Wanneer dan wel?En soms ligt te hoog...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer dan wel?En soms ligt te hoog...
Je vergeet een belangrijk item te vermelden.Dus we gaan ambtenaren hun gemaakte kosten niet vergoeden onder het mom van klimaatambities?
Terwijl we de onkosten nu al niet volledig terugbetalen.
Edit:
Ik denk niet dat je volledig mee bent met de km-vergoeding voor ambtenaren.
Ambtenaar x krijgt opdracht om met auto 100km te rijden, ambtenaar moet zijn eigen wagen en zelfbetaalde benzine gebruiken, werkgever betaalt de onkosten terug met een forfait per km die eigenlijk te laag ligt.
Is het normaal dat die regels anders zijn bij ik zeg maar iets, werken bij stad Gent, werken bij OCMW Gent , werken bij VDAB Gent.Je vergeet een belangrijk item te vermelden.
Indien binnen de 25km rond de woning -> geen vergoeding
Indien binnen de 25km rond de werkplaats -> geen vergoeding
Indien op weg tussen woon en werk -> geen vergoeding
Indien voorbij het werk -> vergoeding voor het stuk van het werk naar de locatie en terug. De afstand werk naar thuis -> eigen zakken.
Dat is de algemene regel voor de vermelde vergoeding.
Ik dacht dat ik ook had opgevangen dat ze aan het kijken waren om naast die regels ook de woon-werk in reductie te brengen van de dagverplaatsing. Maar niet 100% zeker.
Ja.Is het normaal dat die regels anders zijn bij ik zeg maar iets, werken bij stad Gent, werken bij OCMW Gent , werken bij VDAB Gent.
Is het niet eerder omgekeerd?Ja.
Dit waren de standaard regels bij de federale overheid. Kan vb zijn dat Financiën, justitie, parastatalen,... hiervan afwijkt/afwijken
Meestal des te groter de entiteit, des te groter de invloed van de vakbonden en des te interessanter de voorwaarden. Maar geen garantie
Ik meende altijd te hebben begrepen dat die enkel konden worden toegekend indien men geen gebruik kon maken van een bedrijfsrestaurant?Bijvoorbeeld: FAVV geeft maaltijdcheques. Justitie niet.
Nee, er mag een bedrijfsrestaurant zijn. Maar de maaltijden in het bedrijfsrestaurant mogen dan wel niet gratis zijnIk meende altijd te hebben begrepen dat die enkel konden worden toegekend indien men geen gebruik kon maken van een bedrijfsrestaurant?
. (minstens aan kostprijs verkocht)
.Eindelijk eens wat zeer concrete voorbeelden hoe een typische werkdag/week eruit ziet als zorgkundige, ik heb echter nog wat vragen:
- wat zijn volgens jullie de grootste problemen en hoe zouden die bijgestuurd kunnen worden, als ik bovenstaande lees is effectief beschikbare werktijd het grootste pijnpunt - dus meer personeel. Heeft men ooit overwogen om extra niet verzorgend personeel aan te werven om bepaalde taken over te nemen om zo het zorgpersoneel te ontlasten of is dat niet haalbaar in de praktijk?
- zijn er grote verschillen tussen privé en openbare sector, welke zou jouw voorkeur dragen op basis van jullie ervaringen? Is het doel van winst maken in de privé sector sterk merkbaar of eerder beperkt?
- hebben jullie veel last van uitstroom naar andere werkgevers en welke zijn dit dan
- zijn er grote verschillen tussen werken in bvb. een RVT of een ziekenhuis?
- Jullie werken beiden 40h/week - hoeveel ADV dagen worden daaraan gekoppeld, basis 38h of minder?
- diegenen die ik ken hebben na X aantal jaar recht op extra verlofdagen (ik dacht zelfs 36 op einde loopbaan), geld dat voor jullie ook en hoe werkt die regeling precies?
Verder had ik graag ook eens een beeld gehad van een loonpakket van een verpleegkundige, ik heb net even snel de IFIC simulatie geopend en kon terugvinden:
- Bachelor verpleegkunde / verpleegkundige ziekenhuis / IFIC code 6170: Na 15 jaar ervaring 4080.45 € bruto per maand - welke aanvullende zaken zijn gangbaar en zijn daar verschillen met het statuut van zorgkundige. Welke invloed heeft werken in het weekend op het bruto/netto loon?
. Werken in het weekend heeft een grote invloed op je bruto/netto loon, daar je makkelijk tussen de €200 en €300 minder kan verdienen (krijgen een toeslag van 11% omdat we in het weekend werken).Haha nope. We kunnen een warme maaltijd verkrijgen (dagmenu of spaghetti) of slaatjes. 2.5 euro kost dit.Ik vermoed dat cipiers gratis kunnen eten in het gevang.
@DogFacedGod idem voor opvoeders trouwens, we hadden geen pauze tijdens onze shift, verplicht mee te eten "wat de pot schaft" wegens voorbeeldfunctie en elke maand werden de maaltijden verrekend op de loonfiche.Haha nope. We kunnen een warme maaltijd verkrijgen (dagmenu of spaghetti) of slaatjes. 2.5 euro kost dit.
Aangezien we aan democratische prijzen een maaltijd kunnen nuttigen is dit de reden (of 1 van de vele redenen) dat we geen maaltijdcheques krijgen.
Haha nope. We kunnen een warme maaltijd verkrijgen (dagmenu of spaghetti) of slaatjes. 2.5 euro kost dit.
Aangezien we aan democratische prijzen een maaltijd kunnen nuttigen is dit de reden (of 1 van de vele redenen) dat we geen maaltijdcheques krijgen.

Dat vind ik wel er over eigenlijk. Is dat legaal?@DogFacedGod idem voor opvoeders trouwens, we hadden geen pauze tijdens onze shift, verplicht mee te eten "wat de pot schaft" wegens voorbeeldfunctie en elke maand werden de maaltijden verrekend op de loonfiche.
Dat is effectief een regel, je mag geen MC's geven als je goedkoop eten aanbiedt aan je werkgevers.Een spaghetti in de gevangenis van 2,5€ zal waarschijnlijk niet eens 2,5euro kosten aan ingrediënten. Dus dat is perfect combineerbaar met maaltijdcheques.
De reden dat men geen MC's uitdeelt is gewoon "budget".![]()
Ben je daar zeker van? Bij ons kost de dagmenu 3,5€ en krijgen de mensen gewoon MC’s.Dat is effectief een regel, je mag geen MC's geven als je goedkoop eten aanbiedt aan je werkgevers.
En 2,5 euro is vér onder de marktprijs.
Trouwens er komen wel wat meer kosten bij eten kijken dan enkel ingredienten.
Blijkbaar is er een beetje een grijze zone als je zou kunnen bewijzen dat je met 3,5 euro winst maakt.Ben je daar zeker van? Bij ons kost de dagmenu 3,5€ en krijgen de mensen gewoon MC’s.
Ben je daar zeker van? Bij ons kost de dagmenu 3,5€ en krijgen de mensen gewoon MC’s.
Nee, je mag met MC, cash of bankkaart betalen.Blijkbaar is er een beetje een grijze zone als je zou kunnen bewijzen dat je met 3,5 euro winst maakt.
Of moet je dat dagmenu verplicht met MC's betalen? Dan mag het.
Blijkbaar is er een beetje een grijze zone als je zou kunnen bewijzen dat je met 3,5 euro winst maakt.
Of moet je dat dagmenu verplicht met MC's betalen? Dan mag het.

Lekker. Elke dag spaghettiDenk je echt dat zo'n spaghetti uit een grootkeuken 3,5 euro aan ingrediënten kost?
Zou me niet verbazen moest men dat kunnen maken aan 1,5-2 euro.

bij ons kosten ze 3€, zijn ze na 2 dagen uitverkocht (automaten 1 à 2x in de week worden bijgevuld), en géén MC's.Ben je daar zeker van? Bij ons kost de dagmenu 3,5€ en krijgen de mensen gewoon MC’s.
het aanbod is bij ons dan nog eens zo slecht dat het vaak hierop neer komtLekker. Elke dag spaghetti![]()