Kan er iemand mij in mensentaal uitleg geven bij het volgende... :
Ik verdien € 2500 bruto, wat zich bij mij vertaalt in € 1650 netto (max., maandelijks verschilt het zo'n tientallen euro's).
Zelf vind ik dit een redelijk groot verschil, zeker als ik vergelijk met mensen rondom me, dus hoopte ik dat ik wel serieus wat geld zou terugkrijgen van de belastingen.
Ik heb nu voor 2017 via zo'n simulator berekend hoeveel ik effectief zou terugkrijgen, en dit blijkt 'maar' € 100 te zijn.
Ben ik 'verwend' en uninformed of klopt hier effectief iets niet?
Het is mijn eerste jaar dat ik werk als bediende (40u/week), woon nog thuis, verder geen noemenswaardige zaken...
Vrienden van mij hebben een veel lager brutoloon, maar krijgen meer of evenveel als mij en krijgen alsnog terug van de belastingen.
Moest iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven, kan ik de frustraties misschien gemakkelijker opzij zetten
Alvast bedankt!