Agent geeft Van Grieken vuistslag om spandoek

Ten gevolge het filmpje vind ik dat er toch een beetje nuance is. De Inspecteur krijgt het bevel van zijn commissaris om het spandoek in beslag te nemen met duw en getrek tot gevolg.

Net voor hij de slag uitdeelt duwt Tom Van Grieken hem met één van zijn handen terug, terwijl hij niet meer naar hem keek, maar naar andere Vlaams Belang leden, met als gevolg dat hij reageert, aangezien hij een stamp krijgt van TVG zonder dat hij zich op hem concentreert.Voor mij is dat een simpele "actie-reactie".

Mocht TVG hem niet geduwd hebben, dan had de Inspecteur ook niet fysiek terug gereageerd.

En ik wist niet dat met een open vlakke hand gelijk stond aan een vuistslag. Toch nog een klein verschil naar mijn mening.
Nu ik het filmpje heb gezien denk ik: die politieagent is volledig in zijn recht en van Grieken komt er nog goed vanaf. Kunt wel wat erger voorhebben dat een kletske wanneer ge de politie begint te duwen.

Ik heb Tom toch wel andere slagen zien uitdelen in mijn tijd.

Of het een cadeau is voor het VB vind ik zoals eerder gezegd cliché maar het zal hun imago zeker niet schaden: "linksfascistische stoottroepen van Close gaan op de vuist met onschuldige VB'ers."

In het filmpje hoor je een agent zeggen dat hij mee mag doen zonder flyers en in het interview beweert TVG dat hij zelfs zonder flyers niet mocht meedoen. Daarnaast wouden de vakbonden hun helemaal erbij hebben wegens provocatie.

Ik wil de "slag" niet goedpraten, want daar zal wel onderzoek naar gedaan worden of dit al dan niet terecht was, maar TVG zijn manier van dit weer te misbruiken is toch weer echt walgelijk. Helaas werkt dat wel bij die aanhang.

Ik heb Tom toch wel andere slagen zien uitdelen in mijn tijd.

Of het een cadeau is voor het VB vind ik zoals eerder gezegd cliché maar het zal hun imago zeker niet schaden: "linksfascistische stoottroepen van Close gaan op de vuist met onschuldige VB'ers."
Hier wordt een dag over gepraat en dan naar het volgende. Agent lijkt me in fout , weet ook niet waarom VB niet mag deelnemen aan de betoging. TVG wat opgefokt dat wel , ligt mss aan de hitte ook ;) anyway dit is geen superbelangrijk nieuws .

Tom "als ge mijn spandoek afpakt flip ik altijd" Van Grieken dus.

Agent moet niet slaan.
Van Grieken moet niet roepen en duwen en trekken tegenover een agent.

Bij deze mag dat voor mij afgerond worden, aub, anders krijgt die mens nog meer aandacht voor zoiets banaals.
Ik ben ook erg benieuwd naar wat er op hun spandoek stond. Ongetwijfeld een eenmakende boodschap die zeker niet polariseert of voor onrust zou zorgen op de betoging :sarcastic:

Tom "als ge mijn spandoek afpakt flip ik altijd" Van Grieken dus.

Agent moet niet slaan.
Van Grieken moet niet roepen en duwen en trekken tegenover een agent.

Bij deze mag dat voor mij afgerond worden, aub, anders krijgt die mens nog meer aandacht voor zoiets banaals.
Ik ben ook erg benieuwd naar wat er op hun spandoek stond. Ongetwijfeld een eenmakende boodschap die zeker niet polariseert of voor onrust zou zorgen op de betoging :sarcastic:
"Een hart voor de zorg"

Wat is me dit voor een discussie.

Van Grieken grijpt de beide armen van de politieagent vast en verhindert hem zo het spandoek in beslag te nemen.
Na wat getrek maakt de agent zich los, en geen 5 seconden erna duwt Van Grieken hem tegen de borst met een halve slag/duw, waarop de agent direct reageert met een slag/bitchslap.

In de USA was Van Grieken al in de grond getaserd, en indien hij zwart was had hij een paar kogels in de knie.

Het was in dit geval natuurlijk een doelbewuste poging van Van Grieken om beeldmateriaal te verzamelen 'wij de rebellen tegen 'het systeem' ', en de agent had hier dus uitzonderlijk beter niets gedaan.

Daar zijn we hier (in complete tegenstelling tot de USA) wel met de slinger veel te ver naar de andere kant geslaan, waarbij een agent zelfs niet meer fysiek mag reageren ook al wordt er fysiek (licht) geweld gebruikt tegen hem.

Laatst bewerkt:
Wie smult hiervan: HLN, Facebook en hun gepeupel die al met pek en veren klaarstaan. Een ingezoomde foto van de agent met daaronder in rode letters: kutflik. Ik weet niet wat je daaraan hebt, maar het is toch vrij triestig als dat je leven beheerst. 1 van de tig voorbeelden gemaakt door iemand die perfect eens in "helden van het internet" kan fungeren. Een tearoom-uitbater uit Middelkerke. Echt triestig. Ik ga er alvast geen dame blanche eten deze zomer :unsure:

Edit: dieptriest word ik van zo'n mensen in onze maatschappij.

De commentaren liegen er idd niet om, social media staat in rep en roer lijkt het wel. Wederom triestig en beangstigend:
"Welke held wilt de naam en het adres van deze agent eens publiekelijk maken ??? aangezien dit ook tuig is"

"Meneer van Grieken .....JIJ heb al maanden staan preken ....stop geweld tegen onze flikken ( geen andere benamingen voor ) en nu krijg je zelf tegen u tanden .....ga er nu eindelijk een lichtje branden bij jou of wa ....??????.. je heb zelf ondervonden wie het KRAPUUL is .......DE FLIKKEN man"

Foto van de agent in kwestie met daarbij de tekst "Ik ben een fiere collabo" en daaronder o.a. volgende commentaar:
"Wat ne rotzak van die kut agent van onze voorzitter blijft ge af met uw linkse poten"

Ja, laat het VB de verkiezingen winnen en regeren. De mensen die daarvoor stemmen, omdat ze tegen de hedendaagse veranderingen zijn, gaan nogal een verandering zien. Ze gaan zich vogelvrij voelen om (op internet of IRL?) mensen te beschimpen, belachelijk te maken, uit te schelden, ... ("vrije meningsuiting, weetjewel"). En ondertussen wordt de Vlaming steenrijk dankzij het sluiten van de grenzen en de onafhankelijkheid. Dat gaan leuke tijden worden.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook erg benieuwd naar wat er op hun spandoek stond.
Ik ook, want die is op geen van de filmpjes te zien, en ik zag ook geen beelden waar hun aanwezigheid voor onrust zorgde. Er zal wel een spandoek geweest zijn, maar ook benieuwd wat erop stond :)
Dat is echt wel de vraag hier, in het verhaal waar TGV burgemeester Close beschuldigt dat de politie anti-rechts gegebriefed wordt. Worden rechtse politici gewoon geweerd zonder reden, op basis van hun boodschap? Of was er objectieve reden genoeg om ze fysiek af te zonderen?

Het is logisch he, als je als burgemeester betogingen van links toelaat en van rechts niet, dat men Close van zoiets gaat verdenken, en dat ook rechts in andere betogingen gaat proberen mee te stappen. Ze werden hier echt door een menselijk cordon in een hoekje geduwd, en TVG wou zich tussen 2 agenten murwen, om zijn recht op betogen af te dwingen. Hij drijft dit op de spits om dit aan te kaarten uiteraard, 1 agent is er vol ingetrapt, en TVG kreeg wat hij zocht: aandacht om deze ethische kwestie aan te kaarten. Politiek zeer well played natuurlijk.

Dat je met een Anderlecht sjaaltje niet door Brugge mag gaan voetbal liedjes zingen snap ik wel, en dan houdt men je ook fysiek tegen als niet wil luisteren. Met een rechtse partijkaart door Brussel willen lopen is niet hetzelfde. Dan moet het al heel fout zijn wat je die dag roept, of wat er die dag op je spandoek staat, voor men je fysiek mag tegenhouden vind ik. Dus daar ben ik wel benieuwd naar, wat ze vandaag deden. Want ik vertrouw links geen haar meer dan rechts op politiek vlak, en Brussel is een politieke ijsschots die al zo ver is afgedreven dat niets me daar nog verbaast.

Ik ook, want die is op geen van de filmpjes te zien, en ik zag ook geen beelden waar hun aanwezigheid voor onrust zorgde. Er zal wel een spandoek geweest zijn, maar ook benieuwd wat erop stond :)
Dat is echt wel de vraag hier, in het verhaal waar TGV burgemeester Close beschuldigt dat de politie anti-rechts gegebriefed wordt. Worden rechtse politici gewoon geweerd zonder reden, op basis van hun boodschap? Of was er objectieve reden genoeg om ze fysiek af te zonderen?

Het is logisch he, als je als burgemeester betogingen van links toelaat en van rechts niet, dat men Close van zoiets gaat verdenken, en dat ook rechts in andere betogingen gaat proberen mee te stappen. Ze werden hier echt door een menselijk cordon in een hoekje geduwd, en TVG wou zich tussen 2 agenten murwen, om zijn recht op betogen af te dwingen. Hij drijft dit op de spits om dit aan te kaarten uiteraard, 1 agent is er vol ingetrapt, en TVG kreeg wat hij zocht: aandacht om deze ethische kwestie aan te kaarten. Politiek zeer well played natuurlijk.

Dat je met een Anderlecht sjaaltje niet door Brugge mag gaan voetbal liedjes zingen snap ik wel, en dan houdt men je ook fysiek tegen als niet wil luisteren. Met een rechtse partijkaart door Brussel willen lopen is niet hetzelfde. Dan moet het al heel fout zijn wat je die dag roept, of wat er die dag op je spandoek staat, voor men je fysiek mag tegenhouden vind ik. Dus daar ben ik wel benieuwd naar, wat ze vandaag deden. Want ik vertrouw links geen haar meer dan rechts op politiek vlak, en Brussel is een politieke ijsschots die al zo ver is afgedreven dat niets me daar nog verbaast.
Op zn facebook staat hij met posters als "hart voor de zorg" en "zorg voor de zorg" , niet echt opruiende teksten dus , aan de boodschap op de slogan ligt het dus alvast niet .

Ten gevolge het filmpje vind ik dat er toch een beetje nuance is. De Inspecteur krijgt het bevel van zijn commissaris om het spandoek in beslag te nemen met duw en getrek tot gevolg.

Net voor hij de slag uitdeelt duwt Tom Van Grieken hem met één van zijn handen terug, terwijl hij niet meer naar hem keek, maar naar andere Vlaams Belang leden, met als gevolg dat hij reageert, aangezien hij een stamp krijgt van TVG zonder dat hij zich op hem concentreert.Voor mij is dat een simpele "actie-reactie".

Mocht TVG hem niet geduwd hebben, dan had de Inspecteur ook niet fysiek terug gereageerd.

En ik wist niet dat met een open vlakke hand gelijk stond aan een vuistslag. Toch nog een klein verschil naar mijn mening.
Maar omdat dit net "Van Grieken" is, vind ik die actie van die agent nog altijd niet erg slim.
Die agent moet toch ook weten dat de kans dat ze dit gefilmd hebben 100% is en dat dit DE voorzitter is van het VB? :support:

Dat is gewoon 'positieve en gratis' reclame voor het VB. Een agent die de voorzitter een flauwe mep geeft is toch de natte droom van het VB? Ze hadden niets liever dat dit zou gebeuren. De politie is toch gewoon in de 'provocatie' val getrapt?

De commentaren liegen er idd niet om, social media staat in rep en roer lijkt het wel. Wederom triestig en beangstigend:
"Welke held wilt de naam en het adres van deze agent eens publiekelijk maken ??? aangezien dit ook tuig is"

"Meneer van Grieken .....JIJ heb al maanden staan preken ....stop geweld tegen onze flikken ( geen andere benamingen voor ) en nu krijg je zelf tegen u tanden .....ga er nu eindelijk een lichtje branden bij jou of wa ....??????.. je heb zelf ondervonden wie het KRAPUUL is .......DE FLIKKEN man"

Foto van de agent in kwestie met daarbij de tekst "Ik ben een fiere collabo" en daaronder o.a. volgende commentaar:
"Wat ne rotzak van die kut agent van onze voorzitter blijft ge af met uw linkse poten"

Ja, laat het VB de verkiezingen winnen en regeren. De mensen die daarvoor stemmen, omdat ze tegen de hedendaagse veranderingen zijn, gaan nogal een verandering zien. Ze gaan zich vogelvrij voelen om (op internet of IRL?) mensen te beschimpen, belachelijk te maken, uit te schelden, ... ("vrije meningsuiting, weetjewel"). En ondertussen wordt de Vlaming steenrijk dankzij het sluiten van de grenzen en de onafhankelijkheid. Dat gaan leuke tijden worden.

Inderdaad triestig maar dit was te verwachten he. Wat had die agent anders verwacht? :frown:

Maar omdat dit net "Van Grieken" is, vind ik die actie van die agent nog altijd niet erg slim.
Die agent moet toch ook weten dat de kans dat ze dit gefilmd hebben 100% is en dat dit DE voorzitter is van het VB? :support:

Dat is gewoon 'positieve en gratis' reclame voor het VB. Een agent die de voorzitter een flauwe mep geeft is toch de natte droom van het VB? Ze hadden niets liever dat dit zou gebeuren. De politie is toch gewoon in de 'provocatie' val getrapt?
zou die Agent dat echt geweten hebben ? Tis wel een Franstalige .

zou die Agent dat echt geweten hebben ? Tis wel een Franstalige .
Ik vrees van niet. Eerlijkheidshalve als agent zou je toch uw politiekers moeten kennen. (part of the job)
Maar inderdaad bij de Walen leeft dat waarschijnlijk iets minder en dan krijg je dit dus. :frown:

Ik blijf dit een foute en kinderachtige reactie van die flik. Ofwel arresteer je ofwel kalmeer je maar die reactie is gewoon onprofessioneel. En hij mag blij zijn dat bende mietjes zijn anders had die flik nog paar echte motten gevangen en was de eerste te klagen van agressie tegen de politie.

En wie is de eerste om de agent naar de nek te grijpen?

Maar het scenario van Van Grieken had waar kunnen zijn, daar ging het hem om :sarcastic: ...

Uiteraard komt de aap altijd uit de mouw bij dit soort zaken en zoals gewoonlijk heeft het VB de feiten weer verdraaid om medelijden van het volk te krijgen, ik vraag me af of hij zo'n gedrag zou vertonen zonder parlementaire onschendbaarheid, ik heb er al voor minder in de combi zien vliegen.

Maar het scenario van Van Grieken had waar kunnen zijn, daar ging het hem om :sarcastic: ...
Een hele thread verontwaardiging en discussie over "politicus provoceert agent en wilt scoren met geknipt filmpje".

Volg ons op Telegram voor het échte nieuws!

De grootste partij van Vlaanderen dames en heren, allemaal samen de afgrond in.

Een hele thread verontwaardiging en discussie over "politicus provoceert agent en wilt scoren met geknipt filmpje".

De grootste partij van Vlaanderen dames en heren, allemaal samen de afgrond in.

Maar het is een tactiek die werkt, zeker in deze tijden van snelle en korte info op social media, een massa mensen hebben sowieso al gezien dat Van Grieken een slag in het gezicht kreeg maar het vervolg van dit verhaal gaat vaak veel minder rond dus "wint" Van Grieken toch nog.

De verontwaardiging gaan natuurlijk hand in hand met het weinige vertrouwen in de klassieke partijen maar je stem veranderen naar een partij die op deze manier wil scoren, zal ik nooit begrijpen.

De verontwaardiging gaan natuurlijk hand in hand met het weinige vertrouwen in de klassieke partijen maar je stem veranderen naar een partij die op deze manier wil scoren, zal ik nooit begrijpen.
Ik begrijp ook niet dat men "verslaggeving" van eender welke politieke partij gewoon gelooft zonder slag of stoot. Ik zie het verschil niet met die partijkrantjes of het verkiezingsdrukwerk.

Terug
Bovenaan