, m'n eigen uren kiezen, werken hoe, waar, wanneer en hoeveel ik wil.
Natuurlijk zal de vrijblijvendheid die het bijberoep nu heeft niet meer vrijblijvend zijn en zal er effectief moeten gepresteerd worden.