Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Noctilucus

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
zit een fout in die van duitsland

Verschoot mij wel toen ik de belastingsvoet zag van frankrijk. Al zegt dat niet heel veel wanneer daar niet de levenskost bij staat.

Frankrijk lijkt ook zo laag in die tabel omdat dat gemiddeld brutoloon verrassend laag is. Zodra je in de hogere loonschalen komt, moet Frankrijk niet veel onderdoen voor België (maar je moet wel een stuk meer verdienen voor er ca. 50% af gaat)

Trizzy

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO5 Accountancy
Werkervaring (wat/hoelang) : 8 maanden
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Fiduciaire
Huidige functie: Junior dossierbeheerder (boekhouder)
Functiebeschrijving: Input van financiële data van KMO's
Anciënniteit: <1 jaar
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime, 38 uren per week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen


3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 1900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1570
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
14e maand of winstuitkering: ja
GSM (eigen bijdrage)?: neen, kan binnenkort besproken worden
Auto (VAA & Budget?): Neen
Woon-werkverkeer vergoed?: Ja
Tankkaart: Neen
Laptop (eigen bijdrage?): Neen
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8 euro per gewerkte dag
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering: Neen
Hospitalisatieverzekering: Neen
Andere voordelen: Wordt binnenkort besproken

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: ongeveer 14 km
Afstand woon/werk in tijd: 30 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): Hangt af van overuren tijdens BTW-kwartaal
Vrijheid om verlof te nemen: Volledig
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 5 uur
Glijdende werkuren: Neen
Oproepbaar door werkgever?:
Stress? Tijdens het kwartaal
Hoe vaak overuren te presteren? Enkel tijdens het kwartaal, zal stilaan vermeerderen met de tijd
Auto nodig voor het werk? Neen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk:

lammeken

Legacy Member
Doordat ik hier geen nieuw topic ga voor openen zal ik mijn vraag hier maar stellen:

Ik ben nu werkzaam als bediende na jaren als arbeider gewerkt te hebben.
Volgens mijn werkgever heb ik daarom geen recht op vakantiedagen in mijn eerste jaar.
Ik vind er niet zo veel van terug,maar volgens deze site klopt dit niet.
https://www.onva.be/nl/verandering-van-statuut
Ik ben wel 2 jaar langdurig ziek geweest door een ongeval,msschn heeft dat er iets mee te maken?

berenod

Legacy Member
Langdurige ziekte kan er inderdaad voor zorgen dat u geen vakantie hebt.
De eerste 12 maanden ziekte zijn gelijkgesteld met arbeid voor de berekening van vakantie, daarna niet meer!

Indien je geen rekening houd met de ziekte gaat het normaal gezien als volgt:

Ergens rond mei ontvangt u van het rjv de afrekening van uw vakantiegeld gebaseerd op de periode vorig jaar die u als arbeider gewerkt hebt. Daar staat ook op hoeveel vakantiedagen u recht op heeft.
U ontvangt dan ook het enkel en dubbel vakantiegeld.

Die afrekening bezorgt u uw nieuwe werkgever, die overhandigt die aan het sociaal secretariaat.

Bij de meeste werkgevers van bediendes wordt in de maand dat men normaal het vakantiegeld uitbetaalt (meestal juni voor bediendes) uw vakantiegeld dat u getrokken hebt als arbeider verrekend.
Dit wil zeggen dat u in juni geen tot zeer weinig loon gaat trekken, aangezien u dat tegen dan reeds ontvangen hebt van het rjv.

Op dat ogenblik is uw vakantiegeld verrekend, wat er voor zorgt dat alle vakantiedagen die u opneemt gedurende het jaar gewoon betaald worden.

Ter info, op volgende website kan u met uw e-id inloggen, en daar gaat u nu normaal gezien reeds de berekening van uw vakantiegeld en het aantal vakantiedagen waar u recht op hebt terugvinden:

https://www.rjv.fgov.be/nl

Wanneer u na het inloggen links in de groene kader op "simulatie vakantiegeld" klikt gaat u de berekening van uw vakantiegeld terugzien, alsook het aantal dagen vakantie waar u recht op hebt.

