Geen idee of dit hier op de juiste plaats staat maar bon. Toch even iets aankaarten. Ineens krijg ik op zaterdag een warn mét strafpunten over een post van 5 (VIJF) dagen eerder. Het ging meer bepaald over een feitenrelaas en geen mening. Nota bene ook een post met meerdere likes maar daar gaat het nu niet over. Blijkbaar had er al die tijd ook geen enkele mod aanstoot aan genomen, dus kan het niet anders of iemand heeft de bewuste post gereport. Nochtans nooit gequoot en ZELFS geen über-lame unsure smiley bij geplaatst.
Los van die specifieke warn is dit reporten volgens mij afgegleden naar een moderne vorm van een Stasi-kliklijn uit de DDR-periode. Vooraleer je een post wil reporten dan zou je die imho EERST verplicht moeten quoten en de poster er op aanspreken en/of meer uitleg vragen. Maar niet zoals nu zitten lurken, niets zeggen maar daarna wel een mes in de rug steken en daarna weer in lurk-modus gaan.
Algemeen vind ik dat er hier veel te snel met warns en strafpunten wordt gegooid voor multi-interpreteerbare ‘overtredingen’ ZONDER dat je eerst vooraf de kans krijgt om één en ander toe te lichten of eventueel een woord/zin veranderen/weglaten. Ik heb het hier dan over zaken als “onnuttige” posts (100% subjectief) , “ongepast” taalgebruik (quid woordspelingen?), “stigmatiseren” (moet je een FEITENrelaas aanpassen omdat het politiek correct zou zijn?)
Het is maar een mening natuurlijk en ongetwijfeld komen er weer tig argumenten aan die dan het tegendeel moeten aantonen. Maar wat je met het huidige systeem (misschien onbedoeld) wel creëert, is dat er in bepaalde subfora enkel wat gelijkgezinden gaan overblijven die onder elkaar zitten lullen. Met daarnaast een hele hoop volk die geen zin meer heeft in het report- en warn-schrikbewind en daarom gewoon niet meer post.