berenod
Legacy Member
RETYPE zei:Momenteel same shit hier. Men stuurt mij mee op baan met de arbeiders die onder pc 124 vallen. We zijn 11-12u van de atelier weg, maar slechts 8u betaald. De arbeiders hebben een mobiliteitsvergoeding/km, de chauffeur van de camionette krijgt meer dan de passagier. Ik ben bediende en heb wel een wrak van een wagen ter beschikking voor woon-werk verkeer, hoewel dit eigenlijk een camionette ging zijn à la vito waar ik niet op belast zou worden. Ik snap ook wel dat je moeilijk maar 5u op de werf kan presteren, maar op zn minst zou mn toch een deel in recup moeten geven of een regeling treffen. Het is ook merkwaardig dat ik s ochtends nog veel camionetten in de atelier zie staan en er s avonds al weer zie staan. Als je pech hebt moet je 3 maand naar Antwerpen en ben je 15u/week onderweg onbezoldigd, heb je chance moet je naar Brugge en ben je 1u/week onderweg.
Je schrijft dat je een wagen ter beschikking hebt voor woon-werk verkeer. Indien alleen dat (dus geen privé gebruik), dan moet je er geen belastingen op betalen. Er moet dan wel een rittenadministratie bijgehouden worden, of er moet een track-en-trace inzitten.
Indien je de wagen wel privé mag gebruiken dan betaal je belastingen, en de meeste werkgevers beschouwen dit privé gebruik als verloning voor je tijd op de baan.
Een wagen met alle kosten erop en eraan (brandstof, onderhoud, banden, afschrijving, verzekering, wegentaks) kost al snel enkele honderden euro's per maand.
De personeelsleden die met een camionette hun woon-werk verkeer mogen doen, mogen die camionette niet privé gebruiken, indien de rsz daar op uitkomt hangen daar zeer hoge boetes aan vast!
Andere vraag, rij jij tot aan kantoor om daar dan mee te rijden met de arbeiders, of rij je recht van thuis naar de werven?
. De wagen zit aan 150g C02 dus ik hoop daat deze niet op mn loonbrief staat. Ik rij naar de atelier en kom daar toe rond 6u, dan ga ik binnen zodra ik kan en begin ik materiaal in te laden in de camionnette, nadien zet ik met collega aan naar de werf. Rond 17-17.30 terug in de atelier om dan nog uit te laden, materiaal voor dag nadien te nemen, bespreken, rond 18.15 thuis.
Hoe ben je daarin gerold? Want je bent toch een freelance programmeur hé?
.