Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scriptkiddie

Legacy Member
Ongeveer 1000 euro netto erbij, inclusief je groepsverzekering, auto en bonus. Vet!

FlatSix

Legacy Member
Slibber zei:
Recent bij een nieuwe werkgever getekend. Héél tevreden over de stap die ik nu zet:D

huidige WG - zowel start als na 2,5j
1. PERSONALIA
Leeftijd: 22 -> 24
Opleiding: Master Milieu
Werkervaring (wat/hoelang) : 0 -> 2,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC200
Huidige functie: consultant
Functiebeschrijving: regulatory affairs (chemie)
Anciënniteit: 0 -> 2,5j
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime 40/w
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: Limburg
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2450 -> 2630
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1650 -> 1750
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: nee
GSM (eigen bijdrage)?: abo
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: 100 (fiets)
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (/)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 4,91 WG / 1,09 eigen
Ecocheques: 250
Groepsverzekering: 1,5% WG / 1% eigen
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen: budget voor fiets, dagelijks fruit/soep,..

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 14
Afstand woon/werk in tijd: enkel 20min (auto) – 1u (fiets)
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 11,5
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 40-42u excl vervoer
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? Bij periodes
Hoe vaak overuren te presteren? Soms, deels te recupereren
Auto nodig voor het werk? Ja, voor klanten/meetings
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: soms, zowel intern/extern
Telewerk: ja, max 2 dagen/week

nieuwe WG
1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Master Milieu
Werkervaring (wat/hoelang) : 2,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC224
Huidige functie: junior manager
Functiebeschrijving: regulatory affairs (chemie)
Anciënniteit: 0j bij nieuwe WG
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime 40/w
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: Kempen
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ca. 2150
Nettovergoedingen: 50
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: bonus 5k
GSM (eigen bijdrage)?: toestel + abo
Auto (VAA & Budget?): BMW 3
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: ja, onbeperkt
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (/)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 5,91 WG / 1,09 eigen
Ecocheques: geen idee
Groepsverzekering: >= 10% WG, deels afhankelijk van bonus
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen: internet abo thuis, bedrijfsrestaurant, verder nog geen idee

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 60
Afstand woon/werk in tijd: ca. 45 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra): 3
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: ca. 45u excl vervoer
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: ja
Stress? waarschijnlijk
Hoe vaak overuren te presteren? Geen idee
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: enkel occasioneel

Heb zo'n gevoel dat je gewoon enorm onderbetaald was in de eerste job?

Slibber

Legacy Member
xTwL- zei:
Heb zo'n gevoel dat je gewoon enorm onderbetaald was in de eerste job?
Dat gevoel had ik ook, maar zal nu wel eerder bovengemiddeld zitten

moehaa! zei:
Zeer mooie overstap!
Maar 1u fietsen voor 14km, serieus :p?
ruim gerekend he, wil ook niet volledig bezweet op het werk aankomen ;)

scriptkiddie

Legacy Member
Slibber zei:
Dat gevoel had ik ook, maar zal nu wel eerder bovengemiddeld zitten

Bovengemiddeld? Jij hebt zonder twijfel het beste salarispakket van alle 24-jarigen die hier ooit zijn gepasseerd! :p

sandervdw

Legacy Member
SomeDude zei:
24, werk 2.5j en master? Wat voor master is dat dan, 1 van een jaar?

Gezien het traject, denk ik dat er misschien wel een paar jaar zijn geskipped.

Plutus

Legacy Member
SomeDude zei:
24, werk 2.5j en master? Wat voor master is dat dan, 1 van een jaar?

sandervdw zei:
Gezien het traject, denk ik dat er misschien wel een paar jaar zijn geskipped.
Kan perfect hoor. De master milieu- en preventiemanagement (bijvoorbeeld, geen idee of dat de master in kwestie is) lijkt me maar 1 jaar te zijn. Dan kan je op je 21 afstuderen, ik was met mijn master economie ook 21 toen ik begon te werken.

FlatSix

Legacy Member
Kan me voorstellen dat ondanks het geen 'moeilijke' master is er gewoon ook niet al te veel volk in afstudeerd.

Drieszz

Legacy Member
Wat verdient een pas afgestudeerde functioneel analist gemiddeld?
Of waar moet ik op mikken als pas afgestudeerde bachelor IT?

sandervdw

Legacy Member
Drieszz zei:
Wat verdient een pas afgestudeerde functioneel analist gemiddeld?
Of waar moet ik op mikken als pas afgestudeerde bachelor IT?

Als pas afgestudeerde zou ik niet mikken op een functie als puur analist, maar eerder iets analist/developer.
Gemiddeld startersloon 2000-2300€ + auto.

chalyken

Legacy Member
Time for a change.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Master HIR
Werkervaring (wat/hoelang) : 8j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Consultancy
Huidige functie: Business Analyst
Functiebeschrijving: (workshops / dev aansturen / testing / training / support)
Anciënniteit: 0j bij nieuwe WG
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime 40/w
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Vooral Belgie maar ook 20% travel
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel (klanten over de hele wereld weliswaar)
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ca. 2750
Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: /
GSM (eigen bijdrage)?: toestel + abo
Auto (VAA & Budget?): Audi A4
Woon-werkverkeer vergoed?: /
Tankkaart: ja, onbeperkt
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (/)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 7
Ecocheques: /
Groepsverzekering: 4% WG
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 15a20 (natuurlijk afhankelijk van of ik naar klanten moet)
Afstand woon/werk in tijd: ca. 30 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 45-50
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: ja
Stress? Beperkt (tenzij murphy toeslaat tijdens go-live)
Hoe vaak overuren te presteren? Beperkt (geleerd om dat zelf in de hand te houden)
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: ja (voor zover mogelijk)

SomeDude

Legacy Member
Manu zei:
Kan perfect hoor. De master milieu- en preventiemanagement (bijvoorbeeld, geen idee of dat de master in kwestie is) lijkt me maar 1 jaar te zijn. Dan kan je op je 21 afstuderen, ik was met mijn master economie ook 21 toen ik begon te werken.

Masters zijn voor mij (minstens) 5 jaar hogere studies. Dus tenzij je voor op je jaar zit ben je 22/23 als je afstudeerd.

Chilliewillie88

Legacy Member
SomeDude zei:
Masters zijn voor mij (minstens) 5 jaar hogere studies. Dus tenzij je voor op je jaar zit ben je 22/23 als je afstudeerd.

Dus éénjarige masters worden door SomeDude officieel niet erkend? :lol:

Pieterjan94

Legacy Member
4jaar, dus als je verjaart in september-december kan je 21 zijn wanneer je het diploma behaalt.

bosic

Legacy Member
Drieszz zei:
Wat verdient een pas afgestudeerde functioneel analist gemiddeld?
Of waar moet ik op mikken als pas afgestudeerde bachelor IT?

Vooral niet mikken op een helpdeskfunctie met de belofte dat je snel kan verder groeien. Begin gewoon hoog genoeg.

pie-jie

Legacy Member
SomeDude zei:
Masters zijn voor mij (minstens) 5 jaar hogere studies. Dus tenzij je voor op je jaar zit ben je 22/23 als je afstudeerd.

Lol. In mijnen tijd was een master handelswetenschappen te behalen in 4 jaar ..

kabouterwesley

Legacy Member
Zopas 250 euro opslag gekregen (brutto) zit nu aan 2950 in een helpdeskfunctie...

Vrijdag voor de eerste keer eens een gesprek om te kijken wat er op een ander mogelijk is want er komen herstructureringen aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan