Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

De bad guy is toch gestopt door een good guy with a gun? Te laat, dat wel.

De schutter heeft al meermaals gevuurd op een ex-president en een mensenleven gekost in een situatie waar er zelfs heel professionele bescherming is.
En de schutter heeft juist zijn wapen bemachtigd via zijn vader ("The good guy with a gun")

Dus hier is het eerder "The good guy with a gun enabled the bad guy by giving him easy acces to a gun"

De schutter heeft al meermaals gevuurd op een ex-president en een mensenleven gekost in een situatie waar er zelfs heel professionele bescherming is.
En de schutter heeft juist zijn wapen bemachtigd via zijn vader ("The good guy with a gun")

Dus hier is het eerder "The good guy with a gun enabled the bad guy by giving him easy acces to a gun"
... and eventually the bad guy with a gun got shot down by a probably good guy who's boss happens to be the Evil Satanic Reptilian Overlords at Washington DC.

Nee. De "good guy with a gun" gaat over burgers.

Is dat zo? Die slogan wordt in mijn beleving het vaakst gebruikt wanneer mensen pleiten voor bijvoorbeeld gewapende agenten/beveiligers in alle scholen. Of dat dan agenten van de staat zijn of beveiligers van privéfirma's lijkt me niet relevant.

Enfin, het maakt niet uit. Ik ben zelf ook niet (meer) de grootste fan van burgers te bewapenen. Eén van de dingen waarover ik in de loop der jaren van gedachte ben veranderd.

Is dat zo? Die slogan wordt in mijn beleving het vaakst gebruikt wanneer mensen pleiten voor bijvoorbeeld gewapende agenten/beveiligers in alle scholen. Of dat dan agenten van de staat zijn of beveiligers van privéfirma's lijkt me niet relevant.
Volgens mij wordt dat toch vaak gebruikt als tegenargument wanneer men de wapenwet wil verstrengen hoor, bv. wanneer men aanhaalt dat enkel getraind personeel zoals politie en bewakers bewapend moeten zijn. In de context van die scholen was de naar onze normen absurde interpretatie van die uitspraak om leerkrachten te bewapenen.

Nee, van oorsprong ging het al om een oproep tegen het afnemen van geweren van burgers, tegen het inperken van de wapenwet.
en het gaat bij die oproep ook niet om "gewapende agenten in alle scholen", maar expliciet: https://en.wikipedia.org/wiki/Arming_teachers arming teachers.

Je kunt namelijk de wapenwet verstrengen tot een zero-policy, en tegelijk alle agenten tot de tanden bewapenen. De oproep is om de wapenwet niét in te perken, dus gaat bij uitstek om burgers. Daarom dat ze ook zo vaak wordt gebruikt bij NRA-bijeenkomsten. Dat zijn burgers.

Dus het is het tegenovergestelde, en het verschil tussen privé en van de staat is niet irrelevant. Het is cruciaal en het centrale punt in het hele gun control-debat.

Dus dit voorval is absoluut niet "good guy with a gun" en kun je op die manier niet gebruiken om de inperking van de wapenwet tegen te houden. Ironisch genoeg is dit misschien eentje die de inperkers zouden kunnen recupereren, zoals Cruz de school shooting in de andere richting heeft gerecupereerd.

Benieuwd naar de hoorzittingen van Kimberly Cheatle, chef Secret Services én protegé van Biden, in het Huis vandaag. Als die zwaar door de mangel wordt gehaald en richting ontslag neigt straalt dit slecht af op Biden. Daarbij hoort ook de opvallende verzoenende taal van Trump, waarbij hij Biden de wind uit de zeilen haalt. Campagnegewijs is dit een strategisch sterke zet van het team van Trump.

Maar nogmaals: 4 maanden is nog lang.

Trump is sinds het debat publiek mild voor Biden en dat gaat hem geen windeieren leggen bij undecideds.

Dus dit voorval is absoluut niet "good guy with a gun" en kun je op die manier niet gebruiken om de inperking van de wapenwet tegen te houden. Ironisch genoeg is dit misschien eentje die de inperkers zouden kunnen recupereren, zoals Cruz de school shooting in de andere richting heeft gerecupereerd.
Ahja, als die omstaanders geweren hadden gehad, hadden ze die shooter direct omvergeknald toen ze die gezien hadden!
Ofzo.

