Aankoopadvies 65 inch TV voor grootmoeder

Welk merk heeft ze nu en hoe ziet die afstandsbediening er uit. In mijn ervaring maakt de grootte en beeldkwaliteit voor mensen van die leeftijd niks uit, maar mag het vooral niet te moeilijk in gebruik zijn. Hier het ooit meegemaakt dat een gloednieuwe tv niet gebruikt werd omdat grootmoeder niet meer wist op welke knoppen te duwen en te beschaamd was om het te vragen.

Indien oude tv nog 2dehands te vinden is, zou ik zelfs durven opteren om daar voor te gaan.

Welk merk heeft ze nu en hoe ziet die afstandsbediening er uit. In mijn ervaring maakt de grootte en beeldkwaliteit voor mensen van die leeftijd niks uit, maar mag het vooral niet te moeilijk in gebruik zijn. Hier het ooit meegemaakt dat een gloednieuwe tv niet gebruikt werd omdat grootmoeder niet meer wist op welke knoppen te duwen en te beschaamd was om het te vragen.

Indien oude tv nog 2dehands te vinden is, zou ik zelfs durven opteren om daar voor te gaan.
Hier heb ik indertijd gewoon alles afgeplakt op de nieuwe afstandsbediening behalve de aan - uit knop en luider/stiller en post omhoog/omlaag. Ik content want niet constant meer telefoon omdat ze per ongeluk de bron hadden veranderd oid, en zij constant omdat ze die schaamte niet meer moesten overwinnen dat het alweer fout gelopen was.
't is maar een tip voor als er iemand hetzelfde probleem ooit zou meemaken :)

Waar is den tijd dat ons moeke een digicorder kreeg en ik een uur bezig was om alles uit te leggen om dan op het einde de vraag te krijgen waar ze dan de VHS cassette moet insteken om the bolt & the beautifull op te nemen.:rofl:

Je kan trouwens goedkope universele tv remotes kopen voor bejaarden. Dan moet je dat niet allemaal afplakken.

De enige grote tip die ik uit ervaring kan zeggen is dat je bij een nieuwe tv of digicorder voor een bejaarde best alles aanpast zodat de zenders op dezelfde nummer staan zoals voorheen. Als ze gewoon zijn dat VTM op 2 staat dan is het paniek als dat ineens op 1 zou staan.

Laatst bewerkt:
Kan goed zijn dat ze belt omdat ze niet weet wat te doen wanneer de TV vraagt om een update te installeren. Eigenlijk zou je al die smartbrol moeten kunnen uitzetten zodat je enkel de TV + decoder moet aanzetten en de zender veranderen. Een TV die ergens in een menu zit die ze niet gewoon zijn of op een verkeerde input staat kan de TV al onbruikbaar maken tot je langskomt om de TV op de juiste input te zetten of om een melding weg te drukken.

Neemt je oma nog programma's op? Zo niet, kun je eventueel op zoek gaan naar een tv met ci+ kaartje. Dit maakt het bedienen een stuk minder complex... Nog eenvoudiger is een soort hotel-tv. Hier kun je de volledige functionaliteit mee dichtschroeven en deze hebben meestal een vereenvoudigde afstandsbediening (ik ben niet zeker of je dit als particulier kunt kopen).

Terug
Bovenaan