Ik ook, want die is op geen van de filmpjes te zien, en ik zag ook geen beelden waar hun aanwezigheid voor onrust zorgde. Er zal wel een spandoek geweest zijn, maar ook benieuwd wat erop stond

Dat is echt wel de vraag hier, in het verhaal waar TGV burgemeester Close beschuldigt dat de politie anti-rechts gegebriefed wordt. Worden rechtse politici gewoon geweerd zonder reden, op basis van hun boodschap? Of was er objectieve reden genoeg om ze fysiek af te zonderen?
Het is logisch he, als je als burgemeester betogingen van links toelaat en van rechts niet, dat men Close van zoiets gaat verdenken, en dat ook rechts in andere betogingen gaat proberen mee te stappen. Ze werden hier echt door een menselijk cordon in een hoekje geduwd, en TVG wou zich tussen 2 agenten murwen, om zijn recht op betogen af te dwingen. Hij drijft dit op de spits om dit aan te kaarten uiteraard, 1 agent is er vol ingetrapt, en TVG kreeg wat hij zocht: aandacht om deze ethische kwestie aan te kaarten. Politiek zeer well played natuurlijk.
Dat je met een Anderlecht sjaaltje niet door Brugge mag gaan voetbal liedjes zingen snap ik wel, en dan houdt men je ook fysiek tegen als niet wil luisteren. Met een rechtse partijkaart door Brussel willen lopen is niet hetzelfde. Dan moet het al heel fout zijn wat je die dag roept, of wat er die dag op je spandoek staat, voor men je fysiek mag tegenhouden vind ik. Dus daar ben ik wel benieuwd naar, wat ze vandaag deden. Want ik vertrouw links geen haar meer dan rechts op politiek vlak, en Brussel is een politieke ijsschots die al zo ver is afgedreven dat niets me daar nog verbaast.