1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71

StevenFM

Well-known member
1B_Pro_League_Logo.png

Speeldag 1

DVMO5aj.png

Ik ben geen RWDM fan voor alle duidelijkheid maar gun ze de titel 100% al weet ik ook dat het een moeilijke wordt...hoe zit het met jullie transfers?

Bij Beerschot is men wonder boven wonder toch vrij deftig bezig deze transferperiode. Kleine bloemlezing:

Nieuwe trainer, Mo Messoudi.

Zijn we kwijt:
Tom Reyners, aan Lommel.
A Konstantopoulos, aan Czestochowa Rakow. Tweede Beerschot-speler naar Polen in 6 maanden tijd :love:
Antoine Colassin, aan Charleroi.
Ewan Henderson, aan Wycombe Wanderers.
Voorts nog Davor Matijas en Welat Cagro.
Ook de huurspelers Al-Ghamdi, Al-Sahafi, Fayed, Sahabo en Redan.

Heel groot deel van het wedstrijdblad dat we zien vertrekken.

Mogen we verwelkomen:
Bas van den Eynden, van KV Mechelen.
Glenn Claes, van Lierse.
Lukas van Eenoo, van Patro Eisden.
Edisson Jordanov, van Westerlo.
Cyril Khetir, van Aubagne.
Sabri Guendouz, van Guingamp.
Keryane Mansouri, van Reims.
Emre Uzun, van Antalyaspor.
Arnold Vula, Le Mans.

Een handvol ervaren rotten met veel ervaring in 1A en/of 1B ter versterking van de centrale as op het veld. En dan een aantal jongere, talentvolle spelers uit Frankrijk/Turkije die hopelijk een voltreffer blijken te zijn.
Denk wel dat we nog een extra spits nodig hebben, als we willen meedoen voor promotie.

Vooral blij met het feit dat we reeds zoveel spelers hebben aangetrokken voor het seizoen van start is gegaan. Afgelopen jaren lag ons hoogtepunt steevast in de laatste twee weken van Augustus. Ditmaal zal onze ploeg voor 80% klaar zijn bij start van het seizoen, en we hebben daarbovenop ook nog eens een relatief gemakkelijke competitiestart.

@NemesisBE @Mixhell Gezien jullie blijkbaar Lierse-supporters zijn, of alleszins sympathie hebben voor de club, wat vinden jullie van het verlies van Claes? Is dat een verlies voor de club?
Ik heb vorig seizoen amper gevolgd, maar gaat zeker een gemis zijn. Iemand uit de geburen en volgens mij door de supporters vorig jaar verkozen tot speler van het jaar.
Die ervaring ga je missen…

Ik zie dat een mod wel Daring Brussels naar RWDM heeft aangepast, maar niet Andere naar Beerschot. Ik vermoed kwaad opzet!

Vanavond beginnen we eraan, benieuwd hoe we het ervan af gaan brengen tegen Seraing. Toch gelijk een zware opgave en serieuze graadmeter.

Patro Eisden Maasmechelen doet op hetzelfde elan voort. Sporting Lokeren ook. Weer te dom en in de val gelopen.
Aan iedereen veel succes en plezier dit seizoen.
KSC Lokeren kampioen!

De eerste van het seizoen alweer achter de kiezen, RWDM away.

Combi-regeling blijft toch iets belachelijk voor in 1B, half 1 thuis voor een potje in Brussel.

Terug
Bovenaan