Alleenstaand zonder kinderen:
Hypotheek van €1020 (loopt tot mijn 57e)
Andere kosten aan huis, verwarming, vervanging van apparaten, KI, ...: €500. Toch een pak hoger dan ik zou verwacht hebben, maar het gaat snel als er eens iets moet vervangen worden
Internet, tv: €55
Telefonie: via werk, betaal enkel VAA
W/E/G:
- Elektriciteit €65 (geschat)
- Gas: €160 gas (geschat, heb mijn voorschot laten aanpassen op basis van mijn verbruik en huidig variabel contract)
- Water : €90 euro per 3 maand, moet terug dalen naar €40 per 3 maand (vorig jaar problemen gehad met regenwater, vandaar hoger verbruik en dit jaar hoger voorschot)
Voeding: €330 per maand
Verzekeringen (familiale/brand/ etc): ongeveer €70 per maand
Autokosten (Lease, onderhoud, brandstof): via werk, betaal enkel VAA
Kledij : €50 per maand
Ontspanning: €120 per maand (incl. cadeaus voor familie, vrienden)
extra kosten: voorlopig is dat gelukkig drastisch verminderd, maar jarenlang 1 a 2x per maand naar de psycholoog gegaan aan €60 per sessie.
Medische kosten: €20 per maand gemiddeld (vooral gedreven door 1 keer om de zoveel tijd tandartskosten)
Hypotheek van €1020 (loopt tot mijn 57e)
Andere kosten aan huis, verwarming, vervanging van apparaten, KI, ...: €500. Toch een pak hoger dan ik zou verwacht hebben, maar het gaat snel als er eens iets moet vervangen worden
Internet, tv: €55
Telefonie: via werk, betaal enkel VAA
W/E/G:
- Elektriciteit €65 (geschat)
- Gas: €160 gas (geschat, heb mijn voorschot laten aanpassen op basis van mijn verbruik en huidig variabel contract)
- Water : €90 euro per 3 maand, moet terug dalen naar €40 per 3 maand (vorig jaar problemen gehad met regenwater, vandaar hoger verbruik en dit jaar hoger voorschot)
Voeding: €330 per maand
Verzekeringen (familiale/brand/ etc): ongeveer €70 per maand
Autokosten (Lease, onderhoud, brandstof): via werk, betaal enkel VAA
Kledij : €50 per maand
Ontspanning: €120 per maand (incl. cadeaus voor familie, vrienden)
extra kosten: voorlopig is dat gelukkig drastisch verminderd, maar jarenlang 1 a 2x per maand naar de psycholoog gegaan aan €60 per sessie.
Medische kosten: €20 per maand gemiddeld (vooral gedreven door 1 keer om de zoveel tijd tandartskosten)
.

.