Algemene Loopthread

Vandaag mijn persoonlijk record verbeter op de halve marathon (in Hapert, Nederland) naar 1u22m2s (horloge 21.1km) bij finish 1u22m13s, mijn record stond op 1u22m50s. Vorige week nog teleurgesteld in GentBrugge (1u24m) dit keer ook zonnig maar fris. Ging echt goed, meer deelnemers als verwacht, nooit echt in een groepje gelopen, maar altijd wel in de buurt van andere lopers die ik dan voorbijstak of mij voorbijkwamen. Eerst 5km (18m59s) dan een 'lastiger' stuk van 2km op een stuk veredeld fietspad dat overliep in een stuk onverhard, maar nog wel goed loopbaar. 10km (38m12s), 15km (57m32s) de laatste 4 kilometers was wel wind tegen, stukken open landschap, daar heb ik een tijd van 1u21 en misschien 1u20m laten liggen.

Volgens raceprognose van mijn garmin zou ik de halve in 1u21m30s ofzo kunnen lopen.

Ok. Ik kan dat tempo gevoelsmatig eindeloos aan, maar mijn lange loopjes (20 tot 30km) heb ik enkel nog maar aan 5:45 - 6:00 afgewerkt. Dus de combinatie van die snelheid en die afstand is natuurlijk nieuw.

Een 10k zie ik mij nu ook wel doen in 42-43 min, heb er de laatste welen wel wat tempo in gestoken. Gisteren een 11,5km aan 4:41 (incl warmup en cooldown), met een HR van 156. Dat is nét zone 3 van 5 (z3 start op 154 met een max. op 188).

Spannend!

Zo, de marathon van Barcelona zit er op, het is een Fly&Die voor sub 2u40 geworden :woohoo:
Gefinished in 2:48:46. Op km 30 begon mijn tempo te zakken en op 32 het laten lopen als ik merkte dat een PR er niet inzat.

Mooi parcour, goede organisatie, goeie prijs voor een marathon!
Enkel de eindbevoorraading mocht wat meer zijn. Een zakje met een appel, 4 mandarijnen en een flesje iso drank is wat mager.

Net als vorig jaar in Parijs begonnen mijn quadriceps halfweg al op te spelen. 10km later waren de quads totaal in de vernieling en was het nog lang afzien tot aan de finish.

Voelt aan als erge stijfheid/pijnlijke spieren de dag na een enorm zware krachttraining of ja, wedstrijd, maar dan al tijdens de wedstrijd.
Waarschijnlijk de verzuring die al opspeelt? Nooit krampen of de neiging ertoe gevoeld. Voelt eigenlijk aan als spierschade

Zowel conditioneel als voeding zat het wel goed. Nooit het gevoel gehad van te diep te gaan of een hongerklop te krijgen. Ik nam elke 7km een SiS beta fuel gel. Temperatuur was ook perfect.
Hartslag lag ook lager als vorig jaar (daar was ik sneller gestart, conditie was toen ook nog wel iets beter)

Mijn beste gevoel blijft nog altijd mijn simulatietraining vorig jaar 2 weken voor parijs.
Toen liep ik 24,7km à 3:36 tempo met hartslag die 10 slagen lager lag als in Parijs. Toen totaal geen last gehad van de quads.

Laatst bewerkt:
Volgens raceprognose van mijn garmin zou ik de halve in 1u21m30s ofzo kunnen lopen.
Die raceprognose van Garmin is bij mij alleszins veel te conservatief, die van Runalyze dan weer onrealistisch.
Ik train zeer weinig snelheid dus misschien ligt het daaraan, maar Garmin geeft me 3u26 en Runalyze 3u48 voor de marathon.

Mijn PR is 3u20 maar zonder tempotraining denk ik dat het dus eerder 3u40 of zo zou zijn nu.

Ook voor mijn ultra's is Garmin telkens véél en véél te optimistisch terwijl de app echt wel pakken aan info heeft over mij, zeer veel trainingen, veel wedstrijden, en heb horloge constant aan... nog veel ruimte voor verbetering daar!

Ondertussen heeft Lazerus Lake weer een sigaretje aan gestoken.

Als ode aan de Barkley helden zal ik straks mijn interval sessie in het donker afwerken :unsure:

Ondertussen heeft Lazerus Lake weer een sigaretje aan gestoken.

Als ode aan de Barkley helden zal ik straks mijn interval sessie in het donker afwerken :unsure:
Barkley Update-
40 Started
10 runners finished loop 1
9 runners headed out to Loop 2
14 Tapped out on Loop 1
16 remain on Loop 1 and will hear the bugler when they get back.
This year seems to be particularly savage. Thanks to Keith Dunn for his on site updates.

