Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRC

Legacy Member
Nineshots zei:
Maak je maar geen illusies ;) .

Het zou me ook straf lijken als dit effectief op mij van toepassing is. Dan slinkt mijn werkweek met een 8-tal uren, lol.

TRC

Legacy Member
eniac zei:
Hangt ervan af... Zie de voorbeelden in de artikels. Lijkt me dat de typische consultant vooraf goed weet waar hij heen moet en niet eerst naar de hoofdzetel moet om daar opdracht te krijgen.

Het is niet zo (in mijn geval) dat ik echt in een vast schema zit. Soms moet ik dinsdag naar een andere klant dan vorige dinsdag (of eender welke dag van de week). En dus val ik niet onder:
De werknemer begint zijn werkdag steeds op een andere, maar wel steeds terugkerende plaats. Hij moet bijvoorbeeld maandag in Brussel zijn, dinsdag in Waver, woensdag in Leuven… Ook in deze situatie verandert er niets. De reistijd wordt (normaal gezien) niet beschouwd als betaalde arbeidstijd. Maar deze regel is enkel geldig indien de verschillende standplaatsen vooraf gekend zijn en een vast schema volgen.

Natuurlijk, wat is een vast schema en wat is een laattijdige verandering? Ik weet meestal wel een paar dagen op voorhand waar ik naartoe moet.

Bstrong

Legacy Member
Opslag sinds vorige week bekend. Ongeveer 2%. Ben zeer tevreden.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Burgerlijk ir
Werkervaring (wat/hoelang) : 2,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
Huidige functie: Project manager (Telecom)
Anciënniteit: 2j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime / 40u week / effectief 50u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 3700
Maand salaris (netto): € 2249,36
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: Afhankelijk van prestatie. Dit jaar ~€5000
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, €12,5 abonnementskosten
Auto (VAA?): BMW 3-reeks , VAA €110
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja €8 / dag.
Ecocheques: Ja, €250 / jaar
Groepsverzekering: Ja
Hospitalisatieverzekering : Ja
Andere voordelen: Jaarlijkse bonus bij behalen KPI's departement. Dit jaar ~€1000

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 30km
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 50u/week
Stress? Ja
Hoe vaak overuren te presteren? Wekelijks, niet vergoed
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja

berenod

Legacy Member
Bstrong zei:
Opslag sinds vorige week bekend. Ongeveer 2%. Ben zeer tevreden.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Burgerlijk ir
Werkervaring (wat/hoelang) : 2,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): 200
Huidige functie: Project manager (Telecom)
Anciënniteit: 2j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime / 40u week / effectief 50u
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 3700
Maand salaris (netto): € 2249,36
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: Afhankelijk van prestatie. Dit jaar ~€5000
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, €12,5 abonnementskosten
Auto (VAA?): BMW 3-reeks , VAA €110
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja €8 / dag.
Ecocheques: Ja, €250 / jaar
Groepsverzekering: Ja
Hospitalisatieverzekering : Ja
Andere voordelen: Jaarlijkse bonus bij behalen KPI's departement. Dit jaar ~€1000

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 30km
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 50u/week
Stress? Ja
Hoe vaak overuren te presteren? Wekelijks, niet vergoed
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
BMW 3 serie met vaa van 110€ kan niet kloppen volgens mij!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

berenod

Legacy Member
MrKend54l zei:
Gij hebt een 330e ofwat?

Zijn er misschien nog andere 3-serie hybrides? Buiten de oude ActiveHybrid3 , die was nog wat leuker met zijn 6-cilinder en een beetje meer PK en een beetje veel meer Nm's dan de 330e (maar geen plug-in)

Maar inderdaad, dan kan de VAA kloppen indien er geen opties opstaan en al meer dan een jaar oud.

MinatO

Legacy Member
Misschien niet de juiste topic maar gezien we over lonen spreken:

Iemand die mij kan zeggen wat voor loon je mag verwachten als Service Manager (IT) op 28 jarige leeftijd?
Ik ga woensdag namelijk op gesprek en heb geen kameraden binnen IT die een gelijkaardige job doen.

Wil natuurlijk vermijden dat mijn loonsverwachting "te hoog is".
Zelf heb ik 6 jaar ervaring in IT Service Management (als Service Delivery Teamlead, Teamleader 2e lijn, ...)

Anoniem03

Legacy Member
Situatie:

Nu bediende, maar werk als technieker. Men wil mij op arbeiderscntract zetten. Ik heb momenteel 2900 bruto, 150 Netto onkosten en mc van 8 euro per dag. Netto komt dat bijna op 2100 euro. Hoeveel zou ik nu als arbeider moeten krijgen om op zn minst het zelfde basisloon te hebben? Ik reken toch een 20/uur?

sandervdw

Legacy Member
MinatO zei:
Misschien niet de juiste topic maar gezien we over lonen spreken:

Iemand die mij kan zeggen wat voor loon je mag verwachten als Service Manager (IT) op 28 jarige leeftijd?
Ik ga woensdag namelijk op gesprek en heb geen kameraden binnen IT die een gelijkaardige job doen.

