Rustig aan, ik nuanceer gewoon. Je mag dat mierenneuken vinden maar dat zegt misschien meer over hoe zwart-wit jij hier in staat dan over mijn post. Lees even op wat ik juist reageer misschien voor je in een kramp schiet?
De quotes die Vulture aanhaalt lijken me eerder van de klassieke Facebook-warriors te komen dan van het doelpubliek (de fanbase om het zo te zeggen) van Vandergunst, meer zeg ik niet. Zoals Vulture aanhaalt, de laag van de bevolking die denkt dat facebook-comments de manier zijn om hun expertenkennis over eender welk nieuwsbericht te etaleren.
Overigens, zijn (Vandergunst) laatste eigen post met zijn
Acid-facebookprofiel is van 2021, en de generatie die zijn doelpubliek vormt, is zowat verdwenen van Facebook. Ook in de comments op zijn youtube-kanaal, of zijn instagram pagina is niet snel iets terug te vinden in het genre van wat Vulture post. Daar wordt de open brief van de moeder nergens genoemd.
Geen idee wat jij dan denkt te concluderen uit facebook-comments op posts van
kranten en andere media op facebook

Het zijn bij mijn weten de media zelf die kiezen wat ze wel en niet publiceren en hoe ze het verwoorden. Het zou ook kunnen dat populair geschreven posts op sociale media, populistische en platte comments aantrekken, zoals Vulture aanhaalt over eender welk onderwerp. Zoals je ongetwijfeld weet, hoe meer interactie, hoe hoger in het algoritme en hoe meer clicks. Maar waarom zou het ooit ook maar gaan over de verantwoordelijkheid van de pers, als vierde macht in plaats van louter geldmachine (met clicks likes en ads)? Het mag ook gaan over hoe de rioolmedia mee dat populistisch en polariserend klimaat creëren, in dit geval maar ook in vele andere. Veel makkelijker om heel zwart-wit alles in de richting van Vandergunst te duwen, niet?