This year seems to be particularly savage. Thanks to Keith Dunn for his on site updates.
Blijkbaar heeft niemand ronde 2 succesvol binnen tijd uitgelopen. Het is al finito en ze waren nog niet eens halfweg.

GmalKjBWcAA2PVC

Ter info: Op de foto "AJ Styles" vs "The Undertaker" (WWE worstelen) :tongue:

Laatst bewerkt:
Voelde echt aan als zomer deze namiddag. Op mijn dooie gemak (echt dooi: 7min/km) wat zitten rondlopen in de bossen hier terwijl de zon op m'n waffel brandde. Heerlijk.

Jawadde… na alle blessures en daarna virussen net opgebouwd tot weer ‘normaal’ voor mij. 3 loopjes/w waarvan 1 lsd van 10km, dat is voor mij het startpunt. Ben ik daar eindelijk weer, sla ik mijn voet tot krakens toe om in een put onderaan een donker trapje. Fuck mensen die hun hond laten graven en dat dan zo laten.

Jawadde… na alle blessures en daarna virussen net opgebouwd tot weer ‘normaal’ voor mij. 3 loopjes/w waarvan 1 lsd van 10km, dat is voor mij het startpunt. Ben ik daar eindelijk weer, sla ik mijn voet tot krakens toe om in een put onderaan een donker trapje. Fuck mensen die hun hond laten graven en dat dan zo laten.
De kompany van beyondgaming!

vandaag mail ontvangen, ik zit als pacer in wave 4 van de 10 miles @makila smeer uw benen al maar in! tot dan!

Laatst bewerkt:
De kompany van beyondgaming!

vandaag mail ontvangen, ik zit als pacer in wave 4 van de 10 miles @makila smeer uw benen al maar in! tot dan!
Ik heb al een maand last van een blessure die ik opgelopen heb door met werkschoenen een sprintje te trekken om mijne trein nog nipt te halen. (Ja weer zo'n stomme blessure hé)

Maar ik heb niet moeten stoppen met lopen, het werd niet slechter met te blijven trainen. Gisteren kon ik voor het eerst echt terug voluit gaan. Ik liep een maand op 80% maar ik zit terug op 99%.

Ik weet nog niet welke wave. Hopelijk wave 4 aldus :) Welke tijd ging je alweer pacen? 1:20?

Voelde echt aan als zomer deze namiddag. Op mijn dooie gemak (echt dooi: 7min/km) wat zitten rondlopen in de bossen hier terwijl de zon op m'n waffel brandde. Heerlijk.
Heb het er ook van genomen vandaag door vroeger te stoppen met werken. Heerlijk na die koude dagen!

Fartlek gelopen, geen drinken meegenomen en zodus het fenomeen cardio vasculair drift aan den lijve ondervonden. :)

Ik heb al een maand last van een blessure die ik opgelopen heb door met werkschoenen een sprintje te trekken om mijne trein nog nipt te halen. (Ja weer zo'n stomme blessure hé)

Maar ik heb niet moeten stoppen met lopen, het werd niet slechter met te blijven trainen. Gisteren kon ik voor het eerst echt terug voluit gaan. Ik liep een maand op 80% maar ik zit terug op 99%.

Ik weet nog niet welke wave. Hopelijk wave 4 aldus :) Welke tijd ging je alweer pacen? 1:20?
ja, 1u20. blijkbaar maar 1 pacer per tijd, in sommige waves zijn er twee pacers voor een aantal tijden, de gierigheid van golazo kent weer geen grenzen

De aanloop naar de Kennedytunnel is helemaal heraangelegd? Volgens mij moeten ze om lopen en gaat er minder door de stad gelopen worden.

Dat is al enkele jaren zo dat je niet meer direct via de blancefloerlaan de Kennedy inloopt.
Nu is het gewoon naar het galgenweel om daar naar de aansluiting E34 te lopen recht de Kennedy in.
Stad is gewoon via het zuid direct de kaaien op, tot het eilandje om dan via het MAS zo te draaien naar de Waaslandtunnel.

Men moet ook een beetje kijken dat het logistiek haalbaar blijft en voor geen gigantische hinder zorgt. Dwars door het stad is tof, maar logistiek een nachtmerrie.

Zit met een overbelasting van de spier boven de linker enkel, tijdens een marathon training. Als ik op het gebied boven de enkel druk voel ik een pijntje. Lijkt mij dus een overbelasting door combo versleten schoenen en veel op asfalt te lopen. Iemand tips om het snel te laten genezen? Een tweede keer teruggekomen omdat ik te snel weer lange afstand had gelopen na de overbelasting.

Terug
Bovenaan