Lionel123

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd:31
Opleiding:aso
Werkervaring (wat/hoelang) :5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:getrouwd
Aantal kinderen ten laste:0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?):bouw 300
Huidige functie:diensthoofd
Functiebeschrijving:aanvraag vergunningen, tekenen technische plannen, aansturen team
Anciënniteit:5j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief):fulltime 40u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: oost vlaanderen
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):4060
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):2600
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):volledig
14e maand of winstuitkering:nee
GSM (eigen bijdrage)?:iphone elk jaar nieuwe (btw aftrekken en dan delen door 2. Eigen bijdrage)
Auto (VAA & Budget?):ja 150vaa 30000 budget
Woon-werkverkeer vergoed?:
Tankkaart:ja
Laptop (eigen bijdrage?):ja geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?):nee
Ecocheques:ja
Groepsverzekering:ja
Hospitalisatieverzekering ja dkv
Andere voordelen:thuiswerkvergoeding

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 30
Afstand woon/werk in tijd: 30min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: moeilijk, enkel bouwverlof
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: vrij weinig 20u
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: ja 24/7
Stress? Ja grote verantwoordelijkheid
Hoe vaak overuren te presteren? Nauwelijks maar valt voor dat ik int weekend of snachts moet uitrukken
Auto nodig voor het werk?
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen:ja
Telewerk:

Heb de dienst bij mijn werkgever opgericht en draait al 5j efficient. Ik heb de vrijdheid mijn uren zelf te kiezen en omdat mijn werk nu vaak op een paar uur door werken klaar is heb ik mooie werkdagen. Ik moet wel 24/7 bereikbaar zijn. Ik denk dat ik hiervoor degelijk vergoed word, zeker wetende dat ik geen hoger diploma heb.

colin1997

Legacy Member
Lionel123 zei:
1. PERSONALIA
Leeftijd:31
Opleiding:aso
Werkervaring (wat/hoelang) :5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:getrouwd
Aantal kinderen ten laste:0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?):bouw 300
Huidige functie:diensthoofd
Functiebeschrijving:aanvraag vergunningen, tekenen technische plannen, aansturen team
Anciënniteit:5j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief):fulltime 40u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: oost vlaanderen
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):4060
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):2600
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):volledig
14e maand of winstuitkering:nee
GSM (eigen bijdrage)?:iphone elk jaar nieuwe (btw aftrekken en dan delen door 2. Eigen bijdrage)
Auto (VAA & Budget?):ja 150vaa 30000 budget
Woon-werkverkeer vergoed?:
Tankkaart:ja
Laptop (eigen bijdrage?):ja geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?):nee
Ecocheques:ja
Groepsverzekering:ja
Hospitalisatieverzekering ja dkv
Andere voordelen:thuiswerkvergoeding

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 30
Afstand woon/werk in tijd: 30min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: moeilijk, enkel bouwverlof
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: vrij weinig 20u
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: ja 24/7
Stress? Ja grote verantwoordelijkheid
Hoe vaak overuren te presteren? Nauwelijks maar valt voor dat ik int weekend of snachts moet uitrukken
Auto nodig voor het werk?
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen:ja
Telewerk:

Heb de dienst bij mijn werkgever opgericht en draait al 5j efficient. Ik heb de vrijdheid mijn uren zelf te kiezen en omdat mijn werk nu vaak op een paar uur door werken klaar is heb ik mooie werkdagen. Ik moet wel 24/7 bereikbaar zijn. Ik denk dat ik hiervoor degelijk vergoed word, zeker wetende dat ik geen hoger diploma heb.

Soms vraag ik me toch echt af waarom ik nog verder studeer :p proficiat met uw loon en carrière :)

FlatSix

Legacy Member
WhiteCollar zei:
Soms vraag ik me toch echt af waarom ik nog verder studeer :p proficiat met uw loon en carrière :)

Omdat voor elke van bovenstaande er 200 arbeiders zijn die aan een band staan.

Lionel123

Legacy Member
xTwL- zei:
Omdat voor elke van bovenstaande er 200 arbeiders zijn die aan een band staan.