Trump is sinds het debat publiek mild voor Biden en dat gaat hem geen windeieren leggen bij undecideds.
Vorige week postte Trump nog het volgende op Truth Social in een bericht over George Clooney: "He’s turned on Crooked Joe like the rats they both are." Lijkt me bezwaarlijk mild te noemen?

Een mss aparte vraag. (Serieuze vraag)

1* Zou jij als Trump zijnde na dit geval nog verder doen?

2* Zou je Biden zijnde gezien de shitstorm de laatste weken ook nog verder doen?
Want voor elke zot aan de democraten kant is er ook een zot aan de rep kant wat mij betreft...(En neen ik zeg niet dat dit persee een dem was.... eerder tegenhanger)

Was 1 van men eerste gedachten, iets dat ik zo had van how joh ..fuck this shit. En dan mag die man nog rechtstaan en gebruik maken van de situatie..nadien moet dat besef toch ook ergens komen van...hmm dit was close..en ben er ook al 77/78..

Soit gewoon terloops tussendoor..

Een mss aparte vraag. (Serieuze vraag)

1* Zou jij als Trump zijnde na dit geval nog verder doen?

2* Zou je Biden zijnde gezien de shitstorm de laatste weken ook nog verder doen?
Want voor elke zot aan de democraten kant is er ook een zot aan de rep kant wat mij betreft...(En neen ik zeg niet dat dit persee een dem was.... eerder tegenhanger)

Was 1 van men eerste gedachten, iets dat ik zo had van how joh ..fuck this shit. En dan mag die man nog rechtstaan en gebruik maken van de situatie..nadien moet dat besef toch ook ergens komen van...hmm dit was close..en ben er ook al 77/78..

Soit gewoon terloops tussendoor..

Als je Trump zou zijn, is dat dan met je eigen ego/moraliteit of de zijne? Met het vermogen om in grammaticaal correcte volzinnen te spreken, of met een Trumpesk taalgebruik?

Als je Biden zou zijn, is dat dan met je eigen mentale en fysieke faculteiten nog in goede gezondheid, cogent in je redeneervermogen en uitspraken (wat Biden in zijn jongere jaren vaak al niet was), of met die van de bejaarde Biden waar intussen toch al meer en meer twijfel over begint te komen?

Beide mannen hebben het stevig verhoogd risico op moordaanslagen impliciet aanvaard door de posities die ze innemen, hoort bij de positie jammer maar helaas.

Dit overleven is voor Trump qua imago een godsent, ik zie niet in waarom het hem zou moeten aanzetten tot opgeven.
Biden vertoont helaas ook duidelijk geen tekenen van te willen aftreden, dus ik zie niet in waarom dit incident daar veel aan zou veranderen.

Face it, je kan je de vraag stellen wat jij in die mannen hun positie zou doen, maar die zijn daar sowieso al geraakt door een véél groter ego dan gemiddeld, over lijken gaan van tegenstanders indien nodig... héél moeilijk om jezelf in die positie in te leven. Een rationeel mens zou zich heden ten dage zelfs afvragen waarom we als mensheid in deze moderne tijden nog zoveel macht in één leidersfiguur blijven concentreren.

Good guy with gun, bad guy with gun. Er was daar volgens getuigenissen ne (gewapende) flik op het dak geklommen die em zonder de dader neer te schieten terug afgebold is omdat de dader een wapen op hem richtte. Da's toch pijnlijk :x

Dat filmpke van die vrouwelijke secret service agent die niet eens weet hoe ze haar pistool terug in haar holdster moet krijgen, tis echt komisch. En die andere vrouwelijke agent dan dat in dat groepje beren van venten gaat staan om "Trump af te schermen" maar wel een kop kleiner is dan Trump en continue bezig is om haar Secret Service zonnebril op te houden want het lukt maar niet. Alle woke-propaganda video's om 30% vrouwen aan te moeten stellen bij de secret service komen terug aan bod nu.

Dat filmpke van die vrouwelijke secret service agent die niet eens weet hoe ze haar pistool terug in haar holdster moet krijgen, tis echt komisch. En die andere vrouwelijke agent dan dat in dat groepje beren van venten gaat staan om "Trump af te schermen" maar wel een kop kleiner is dan Trump en continue bezig is om haar Secret Service zonnebril op te houden want het lukt maar niet. Alle woke-propaganda video's om 30% vrouwen aan te moeten stellen bij de secret service komen terug aan bod nu.
Ik moest ook even denken aan een spionagekomedie met Melissa McCarthy.

Nu vervalt de zaak over geheime documenten bij Mar a Lago. Weer chance voor Trump.
Vergeet niet dat Biden werd gexcuseerd voor documenten die hij als vice president of senator absoluut niet kon hebben.. omwille van niet in staat om voor een jury te staan..make it sense.
Iets wat mij nota Bene altijd gestoord heeft . Ben een anti hypocriet man 🙃🫠
Dus neen is wat mij betreft geen chance.

Laatst bewerkt:
Allemaal pijnlijke missers die serieus wat vragen doen boven komen. Niet alleen over de competenties van de personen die voor de beveiliging van Trump moesten instaan maar ook over hoe ze presteren onder stress. Daar bovenop nog de vraag hoe zo'n eenvoudige aanslag überhaupt is kunnen gebeuren. Ik denk dat ze in pakweg Rusland en China wel eens de wenkbrauwen zullen fronsen bij al die incompetentie. En dan nog het geval van de politieagent die bij het zien van het vuurwapen zich terugtrok...

Hmja...vind dat wel erg dat die nu geviseerd wordt. Training en realiteit is alles behalve gelijk.
Ervaring kunde niet op doen in training.
Is dus wat mij betreft cheap shot.

Allemaal pijnlijke missers die serieus wat vragen doen boven komen. Niet alleen over de competenties van de personen die voor de beveiliging van Trump moesten instaan maar ook over hoe ze presteren onder stress. Daar bovenop nog de vraag hoe zo'n eenvoudige aanslag überhaupt is kunnen gebeuren. Ik denk dat ze in pakweg Rusland en China wel eens de wenkbrauwen zullen fronsen bij al die incompetentie. En dan nog het geval van de politieagent die bij het zien van het vuurwapen zich terugtrok...
Politieagent dat niet eerst via Walky Talky de collega’s kon inlichten over een verdachte op het dak. Hij zou die rifle gericht hebben naar die agent en dan snap ik wel dat ge met u pistooltje niet vanop 20 meter het duel aangaat. Maar ge ga mij niet zeggen dat 3 seconden na die agent zich verschool de schoten op Trump gelost werden, voor zoiets moet ge toch wel ff tijd nemen alweer tijd dat niet gebruikt werd om Teump weg te halen. Bovendien hadden de snipers op het dak achter Trump mogelijks hem al in de gaten want enkele seconden later was hij al doodgeschoten. Maar het blijkt dat die pas mogen schieten vanaf de schutter zelf schoten gelost heeft omdat men zeker moet zijn dat het om een geweer gaat, wat ze dus ook niet zeker wisten mogelijks, dan nog zou die schutter op 1 seconde eruit moeten liggen. Als Trump zijn daad bij woord voegt (fiasco’s mensen ontslaan) moeten hier koppen rollen zodra hij president is weliswaar. Hopelijk al sneller.

De kunstcriticus van The Guardian laat zijn licht schijnen op de foto van een triomferende Trump, enorm goed geschreven:
https://www.theguardian.com/artandd...ooting-image-assassination-attempt-art-critic
Inderdaad, haast bewonderend en lyrisch.

Look at the blood. It’s real blood caused by a real bullet that shaved a real man’s ear. That man really raises his fist in defiance in a mystically patriotic instant myth of resurrection.

To say this is the image that may win Trump re-election may be the least of it. Surely what this picture tells us is what a second Trump presidency will be like. Bonds of blood between leader and people, sacrificial imagery – none of it fits into the calm, dull routines of stable democracies. An electoral campaign that begins with such an image of extremes is one that’s headed into uncharted, frightening places.

Maar toch: ik ben benieuwd wat hiervan overblijft in november dit jaar. Er staat nog zoveel te gebeuren.

Terug
Bovenaan