Wil natuurlijk vermijden dat mijn loonsverwachting "te hoog is".
Zelf heb ik 6 jaar ervaring in IT Service Management (als Service Delivery Teamlead, Teamleader 2e lijn, ...)
Hangt er sterk vanaf wat jij verstaat onder service manager. In een groot consultancy bureau is die hun loon tussen de 6000 en 10000 euro per maand. Maar de kans is heel klein dat je dat bedoelt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Lint

Legacy Member
Nu vraag ik mij af wat gij daar onder verstaat :p.
+6000 is naar mijn ervaring bijna onbestaande.

MinatO

Legacy Member
sandervdw zei:
Hangt er sterk vanaf wat jij verstaat onder service manager. In een groot consultancy bureau is die hun loon tussen de 6000 en 10000 euro per maand. Maar de kans is heel klein dat je dat bedoelt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Is niet in consultancy.

Gaat om het beheer van contracten van klanten waarbij je de SLA's onderhoudt, rapportering, opvolging van escalaties, verbeteringen adviseert / de processen leaner maakt, ... (volgens ITIL methodologie natuurlijk)

sandervdw

Legacy Member
Lint zei:
Nu vraag ik mij af wat gij daar onder verstaat :p.
+6000 is naar mijn ervaring bijna onbestaande.
De service managers bij Capgemini zaten daar volgens mij vlot boven. Ze managen dan ook +100 man en miljoenen aan budget he.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Lint

Legacy Member
Nice dan, wist ik niet, met zo een scope kan ik het inderdaad snappen.

Ik ken vooral de kleinere projecten van max 50 man ofzo. En ik gok (tbc if correct) dat de vraagsteller daaronder zit ... want als ge 100+ man en miljoenen managed, kent ge uw waarde wel ietwat imo.

Ciamician

Legacy Member
Binnenkort switch ik naar een andere werkgever. De startdatum zou 3 april zijn, dus ik "verlies" de feestdag die er vlak voor komt (paasmaandag), gezien het contract bij mijn huidige werkgever afloopt op 30/03.

Heeft het nut om daar nog lastig over te doen bij mijn nieuwe werkgever? Ik had het eigenlijk wel een mooie geste gevonden moesten ze de startdatum op 02/04 geplaatst hebben... Of zijn dat soort trucjes vrij courant?

Ohm

Legacy Member
RETYPE zei:
Situatie:

Nu bediende, maar werk als technieker. Men wil mij op arbeiderscntract zetten. Ik heb momenteel 2900 bruto, 150 Netto onkosten en mc van 8 euro per dag. Netto komt dat bijna op 2100 euro. Hoeveel zou ik nu als arbeider moeten krijgen om op zn minst het zelfde basisloon te hebben? Ik reken toch een 20/uur?

Moeilijk uit te rekenen.

Bediende is u brutomaandloon x 13.92 = jaarloon. Daarin zit u vakantiegeld al in (u verlofdagen worden gewoon betaald).
Bij arbeiders is dit niet, maar krijgen ze dan wel hun vakantiegeld dubbel uitbetaald in mei/juni. Bij bediendes krijg je dan u enkel vakantiegeld uitbetaald (dat is ongeveer uw netto maandloon).

Dubbel vakantiegeld als arbeider is rond de €4500 bruto.
Bruto jaarloon bediende= 40368
40368 - 4500= 35868
Dat delen door 13.92= 2576 bruto per maand als arbeider.
Dat is dan een goede €15 bruto per uur in maanden met 22 werkdagen.
Pakt een goede €16.50 - €17 bruto per uur dat je dan zou krijgen want mijn berekening is niet 100% juist.

U nettovergoeding valt weg (?), maar je krijgt dan wel u km-vergoeding in de plaats. Dat wordt dan gewoon bovenop u bruto maandloon geteld.
MC's blijven hetzelfde.

Milanello

Legacy Member
SanderH_ zei:
Binnenkort switch ik naar een andere werkgever. De startdatum zou 3 april zijn, dus ik "verlies" de feestdag die er vlak voor komt (paasmaandag), gezien het contract bij mijn huidige werkgever afloopt op 30/03.

Heeft het nut om daar nog lastig over te doen bij mijn nieuwe werkgever? Ik had het eigenlijk wel een mooie geste gevonden moesten ze de startdatum op 02/04 geplaatst hebben... Of zijn dat soort trucjes vrij courant?
Ik ben op 1 april 2013 (feestdag) bij mijn werkgever mogen starten. Het was geen vraag van mij, maar ze boden het zo aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

SomeDude

Legacy Member
SanderH_ zei:
Binnenkort switch ik naar een andere werkgever. De startdatum zou 3 april zijn, dus ik "verlies" de feestdag die er vlak voor komt (paasmaandag), gezien het contract bij mijn huidige werkgever afloopt op 30/03.

Heeft het nut om daar nog lastig over te doen bij mijn nieuwe werkgever? Ik had het eigenlijk wel een mooie geste gevonden moesten ze de startdatum op 02/04 geplaatst hebben... Of zijn dat soort trucjes vrij courant?

Zien dat die aaneensluiten !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan