Algemene fora

Die thread werd gesloten omdat de invulling ervan niet in zwam paste - ook niet na eerdere bijsturing van een mod. Zwam is voor absurde humor en parodieën. De memes die daar werden gepost, vielen daar niet onder. Daar zijn wellicht wel andere praatgroepen en websites voor.

Die thread werd gesloten omdat de invulling ervan niet in zwam paste - ook niet na eerdere bijsturing van een mod. Zwam is voor absurde humor en parodieën. De memes die daar werden gepost, vielen daar niet onder. Daar zijn wellicht wel andere praatgroepen en websites voor.
Again, ik ben niet mee met jullie visie hierop. We zaten nog maar aan page 2,en het werd al afgevoerd, en ertussen werd er al gezwamd. Door biden leden als mods ;)

Omdat ze niet absurd waren en gewoon politieke uitlachmemes zoals je ze op 4chan vindt. Die weg willen we niet op.
Ok fair enough, maar wat er in de praktijk gewoon gebeurt is dat er iets gebeurd is, en iemand kan dan in eender welk onderdeel van algemeen (of ergens anders) een losse meme droppen die neig aansluit bij een actueel nieuwsfeitje (en daar hopen smileys op krijgt)

Maar ze verzamelen in 1 draad, neen, dat wordt dan te generiek... Begrijpen wie begrijpen kan... Of is het een bepaalde branding die jullie willen hebben op dit forum, of bepaalde content?

Omdat ze niet absurd waren en gewoon politieke uitlachmemes zoals je ze op 4chan vindt. Die weg willen we niet op.
Misschien eens een hele reeks bijkomende regeltjes opstellen dan voor Zwam, zoals voor de rest van het forum, waarvan enkele de moderators ze begrijpen?
Wat denk je?

Misschien eens een hele reeks bijkomende regeltjes opstellen dan voor Zwam, zoals voor de rest van het forum, waarvan enkele de moderators ze begrijpen?
Wat denk je?
Ik weet dat dit een lounge/zwam reactie is, maar als ik ze daar post wordt ze toch verwijderd, maar here goes:

4chan has left the chat*

Kan er een mod wat duiding zetten bij de beginpost van deze thread.

De reactie was op dat mensen met een laag loon te weinig pushen om een hoger loon te ontvangen maar gezien het gebrek aan context gaat het weeral over de gekende "maar je moet het willen"

Kan er een mod wat duiding zetten bij de beginpost van deze thread.

De reactie was op dat mensen met een laag loon te weinig pushen om een hoger loon te ontvangen maar gezien het gebrek aan context gaat het weeral over de gekende "maar je moet het willen"
Bedankt, de voorafgaande posts staan er nu ook bij zodat de volledige aanloop en context duidelijk is.

Vraagje... Zou er ruimte kunnen zijn voor een geschiedenis gedeelte? Waar men ook de ruimte heeft om alternatieve geschiedenis te bespreken?

Okay, ik bijt. Wat is alternatieve geschiedenis?

Een alternatieve tijdlijn bijvoorbeeld, en er zijn nog wel meer zaken.
Moest er een subforum bestaan dan kunnen we daar dieper op ingaan.

Ik stel vast dat er zonder problemen over aliens en buitenaardse kan gepraat worden, dus waarom niet?

We hebben al eens aan alternatieve geschiedenisthread gehad: https://www.beyondgaming.be/threads/alternatieve-geschiedenis-1-romeinse-rijk.15095/
Daar was toen geen stormloop op, dus een subforum is nog niet aan de orde.

Je mag wel een thread starten. Het is moeilijk om daar een volledig passende plaats voor te vinden, maar aangezien het een eerder theoretische "wat als" discussie zou zijn, is het wetenschapsforum wel een optie: https://www.beyondgaming.be/forums/natuur-wetenschap-technologie/

We hebben al eens aan alternatieve geschiedenisthread gehad: https://www.beyondgaming.be/threads/alternatieve-geschiedenis-1-romeinse-rijk.15095/
Daar was toen geen stormloop op, dus een subforum is nog niet aan de orde.

Je mag wel een thread starten. Het is moeilijk om daar een volledig passende plaats voor te vinden, maar aangezien het een eerder theoretische "wat als" discussie zou zijn, is het wetenschapsforum wel een optie: https://www.beyondgaming.be/forums/natuur-wetenschap-technologie/

Top!

Merci!

Geen idee of dit hier op de juiste plaats staat maar bon. Toch even iets aankaarten. Ineens krijg ik op zaterdag een warn mét strafpunten over een post van 5 (VIJF) dagen eerder. Het ging meer bepaald over een feitenrelaas en geen mening. Nota bene ook een post met meerdere likes maar daar gaat het nu niet over. Blijkbaar had er al die tijd ook geen enkele mod aanstoot aan genomen, dus kan het niet anders of iemand heeft de bewuste post gereport. Nochtans nooit gequoot en ZELFS geen über-lame unsure smiley bij geplaatst.

Los van die specifieke warn is dit reporten volgens mij afgegleden naar een moderne vorm van een Stasi-kliklijn uit de DDR-periode. Vooraleer je een post wil reporten dan zou je die imho EERST verplicht moeten quoten en de poster er op aanspreken en/of meer uitleg vragen. Maar niet zoals nu zitten lurken, niets zeggen maar daarna wel een mes in de rug steken en daarna weer in lurk-modus gaan.

Algemeen vind ik dat er hier veel te snel met warns en strafpunten wordt gegooid voor multi-interpreteerbare ‘overtredingen’ ZONDER dat je eerst vooraf de kans krijgt om één en ander toe te lichten of eventueel een woord/zin veranderen/weglaten. Ik heb het hier dan over zaken als “onnuttige” posts (100% subjectief) , “ongepast” taalgebruik (quid woordspelingen?), “stigmatiseren” (moet je een FEITENrelaas aanpassen omdat het politiek correct zou zijn?)

Het is maar een mening natuurlijk en ongetwijfeld komen er weer tig argumenten aan die dan het tegendeel moeten aantonen. Maar wat je met het huidige systeem (misschien onbedoeld) wel creëert, is dat er in bepaalde subfora enkel wat gelijkgezinden gaan overblijven die onder elkaar zitten lullen. Met daarnaast een hele hoop volk die geen zin meer heeft in het report- en warn-schrikbewind en daarom gewoon niet meer post.

Geen idee of dit hier op de juiste plaats staat maar bon. Toch even iets aankaarten. Ineens krijg ik op zaterdag een warn mét strafpunten over een post van 5 (VIJF) dagen eerder. Het ging meer bepaald over een feitenrelaas en geen mening. Nota bene ook een post met meerdere likes maar daar gaat het nu niet over. Blijkbaar had er al die tijd ook geen enkele mod aanstoot aan genomen, dus kan het niet anders of iemand heeft de bewuste post gereport. Nochtans nooit gequoot en ZELFS geen über-lame unsure smiley bij geplaatst.

Los van die specifieke warn is dit reporten volgens mij afgegleden naar een moderne vorm van een Stasi-kliklijn uit de DDR-periode. Vooraleer je een post wil reporten dan zou je die imho EERST verplicht moeten quoten en de poster er op aanspreken en/of meer uitleg vragen. Maar niet zoals nu zitten lurken, niets zeggen maar daarna wel een mes in de rug steken en daarna weer in lurk-modus gaan.

Algemeen vind ik dat er hier veel te snel met warns en strafpunten wordt gegooid voor multi-interpreteerbare ‘overtredingen’ ZONDER dat je eerst vooraf de kans krijgt om één en ander toe te lichten of eventueel een woord/zin veranderen/weglaten. Ik heb het hier dan over zaken als “onnuttige” posts (100% subjectief) , “ongepast” taalgebruik (quid woordspelingen?), “stigmatiseren” (moet je een FEITENrelaas aanpassen omdat het politiek correct zou zijn?)

Het is maar een mening natuurlijk en ongetwijfeld komen er weer tig argumenten aan die dan het tegendeel moeten aantonen. Maar wat je met het huidige systeem (misschien onbedoeld) wel creëert, is dat er in bepaalde subfora enkel wat gelijkgezinden gaan overblijven die onder elkaar zitten lullen. Met daarnaast een hele hoop volk die geen zin meer heeft in het report- en warn-schrikbewind en daarom gewoon niet meer post.
Het staat niet helemaal op de juiste plaats, in onze forumregels staat namelijk dat we specifieke ingrepen enkel in PM bespreken, met de moderatie van het desbetreffende forum, een supermoderator en in laatste instantie eventueel de ombudsdienst.

Daarnaast is dit helemaal geen vorm van "Stasi-kliklijn", dit is exact hoe een forum werkt, moderators doen hun uiterste best om zelf zo veel mogelijk zaken te spotten die niet door de beugel kunnen volgens onze algemene regels, de leden helpen daaraan mee door posts die niet door de beugel kunnen te rapporteren, waarvoor dank aan desbetreffende leden.

Als laatste punt wil ik eventjes aanhalen dat wij helemaal niet met strafpunten "gooien" maar altijd doordacht en in samenspraak te werk gaan. Je post trouwens iets, je weet op dat moment heel goed wat je post en het is helemaal niet aan ons om je eerst nog eens vriendelijk erop te wijzen dat iets niet kan en je nog eens de kans te geven van het aan te passen, warns, met of zonder punten, dienen net om mensen te duiden op het bestaan van forumregels.

Die warns zijn trouwens ook helemaal geen probleem, zolang je die ter harte neemt en je daarna wel aan de forumregels houdt, pas als je dat aanhoudend niet doet resulteert dat automatisch in een ban, wegens accumulatie van strafpunten.

De verwijzing naar die specifieke warn was enkel maar een kapstok voor de rest van mijn verhaal, dus was het in deze niet nodig om te escaleren

Ik snap de bedoeling van warns en bans, alleen heb ik een probleem met de ad hoc/at random manier waarop sommige zaken/personen worden aangepakt en andere dan weer niet. Er zit gewoon geen consequente lijn in. Maar bon modereren is blijkbaar vrijwilligerswerk dus ja.

Ik onthou verder dat je hier perfect nul bijdrage kan leveren aan discussies maar wel naar believen posts kan reporten als je deze "onnuttig", "ongepast", "stigmatiserend" of whatever vindt, want dat is hoe een forum werkt. Ok dan.

Terug
Bovenaan