Dit is zonder meer waar.
Ik studeerde ind ingenieur maar om familiale redenen moeten stopzetten en beginnen werken.
Ik werkte dan ook zwaar onder niveau in een nichesector, daarna heeft mijn huidige werkgever, die klant was bij mijn vorige werkgever, mij gevraagd om een dienst bij hem op te richten.
En ik denk dat ik met diploma nog wel een salarisniveau hoger zou staan, dus studeer maar lekker verder, was de leukste tijd van mijn leven tot hier toe

not2secure4u

Legacy Member
lammeken zei:
Doordat ik hier geen nieuw topic ga voor openen zal ik mijn vraag hier maar stellen:

Ik ben nu werkzaam als bediende na jaren als arbeider gewerkt te hebben.
Volgens mijn werkgever heb ik daarom geen recht op vakantiedagen in mijn eerste jaar.
Ik vind er niet zo veel van terug,maar volgens deze site klopt dit niet.
https://www.onva.be/nl/verandering-van-statuut
Ik ben wel 2 jaar langdurig ziek geweest door een ongeval,msschn heeft dat er iets mee te maken?

Die langdurige ziekte verklaart dat, je hebt alsnog recht op Europees verlof. Besef goed dat je hier gewoon van je vakantiegeld van jaar X+1 aan het afsnoepen bent door dit op te nemen als verlof. Maar je kan er zo dus wel voor zorgen dat je wat (betaald) verlof kan nemen in het jaar.

https://www.jobat.be/nl/artikels/wie-heeft-recht-op-europese-vakantie/

Vendetta

Legacy Member
Kan er iemand mij in mensentaal uitleg geven bij het volgende... :

Ik verdien € 2500 bruto, wat zich bij mij vertaalt in € 1650 netto (max., maandelijks verschilt het zo'n tientallen euro's).
Zelf vind ik dit een redelijk groot verschil, zeker als ik vergelijk met mensen rondom me, dus hoopte ik dat ik wel serieus wat geld zou terugkrijgen van de belastingen.
Ik heb nu voor 2017 via zo'n simulator berekend hoeveel ik effectief zou terugkrijgen, en dit blijkt 'maar' € 100 te zijn.

Ben ik 'verwend' en uninformed of klopt hier effectief iets niet?
Het is mijn eerste jaar dat ik werk als bediende (40u/week), woon nog thuis, verder geen noemenswaardige zaken...

Vrienden van mij hebben een veel lager brutoloon, maar krijgen meer of evenveel als mij en krijgen alsnog terug van de belastingen.

Moest iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven, kan ik de frustraties misschien gemakkelijker opzij zetten :)

Alvast bedankt!

Rotraking

Legacy Member
Ik heb 2500 bruto en verdien 1690-1700 netto, indien ik daarbij mijn nettovergoedingen tel zit ik net boven de 1700 natuurlijk, maar zonder niet.
Misschien krijgen uw collega's iets netto extra of gaat er bij u meer af voor maaltijdcheques?

Wat ik niet goed begrijp is die aftrek Bijzondere bijdrage sociale zekerheid . Varieert elke maand en bij mij en partner is dit samen minstens 50 euro netto per maand. Bij anderen is dit blijkbaar vele lager??

eniac

Legacy Member
Vendetta zei:
Kan er iemand mij in mensentaal uitleg geven bij het volgende... :

Ik verdien € 2500 bruto, wat zich bij mij vertaalt in € 1650 netto (max., maandelijks verschilt het zo'n tientallen euro's).
Zelf vind ik dit een redelijk groot verschil, zeker als ik vergelijk met mensen rondom me, dus hoopte ik dat ik wel serieus wat geld zou terugkrijgen van de belastingen.
Ik heb nu voor 2017 via zo'n simulator berekend hoeveel ik effectief zou terugkrijgen, en dit blijkt 'maar' € 100 te zijn.

Ben ik 'verwend' en uninformed of klopt hier effectief iets niet?
Het is mijn eerste jaar dat ik werk als bediende (40u/week), woon nog thuis, verder geen noemenswaardige zaken...

Vrienden van mij hebben een veel lager brutoloon, maar krijgen meer of evenveel als mij en krijgen alsnog terug van de belastingen.

Moest iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven, kan ik de frustraties misschien gemakkelijker opzij zetten :)

Alvast bedankt!


