SomeDude
Legacy Member
Gines zei:Heeft die kerel nu 10 jaar over gedaan om maar 1 diploma te halen?
Het is me geheel onduidelijk

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gines zei:Heeft die kerel nu 10 jaar over gedaan om maar 1 diploma te halen?

SomeDude zei:CV vandaag van iemand binnen gehad
Even jaartallen veranderd vanaf 0
0-2 Bachelor in de ingenieurswetenschappen (unif 1)
2-4 Bachelor in de informatica (unif 1)
4-5 Bachelor of Science in de computerwetenschappen (unif 2)
5-9 Bachelor in de informatica (unif 1)
7-10 Master in de ingenieurswetenschappen (unif 1)
I say
En nu zoekt hij na nog geen jaar blijkbaar ander werk want hij moet teveel in de file staan![]()
SomeDude zei:CV vandaag van iemand binnen gehad
Even jaartallen veranderd vanaf 0
0-2 Bachelor in de ingenieurswetenschappen (unif 1)
2-4 Bachelor in de informatica (unif 1)
4-5 Bachelor of Science in de computerwetenschappen (unif 2)
5-9 Bachelor in de informatica (unif 1)
7-10 Master in de ingenieurswetenschappen (unif 1)
I say
En nu zoekt hij na nog geen jaar blijkbaar ander werk want hij moet teveel in de file staan![]()
xTwL- zei:Hij zei ook niet dat die er was.
Dat terzijde heb ik tijdens en vooral na mijn studies mijn idee over 'een master hebben' ook enorm bijgesteld.
Tefal zei:Op een kleine 10j is dat enorm veranderd. Ik heb 10j geleden op de univ gezeten en dit jaar opnieuw.
10j geleden zat er bij de examens soms eens 1 persoon vanvoor die extra faciliteiten kreeg. Vandaag zit daar bij ieder examen minstens een 10-tal mensen met faciliteiten. 10j geleden was er eens een enkeling die meer dan 1x biste, vandaag is er een grote hoop die 6-7j over een master doet. Ik ken er meerdere die >7j over een master gedaan hebben.
Het niveau is alleszins serieus gedaald. (ofwel ben ik oud aan het worden...)
Of gedelibereerd worden voor een vak. Dat gedelibereerd worden is nu ook wel een pak minder. Men gaat sneller zeggen neem dat vak maar mee ipv ach we delibereren er u door.Gray zei:pff wtf!
Ik dacht dat dat beperkt was tot max 1 jaar, blijkbaar niet dus.
In mijn tijd bestond er nog niet zoiets als "vakken meepakken of overdragen" toen was het volledig jaar overdoen of stoppen.
Gray zei:pff wtf!
Ik dacht dat dat beperkt was tot max 1 jaar, blijkbaar niet dus.
In mijn tijd bestond er nog niet zoiets als "vakken meepakken of overdragen" toen was het volledig jaar overdoen of stoppen.
En deze video enquete bewijst het!opengrid zei:'t is waar! vandaag is alles gemakkelijk en de studenten zijn veel dommer!
Gray zei:pff wtf!
Ik dacht dat dat beperkt was tot max 1 jaar, blijkbaar niet dus.
In mijn tijd bestond er nog niet zoiets als "vakken meepakken of overdragen" toen was het volledig jaar overdoen of stoppen.
RETYPE zei:Het werk waarvoor een ing. diploma vereist was kon imo altijd door een bachelor gedaan worden. Dat hoger niveau van denken is volgens mij enkel nodig voor r&d of onderzoek of specifieke jobs, merendeel van de jobs vereisen meer people-management skils. Dus een domme ir of ing. me wat p
MrKend54l zei:Hoger niveau van denken is ook relatief. Ik ken genoeg ingenieurs die zeker en vast geen hoger niveau van denken hebben.
En ik ken er ook genoeg die een lopende encyclopedie zijn.
Ik ken er trouwens ook die technisch niet heel sterk zijn, en qua people skills ook maar floppen.
Ik merk vooral duidelijk het verschil tussen een burgerlijk en een industrieel. Bij een burgerlijk ingenieur moet je echt al heel ver gaan zoeken om echt een zwak persoon te vinden. Bij industrieel is de verdeling zowat 33%, 33% is sterk, 33% is doorsnee en 33% zit amper op het bachelor niveau.
Vanaf dat ik universiteit Antwerpen hoor weet ik meestal al genoeg.
Tefal zei:Op een kleine 10j is dat enorm veranderd. Ik heb 10j geleden op de univ gezeten en dit jaar opnieuw.
10j geleden zat er bij de examens soms eens 1 persoon vanvoor die extra faciliteiten kreeg. Vandaag zit daar bij ieder examen minstens een 10-tal mensen met faciliteiten. 10j geleden was er eens een enkeling die meer dan 1x biste, vandaag is er een grote hoop die 6-7j over een master doet. Ik ken er meerdere die >7j over een master gedaan hebben.
Het niveau is alleszins serieus gedaald. (ofwel ben ik oud aan het worden...)
Tefal zei:Op een kleine 10j is dat enorm veranderd. Ik heb 10j geleden op de univ gezeten en dit jaar opnieuw.
10j geleden zat er bij de examens soms eens 1 persoon vanvoor die extra faciliteiten kreeg. Vandaag zit daar bij ieder examen minstens een 10-tal mensen met faciliteiten. 10j geleden was er eens een enkeling die meer dan 1x biste, vandaag is er een grote hoop die 6-7j over een master doet. Ik ken er meerdere die >7j over een master gedaan hebben.
Het niveau is alleszins serieus gedaald. (ofwel ben ik oud aan het worden...)
parabellum zei:Ach, verhaal van 25 jaar geleden. Iemand die gedoctoreerd had, assistent werd, en in 2de lic les gaf aan...iemand die samen met hem aan 1e kan was begonnen.
Wat niet wil zeggen dat ik niet akkoord ben met de stelling dat het niveau gedaald is.
MrKend54l zei:Is het niet zo dat je vroeger eindeloos kon proberen omdat je het systeem van studiepunten niet had?
TreVor zei:Je kon eindeloos "proberen", maar toen moest je geslaagd zijn op je hele jaar. Er waren geen vrijstellingen per vak, later is er de vrijstelling per vak vanaf 12/20 gekomen.
Li1quid zei:Als er één ding het 'hoger' makkelijker heeft gemaakt dan is het wel de verbeterde instructieboeken en het internet.
Was vlot geslaagd op lineare algebra door het goede boek en verschillende online tutorials.
Daarna eens de cursus van m'n neef bekeken 8 jaar eerder en ben er zeker van dat ik NOOOIT was geslaagd voor dat vak.
Alles werd toen op het bord geschreven en je moest maar overpennen.