Een paar redenen waarom sommigen een betere netto/bruto-verhouding hebben voor hun maandloon dan anderen:
- gezinssituatie: kinderen (als ze bij jou staan) geven een verhoging van het belastingsvrij minimum, dus hoger nettoloon
- nettovergoedingen: sommigen hebben in hun loonpakket een forfaitaire onkostenvergoeding, maaltijdvergoeding, representatievergoeding, ... Dit kan honderden euro netto zijn.
- werkgever houdt meer of minder af (via de belastingen krijg je dan minder/meer terug) - al ben ik niet zeker hoe de regels hier precies rond liggen. JPV kan je vast meer vertellen.

De afrekening van de belastingen is nog complexer. Hangt af van gezinssituatie, of je een hypothecaire lening lopen hebt, of je aan pensioensparen doet, of je je beroepskosten bewijst of forfait neemt, of je van belastingaftrek voor isolatie kan genieten, etc etc etc.

Jij woont nog thuis dus vermoedelijk geen personen (kinderen) ten laste, geen hypothecaire lening, werkt full-time ... Dan is je bruto/netto--verhouding, ook na belastingen, automatisch niet al te gunstig.

Bv202

Legacy Member
Vendetta zei:
Kan er iemand mij in mensentaal uitleg geven bij het volgende... :

Ik verdien € 2500 bruto, wat zich bij mij vertaalt in € 1650 netto (max., maandelijks verschilt het zo'n tientallen euro's).
Zelf vind ik dit een redelijk groot verschil, zeker als ik vergelijk met mensen rondom me, dus hoopte ik dat ik wel serieus wat geld zou terugkrijgen van de belastingen.
Ik heb nu voor 2017 via zo'n simulator berekend hoeveel ik effectief zou terugkrijgen, en dit blijkt 'maar' € 100 te zijn.

Ben ik 'verwend' en uninformed of klopt hier effectief iets niet?
Het is mijn eerste jaar dat ik werk als bediende (40u/week), woon nog thuis, verder geen noemenswaardige zaken...

Vrienden van mij hebben een veel lager brutoloon, maar krijgen meer of evenveel als mij en krijgen alsnog terug van de belastingen.

Moest iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven, kan ik de frustraties misschien gemakkelijker opzij zetten :)

Alvast bedankt!

Deze tool is heel nauwkeurig om je nettoloon te controleren:
https://www.sdworx.be/nl-be/tools-knowhow/simulatietools/simulatietool-bruto-netto

Vendetta

Legacy Member
Kan ik inderdaad wel inkomen, er zijn geen zaken waardoor ik 'recht' zou hebben op een vriendelijkere behandeling i.v.m. belastingen.
Had/heb gewoon het gevoel dat ik maandelijks sowieso te weinig krijg...
Ook (verschillende) online simulatoren spreken van gemakkelijk € 80-100 meer dat ik maandelijks zou moeten krijgen met zo'n brutoloon.
Vandaar dat ik had verwacht dat ik dat 'verschil' zou terugkrijgen.

Tool van SD Worx spreekt over een €40 meer, die zal vermoedelijk wel meer betrouwbaar zijn.

berenod

Legacy Member
Vendetta zei:
Kan ik inderdaad wel inkomen, er zijn geen zaken waardoor ik 'recht' zou hebben op een vriendelijkere behandeling i.v.m. belastingen.
Had/heb gewoon het gevoel dat ik maandelijks sowieso te weinig krijg...
Ook (verschillende) online simulatoren spreken van gemakkelijk € 80-100 meer dat ik maandelijks zou moeten krijgen met zo'n brutoloon.
Vandaar dat ik had verwacht dat ik dat 'verschil' zou terugkrijgen.

Tool van SD Worx spreekt over een €40 meer, die zal vermoedelijk wel meer betrouwbaar zijn.

Volgens SDworx zou je 1720€ netto moeten krijgen.

Er zijn wel een aantal zaken die effect kunnen hebben, eigen bijdrages op maaltijdcheques (is al direct een 22€), een groepsverzekering met eigen bijdrage, een VAA dat je misschien krijgt (laptop, gsm,...).

Ook je bijzondere bijdrage varieert van maand tot maand, zie mijn post hieronder.

berenod

Legacy Member
Rotraking zei:
Wat ik niet goed begrijp is die aftrek Bijzondere bijdrage sociale zekerheid . Varieert elke maand en bij mij en partner is dit samen minstens 50 euro netto per maand. Bij anderen is dit blijkbaar vele lager??

Die bijzondere bijdrage kan nogal eens variëren, hangt af van het sociaal secretariaat dat je werkgever gebruikt.

Hoeveel die bijzondere bijdrage is, wordt slechts éénmaal per kwartaal exact berekend (daar het verschuldigde bedrag afhangt van je kwartaalinkomen).

Het komt er dus eigenlijk op neer dat men twee keer een "voorschot" schat, en de derde maand dan de uiteindelijke berekening doet en het teveel/ te weinig betaalde van de voorbije 2 maanden compenseert.

Ik heb een tijd terug een werkgever met sociaal secretariaat gehad die er niet veel van kenden, twee maanden 6€ bijzondere bijdrage en de derde maand ineens 55€!

Het is nogal een rare en complexe berekening, en wanneer je een partner met inkomen hebt betaal je inderdaad meer (wettelijk samenwonenden zelfde als gehuwden!):

Op kwartaalbasis bedraagt de inhouding:

27,90 EUR per kwartaal voor de werknemer van wie de echtgenoot eveneens beroepsinkomsten heeft en van wie het aan te geven kwartaalloon begrepen is in de schijf van 3.285,29 EUR tot 5.836,14 EUR;
7,60 % van het gedeelte van ieder maandloon dat 1.945,38 EUR overschrijdt en dat begrepen is in de schijf van 1.945,38 EUR tot 2.190,18 EUR en voorzover het aan te geven kwartaalloon begrepen is in de schijf van 5.836,14 EUR tot 6.570,54 EUR. Voor werknemers van wie de echtgenoot eveneens beroepsinkomsten heeft bedraagt de inhouding echter minimum 27,90 EUR;
55,80 EUR per kwartaal, verhoogd met 1,10 % van het gedeelte van ieder maandloon dat 2.190,18 EUR overschrijdt en dat begrepen is in de schijf van 2.190,19 EUR tot 6.038,82 EUR en voorzover het aan te geven kwartaalloon begrepen is in de schijf van 6.570,55 EUR tot 18.116,46 EUR. Voor de werknemer van wie de echtgenoot eveneens beroepsinkomsten heeft, mag de totale inhouding evenwel niet meer dan 154,92 EUR per kwartaal belopen;
154,92 EUR per kwartaal voor de werknemer van wie de echtgenoot eveneens beroepsinkomsten heeft en van wie het aan te geven kwartaalloon meer dan 18.116,46 EUR bedraagt;
182,82 EUR per kwartaal voor de alleenstaande werknemer of voor de werknemer van wie de echtgenoot geen beroepsinkomsten heeft en van wie het kwartaalloon meer dan 18.116,46 EUR bedraagt.
Het begrip "echtgenoot die beroepsinkomsten heeft" moet als volgt worden toegepast. Het betreft de echtgenoot die, overeenkomstig de reglementering inzake bedrijfsvoorheffing, beroepsinkomsten geniet waarvan het bedrag de grens overschrijdt die is vastgesteld in verband met de vermindering op de bedrijfsvoorheffing ingevolge andere familiale lasten en die wordt toegekend wanneer de echtgenoot eigen beroepsinkomsten heeft. Ingevolge de hervorming van de personenbelasting worden de wettelijk samenwonenden vanaf 1 januari 2004 volledig gelijkgesteld met gehuwden.

Bv202

Legacy Member
Weet iemand of VAA berekent wordt op het aantal dagen in de maand? Het valt me op dat ik deze maand opeens minder betaal...

Vendetta

Legacy Member
berenod zei:
Volgens SDworx zou je 1720€ netto moeten krijgen.

Er zijn wel een aantal zaken die effect kunnen hebben, eigen bijdrages op maaltijdcheques (is al direct een 22€), een groepsverzekering met eigen bijdrage, een VAA dat je misschien krijgt (laptop, gsm,...).

Ook je bijzondere bijdrage varieert van maand tot maand, zie mijn post hieronder.

Enige dat ik nog krijg zijn maaltijdcheques, waarvan eigen bijdrage € 1,09 ; werkgeversbijdrage € 5,91.
Verder niets...

Merci!

JPV

Legacy Member
Bv202 zei:
Weet iemand of VAA berekent wordt op het aantal dagen in de maand? Het valt me op dat ik deze maand opeens minder betaal...


voor een exacte berekening is het idd per kalenderdag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan